Havrekjeksen Skrevet 15. juni 2016 #181 Del Skrevet 15. juni 2016 Kobberspiral og hormonspiral er de to man kan velge mellom, første er uten hormoner. Den kom først, litt usikker på nøyaktig virkemåte, men den står i livmoren og hindrer egg i å feste seg. Eller noe sånt. Jeg er ikke flink på prevensjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 15. juni 2016 #182 Del Skrevet 15. juni 2016 Det er sant som du sier, eggløsningssmerter betyr at ting skjer Og det er kanskje noe i spøken til mannen din da, at det kan bli to av det. Så koselig, både med spøkingen og muligheten! Og hvis det slippes to egg, så må vel det bety at det er to sjanser i én og? Hvis det ene ikke blir befrukta eller deler seg riktig, kan det fortsatt hende at det andre gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 15. juni 2016 #183 Del Skrevet 15. juni 2016 Hurra for gode nyheter med jobbintervju! Der må du bare gi alt, og ikke nevne noe om graviditet. Det går sikkert kjempebra, og s får du en ting mindre å tenke på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #184 Del Skrevet 17. juni 2016 Den 15.6.2016 at 19.35, Havrekjeksen skrev: Kobberspiral og hormonspiral er de to man kan velge mellom, første er uten hormoner. Den kom først, litt usikker på nøyaktig virkemåte, men den står i livmoren og hindrer egg i å feste seg. Eller noe sånt. Jeg er ikke flink på prevensjon Hm, ok... Får sette meg litt mer inn i det når vi har fått vårt første barn Den 15.6.2016 at 22.55, Illy skrev: Det er sant som du sier, eggløsningssmerter betyr at ting skjer Og det er kanskje noe i spøken til mannen din da, at det kan bli to av det. Så koselig, både med spøkingen og muligheten! Og hvis det slippes to egg, så må vel det bety at det er to sjanser i én og? Hvis det ene ikke blir befrukta eller deler seg riktig, kan det fortsatt hende at det andre gjør det. Ja, akkurat det tenker jeg også! To egg må jo bety dobbelt så stor sjanse Så vi er optimistisk. Den 15.6.2016 at 23.42, Marimba skrev: Hurra for gode nyheter med jobbintervju! Der må du bare gi alt, og ikke nevne noe om graviditet. Det går sikkert kjempebra, og s får du en ting mindre å tenke på Takk! Intervjuet gikk veldig fint, men jeg fikk dessverre ikke tilbud om jobben. De mente likevel at det ble mulighet for et annet vikariat, så krysser fingrene for det. Jeg hadde en temperaturstigning i går og i dag, så da regner jeg EL til å ha vært på onsdag. Det vil si at IKM er søndag 26, hvis lutealfasen er på 11 dager som vanlig. Vi gleder oss masse, og er ekstra spent i og med at det er første måneden med pergo. Vil ikke bli for forhåpningsfull heller, men føler det er lov å være litt ekstra optimistisk denne måneden. Vet ikke hvordan mulighetene blir for å teste, i og med at vi er på ferie rundt da (roadtrip!! ). Men jeg pakker nå med meg tester i bagen og så får vi se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 17. juni 2016 #185 Del Skrevet 17. juni 2016 Spennende! Gærne DPO-dager i vente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 17. juni 2016 #186 Del Skrevet 17. juni 2016 Spennende, ja! Positiv test på roadtrip må jo være flott Da må dere nesten kalle opp ungen(e) etter det stedet dere er på den dagen! Eller, det er kanskje det stedet man unnfanger som gjelder? Å ha en fot innafor, ved at det kjenner til deg på arbeidsplassen, er en fordel! Og om du søker på vikariatet som kommer, husker de deg og tenker at "hun har pågangsmot, og vil virkelig ha jobben" Dessuten hadde de ikke nevnt det om de ikke fikk et godt inntrykk, og ble interessert i å få deg som arbeidstaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
banso2016 Skrevet 18. juni 2016 #187 Del Skrevet 18. juni 2016 Hei Leser gjennom dagboken din og tenker at her ønsker jeg å følge med, er også nylig ferdig med min første Pergo-kur, fy flate EL-smertene var godt tilstede. 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #188 Del Skrevet 18. juni 2016 21 timer siden, Havrekjeksen skrev: Spennende! Gærne DPO-dager i vente! 16 timer siden, Illy skrev: Spennende, ja! Positiv test på roadtrip må jo være flott Da må dere nesten kalle opp ungen(e) etter det stedet dere er på den dagen! Eller, det er kanskje det stedet man unnfanger som gjelder? Å ha en fot innafor, ved at det kjenner til deg på arbeidsplassen, er en fordel! Og om du søker på vikariatet som kommer, husker de deg og tenker at "hun har pågangsmot, og vil virkelig ha jobben" Dessuten hadde de ikke nevnt det om de ikke fikk et godt inntrykk, og ble interessert i å få deg som arbeidstaker. Haha, ja, det var en morsom idé! Håper det er en fordel, ja I telefonen så sa de basically at jeg fikk det vikariatet (tror jeg?), så jeg håper ingenting endrer seg fram til jeg hører noe fra de igjen. Krysser fingrene! 4 timer siden, banso2016 skrev: Hei Leser gjennom dagboken din og tenker at her ønsker jeg å følge med, er også nylig ferdig med min første Pergo-kur, fy flate EL-smertene var godt tilstede. 😂 Så hyggelig at du ville stikke innom! Ja, pergo var heftig! Litt morsomt å endelig kjenne noe da Hvilken dag er du på i syklusen? I dag er jeg hele 3 dpo Tiden går sakte...Ovia nekter å innse at jeg har hatt EL, fordi denne syklusen skiller seg så mye ut fra de tidligere (på grunn av pergo obviously). FertilityFriend derimot har tatt tempen i betraktning, og satt EL til å være på onsdag. Kan ikke tiden bare gå liiiitt fortere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 18. juni 2016 #189 Del Skrevet 18. juni 2016 3 minutter siden, Atziri skrev: Haha, ja, det var en morsom idé! Håper det er en fordel, ja I telefonen så sa de basically at jeg fikk det vikariatet (tror jeg?), så jeg håper ingenting endrer seg fram til jeg hører noe fra de igjen. Krysser fingrene! Så hyggelig at du ville stikke innom! Ja, pergo var heftig! Litt morsomt å endelig kjenne noe da Hvilken dag er du på i syklusen? I dag er jeg hele 3 dpo Tiden går sakte...Ovia nekter å innse at jeg har hatt EL, fordi denne syklusen skiller seg så mye ut fra de tidligere (på grunn av pergo obviously). FertilityFriend derimot har tatt tempen i betraktning, og satt EL til å være på onsdag. Kan ikke tiden bare gå liiiitt fortere? Du kan velge å sette eggløsningen i ovia, da endrer den seg. Er en gul runding velg onsdag og klikk på den, så retter deg seg. Det gjorde det hos meg, den var rar med med i starten også denne mnd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #190 Del Skrevet 18. juni 2016 (endret) Ahaaaa Nå funket det ja. Tusen takk for tipset! Ovia meddeler nå at det er 9 (!!) dager til jeg kan ta en test (som om jeg kommer til å vente 9 dager ). Da kan jeg fortsette å bruke Ovia, liker den mye bedre enn FertilityFriend egentlig, selv om FertilityFriend har en bedre chart for temperaturen. Endret 18. juni 2016 av Atziri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
banso2016 Skrevet 18. juni 2016 #191 Del Skrevet 18. juni 2016 32 minutter siden, Havrekjeksen skrev: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
banso2016 Skrevet 18. juni 2016 #192 Del Skrevet 18. juni 2016 40 minutter siden, Atziri skrev: Haha, ja, det var en morsom idé! Håper det er en fordel, ja I telefonen så sa de basically at jeg fikk det vikariatet (tror jeg?), så jeg håper ingenting endrer seg fram til jeg hører noe fra de igjen. Krysser fingrene! Så hyggelig at du ville stikke innom! Ja, pergo var heftig! Litt morsomt å endelig kjenne noe da Hvilken dag er du på i syklusen? I dag er jeg hele 3 dpo Tiden går sakte...Ovia nekter å innse at jeg har hatt EL, fordi denne syklusen skiller seg så mye ut fra de tidligere (på grunn av pergo obviously). FertilityFriend derimot har tatt tempen i betraktning, og satt EL til å være på onsdag. Kan ikke tiden bare gå liiiitt fortere? Er ny her, og skjønner nå at å skrive med mobil kan gå feil. Beklager det 😊 Anyways.. Måtte google både DPO og Ovia, i tillegg til å sjekke på mobil-kalenderen hvilken dato jeg hadde EL. Så hvis jeg hadde EL tirsdag 14/06, er jeg da 4 DPO, eller telles selve EL-dagen og? *ler litt av meg selv* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 18. juni 2016 #193 Del Skrevet 18. juni 2016 Eggløsningen er dag 0, 1 DPO (days past ovulation) er dagen etter, osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #194 Del Skrevet 18. juni 2016 Siteringen på mobil er seriøst helt håpløs Skjønner godt du er litt forvirra, jeg brukte sikkert en måned på å komme meg inn i alle forkortelsene. Forumet føltes ut som en jungel fram til det Så bare spør om du lurer på noe! Ovia er rett og slett en app jeg bruker for å holde styr på syklusen og symptomer. Begynte først å bruke den for noen sykluser siden, fram til da har jeg brukt FertilityFriend som har funket helt fint. Syns bare Ovia er litt koseligere rett og slett Hvis du hadde EL på tirsdag så er du 4 dpo, ja, som Havrekjeksen sier Så utrolig spennende at vi ligger så likt i løypa @banso2016! Og at vi begge prøver pergo denne syklusen! Må jo bare krysse fingrene for gode nyheter for oss begge om en ukes tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #195 Del Skrevet 18. juni 2016 (endret) fjernet bilde Endret 28. februar 2024 av Atziri fjernet bilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
banso2016 Skrevet 18. juni 2016 #196 Del Skrevet 18. juni 2016 7 timer siden, Atziri skrev: Siteringen på mobil er seriøst helt håpløs Skjønner godt du er litt forvirra, jeg brukte sikkert en måned på å komme meg inn i alle forkortelsene. Forumet føltes ut som en jungel fram til det Så bare spør om du lurer på noe! Ovia er rett og slett en app jeg bruker for å holde styr på syklusen og symptomer. Begynte først å bruke den for noen sykluser siden, fram til da har jeg brukt FertilityFriend som har funket helt fint. Syns bare Ovia er litt koseligere rett og slett Hvis du hadde EL på tirsdag så er du 4 dpo, ja, som Havrekjeksen sier Så utrolig spennende at vi ligger så likt i løypa @banso2016! Og at vi begge prøver pergo denne syklusen! Må jo bare krysse fingrene for gode nyheter for oss begge om en ukes tid Så spennende! Heier på oss! 👏 Google er en fin ting, jeg iallefall spør ho det meste. (Selvfølgelig er det en ho, damer vet jo som kjent mer enn hva sunt er!) 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 19. juni 2016 #197 Del Skrevet 19. juni 2016 8 timer siden, Atziri skrev: Jeg sitter og ser på bokhyller nå og drømmer meg bort. Har falt helt for denne http://www.pricefarsund.no/products/cleo-hoyglans-bokhylle, men syns kanskje 3000-, var litt i det meste laget for en bokhylle... Eller? Noen som har sett noe lignende en annen plass? Den var fin! Litt dyrt selvsagt, men da pleier jeg å tenke (unnskylde meg med) at den er nok av god kvalitet, og vi skal ha den i mange, mange år Jeg er på utkikk etter bokhylle selv. Vi har et ganske gammelt hus, og må ha en bokhylle som ser mer "koselig" og retro ut. Men hadde jeg bodd et mer moderne sted, hadde jeg fort latt meg friste for mye av denne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 19. juni 2016 #198 Del Skrevet 19. juni 2016 (endret) 6 timer siden, banso2016 skrev: Så spennende! Heier på oss! 👏 Google er en fin ting, jeg iallefall spør ho det meste. (Selvfølgelig er det en ho, damer vet jo som kjent mer enn hva sunt er!) 😉 Ja, klart Google er dame! Det har jeg alltid hatt på følelsen, men jeg visste ikke hvorfor før nå Endret 19. juni 2016 av Illy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 19. juni 2016 #199 Del Skrevet 19. juni 2016 Snasen bokhylle! Jeg hadde nok gått for den, litt mer unik enn mine Ikea-hyller for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #200 Del Skrevet 19. juni 2016 Åh, elsker at dere er så positive til bokhylla! Kanskje vi rett og slett må gå for den. Jeg syns jo den er fantastisk, og jeg har generelt en veldig "moderne" stil (uten å høres pretensiøs ut ), så jeg tror den kunne passet godt inn videre også. Helt enig, google må jo være en dame! Noe annet hadde jo vært heeelt merkelig I dag hadde forresten temperaturen min sunket litt, fra 36.8 i går til 36.6 i dag, men jeg er fremdeles over "grensa" i følge FertilityFriend. Ligger vanligvis på 36.3-36.4 før EL, og 36.8-37.0 etter EL. Jeg har sett litt på mine tidligere charts, og jeg har aldri vært nede på 36.6 etter EL, bortsett fra dagen TR kommer. Så syns det var litt rart. Er vel for tidlig å ha en festedip på 4 dpo? Mest sannsynlig er det vel bare tilfeldigheter som spiller inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå