Gå til innhold

Tenner


Braah

Anbefalte innlegg

Vet ikke nøyaktig hva tannlegen gjør når han/hun renser, men det er vanlig prosedyre når man har time for å gjøre andre ting (eller bare sjekk sikkert også), renser ordentlig først.

Anonymous poster hash: 03f09...da4

Vet ikke hvor vanlig det er at tenåringer drar for å bleke tennene sine akkurat. Er jo 18 års grense. Så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor vanlig det er at tenåringer drar for å bleke tennene sine akkurat. Er jo 18 års grense. Så.

Nei, er ikke det alle steder hvertfall.

Anonymous poster hash: 03f09...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hadde jo ikke noe med det jeg skrev. Rens hos tannlegen er ikke bleking, men det fjerner jo noe misfarging man har fått.

Anonymous poster hash: 03f09...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke det alle steder hvertfall.

Anonymous poster hash: 03f09...da4

Okei, men kunne du lagt ved et bilde som du mener er for misfargede tenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Gå og få airflow rens hos tannlege. Det renser godt, tar vekk mye av misfarginga, og da har du et godt utgangspunkt til å bleke tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 95% av tilfellene vil ikke tennene framstå som nevneverdig hvitere etter tannrens fos tannlege/-pleier, selv med bruk av pulverblåsingsapparat. For all del, bare gjør det, det kjennes rent og fint etterpå, men ikke forvent fargeforandring. Tannens farge er nesten bestandig fargen til selve tannemaljen, det er ikke farge fra et belegg som ligger utenpå og kan fjernes. Noen få som i lengre tid har slurvet alvorlig med tannpussen, kan ha et slikt belegg, men de spør aldri om å få hvitere tenner, de er ikke opptatt av utseendet.



Anonymous poster hash: 0a42e...31a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

I 95% av tilfellene vil ikke tennene framstå som nevneverdig hvitere etter tannrens fos tannlege/-pleier, selv med bruk av pulverblåsingsapparat. For all del, bare gjør det, det kjennes rent og fint etterpå, men ikke forvent fargeforandring. Tannens farge er nesten bestandig fargen til selve tannemaljen, det er ikke farge fra et belegg som ligger utenpå og kan fjernes. Noen få som i lengre tid har slurvet alvorlig med tannpussen, kan ha et slikt belegg, men de spør aldri om å få hvitere tenner, de er ikke opptatt av utseendet.

Anonymous poster hash: 0a42e...31a

 

Finnes det noen hjemmebleking/tannkremer som bleker tennen litt, eller funker ikke noe av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen hjemmebleking/tannkremer som bleker tennen litt, eller funker ikke noe av det?

Helt minimalt, etter det jeg har hørt. Men jeg har ikke førstehånds kjennskap til dette.

Anonymous poster hash: 0a42e...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får kjendisene så hvite tenner? Hva gjør de?

Anonymous poster hash: ac950...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i ikke pene tenner da? Har du et bilde av tenner du mener er for misfarget?

Bildene som er lagt ut syns jeg er for misfarget. Behøver ikke kritthvite tenner, men mer hvite enn gule er å foretrekke.

Anonymous poster hash: 2397c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får kjendisene så hvite tenner? Hva gjør de?

Anonymous poster hash: ac950...bee

Bleking. Falsetter. God tannhygiene.

Anonymous poster hash: 2397c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til info, det er ikke alltid at det er manglende tannhygiene som er skyld i gule tenner, og om man har gule tenner så nytter det ikke å bleke dem. 

 

Jeg har litt gule tenner, var ikke klar over det selv før skoletannlegen fortalte det til meg da jeg var 9 -10 år. Nå i voksen alder har jeg hos tannlege prøvd hos tannlege å bleke tennene 2 ganger, siden tannlegen mente at kanskje jeg bare trengte litt mer enn andre. Men nei, mine tenner er litt gule og da nytter det ikke å bleke dem. 6000 kr ut vinduet var det. 

 

Min nåværende tannlege tok etter den vanlige tannpuss/rensen som de gjør, noe som kan minne om sandblåsing, jada, rene og pene, men fremdeles litt gule. 

 

Alle har ikke naturlig hvite tenner! Husk det dere som nesten vemmes og tror det er manglende tannhygiene!



Anonymous poster hash: c068b...d52
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser at bakepulver kan hjelpe mot å få hvitere tenner. Stemmer dette?

Ikke bakepulver! Natron. 

Anonymous poster hash: f3e6c...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bakepulver! Natron.

Anonymous poster hash: f3e6c...97a

Det er vel det samme. Har du prøvd det? Funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Ikke driv og gjør sånne ting hjemme med natron. Få time til airflow hos tannlege. Jeg merker stor forskjell når jeg gjør dette. 

Grunnen til at eksperimentering hjemme ikke er lurt, er at du kan ødelegge tannemaljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke driv og gjør sånne ting hjemme med natron. Få time til airflow hos tannlege. Jeg merker stor forskjell når jeg gjør dette.

Grunnen til at eksperimentering hjemme ikke er lurt, er at du kan ødelegge tannemaljen.

Kanskje jeg ikke er så glup, men hva er det emaljen gjør? Endret av Braah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg ikke er så glup, men hva er det emaljen gjør?

Det er emaljen som beskytter tennene dine, og får den skader/ødelegges, så kan det ikke rettes opp igjen.

Anonymous poster hash: c068b...d52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Så natron er ikke å anbefale? Er det virkelig så fårlig?

Natron kan rense tennene, men er ikke så effektivt som airflow hos tannlege. Dessuten er det bedre å få tannlegen til å rense tennene så du er sikker på at tennene dine ikke blir ødelagt. Airflow rens er mer effektiv enn vanlig rens hos tannlegen.

Dessuten, hvis du skal igang med bleking av tennene, er det lurt å ha fått dem renset skikkelig i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...