Gå til innhold

Hva er god timelønn og ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Det kan da ikke stemme? Du har 67500 brutto i mnd, gitt at du jobber 7,5 timer hver dag 5 dager i uken? Forklar!

Anonymous poster hash: 343d3...617

 

Årsverket for lærerne er kortere en for industriarbeideren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde usle 135 kr timen etter 3 år i samme firma. Startet på 115 i timen. Begge deler er det jeg vil kalle latterlig betalt. Fikk ca 17000 i mnd etter skatt

heh, tuller du? Må ha jobba overtid eller betalt sjukt lite skatt, da

Anonymous poster hash: cfe0b...4e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

135 kroner. 18 år. Jobber i resepsjonen på hotell. Blir ikke sånn kjempe mye, men er fornøyd. mer en det jeg får av lånekassen alene. er jo student så.



Anonymous poster hash: f4a7f...d41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kompensasjon for lav stillingsprosent eller noe da, innbygd i timeprisen? Eller tjener de som arbeider der fast 800000? I så fall vet jeg hvor jeg skal søke jobb om et par år.

Anonymous poster hash: 4215b...73f

 

Om alle som jobber deltid skulle få kompensasjon for det så tror jeg ingen ville jobbet fulltid...

Jeg forhandlet lønn, og det er lønnen jeg endte opp med.

Anonymous poster hash: a3a51...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh, tuller du? Må ha jobba overtid eller betalt sjukt lite skatt, da

Anonymous poster hash: cfe0b...4e8

Nei jobbet sjeldent overtid. Brutto lønn var rundt 24000 til 25000. Trakk rundt 7 til 8000 i mnd i skatt og det var for mye for fikk tilbake litt på skatten året etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpepleier i kommunen.Tjener 210kr timen,56 kr i kveldstilegg,50kr i helgetilegg.

Anonymous poster hash: cf1f6...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wanda Maximoff

Brutto årslønn delt på 1950 timer.

Jeg tjener 242 kr pr time. Er pedagogisk leder i barnehage. Synes jeg har helt ok lønn :)

Anonymous poster hash: 8644e...82c

Takk :)

Timelønnen min er da (rundt av) til 196 kroner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 277kr per time i timelønn om man deler årslønn på årsverk (1568), men har en del faste tilegg også (skifttilegg, nattilegg etc). Jobber i landindustri, prosesstekniker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

STEIKE FAEN! Litt av en timebetaling gitt! 

Ikke slemt ment, men tross for 508,- timen har du lån? evt hva er ditt budsjett? 

Anonymous poster hash: 7797c...558

 

 

Ja, jeg har boliglån og noe gjenstående studielån, da jeg fortsatt er i slutten av 20-årene. Det er dessverre slik at forbruket fort justeres etter inntektene. Det er som noen skriver her, ikke helt uvanlig med slik timelønn. Inklusiv bonusavtale har jeg rundt kr. 1 150 000,- brutto lønn i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke helt uvanlig da. Jeg er lektor og får 450 kr i timen på vgs.

Anonymous poster hash: a3a51...d8f

Spent på det regnestykket.. Er det kun bunden tid du mener du får betalt for? Eller kun faktisk undervisningstid?

Anonymous poster hash: d1b34...e83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Spent på det regnestykket.. Er det kun bunden tid du mener du får betalt for? Eller kun faktisk undervisningstid?

Anonymous poster hash: d1b34...e83

 

Jeg kjenner noen lærervikarer i vgs., som har fet timelønn - helt til man innser at forberedelser/oppgaveretting etc. er innbakt i timelønnen.

Anonymous poster hash: b63aa...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 225 kr/timen, uten tillegg. Med tillegg så blir gjennomsnittet 250 kr/time. Er sykepleier. 



Anonymous poster hash: d822d...f70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 155 kroner i timen, ingen tillegg i butikk, syns det er dårlig betalt. Hadde jeg vært i dagligvarebutikk fortsatt hadde jeg hatt 184 pluss UB-tillegg, men siden jeg er utrolig fornøyd med jobben min ellers holder jeg ut med dårlig lønn.

Som jeg skulle sagt det selv, bare at jeg har 160 kroner timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber offentlig, og har rundt 270 kr timer. 

Jobber også privat og har da i gjennomsnitt 700 kr timer. 



Anonymous poster hash: c5c3e...b7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min utregnede timelønn:

 

Årslønn/Årsverk(1687,5)=265,5 kr

Kontaktlærertillegg kommer i tillegg.

 

 

Allmennlærer i kommunen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 225 kr/timen, uten tillegg. Med tillegg så blir gjennomsnittet 250 kr/time. Er sykepleier.

Anonymous poster hash: d822d...f70

Skjønner ikke hvorfor sykepleiere klager da

Anonymous poster hash: 6f0fc...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber innenfor økonomi, og har en timelønn på kr 398,- + diverse goder som fri telefon,

fri internett, rabattavtale via jobb, bonus osv som kommer i tillegg.



Anonymous poster hash: c8c97...cca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsefagarbeider i kommunal hjemmesykepleie, 2 års ansinitet = 176,- timen. Helgetillegg er 50 kr og kveld/natt er 54 kr. Brutto ligger på rundt 20-25 000 pr måned, alt etter hvor mange kveld/helgevakter.

Når jeg gikk nattevakt ca 100% kom brutto på ca 50 000 kr pr måned. Kan ikke klage på det.

 

Helt grei lønn for min del, i en kommune med maks 10 000 innbyggere. Heldigvis ikke like dyrt å bo som i oslo og andre store byer.

Endret av luigii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen utdanning, kun vgs. Jobber på kontor og har vel ca 175 i timen. Fornøyd med det :) Er bare 22 og skal studere neste år. Der jeg jobbet før hadde jeg 155 kr timen. 



Anonymous poster hash: 9bd25...cd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...