Gå til innhold

Er det fremdeles liv i fredagstacoen?


Crobern

Anbefalte innlegg

Fredag er taco dag 👏 Favorittmaten min, mem da med masse tilbehør, og ikke minst hjemmelaget salsa og Guacamole. Viktigste ingrediensen er riktignok Rømme. Varierer mellom å lage taco av kylling, biff og kjøttdeig 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fajitas på noen av fredagene her. 

Hva er forskjellen på taco og fajitas?

Anonymous poster hash: 64f15...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lager man tacoen lavkarbo? :)

Anonymous poster hash: 64f15...00a

Bruker hjemmelaget krydder, salsa og guacamole. Bruker ikke skjell/lefser.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, ble så fristet av denne tråden nå. Blir nachos med kjøttdeig , gratinert i masse ost. Salsa, rømme, mais, agurk og tomat ved siden av.

Anonymous poster hash: fb142...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan lager man tacoen lavkarbo? :)

Anonymous poster hash: 64f15...00a

 

 

Bruker Mama lupes tacolefser, ellers bare dropper jeg lefsene eller skjellene. Hender jeg dropper å lage det lavkarbo, så mye spiller det ikke inn i hverdagen at det gjør noe. Jeg lager ikke krydder selv siden jeg synes det smaker vondt, men bruker en krydderpakke på to kjøttdeigpakker, så det blir ikke veldig mye karber av det (det blir stort sett så mye til overs at det kan brukes dagen etterpå osv). Og stort sett er det via middagen jeg får i meg karber uansett at det ikke gjør så veldig mye. Jeg bruker kun ost og (litt) mais, selv om det er litt fy-fy det og. Men taco uten mais er helt uaktuelt for min del. 

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søstera mi har det som fast fredagsmat sammen med mannen og ungene. Jeg spiser det en gang i blant. Av og til får jeg bare skikkelig lyst på det. Men hadde nok blitt lei hvis jeg skulle spist det hver eneste uke... Ostegratinert nachos derimot, er livet. Det kunne jeg spist flere ganger i uka om det ikke hadde vært så usunt

Jeg foretrekker også det over taco! Har laget det i dag, faktisk.

 

Jeg er veldig glad i taco også, men samboeren min liker det ikke noe særlig. Da jeg bodde alene var lørdag fast taco- eller nachos-dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Bruker Mama lupes tacolefser, ellers bare dropper jeg lefsene eller skjellene. Hender jeg dropper å lage det lavkarbo, så mye spiller det ikke inn i hverdagen at det gjør noe. Jeg lager ikke krydder selv siden jeg synes det smaker vondt, men bruker en krydderpakke på to kjøttdeigpakker, så det blir ikke veldig mye karber av det (det blir stort sett så mye til overs at det kan brukes dagen etterpå osv). Og stort sett er det via middagen jeg får i meg karber uansett at det ikke gjør så veldig mye. Jeg bruker kun ost og (litt) mais, selv om det er litt fy-fy det og. Men taco uten mais er helt uaktuelt for min del.

Mvh Yvonne :heiajente:

Bruk minimais. Er visstnok mindre karbs i dem har jeg hørt fra mange

Liker ikke mais selv så har ikke tatt meg bryet med å sjekke det ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk minimais. Er visstnok mindre karbs i dem har jeg hørt fra mange

Liker ikke mais selv så har ikke tatt meg bryet med å sjekke det ut

 

Det er dessverre ikke det samme som vanlig mais. Så mye mais bruker jeg uansett ikke at det er helt uaktuelt for meg å erstatte med minimais. Minimais er veldig godt, men ikke i taco. Jeg er svært spesifikk når det gjelder taco.

 

Etter å ha vært lavkarber i 5 1/2 år har jeg funnet det som fungerer for meg. :)

 

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser taco de dagene jeg føler for det, går mye i det på lange jobbdager. Nammis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

 

Hva er forskjellen på taco og fajitas?

Anonymous poster hash: 64f15...00a

 

Fajitas er strimlet kjøtt som kylling, svin eller biff. Stekt sammen med strimler av løk og grønn og rød paprika. Legges rett fra pannen i oppvarmede tortillalefser, og brettes sammen. (med saus, og så kan man legge til det av ingredienser som man selv ønsker, såklart.) 

 

Taco er i maisskjell eller lefser, men med mer salat og andre ingredienser til. Tacoen er foldet, fajitaen er wrappet helt rundt. 

Endret av Seajewel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Taco kan spises hele uken, men ikke akkurat det jeg spiser ofte. Det er noe med å bo alene, da orker jeg ikke lage det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er singel så det så. Blir ikke tacokvelder alene.

 

Når jeg var singel hadde jeg tacokveld to ganger i uka. Samboeren min er desverre ikke like glad i taco og tex-mex som meg, så nå blir det kanskje en gang i måneden.

Anonymous poster hash: 35c2c...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Hello Kitte

Taco kan spises hele uken, men ikke akkurat det jeg spiser ofte. Det er noe med å bo alene, da orker jeg ikke lage det.

Er det en type middag som er enklest å lage nårman spiser alene, så er det jo taco :)

Jeg tyr ofte til tacolignende mat når mannen er bortreist på jobb siden det blir så mye enklere. Og det er så fint å spare restene til lunch/frokost i forhold til mye annen type mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en type middag som er enklest å lage nårman spiser alene, så er det jo taco :)

Jeg tyr ofte til tacolignende mat når mannen er bortreist på jobb siden det blir så mye enklere. Og det er så fint å spare restene til lunch/frokost i forhold til mye annen type mat

Jeg synes ikke det er enkelt fordi man må lage ganske mye. Man må jo ha både kjøtt og grønnsaker etc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Jeg synes ikke det er enkelt fordi man må lage ganske mye. Man må jo ha både kjøtt og grønnsaker etc

Steke kjøtt og kutte opp noen grønnsaker

Tar max 10 minutter

Kjøtt, grønnsaker, tilbehør er jo vanlig i andre type middager og da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steke kjøtt og kutte opp noen grønnsaker

Tar max 10 minutter

Kjøtt, grønnsaker, tilbehør er jo vanlig i andre type middager og da :P

Synes fortsatt det er styr, å dessuten orker jeg ikke å styre bare for meg selv. Det er mye kosemat man kan lage som ikke er taco.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...