Gå til innhold

Solarium etter Syden


Braah

Anbefalte innlegg

Burde jeg bruke betakaroten før solinga i solarium?

Mange jeg har sett som tar betakaroten får en gul eller oransje undertone av soling.

Anonymous poster hash: 3f027...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange jeg har sett som tar betakaroten får en gul eller oransje undertone av soling.

Anonymous poster hash: 3f027...fa5

Det er fint? Bare det ikke blir for oransje/gult

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er ditt tips til å bli tan/brunere? Jeg har lest at man kan ta sol i moderate mengder så lenge man ikke overdriver bruket og blir solbrent.

Ikke ta solarium er mitt tips, og hvordan du skal bli brunere har jeg ikke tips på, bare la vær! Du har fått sol i sommer, har blitt brun og det er bra. Reis til syden til vinteren om du må være brun. Jeg vet ikke hvordan jeg skal nå budskapet til deg, men å være brun er ikke alt. Jeg vet det er konkurranse der ute og forstår hvordan en tenåring kan ha det. Når du soler deg bruk høy faktor i starten(viktig!!), da bevarer du også brunfargen lengre og den blir jevnere. Jeg bruker 30 og 50 i ansiktet gjennom hele sommeren. Du blir mer eksponert i ansiktet mer enn du tror. Pigmentflekker rundt øyne og lepper vil du ikke ha. (Har litt på følelsen av dette er trolletråd...)

Anonymous poster hash: ea679...436

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint? Bare det ikke blir for oransje/gult

 

Hvordan er det fint å få en oransje eller gul undertone? Det er ingen mennesker som har en slik undertone naturlig. Oompa-loompa. 

Anonymous poster hash: 3f027...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta solarium er mitt tips, og hvordan du skal bli brunere har jeg ikke tips på, bare la vær! Du har fått sol i sommer, har blitt brun og det er bra. Reis til syden til vinteren om du må være brun. Jeg vet ikke hvordan jeg skal nå budskapet til deg, men å være brun er ikke alt. Jeg vet det er konkurranse der ute og forstår hvordan en tenåring kan ha det. Når du soler deg bruk høy faktor i starten(viktig!!), da bevarer du også brunfargen lengre og den blir jevnere. Jeg bruker 30 og 50 i ansiktet gjennom hele sommeren. Du blir mer eksponert i ansiktet mer enn du tror. Pigmentflekker rundt øyne og lepper vil du ikke ha. (Har litt på følelsen av dette er trolletråd...)

Anonymous poster hash: ea679...436

Okey. Men hvorfor skal jeg la være? Mange på min alder som bruker solarium, i mindre mengder og har fått den deilige brunfargen. Gutter altså.

 

Sålenge jeg passer på å ikke bli solbrent og ikke overdrive bruket, burde det vel gå bra? Eller, er du fortsatt like bastant på at solarium må man holdes langt vekke ifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvordan er det fint å få en oransje eller gul undertone? Det er ingen mennesker som har en slik undertone naturlig. Oompa-loompa. 

Anonymous poster hash: 3f027...fa5

 

Er det en slik oransj farge man får av betakaroten?

 

Syns du at jeg burde bruke betakaroten før solarium, eller solkrem/olje i selve solariuemt? Hva gir best effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke folk klar over at å ta solarium én gang i måneden øker risikoen for kreft med 150%, elelr bryr de seg bare ikke? 

Man er likblek når man er død uansett så hva er vitsen. 



Anonymous poster hash: 01e01...a12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er ikke folk klar over at å ta solarium én gang i måneden øker risikoen for kreft med 150%, elelr bryr de seg bare ikke? 

Man er likblek når man er død uansett så hva er vitsen. 

Anonymous poster hash: 01e01...a12

 

150? Link?

 

Tviler på at det skjer ved bare 1 gang i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150? Link?

 

Tviler på at det skjer ved bare 1 gang i mnd.

http://www.biip.no/default.aspx?section=artikkel&id=1554689

http://forskning.no/forebyggende-helse-kreft/2010/09/solarium-oker-unges-kreftrisiko

http://www.kk.no/livsstil/solarium-dobler-kreftrisiko-dem-under-35-år-22787

https://en.wikipedia.org/wiki/Tanning_bed

http://www.webmd.com/melanoma-skin-cancer/news/20031016/tanning-salons-boost-skin-cancer-risk

 

Står riktig nok ulike tall (100-250), men vil tro at 150% er riktig etter å ha snakket med utdannede(jobber med kirurgi angående brystkreft og hudkreft) som har uttalt seg om det. 

Anonymous poster hash: 01e01...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja. Det visste jeg jo fra før av. Som det står i den ene artikkelen så er alle unge klar over risikoen, men idag er det viktig å se bra ut, og spesielt være tæn. Tviler på at jeg skal ta sol 12 ganger i året. Maks 6-7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Men hvorfor skal jeg la være? Mange på min alder som bruker solarium, i mindre mengder og har fått den deilige brunfargen. Gutter altså.

 

Sålenge jeg passer på å ikke bli solbrent og ikke overdrive bruket, burde det vel gå bra? Eller, er du fortsatt like bastant på at solarium må man holdes langt vekke ifra?

Jepp, la vær!!

Anonymous poster hash: ea679...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, la vær!!

Anonymous poster hash: ea679...436

Såpass ja. Da lurer jeg på hvorfor så mange andre tar sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såpass ja. Da lurer jeg på hvorfor så mange andre tar sol.

Forfengeligheten er viktigere enn helsen hos noen. Er ikke noe å strebe etter. 

Anonymous poster hash: 01e01...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIlle mye heller gått for spraytan eller selvbruning. Mulig det er noe dyrere(er litt usikker på pris, men tror den vil variere), men hvis det er så viktig å være brun så go for it :)

 

Selv omfavner jeg det å være melkeblek og ser meg fornøyd med det. Å slikke noen solstråler om sommeren (selvsagt med god solfaktor og pauser) tillater jeg meg med god samvittighet. 

Anonymous poster hash: 01e01...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

VIlle mye heller gått for spraytan eller selvbruning. Mulig det er noe dyrere(er litt usikker på pris, men tror den vil variere), men hvis det er så viktig å være brun så go for it :)

Selv omfavner jeg det å være melkeblek og ser meg fornøyd med det. Å slikke noen solstråler om sommeren (selvsagt med god solfaktor og pauser) tillater jeg meg med god samvittighet.

Anonymous poster hash: 01e01...a12

Hehe ;)

Men hva tenker du om den sprayen jeg delte over? Fått mange positive tilbakemeldinger. Men jeg et usikker på hva lys-middels og middels-mørk vil si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja. Da lurer jeg på hvorfor så mange andre tar sol.

Øøøø fordi de er kunnskapsløse.....og:

For opptatt av å se bra ut, tenker ikke så mye over konsekvenser, lever her og nå og tenker ikke på framtida. Joa, bra å leve her og nå, men også viktig å ta vare på helsa her og nå og, huden er helsa di.

Anonymous poster hash: ea679...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøø fordi de er kunnskapsløse.....og:

For opptatt av å se bra ut, tenker ikke så mye over konsekvenser, lever her og nå og tenker ikke på framtida. Joa, bra å leve her og nå, men også viktig å ta vare på helsa her og nå og, huden er helsa di.

Anonymous poster hash: ea679...436

Haha.

Men hva tenker du om den sprayen jeg delte over? Fått mange positive tilbakemeldinger. Men jeg et usikker på hva lys-middels og middels-mørk vil si...

http://spraytan.zentio.no/?gclid=CjwKEAjwpPCuBRDris2Y7piU2QsSJAD1Qv7BKj-o2NIkevManPZn-YuJLC7OJLe-xVo5D9GrVyIe2RoC2Xvw_wcB

Endret av Braah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ;)

Men hva tenker du om den sprayen jeg delte over? Fått mange positive tilbakemeldinger. Men jeg et usikker på hva lys-middels og middels-mørk vil si...

Tror du burde gå for lys-middels dersom du aldri har tatt spraytan før. Se hvor tan du blir, og dersom du ikke synes det er nok bør du gå for midels-mørk (tror denne er mer for folk med ikke-nordisk hud og kan eventuelt se unormalt mørk ut)

Anonymous poster hash: 01e01...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...