Gå til innhold

Tenner


Braah

Anbefalte innlegg

Natron kan rense tennene, men er ikke så effektivt som airflow hos tannlege. Dessuten er det bedre å få tannlegen til å rense tennene så du er sikker på at tennene dine ikke blir ødelagt. Airflow rens er mer effektiv enn vanlig rens hos tannlegen.

Dessuten, hvis du skal igang med bleking av tennene, er det lurt å ha fått dem renset skikkelig i forveien.

Så natron er like skadelig som bakepulver på tennene? Jeg tenkte å gjøre det 3-3 ganger i uka og ikke overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKKE blek tenne hjemme! Samme hvilken linker du får, samme hvilket merke for 20 000kr du blir tipset om.

Ei venninne gjorde det, og det ødela tenne hennes så mye at hun nå sliter med kroniske smerter (ising og generelt sensitive tenner) og de er nå tynne og svake. Hun får hull i tenne av å bare lukte på sukker! Og det er kun etter få runder med bleking hjemme! 
Noen har tenner som er sterke, som tåler 5 runder, noen har svake som tåler 1 eller 2! Du vet ikke hvordan tenne DINE reagerer før du prøver det! 

 

Vet du egentlig hva bleking gjør? Det farger ikke tenne dine. Det ETSER vekk emaljen! Og Emaljen er noe som ALDRI gror tilbake igjen! 

 

Du kan dra til tannlegen, få renset de, alt som er med en vanlig sjekk, så kan du få tips om hva du kan unngå av matvarer og pusse-rutiner for å unngå MER missfarging. 

Snu om på vanene i et par måneder, når det går helt fint, SÅ kan du bleke de hos tannlegen. Men det er bortkastet tid, penger og emalje, dersom du ikke endrer på vanene som har forårsaket missfargingen. 

 

Dersom du kun går over til ei flaske Cola og 2 glass vann om dagen, når de gamle vanene er ei flaske cola (og ingen vann), så er det nytteløst å farge tennene, missfargingen kommer da tilbake i løpet av kort tid. 

Dersom du klarer å snu om på vanene, at vann blir hoved kilden til væske i løpet av en dag, å du drikker et glass med cola til middag (eller vin, eller kaffe ++) så kan du få til å beholde den nye hvite fargen, uten å må bleke de om å om å om igjen. 

Det hjelper ikke å holde deg unna kaffe, eller cola (+++) i én dag også tenker du "dette går bra" også bleker du tennene. For du har ikke da snudd om på vanene og laget deg nye. Så det å gå tilbake til det gode gamle kommer mest sannsynligvis til å skje, så fort du har fått det som du vill (hvite tenner). 



Anonymous poster hash: c54ab...9cb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så natron er like skadelig som bakepulver på tennene? Jeg tenkte å gjøre det 3-3 ganger i uka og ikke overdrive.

natron etser vekk emaljen. Derfor det "funker". men det er ikke bra for tennene og tannkjøttet!!! 

 

Gjør det på den riktige måten. Snu om på vanene, få råd og veiledning fra tannlegen, så bleker du de hos tannlegen! 

 

Tenne er noe du skal ha resten av ditt liv! 

Anonymous poster hash: c54ab...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Så natron er like skadelig som bakepulver på tennene? Jeg tenkte å gjøre det 3-3 ganger i uka og ikke overdrive.

Greit, gjør som du vil da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du egentlig hva bleking gjør? Det farger ikke tenne dine. Det ETSER vekk emaljen! 

Nei, bleiking etser ikke bort emaljen. Det kan syre gjøre, f.eks. kan stadig drikking av sur leskedrikk føre til at fronttennene i overkjeven blir betenkelig tynne.

Under emaljen ligger tannbeinet, og DET er gult! Så å fjerne emaljen er ikke lurt (dessuten smertefullt).

Bleiking oksyderer fargestoff som ligger inne i emaljen. Prosessen er ikke ufarlig, spesielt om det er feil med tennene, så det beste er absolutt å la være å bleike. Personlig synes jeg det ser helt groteskt ut med kritthvite tenner (amerikanere). Tenner skal ikke se slik ut, spesielt på folk oppi åra. Det er unaturlig, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bleiking etser ikke bort emaljen. Det kan syre gjøre, f.eks. kan stadig drikking av sur leskedrikk føre til at fronttennene i overkjeven blir betenkelig tynne.

Under emaljen ligger tannbeinet, og DET er gult! Så å fjerne emaljen er ikke lurt (dessuten smertefullt).

Bleiking oksyderer fargestoff som ligger inne i emaljen. Prosessen er ikke ufarlig, spesielt om det er feil med tennene, så det beste er absolutt å la være å bleike. Personlig synes jeg det ser helt groteskt ut med kritthvite tenner (amerikanere). Tenner skal ikke se slik ut, spesielt på folk oppi åra. Det er unaturlig, rett og slett.

Hva mener du om å bruke bakepulver? Er du imot det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du om å bruke bakepulver? Er du imot det?

Ja, for stor slitasje. Jeg ser ikke at CO2 som produseres, kan virke. O2, som produseres fra H2O2 (hydrogenperoksid), vet vi at virker, men dessverre også på tannkjøttet, så det må brukes i spesiallaget skinne for å unngå søl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld, ikke klin bakepulver, sitron eller natron på tenna. Ingen god idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg legge fra meg sjokolande? Spiser endel sjokolade, men det kan vel ikke ha en stor påvirkning på tennene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...