Gå til innhold

Atziri har en tredje på vei


Atziri

Anbefalte innlegg

Åh, fikk vondt av å lese om sår ammeslutt. Utrolig dumt at de medisinene ødelegger for ammingen deres :( Stakkars S. Det er ikke godt å si om det er en bjørnetjeneste, men nyt det uansett :) 

Kjempebra at du fekk henvisning. Du får fokusere på at ammeslutt bidrar til søsken for S, og det blir hun jo eeegentlig glad for :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hurra! 

Du trenger jo ikke å slutte å amme dersom det ordner seg nå? Eller er det noe med medisinene? 

Ja, de er visst helt uforenelig med amming. Skal dobbeltsjekke med relis (er det det det heter?), og høre når jeg kan amme igjen etter. 

2 timer siden, Weebs skrev:

Åh, fikk vondt av å lese om sår ammeslutt. Utrolig dumt at de medisinene ødelegger for ammingen deres :( Stakkars S. Det er ikke godt å si om det er en bjørnetjeneste, men nyt det uansett :) 

Kjempebra at du fekk henvisning. Du får fokusere på at ammeslutt bidrar til søsken for S, og det blir hun jo eeegentlig glad for :jepp:

Vi nyter det veldig! Heia amming 😄 Jo, egentlig blir hun jo det 😄 Men tviler på at det blir så himla kult om lillebror/søster kommer og stjeler puppi. Heldigvis leeenge til jeg må ta den bekymringen. Hva tenker du om amming framover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Shit altså!! Har hatt mine mistanker i de siste dagene, men visste ikke helt hvor mange dpo jeg var så turte ikke ta en test før i dag. Og to flotte streker kom opp etter ett minutt! Akkurat samme «symptomer» som sist. Masse mareritt i det siste + jeg våkner tidlig av meg selv. Merkelig at kroppen min reagerer med å gi meg mareritt. Må være hormonene som tuller... men shit!! Vi greide det :strix:Helt av oss selv, uten hormoner, og det er første gangen vi har gjort det. Nå krysser vi fingrene for at det går hele veien!

DF8727E8-0DB8-4341-A696-93FA667355A6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, bondekone skrev:

Gratulerer, så gøy!!!

Takk! :hjerte: Så koselig av deg å ta deg tid til å gratulere. Jeg vet hvor innmari kjipt det er å se andre bli gravid når man veldig gjerne ønsker det selv også. Håper syklusen din kommer i orden nå så du får begynt på medisiner :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Atziri skrev:

Takk! :hjerte: Så koselig av deg å ta deg tid til å gratulere. Jeg vet hvor innmari kjipt det er å se andre bli gravid når man veldig gjerne ønsker det selv også. Håper syklusen din kommer i orden nå så du får begynt på medisiner :kghjerte:

Jeg håper jeg aldri blir der at jeg ikke klarer å glede meg over andres graviditet😉 hvor langt er du på vei nå? 

Ja, håper så absolutt det. Godt jeg ikke har hatt kluss i syklusen før, jeg blir jo helt tussete av det🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, bondekone skrev:

Jeg håper jeg aldri blir der at jeg ikke klarer å glede meg over andres graviditet😉 hvor langt er du på vei nå? 

Ja, håper så absolutt det. Godt jeg ikke har hatt kluss i syklusen før, jeg blir jo helt tussete av det🙈

Jeg er vel mellom 9-11 dpo, så det vil si at jeg er hele 4 uker på vei da 😂 Sånn type akkurat nok HCG til å slå ut på en test. Terminkalkulator sier at termin blir rundt 10.oktober 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Atziri skrev:

Jeg er vel mellom 9-11 dpo, så det vil si at jeg er hele 4 uker på vei da 😂 Sånn type akkurat nok HCG til å slå ut på en test. Terminkalkulator sier at termin blir rundt 10.oktober 😊

Ok☺ håper spira klorer seg fast og at dette blir et fint svangerskap❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, bondekone skrev:

Ok☺ håper spira klorer seg fast og at dette blir et fint svangerskap❤

Håper også det! Jeg var kjempesyk sist, så er forberedt på det. Da begynte det for alvor i uke 6, så tenker jeg skal prøve å gjøre alt jeg vil før det 😅

9 minutter siden, Leviora skrev:

Fantastisk! Gratulerer :strix: 

Tusen takk!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.1.2019 den 19.49, Weebs skrev:

Herlighet, gratulerer! :hjerte::nigo:

 

På 29.1.2019 den 19.51, Sinsiew skrev:

Gratulerer så mye!😍

 

På 29.1.2019 den 20.04, LilleMy1989 skrev:

Hurra! Så fantastisk :hjerte:

Tusen tusen takk! 😄❤️😍

 

4+3 (kanskje?)

I dag tok jeg en CB digital som viste gravid 2-3 uker 😄 Gjør det samme som sist, tar en nå og en om litt over en uke, bare for å føle meg tryggere på at det går riktig vei. Jeg er så utrolig glad og spent hele tiden, og bobler nesten over. Vil bare fortelle det til alle! Seriøst det er vanskelig å holde det for seg selv... 

Jeg merker ikke så mye til graviditeten enda. Jeg har mye mareritt, våkner ofte og føler meg ferdig sovet tidlig. I tillegg er jeg litt svimmel og uggen, men det hjelper å spise litt og ofte. Jeg leste gjennom dagboken sist at det var fra 6+0 at jeg for alvor ble plaget med kvalme, så vi får se. Denne gangen er jeg helt innstilt på å gå til legen tidlig, sånn at jeg ikke sliter meg ut og ryker på en ny runde med depresjon som sist. Det er ikke verdt det :opplyser: Nå er det viktig å ta vare på seg selv så jeg kan få en bedre graviditet enn sist og kanskje også en bedre barseltid. Jeg har en mye bedre jobbsituasjon enn sist, og jeg har det også bra hjemme. Det kommer nok til å gjøre ting enklere. 

 

Jeg har jo time hos gynekolog 12.februar for å få en ny variant av pergotime 😅 Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med den timen. Da vil jeg jo være 6+0 og det er kanskje for tidlig å se noe som helst med innvendig UL. Jeg kan jo ringe de å høre hva de tror. Kanskje jeg bare mister timen. Skal uansett bestille privat UL i en annen by i uke 11-12 sånn som sist, for det var en veldig fin opplevelse 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Shiiit tenk at jeg er gravid!! Kommer ikke over det. Det er så sykt gøy :yvonne: Jeg ringte gynekologen og fortalte den gode nyheten. Fikk til min store overraskelse ny time 25.februar. Tenkte at siden det var i det offentlige kom den bare til å bli avbestilt. Så nå lurer jeg på om jeg bør gå til legen før det og ordne meg et sånt kort? 

 

Jeg har så lyst å fortelle det til alle sammen. Dessverre er det mye alvorlig sykdom i nær familie nå, og det hoper seg opp med dårlige nyheter over alt. Jeg vil derfor liksom ikke si det helt enda, før ting har roet seg. Tror ikke noen har tid til det nå. Mamma sa til og med i dag at nå fikk ikke jeg ringe og fortelle noe 😂 Det var på tull såklart, men jeg skjønner at hun er sliten av alt som skjer. Og de vil nok bli veldig bekymret over at jeg er gravid igjen, av flere grunner. 1) vi er enda på utkikk etter en bolig å kjøpe. 2) jeg har ikke fast jobb. 3) jeg ble veldig syk forrige graviditet. 4) jeg ble veldig veldig syk etter forrige fødsel. Så jeg tror ingen hopper i taket av glede akkurat. Litt sårt for meg, fordi for oss er det jo veldig etterlengtet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S er så forferdelig sur for tiden. Hun våkner alt for tidlig (rundt 5), og det hjelper jo heller ikke på saken. Men hun kjefter og smeller, og verst går det utover faren. I dag ga hun han et skikkelig klaps over fjeset fordi hun var så sur. Til tider skjønner jeg ikke hvorfor hun er sur heller. Av og til er det jo fordi hun ikke får lov til det hun vil, mens andre ganger er det complete meltdown fordi jeg tok på smykket feil for eksempel. Både jeg og mannen er sliten, for hun gråter og kjefter så mye. Som regel klarer jeg å holde meg rolig og avbalansert, men av og til kjenner jeg bare at det klikker litt. Jeg lurer på om hun har en reaksjon på at jeg har vært endel borte i det siste (pga sykdom i familien), og at hun har hatt endel barnevakt fordi vi har vært på visning. Jeg prøver å gi henne masse tid, for jeg er omtrent den eneste hun har tålmodighet med og ønsker å være med for tiden. Er det vanlig for snart 2-åringer å være så frustrert?

 

5+0

Jeg er endel svimmel for tiden, og noe uggen, men det går fort over. Jeg føler meg egentlig ikke så veldig gravid, men det er kanskje tidlig med symptomer nå? Jeg kan av og til kjenne at det stikker på høyre siden, særlig om jeg reiser meg fort eller snur meg i senga. Det husker jeg fra sist og, så det er kanskje et positivt tegn. Jeg ringte jordmortjenesten i dag, og fikk time 28.februar. Da blir det faktisk gynekolog aller først, men det er greit. Jeg var litt nervøs for å bestille timen, for jeg ønsket ikke samme jordmor som sist, og det var hun som var på vakt. Heldigvis satt hun meg opp med noen andre. Håper hun nye er flink. Forrige tok ikke bekymringen mine på alvor, og når fødselen gikk såpass dårlig trenger jeg en som hører på meg denne gangen. Jeg vet ikke engang om jeg skal føde eller ta keisersnitt. Med tanke på forrige gang kan det hende jeg får keisersnitt hvis jeg ønsker. Tenker ikke så mye over det nå. For ett år siden var jeg så fast bestemt på at hvis jeg ikke fikk keisersnitt skulle jeg ikke ha barnet, men nå som jeg er gravid tenker at jeg ut skal den etter 40 uker - one way or another. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i å ha en frustrert og hissig snart toåring. M slår også, og helsesøster og ansatte i bhg sa det er veldig normalt i den alderen. Mye følelser i sving, og de uttrykkes ikke alltid slik vi ønsker 😅 Beroligende tilnærming funker bedre enn å bli sint, har vi merket, men det er lett å bli... vel, upedagogisk, når man er sliten, lunta er kort og ungen slår vilt rundt seg :sjenert: Han slår mindre nå, så det kommer helt sikkert til å gå over :) Men hyling, skriking og motstand for den minste lille ting - det er vi forberedt på å måtte gå gjennom i et helt år fremover, minst! :fnise: Det blir sikkert ikke like vanskelig som med førstemann. Nå vet vi i det minste sånn ca. hva vi har i vente 🙈

Stikking høres ut som ligamentsmerter! Da er det vel noe som vokser :jepp: Håper du får god oppfølging mtp. tidligere opplevelser. Det betyr mye å føle seg hørt og forstått :hjerte:  Forhåpentligvis blir det et bedre svangerskap, fødsel og barseltid :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...