Gå til innhold

Jeg synes at Norge begynner å bli alt for multikulturelt/ikke-norsk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Norge er et av de beste landa å bo i, prøv å bo i Irak eller Hellas og si at Norge er en slum...

Er du en norsk, ung kvinne som bor alene på Grønland? Ikke? Nei, så spar meg for din uvitenhet.

Anonymous poster hash: 233ef...4bc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jacklost

Er du en norsk, ung kvinne som bor alene på Grønland? Ikke? Nei, så spar meg for din uvitenhet.

Anonymous poster hash: 233ef...4bc

Lol wtf? Hva slags svar var det for noe? o.O

 

Som sagt, prøv å bo i Irak og si at Norge er en slum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol wtf? Hva slags svar var det for noe? o.O

Som sagt, prøv å bo i Irak og si at Norge er en slum...

Du skriver alltid om hvor trygt og godt det er her, respektløst ovenfor oss som har en helt annen hverdag.

Anonymous poster hash: 233ef...4bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Du skriver alltid om hvor trygt og godt det er her, respektløst ovenfor oss som har en helt annen hverdag. Anonymous poster hash: 233ef...4bc

Alltid? Du mikser meg med en annen en...

Du hadde nok hatt det mye verre om du bodde i Irak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt... Det er kun 13% av befolkningen som er innvandrere. Det er overhodet ikke mye. Av dem igjen er flesteparten(56%) europeere. Så at du føler deg fremmed i egen land, TS, høres helt på jordet ut spør du meg. Vi bor i verdens beste land. Begynner å bli en smule mett på att sytingen til enkelte. Dere vil ikke ha folk fra andre kulturer inn til Norge, men flytter fint til andre land, eller importerer koner fra Asia. Spar meg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt... Det er kun 13% av befolkningen som er innvandrere. Det er overhodet ikke mye. Av dem igjen er flesteparten(56%) europeere. Så at du føler deg fremmed i egen land, TS, høres helt på jordet ut spør du meg. Vi bor i verdens beste land. Begynner å bli en smule mett på att sytingen til enkelte. Dere vil ikke ha folk fra andre kulturer inn til Norge, men flytter fint til andre land, eller importerer koner fra Asia. Spar meg. 

 

Enig! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt... Det er kun 13% av befolkningen som er innvandrere. Det er overhodet ikke mye. Av dem igjen er flesteparten(56%) europeere. Så at du føler deg fremmed i egen land, TS, høres helt på jordet ut spør du meg. Vi bor i verdens beste land. Begynner å bli en smule mett på att sytingen til enkelte.

 

Du vet at de folka (tror det er noen % høyere enn 13 nå) gjerne er konsentrert i de mindre velstående nabolagene, sant? Hvis nabolaget ens er fylt med innvandrere så hjelper det lite at resten av Norge er fritt for dem. (sett at man ikke har mulighet til å flytte)

 

 

 

Dere vil ikke ha folk fra andre kulturer inn til Norge, men flytter fint til andre land, eller importerer koner fra Asia. Spar meg. 

 

Asiater lager aldri noe problem, det er hovedsakelig folk fra en viss kultur (og muligens også østeuropeere, men de er det lite om i media). Jeg har også min tvil om at de som klager på mange utlendinger i sitt nabolag her i Norge er bosatt i et annet land.

 

Alltid relevant artikkel: 

http://www.boston.com/news/globe/ideas/articles/2007/08/05/the_downside_of_diversity/?page=full

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, føler meg helt totalt fremmed i eget land. Er utlendinger her over alt, til og med naboen min er blitt utlending. Er livredd og tørr snart ikke gå ut døren, livredd for å møte på dem... Var noe helt annet på 60-tallet da jeg vokste opp, følte ikke det var så mange annerledes folk da, men nå er de over alt...  :(

Endret av Cowboy Lotte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg nesten ikke igjen lenger, og føler meg utrolig fremmed i eget land. På en vanlig dag ser jeg omtrent fler fra andre kulturer enn jeg ser "norske". Og da tenker jeg ikke på hudfarge (man kan ha en annen hudfarge enn hvit og fortsatt være kulturelt sett norsk), men kultur. Hvor enn jeg går i det offentlige hører jeg utenlandske menn som snakker høyt på andre språk til hverandre eller i mobilen. Ofte ferdes de i store grupper. Midt på dagen er det omtrent bare folk i denne kategorien du ser. Ellers er det gigantiske familier som brauter seg utover som om de ikke vil vise hensyn til andre på gata med vilje. Enorme ungeflokker som oppfører seg "annerledes". Tjukke koner med rare klær. Menn som skuler stygt på meg og spytter på bakken. Eller som reker rundt midt på natta i biler eller på gata på hverdager når resten av oss sover. Store grupper av unger som roper hore uten at foreldrene bryr seg. Jeg føler at jeg er fanget i en slum midt mellom afrika og midt-østen, og jeg føler meg helt lost.

Anonymous poster hash: 01e21...089

Godt å vite at noen tenker likt som meg selv.   Etnisk rase har nada med saken å gjøre.  Det er den kulturkrasjen som bekymrer meg.  Landet er ødelagt om noen år skal du se. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ærlig innrømme at jeg bryr meg om rase også. Det handler ikke om rasisme - jeg anser ikke noen rase som bedre enn andre - men at jeg vil føle at jeg faktisk er i Norge når jeg går på gata. Grønland f.eks. gjør meg bare trist.



Anonymous poster hash: 2a2f5...f3a
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overreagerer ikke dere alle en del?

 

Er lett for enkle sjeler å bli påvirket av sensasjonsjagende medier. Confirmation bias spiller nok også kraftig inn.

Anonymous poster hash: b48cf...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt... Det er kun 13% av befolkningen som er innvandrere. Det er overhodet ikke mye. Av dem igjen er flesteparten(56%) europeere. Så at du føler deg fremmed i egen land, TS, høres helt på jordet ut spør du meg. Vi bor i verdens beste land. Begynner å bli en smule mett på att sytingen til enkelte. Dere vil ikke ha folk fra andre kulturer inn til Norge, men flytter fint til andre land, eller importerer koner fra Asia. Spar meg. 

Jeg bor i et typisk "studentstrøk". Lave leiepriser og nærme sentrum. På dagtid i dette strøket så ser du nesten ikke et hvitt ansikt og nesten ingen kvinner. Det er for det meste afrikanske menn som henger på gata i store grupper og prater høylytt på sitt eget språk samt noen fra midt-østen som reker rundt (også de menn). I helgene er det også for det meste utenlandske mannfolk som vandrer gatelangs. Jeg føler at jeg bor i afrika. 

Anonymous poster hash: ab371...8d2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt... Det er kun 13% av befolkningen som er innvandrere. Det er overhodet ikke mye. Av dem igjen er flesteparten(56%) europeere. Så at du føler deg fremmed i egen land, TS, høres helt på jordet ut spør du meg. Vi bor i verdens beste land. Begynner å bli en smule mett på att sytingen til enkelte. Dere vil ikke ha folk fra andre kulturer inn til Norge, men flytter fint til andre land, eller importerer koner fra Asia. Spar meg. 

 

Er det ikke artig da at 13 % står for nesten 100 % av feks overfallsvoldtekter?

Anonymous poster hash: 38228...b57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg bryr meg om rase også. Det handler ikke om rasisme - jeg anser ikke noen rase som bedre enn andre - men at jeg vil føle at jeg faktisk er i Norge når jeg går på gata. Grønland f.eks. gjør meg bare trist.

 

Samme her, nordmenn er en viktig del av Norges identitet, som følge av vår historie i landet. Føles rett og slett bare feil med for mange innvandrere rundt på samme plass.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

Alltid? Du mikser meg med en annen en...

Du hadde nok hatt det mye verre om du bodde i Irak

 

Mhm..og et voldtektsoffer hadde hatt det mye verre om hun ble flådd levende av Dr Mengele.

 

Du er en slik relativist ser jeg? Ingen har det like ille som fattige barn i Irak, derfor er det ikke lov å være misfornøyd med en 15-20 overfallsvoldtekter i året i sitt nabolag (Grønland), at det kryr av plystrende menn som hoier over gata, burkakledde kvinner, innvandrerbutikker på alle hjørner. Unge menn i nye mercedeser, ett og annet skudd noen ganger i mnd, sirener, bråk, slosskamper..

 

Ja, det er ingen krigssone på Grønland eller i Oslo generelt..men det er en utvikling mange finner skremmende og provoserende. Er det så vanskelig å fatte? Er det OK for deg at andre synes ting er kjipt, uten at man må måtte sammenlikne seg med de som har det værst i hele verden? Er det OK at andre har følelser? Fortjener de det? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

Ærlig talt... Det er kun 13% av befolkningen som er innvandrere. Det er overhodet ikke mye. Av dem igjen er flesteparten(56%) europeere. Så at du føler deg fremmed i egen land, TS, høres helt på jordet ut spør du meg. Vi bor i verdens beste land. Begynner å bli en smule mett på att sytingen til enkelte. Dere vil ikke ha folk fra andre kulturer inn til Norge, men flytter fint til andre land, eller importerer koner fra Asia. Spar meg. 

 

Ærlig talt. I Oslo så er snart 40% av befolkningen innvandrere og i groruddalen så er etniske nordmenn i mindretall. 

 

http://www.forskningsradet.no/prognett-vam/Nyheter/Etniske_nordmenn_har_ikke_romt_fra_innvandrerbydeler/1254007082546

 

Så kanskje om man bor i de områdene så føles det litt rart, i beste fall. Kanskje til og med litt fremmed, skremmende og kjedelig?

Verdens beste land? Hvilke målinger tenker du på da?

 

http://lifestyle9.org/worlds-best-country-to-live-in-2013/3/  8.plass

http://www.msn.com/en-us/health/wellness/worlds-50-best-countries-to-live-a-long-happy-life/ss-AAalAk2#image=18   15.plass

 

Klart Norge scorer høyt på alle slike tester. Man er da ikke blind og dum. Norge er,eller har vært et rikt land. Nå kommer vi ikke til å være det så mye lenger, og det er ikke rart mange blir skremte når de ser hva slags utvikling det har vært i Sverige de siste 10 årene. De har falt på alle målinger og statistikker. Pengene er slutt, eldre sulter, og må vike for innvandrere. Jeg har selv vært på landsbygda i Sverige de siste årene, og det kryr av asylsøkere overalt. Helt absurde tilstander. 

 

Jeg forstår godt folks følelser. Det interessante er hvorfor de provoserer deg så veldig?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...