Gå til innhold

Solarium etter Syden


Braah

Anbefalte innlegg

Og hvor ofte tok hun dama sol? Hver dag eller?

Jeg skjønner ikke hvilken dame du snakker om? Nordmenn er noen solavhengige skapninger som dessverre ofte ikke skjønner før i 30-årene hvor mye solen skader huden på sikt. Men da er "skaden skjedd", så de bare fortsetter å sole seg da også.

Anonymous poster hash: 3f027...fa5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jesus... Ble helt svett av å lese her. Så mange spørsmål! :P

Synes du skal droppe solarium ts. Du kommer garantert til å angre. Rynkene kommer fortere og faren for kreft øker ved bruk av solarium. Det burde være grunner nok til å la være. Heller bleik og frisk enn brun og kreftsyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asiatere har ofte myyye finere hud enn nordmenn. Fordi de er myyye mer forsiktig med sola enn nordmenn.

Skjønner ikke at folk legger seg frivillig inn i et solarium...



Anonymous poster hash: 059ac...997
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus... Ble helt svett av å lese her. Så mange spørsmål! :P

Synes du skal droppe solarium ts. Du kommer garantert til å angre. Rynkene kommer fortere og faren for kreft øker ved bruk av solarium. Det burde være grunner nok til å la være. Heller bleik og frisk enn brun og kreftsyk.

Rynkene kommer fortere? Jeg skal ikke ta sol hver dag heller. 1-2 ganger pr mnd, kan ikke skade. Og jeg er ikke i risikosonen, selvom solarium alltid er en liten risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rynkene kommer fortere? Jeg skal ikke ta sol hver dag heller. 1-2 ganger pr mnd, kan ikke skade. Og jeg er ikke i risikosonen, selvom solarium alltid er en liten risiko.

Alle som tar sol er i "risikosonen". Å ta sol er ikke bra, uansett. Det er jo en grunn for at det frarådes. Men din hud, din kropp, ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som tar sol er i "risikosonen". Å ta sol er ikke bra, uansett. Det er jo en grunn for at det frarådes. Men din hud, din kropp, ditt valg.

Frarådes og frarådes. Det skal sies at man også får i seg mye d vitaminer.

Du sier at man bør unngå sol, selvom man tar det i moderate mengder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frarådes og frarådes. Det skal sies at man også får i seg mye d vitaminer.

Du sier at man bør unngå sol, selvom man tar det i moderate mengder?

D-vitaminer kan en få på andre måter. Tar et par piller om morgenen, og så er det greit. Så da får jeg både nok d-vitaminer, i tillegg til at jeg slipper strålene fra solen som vil påvirke huden på lang sikt. Om en ikke bryr seg om rynker er det are å sole seg - så lenge en ikke blir brent, men om en tenker lenger enn 5 år frem i tid ville jeg ha holdt meg unna. Flere og flere nordmenn har fått øynene opp om at det å være brun kanskje ikke er alt her i verden.

Anonymous poster hash: 3f027...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D-vitaminer kan en få på andre måter. Tar et par piller om morgenen, og så er det greit. Så da får jeg både nok d-vitaminer, i tillegg til at jeg slipper strålene fra solen som vil påvirke huden på lang sikt. Om en ikke bryr seg om rynker er det are å sole seg - så lenge en ikke blir brent, men om en tenker lenger enn 5 år frem i tid ville jeg ha holdt meg unna. Flere og flere nordmenn har fått øynene opp om at det å være brun kanskje ikke er alt her i verden.

Anonymous poster hash: 3f027...fa5

 

Tja, jeg har ennå ikke fått noen rynker av solarium. Har solt meg jevnlig de siste 7 årene. Soler meg 1-2 ganger i uken i 15-20 minutter per gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har ennå ikke fått noen rynker av solarium. Har solt meg jevnlig de siste 7 årene. Soler meg 1-2 ganger i uken i 15-20 minutter per gang.

Det er jo ikke slik at du får rynker av solarium i et kort perspektiv. De jentene og guttene som er 20-åringer i dsg og som soler seg like mye som du gjør vil gjennomsnittlig ha flere rynker enn de som ikke solte seg når de kommer i slutten av 30-årene. At solen står for mye av rynkene som oppstår senere i livet er jo noe vi vet. Det er i tillegg genetisk og avhengig av hudtype, men solen gjør mye skade her.

Anonymous poster hash: 3f027...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D-vitaminer kan en få på andre måter. Tar et par piller om morgenen, og så er det greit. Så da får jeg både nok d-vitaminer, i tillegg til at jeg slipper strålene fra solen som vil påvirke huden på lang sikt. Om en ikke bryr seg om rynker er det are å sole seg - så lenge en ikke blir brent, men om en tenker lenger enn 5 år frem i tid ville jeg ha holdt meg unna. Flere og flere nordmenn har fått øynene opp om at det å være brun kanskje ikke er alt her i verden.

Anonymous poster hash: 3f027...fa5

Jajaja, men rynker er om man tar sol i større mengder. Man får ikke det av å ta sol 5-6 ganger pr mnd. Endret av Braah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har ennå ikke fått noen rynker av solarium. Har solt meg jevnlig de siste 7 årene. Soler meg 1-2 ganger i uken i 15-20 minutter per gang.

Er du sånn gulaktig hud eller brun? Tar du sånn Karoten/kremer når du er i solariumet? Endret av Braah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja, men rynker er om man tar sol i større mengder. Man får ikke det av å ta sol 5-6 ganger pr mnd.

Jo, det er det du ikke skjønner - all sol virker inn på huden din, om du så tar det en gang i uken eller tre. Det er ikke slik at det finnes en magisk "grense" du må over før solen virker inn på huden din. Det at du ønsker å ta sol seks ganger i måneden kommer til å ha en innvirkningen på huden din når du blir eldre, enten du vil det eller ei.

Anonymous poster hash: 3f027...fa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er det du ikke skjønner - all sol virker inn på huden din, om du så tar det en gang i uken eller tre. Det er ikke slik at det finnes en magisk "grense" du må over før solen virker inn på huden din. Det at du ønsker å ta sol seks ganger i måneden kommer til å ha en innvirkningen på huden din når du blir eldre, enten du vil det eller ei.

Anonymous poster hash: 3f027...fa5

Hovedårsaken til rynker er jo at folk ikke er flinke nok til å tilføre fuktighet etter soling. Soling tørker ut huden og da strammer huden seg - stram hud = hud som strekker seg => rynker.

Dette kan i stor grad motvirkes hvis man er nøye.

Anonymous poster hash: b06e2...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Morello

Ta solarium om du vil, du ^^ Men hold det til moderate doser!! 

 

"Det er ikke det viktigste å være brun" eh det er heller ikke det viktigste å ha fin rynkefri hud hele livet, men det er nå bare min mening. 

 

Tar sol om vinteren fordi d-vitaminene gjør underverker for humøret, og man ser mye freshere ut med litt farge. Kan ikke sammenlignes med å ta noen piller, solarium gir en skikkelig boost synes jeg :) Så lenge man er forsiktig og tar hensyn til hudtypen sin går det som regel helt fint, for min del er det viktigere å kose seg og ha mye energi enn å være helt rynkefri når man er 50. Men ja pass på hudtypen din! Om du er veldig lys tåler du mindre sol enn de med mørkere trekk, og hva du er vant til av sol spiller også inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk solskader i solarium da jeg bare var 20år! Da hadde jeg tatt sol 2-4 ganger i måneden siden jeg var 16. Angrer meg så utrolig, det ser bare verre og verre ut hvert år.

Anonymous poster hash: f5974...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min har tatt sol siden hun var i tenårene, er 44 nå og har flott rynkefri hud! Jeg tror ikke det er slik at man alltid vil få rynker v solarium, mange vil få det uansett og noen får ikke hvis man passer på huden sin.

Anonymous poster hash: b06e2...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta solarium om du vil, du ^^ Men hold det til moderate doser!!

"Det er ikke det viktigste å være brun" eh det er heller ikke det viktigste å ha fin rynkefri hud hele livet, men det er nå bare min mening.

Tar sol om vinteren fordi d-vitaminene gjør underverker for humøret, og man ser mye freshere ut med litt farge. Kan ikke sammenlignes med å ta noen piller, solarium gir en skikkelig boost synes jeg :) Så lenge man er forsiktig og tar hensyn til hudtypen sin går det som regel helt fint, for min del er det viktigere å kose seg og ha mye energi enn å være helt rynkefri når man er 50. Men ja pass på hudtypen din! Om du er veldig lys tåler du mindre sol enn de med mørkere trekk, og hva du er vant til av sol spiller også inn.

Takker. Kan vel ta litt solarium nå også? For å freshe opp fargen litt. Tenker da å drikke Karoten, også bruke de solariumskremene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk solskader i solarium da jeg bare var 20år! Da hadde jeg tatt sol 2-4 ganger i måneden siden jeg var 16. Angrer meg så utrolig, det ser bare verre og verre ut hvert år.

Anonymous poster hash: f5974...ca6

Hva mener du med skader? Hvordan fikk du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har ennå ikke fått noen rynker av solarium. Har solt meg jevnlig de siste 7 årene. Soler meg 1-2 ganger i uken i 15-20 minutter per gang. 

 

 

Det som er med linjer og rynker er at de plutselig kommer....og når de kommer så kommer de fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedårsaken til rynker er jo at folk ikke er flinke nok til å tilføre fuktighet etter soling. Soling tørker ut huden og da strammer huden seg - stram hud = hud som strekker seg => rynker.

Dette kan i stor grad motvirkes hvis man er nøye.

Anonymous poster hash: b06e2...d3d

 

 

Nei, solen gjør skade ganske dypt ned i hudlaget.  Fuktighet kan bote på skaden til en viss grad men når huden blir brun er skaden allerede skjedd.  

 

 

Her er to bilder av identiske tvillinger. Hvem tror du har solet seg mest?

 

 

allure2_pic1.jpg

Endret av DreamOn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...