Atziri Skrevet 24. oktober 2018 Forfatter #461 Del Skrevet 24. oktober 2018 Ingen TR enda. Går og legger meg nå, så får jeg nok vite det i morgen tidlig. Enten at det vises på tempen eller at TR kommer. Vi får se 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 25. oktober 2018 #462 Del Skrevet 25. oktober 2018 Krysser fingrene for null TR! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 25. oktober 2018 Forfatter #463 Del Skrevet 25. oktober 2018 Tempen sank og nå er TR her Krysser fingrene for neste runde da. Heldigvis har jeg fått relativt korte sykluser, så ikke lenge til vi kan prøve igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 25. oktober 2018 #464 Del Skrevet 25. oktober 2018 Det var synd Bedre lykke neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 25. oktober 2018 #465 Del Skrevet 25. oktober 2018 Kjedelig! Men da teller vi ned til neste prøvings Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 25. oktober 2018 #466 Del Skrevet 25. oktober 2018 Så kjedelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 26. oktober 2018 #467 Del Skrevet 26. oktober 2018 Masse lykke til med prøving igjen! Det vil jeg gjerne følge litt med på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 27. oktober 2018 Forfatter #468 Del Skrevet 27. oktober 2018 Takk dere! Syns tiden går så aaaaltfor sakte til vi kan prøve igjen. Er liksom bare på dag 3 av TR! Bah... Så for å få tiden til å gå så skal jeg bestille nye strimmeltester Hvor bestiller dere fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 27. oktober 2018 #469 Del Skrevet 27. oktober 2018 Billige-tester.no Enig i at tiden går seeent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 28. oktober 2018 Forfatter #470 Del Skrevet 28. oktober 2018 Jeg har tenkt litt. Vi prøvde jo i ett år for å få lille S, og den måneden det endelig klaffa var første runde med pergotime. Så vi vet jo at det er et «problem» der, og at pergo virket sist. Kanskje jeg da kan gå til fastlege og få henvisning til gynekolog med en gang? Når vi har en forhistorie med at jeg har ingen/«dårlige» eggløsninger, og at pergo virket. Øyner et lite håp om at vi kanskje ikke trenger å prøve ett år før vi får hjelp igjen. Har seff googlet og sett flere som fikk pergo før andre svangerskap fordi de trengte det for å få til første svangerskap. Er verdt å sjekke ut uansett, tenker jeg bestiller time i morgen Litt skummelt å fortelle fastlegen at vi prøver, for hun vet hvor mye jeg har slitt. Både psykisk og fysisk. Er bare noen måneder siden jeg var på opptrening for å fikse skadene på bekkenet. Og det er enda dager hvor jeg har vondt. Kan fremdeles ikke sitte som vanlig for eksempel. Men det kan jo hende det aldri blir bedre, og jeg vil ikke vente mer. Psykisk har jeg det bedre, men vet godt at jeg er i faresonen særlig nå som det går mot mørkere tider. Håper bare ikke hun sier «er det så lurt da? Er mange som bare får én unge vet du» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 28. oktober 2018 #471 Del Skrevet 28. oktober 2018 Det skader jo ikke å spørre om pergotime nå Kjekt om du får det med en gang! Kjenner meg igjen i å grue til å fortelle om prøving/graviditet. Da vi begynte å prøve på M var jeg nylig friskmeldt psykisk, bedre fysisk, men langt i fra bra. Var utrolig spent på hvordan svangerskapet og fremtiden ville bli, men det verste var å fortelle andre om graviditeten. Alle antok at det var et uhell. Da fikk de bare tro det 🙈 Håper legen din forstår deg og ikke stiller seg negativ til prøvingen. Heller stille opp og hjelpe deg med å få en kortere prøveperiode og et fint svangerskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 28. oktober 2018 Forfatter #472 Del Skrevet 28. oktober 2018 26 minutter siden, Leviora skrev: Det skader jo ikke å spørre om pergotime nå Kjekt om du får det med en gang! Kjenner meg igjen i å grue til å fortelle om prøving/graviditet. Da vi begynte å prøve på M var jeg nylig friskmeldt psykisk, bedre fysisk, men langt i fra bra. Var utrolig spent på hvordan svangerskapet og fremtiden ville bli, men det verste var å fortelle andre om graviditeten. Alle antok at det var et uhell. Da fikk de bare tro det 🙈 Håper legen din forstår deg og ikke stiller seg negativ til prøvingen. Heller stille opp og hjelpe deg med å få en kortere prøveperiode og et fint svangerskap! Jeg gruer meg også til å fortelle familie om en eventuell graviditet. De kommer til å tro at vi er sprø og at det er en dårlige idé. Vel, dem om det! Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 28. oktober 2018 #473 Del Skrevet 28. oktober 2018 1 time siden, Atziri skrev: Jeg gruer meg også til å fortelle familie om en eventuell graviditet. De kommer til å tro at vi er sprø og at det er en dårlige idé. Vel, dem om det! Hvordan går det med deg? Merkelig hvordan folk tror de har rett til å mene noe om personlige ting som familieøkning Men ja, dem om det! Takk som spør! Det går stort sett fint, til tross for en del fysiske plager. Det psykiske har vært... tja. Komplisert. Det er lett å tro at man er helt frisk i en god periode(skylder litt på behandleren som trakk den konklusjonen litt for fort), og da blir tilbakefallet ekstra tungt. Jeg er under behandling igjen og nå går det bedre enn noen gang Det er mye som kommer til overflaten som jeg helst vil unngå å kjenne på, men det er vel en del av helingsprosessen å rive opp gamle sår og sørge for at de gror fint. Håper du får en fin mørketid med bare varme, lys og kjærlighet. Superklissete sagt, men det mener jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 30. oktober 2018 #474 Del Skrevet 30. oktober 2018 Her vil jeg følge med! Måtte starte å lese fra starten, og leste meg frem til du ble gravid. Kjente meg så igjen i så mye du skreiv! Helt likt som deg, skjedde det noe psykisk for meg da vi bikket 6 mnd med prøving, ble helt apatisk, og ble liksom ikke lei meg, eller spent eller noe. Bare gav litt opp, og tenkte at "vi er jo uansett på feil side av statestikken, så vi blir vel de som aldri får det til". Nå er vi på første runde med letrozol, på tross av at de ikke finner noe galt med noen av oss, så det var veldig opptur å lese at dere fikk det til på første runde med pergo! Krysser fingrene for at det går fortere denne prøverunden! Ang. pergo (eller letrozol er vel mer vanlig å bruke nå?) tenker jeg at dere har litt andre forutsetninger nå siden det er stabil syklus, men jeg ville uansett luftet det med legen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sille4 Skrevet 31. oktober 2018 #475 Del Skrevet 31. oktober 2018 Høres lurt ut å spørre om muligheten for Pergo tidlig i forløpet skader ikke å undersøke muligheten i hvertfall. Og jeg ville prøvd å ikke tenkt så mye på hva andre kanskje måtte tenke og mene, selv om det er vanskelig å la være. Det valget dere tar er deres, og dere vet at det er rett for dere ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter #476 Del Skrevet 31. oktober 2018 På 28.10.2018 den 22.38, Leviora skrev: Merkelig hvordan folk tror de har rett til å mene noe om personlige ting som familieøkning Men ja, dem om det! Takk som spør! Det går stort sett fint, til tross for en del fysiske plager. Det psykiske har vært... tja. Komplisert. Det er lett å tro at man er helt frisk i en god periode(skylder litt på behandleren som trakk den konklusjonen litt for fort), og da blir tilbakefallet ekstra tungt. Jeg er under behandling igjen og nå går det bedre enn noen gang Det er mye som kommer til overflaten som jeg helst vil unngå å kjenne på, men det er vel en del av helingsprosessen å rive opp gamle sår og sørge for at de gror fint. Håper du får en fin mørketid med bare varme, lys og kjærlighet. Superklissete sagt, men det mener jeg! Jeg er også litt sånn - fort gjort å tro at man er frisk bare man føler seg bedre. Men jeg lever hele tiden med viten om at depresjonen kan komme tilbake. På en måte er det bra, for jeg kjenner tegnene tidlig og kan ta tak i det selv før det går for langt. Noen dager føler jeg at jeg balanserer på en tynn tråd, og at jeg fort kan falle. Andre dager føler jeg meg frisk og er ved godt mot. Men alt i alt så er jeg på en god plass i livet! Ønsker deg samme for deg På 30.10.2018 den 9.11, bondekone skrev: Her vil jeg følge med! Måtte starte å lese fra starten, og leste meg frem til du ble gravid. Kjente meg så igjen i så mye du skreiv! Helt likt som deg, skjedde det noe psykisk for meg da vi bikket 6 mnd med prøving, ble helt apatisk, og ble liksom ikke lei meg, eller spent eller noe. Bare gav litt opp, og tenkte at "vi er jo uansett på feil side av statestikken, så vi blir vel de som aldri får det til". Nå er vi på første runde med letrozol, på tross av at de ikke finner noe galt med noen av oss, så det var veldig opptur å lese at dere fikk det til på første runde med pergo! Krysser fingrene for at det går fortere denne prøverunden! Ang. pergo (eller letrozol er vel mer vanlig å bruke nå?) tenker jeg at dere har litt andre forutsetninger nå siden det er stabil syklus, men jeg ville uansett luftet det med legen Så gøy med nye folk! Lykke til med letrozol. Leste først om det nå når jeg googlet pergo. Det er en type medisin for de som har brystkreft egentlig? Håper det klaffer for dere! Føler vi var superheldig med pergo Jeg aner ikke om stabil syklus betyr eggløsning. For det er vel det som var problemet mitt. Ingen eller dårlig (?) eggløsning. 9 timer siden, Sille4 skrev: Høres lurt ut å spørre om muligheten for Pergo tidlig i forløpet skader ikke å undersøke muligheten i hvertfall. Og jeg ville prøvd å ikke tenkt så mye på hva andre kanskje måtte tenke og mene, selv om det er vanskelig å la være. Det valget dere tar er deres, og dere vet at det er rett for dere ❤️ Det er helt sant, godt å høre flere si det Mensen er endelig ferdig! Var en tur hos legen. Hun mente i utgangspunktet at hun ikke kunne henvise meg før vi hadde prøvd ett år igjen Jeg er skuffet, men det var ikke uforventet. Hun ba meg prøve å få tak i journalen min fra jeg var hos gynekolog sist. Så da ringte jeg og ba om det. Skulle komme på pasientpost, men vet ikke hvordan det fungerer? Har enda ikke fått noe. Vi gikk jo privat sist. Hadde det vært privat gynekolog her vi bor nå hadde jeg dratt med en gang. Ser virkelig ikke poenget med å prøve ett år igjen... Syklusen min er jo mye mer stabil nå, men vet ikke om det betyr eggløsning. Legen min mente at hvis det ikke var et åpenbart problem kunne hun ikke henvise. Før jeg ble gravid var vi jo i kategorien uforklarlig barnløs. Altså ikke noe åpenbart feil med noen av oss, annet enn at jeg ikke alltid hadde eggløsning. Jeg blir bare så usikker, for skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke kan bli henvist og få pergo eller letrozol. Kanskje det er bortkastet bruk av ressurser. Nå håper jeg bare at dagene går fort mot EL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 31. oktober 2018 #477 Del Skrevet 31. oktober 2018 Ja i utgangspunktet ble det brukt mot brystkreft, men bieffekt var eggløsning stimulering. Takk, og i lile måte! Temper du nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 31. oktober 2018 #478 Del Skrevet 31. oktober 2018 Anbefaler at du prøver å tempe Da får du svar på om du har EL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 1. november 2018 Forfatter #479 Del Skrevet 1. november 2018 Jeg temper Alltid gjort det når vi har vært prøvere. Men betyr forhøyet temp alltid EL? Eller kan man ha forhøyet temp uten EL? Husker også når jeg var hos privat gynekolog sist, i syklusen før pergo, så sa hun etter UL at EL var om 2-3 dager. Likevel gikk det vel 10 dager eller noe før EL var i følge tempen. Så vet ikke om eggene mine blir sakte moden?, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 1. november 2018 #480 Del Skrevet 1. november 2018 1 time siden, Atziri skrev: Jeg temper Alltid gjort det når vi har vært prøvere. Men betyr forhøyet temp alltid EL? Eller kan man ha forhøyet temp uten EL? Husker også når jeg var hos privat gynekolog sist, i syklusen før pergo, så sa hun etter UL at EL var om 2-3 dager. Likevel gikk det vel 10 dager eller noe før EL var i følge tempen. Så vet ikke om eggene mine blir sakte moden?, Tre dager med forhøyet EL skal bety eggløsning ja😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå