Gå til innhold

Atziri har en tredje på vei


Atziri

Anbefalte innlegg

Tenker jeg bare spør legen når jeg skal ta neste blodprøve da. Irriterende når det blir så mye kluss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lav temperatur i dag igjen. Så nå håper jeg bare mensen kommer til riktig tid så jeg får dratt til legen og fått forklart at jeg ikke har EL. Er jo ikke noe vits i å prøve på egenhånd når kroppen ikke får til EL, så håper vi får time hos gynekolog kjapt. Skulle så ønske at det fantes privat gynekolog i nærheten, da hadde jeg dratt dit på mandag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo hatt typiske tegn på EL rundt dag 15. Riktig utflod, stikninger og ømme bryst etterpå. Men så har jeg også hatt stikninger på høyre side så og si hver dag etter antatt EL, så vet ikke om kroppen prøver men ikke får til? I dag har jeg murringer i korsryggen så satser på at det betyr at TR ikke er forsinket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg hatt voldsomme stikninger på høyre side. Det er mer enn ukomfortabelt, såpass vondt at jeg legger merke til det. Må leite bak i dagboka om det var sånn sist syklus også. Begynner å lure på om kroppen min har gått helt fra vettet med å prøve og få til en eggløsning 😣 

edit: jupp, samme stikninger på høyre side på samme tidspunkt forrige syklus også. Betyr da kanskje at jeg ikke hadde EL forrige syklus heller. 

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en annen årsak til smertene? Jeg har flere ganger opplevd ganske kraftige smerter på én side etter eggløsning og nevnte det til fastlegen for en stund siden. Han sa det kunne være en cyste og at jeg kunne få det undersøkt hvis det fortsatte. Det har det ikke gjort, så fikk aldri et ordentlig svar på det :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Leviora skrev:

Kan det være en annen årsak til smertene? Jeg har flere ganger opplevd ganske kraftige smerter på én side etter eggløsning og nevnte det til fastlegen for en stund siden. Han sa det kunne være en cyste og at jeg kunne få det undersøkt hvis det fortsatte. Det har det ikke gjort, så fikk aldri et ordentlig svar på det :vetikke:

Har tenkt tanken ja. Får spørre legen om det også neste gang da 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du har hatt eggløsning på høyre side, og at det du kjenner nå er den follikkelen som slapp egget som er forstørret? Jeg mener å huske at jeg brukte å ha en del vondt på den siden jeg tenkte eggløsningen hadde vært. Det er ikke godt å vite, lurt å føre det på lista over spørsmål til legen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som Illy forteller googlet jeg meg også frem til i forrige syklus da jeg hadde vondt etter eggløsning. Men jeg hadde også en cyste for noen år siden, og det var ganske vondt altså! Ikke godt å vite, bra du skal til lege :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Illy skrev:

Kan det være at du har hatt eggløsning på høyre side, og at det du kjenner nå er den follikkelen som slapp egget som er forstørret? Jeg mener å huske at jeg brukte å ha en del vondt på den siden jeg tenkte eggløsningen hadde vært. Det er ikke godt å vite, lurt å føre det på lista over spørsmål til legen 😊

Kanskje det, har ikke hørt om det før. Takk for tips! 😊 Men kan jeg ha hatt EL uten en signifikant temp stigning? Syns at alle sier at tempen skal stige med minst 0,3 grader. 

1 time siden, Weebs skrev:

Det samme som Illy forteller googlet jeg meg også frem til i forrige syklus da jeg hadde vondt etter eggløsning. Men jeg hadde også en cyste for noen år siden, og det var ganske vondt altså! Ikke godt å vite, bra du skal til lege :) 

Cyster kan de vel sjekke med UL? Har bare sett for meg at det er enda mer vondt. Er sikkert helt vanlig å ha sånne smerter etter EL, kanskje jeg har hatt det før og uten å ha tenkt over det 😊

 

Legger ved charten sånn som den er nå. Der det er hull er tempen tatt innenfor en time. Blir litt sånn med en toddler i hus... 

 

5A80959A-A49E-4CC6-A8A7-1169205AA0B2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Atziri skrev:

Cyster kan de vel sjekke med UL? Har bare sett for meg at det er enda mer vondt. Er sikkert helt vanlig å ha sånne smerter etter EL, kanskje jeg har hatt det før og uten å ha tenkt over det 😊

 

Hvis de har sprukket og er helt tomme kan de være så og si usynlige. Første gangen jeg opplevde det trodde de det var et kjempetidlig svangerskap utenfor livmor fordi det var så lite. Men noen dager senere hadde den fylt seg opp med væske, da var den 4 cm og helt tydelig. Så det kommer an på :) Men som sagt, Google fortalte meg at det var vanlig, og det var en grunn til det. Det gule legemet jobber med å produsere progesteron, og det var det visst mange som kjente tydelig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Weebs skrev:

Hvis de har sprukket og er helt tomme kan de være så og si usynlige. Første gangen jeg opplevde det trodde de det var et kjempetidlig svangerskap utenfor livmor fordi det var så lite. Men noen dager senere hadde den fylt seg opp med væske, da var den 4 cm og helt tydelig. Så det kommer an på :) Men som sagt, Google fortalte meg at det var vanlig, og det var en grunn til det. Det gule legemet jobber med å produsere progesteron, og det var det visst mange som kjente tydelig :Nikke:

Kroppen ass! Spennende 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blendahvit test i dag, og jeg har mensmurringer og er bare skikkelig lei meg. Håper mensen kommer som vanlig (torsdag kanskje?) så jeg får dratt til legen. Men i dag føler jeg meg bare skikkelig skikkelig nedfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser nå at pergotime faktisk er trukket fra markedet. Virker som at det er erstattet av noe som heter Klomifren eller eventuelt Letrozol. Ingen av de kan kombineres med amming... Jeg hadde jo håpet at hvis TR kom nå kunne jeg bare dra til legen å få en av disse i stedet for å vente et helt år som sist. Men nå må jeg jo vurdere det opp mot amming. S elsker jo sin "puppi".... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Glem det, sjekket det nå :( Kjedelige greier altså!

Ja 😢 men hvis jeg husker rett skal det tas i en uke. Så kanskje jeg kan amme igjen etter det. Spørs jo om det er mer melk igjen og om hun enda er interessert, men bør jo i prinsippet være mulig. Er uansett fornøyd med å ha ammet så lenge 😊 Trenger ikke ta sorgene på forskudd heller, er ikke sikkert jeg får henvisning eller time med det første nå som jeg går offentlig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, puppi :( Forstår godt at den stikker. Så utrolig uflaks! 

Jeg kjenner ei som kunne presse ut melk flere år etter ammeslutt, så en uke er jo ingenting :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 22.51, Weebs skrev:

Å, puppi :( Forstår godt at den stikker. Så utrolig uflaks! 

Jeg kjenner ei som kunne presse ut melk flere år etter ammeslutt, så en uke er jo ingenting :fnise:

Haha, godt å høre! 😂

 

I dag steg tempen. Jeg dør om EL var i går liksom. Har ikke hatt noen tegn på det så har ikke lagt inn noe aksjer. Jeg har egentlig vært i drittdårlig humør og generelt sliten, så har ikke fristet. Testen var blendahvit i går. Gidda ikke engang ta en ny i dag for jeg er så skråsikker på at enten har ikke EL vært ellers var den i går (på dag 27!!) og da kan jeg bare si takk og farvel til denne syklusen og sikte inn på neste. Frustrerende!! 🤬

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager et notat for meg selv her.

Oversikt over sykluslengde siden første mens etter fødsel:

17

24

21

22

31

37

29

30

25

32

26

28

 

Innbilte meg liksom at jeg lå stabilt på rundt 28 dager, men har jo ikke gjort det. Har vekslet mellom 21 og 37. Regner ikke med den på 17 dager, for det var den aller første. Så om EL var i går blir denne syklusen også på 37-38 dager. Og nå er jeg dritsur på meg selv for at jeg ikke gidda å legge inn aksjer i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...