Gå til innhold

Hva er god timelønn og ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Om alle som jobber deltid skulle få kompensasjon for det så tror jeg ingen ville jobbet fulltid...

Jeg forhandlet lønn, og det er lønnen jeg endte opp med.

Anonymous poster hash: a3a51...d8f

 

 

Skjønner ikke helt hvorfor du gjennom flere svar her, unngår å si det viktigste?! Nå vil jo noen tro du hanker inn 450 kr x 7,5 hver dag, og det stemmer vel ikke?!

 

Tipper du enten får betalt per undervisningstime, og det kan være alt fra 1 til 6 timer per dag (altså 450 kr x 3 undervisningstimer), eller at du er på fastlønn, men surrer med utregning av timelønn.

 

Begynnerlønnen for lektorer er 462 600, etter 10 år er de oppe i 508 100. Så det viktigste av alt; arbeidsåret for lærere er komprimert, altså 1687,5 timer kontra 1950. Det vil si at hvis du har 462 600 i årslønn så tilsvarer det ca 274 kr i timen. Med 10 års ansiennitet  har du rett over 300 kr timen. 

 

Hvis du er lektor med tilleggsutdanning og i tillegg har maksa ut ansiennitets-stigen, så har du i følge tabellen fortsatt ikke en timelønn på 450 kr... 

 

 

 

 

 

  1.  

 

Anonymous poster hash: 305d3...452

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miljøterapeut i kommunen, 199kr i timen med 0 års ansiennitet. Helgetillegg 50kr og kveldstillegg 56kr.

Er fornøyd med denne lønnen, mye pga alle tilleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljøterapeut i kommunen, 199kr i timen med 0 års ansiennitet. Helgetillegg 50kr og kveldstillegg 56kr.

Er fornøyd med denne lønnen, mye pga alle tilleggene.

 

 

Hva slags utdannelse har du?

Anonymous poster hash: 13624...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...