sommerfugl154 Skrevet 2. mars 2020 #801 Del Skrevet 2. mars 2020 Jeg kjenner jeg blir nysgjerrig på hva dere sier til disse gjestene som oppfører seg rart? Hva sier de om du velger å konfrontere? Kan vel ikke være så ille å be gjestene om å ta av skoene før de går inn vel. Kom gjerne med gjestenes reaksjoner på tilsnakk, haha! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #802 Del Skrevet 2. mars 2020 Gjester som bare MÅ snike i alle rom. HVORFOR? Det er frekt! I underetasjen har vi bod, vaskekjeller, et gjesterom og vårt soverom. Soverommene er privat. Og man har vel ikke behov for å sjekke ut underetasjen i besøk? Oppe har vi stue, kjøkken, gang og bad. Og det er vel strengt tatt kun de rommene en gjest trenger å oppholde seg i. Veldig kjipt å ha slike gjester. F.eks om noen har lyst å komme på besøk på kort varsel så sier vi som regel ja. Og da prioriterer vi å holde det ryddig og rent oppe, mens nede så vasker vi ikke like hyppig og det er greit å kunne ha en "rote-bod" hvis det er noe man bare på slenge inn for at det skal se litt mer ryddig ut. Soverommet er også veldig privat. Skal ikke være slik at man må sjekke at ikke sexleketøy ligger på nattbordet eller et par brukte truser på gulvet liksom. Er også lei gjester som kommer for tidlig. De spør heller ikke om det er ok. Og noen går for sent hjem. Når man hinter om at man er trøtt og skal tidlig opp dagen etter så er det høflig å ta hintet og gå kort tid etter. Hvert fall om besøket allerede har vart minst 4 timer. Gjester som må flytte på møbler (f.eks benk i gang, kommode osv - de har ikke mistet noe bak). Har opplevd det flere ganger og forstår ikke hvorfor de gjør slikt? Også kommenterer "oi, her er det ikke vasket på lenge nei, masse hybelkaniner". Gjester som "overspiser". Har opplevd noen mer spontane besøk. Er det f.eks middagstid så hører jeg om de har lyst på middag og så spør jeg f.eks "hvor mange karbonader spiser du". Så svarer personen "nei, jeg spiser bare en, er ikke så sulten". Ved mer spontane besøk synes jeg det er greit å lage akkurat nok. Ikke har jeg sett for meg å lage middag til flere og ikke har jeg lyst å evt ende opp med å kaste mat. Men ofte ender det opp med at disse "småspiste" personene plutselig har forsynt seg både 2 og 3 ganger mer enn det de sa slik at andre i familien ikke får forsynt seg med den mengden de ønsket at jeg skulle lage til de. Ofte kommer de med kommentarer som "det var jo bare så godt så jeg måtte bare ha mer". Personer som må snoke i kjøleskapene. F.eks på fest. Vi har to kjøleskap. Ene bruker vi til vår mat, pålegg, middager, rester, dressinger osv. Andre bruker vi f.eks til juice, brus også lager vi god plass hvis vi har fest slik gjester kan sette alkohol der. Gir også beskjed om dette. Men noen må på død og liv sjekke "vårt" kjøleskap også begynner de å flytte rundt på maten som jeg har sortert nøye for å gjøre plass til drikken sin. Også klager gjerne på at det ikke er plass. Hva med å høre etter når vi informerer? Ender av og til opp med mye overnattingsbesøk da vi bor tre kvarter unna de fleste og med dårlige bussforbindelser. Har gjesterom, men ikke alltid plass. Så da tilbyr vi sofaen. Der har vi noen fine tepper liggende i som ikke hundehår setter seg så godt fast i slik at sofaen ser litt penere ut. Gir beskjed om hvor laken ligger så det kan legges oppå og at det ligger teppe der og der slik de ikke må ta vekk teppene i sofaen. Men ender ofte opp med at teppene er tatt vekk, personen/personene ligger rett på sofaen og det blir fult i stikkende hundehår som er vanskelig å få fjernet dagen etter. Liker heller ikke at folk sover direkte på sofaen. F.eks svetter jo noen når de sover osv. Har også opplevd en som slevde. Esj. Gjester som ikke tar hensyn til hunden min. Hvis jeg sier at hunden trenger ro, så må de bare leke med den og irritere den. Eller de bare må gi matrester selv om jeg sier den ikke skal ha. Eller de bare lukker opp dører her og der uten å lukke igjen og passe på at hunden ikke løper ut (alle vet egentlig at min hund ikke skal slippes løs ute). Ellers er det også noen som bare må forsøke å "dressere" hunden. Jeg tolererer at hunden bjeffer noen bjeff når det ringer på. Det er tross alt en vakthund og den slutter veldig raskt. Det er hundens naturlige atferd. Irriterende når gjester da kjefter på hunden. Min hund - jeg bestemmer! Anonymkode: 29a24...af4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #803 Del Skrevet 3. mars 2020 Folk som skal flytte på alt og si hvor jeg heller bør ha det, svigermor er fæl til dette. Om jeg sier tingene skal stå der de står så flytter hun dem likevel. Hun hengte opp et bilde et annet sted en gang, jeg flyttet det tilbake da hun hadde dratt. En annen gang kom hun tilbake og da spurte hun hvorfor jeg hadde flyttet bildet tilbake? Også flyttet hun det jammen meg enda engang! Irriterende ja. Mamma respekterer ikke våre regler i leiligheten, som at vi ikke vil ha snoking i ting, snoking på soverommet, sko inne osv om hun gjør noe av det og jeg sier fra så blir hun sur og sier det gjør da ingen ting om jeg går inn på soverommet, foreksempel. Anonymkode: 632b2...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #804 Del Skrevet 3. mars 2020 På 25.2.2020 den 21.37, Apocalypte skrev: Hva ellers skal dobørste brukes til? Den brukes til å vaske doen med. Helt vanlig rengjøring av doskål med vann og vaskemiddel. Om du skal kline inn dobørsten med bæsj kan den jo ikke stå på badet og stinke. Æsj! Har hendt at doen har tettet seg e l så det faktisk kommer bæsj på dobørsten, men da kaster jeg den såklart og tar i bruk en ny. Anonymkode: d6563...fb6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MegSelv11 Skrevet 3. mars 2020 #805 Del Skrevet 3. mars 2020 On 3/1/2020 at 6:19 PM, Emilie2019 said: Skjønner ikke hvorfor folk ikke tar av seg sko!!!! En ting er om huseier går inne med sko, men når de åpenbart ikke gjør det - ta dem av!! Hva faen! For meg er det like sjukt som å pisse på stuegulvet til noen. Det er en norsk (muligens skandinavisk) greie. Når jeg er i andre land ler de godt av meg når jeg setter skoene i gangen, og motsatt når de er hos meg syns de det er så gøyalt med skohylle til gjestene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MegSelv11 Skrevet 3. mars 2020 #806 Del Skrevet 3. mars 2020 On 2/27/2020 at 5:09 PM, ti10 said: Det er ikke alle barbente føtter som er rene. Har flere ganger observert folk som med den største selvfølgelighet går barbent inn på offentlige toaletter. Du ville vel ikke hatt disse føttene i sofaen din? Ellers blir jo gjerne føttene svett i skoene, og det er heller ikke så delikat å få klint inn i møblene. Det er vel verken vanlig at folk går rundt barbent på offentlige toaletter, eller har føttene på og i møblene til folk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #807 Del Skrevet 3. mars 2020 53 minutter siden, MegSelv11 said: Det er en norsk (muligens skandinavisk) greie. Når jeg er i andre land ler de godt av meg når jeg setter skoene i gangen, og motsatt når de er hos meg syns de det er så gøyalt med skohylle til gjestene. Tror det er sånn ganske jevnt fordelt i verden. I tørrere land som sør i Europa og deler av USA, er det mest støv man drar med inn, og det er vanlig med fliser på gulvet. I land der tregulv er vanlig tar man oftere av seg skoene. I Japan og Korea har man i femti år himlet med øynene over amerikanere som går rett inn med skoene på. Anonymkode: 3e866...2f6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie2019 Skrevet 3. mars 2020 #808 Del Skrevet 3. mars 2020 4 timer siden, MegSelv11 skrev: Det er en norsk (muligens skandinavisk) greie. Når jeg er i andre land ler de godt av meg når jeg setter skoene i gangen, og motsatt når de er hos meg syns de det er så gøyalt med skohylle til gjestene. Helt fair det, men jeg er norsk, vennene dette gjelder er norske og vi bor i Norge take your damn shoes off! Går jeg uten sko - går du uten sko. Er du i tvil, spør! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MegSelv11 Skrevet 3. mars 2020 #809 Del Skrevet 3. mars 2020 2 minutter siden, Emilie2019 said: Helt fair det, men jeg er norsk, vennene dette gjelder er norske og vi bor i Norge take your damn shoes off! Går jeg uten sko - går du uten sko. Er du i tvil, spør! Jeg er enig, det har jeg også skrevet. Men det kan være greit å være bevisst på litt kulturelle forskjeller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #810 Del Skrevet 3. mars 2020 Liker ikke når folk kommer uanmeldt. Jeg liker å gå usminket og i joggebukse og liknende klær hjemme, og vil gjerne få muligheten til å skifte før besøk. Også når det kommer uanmeldt besøk idet vi skal reise bort eller har andre planer, og de ikke tar hintet og blir i en evighet. liker heller ikke at besøk går inn med sko og at de setter seg på møbler som ikke er til å sitte på. Kommoder o.l, og liker ikke når voksne ikke setter igang barna sine til å rydde opp lekene som er brukt når de skal reise. Så mine barn og jeg må rydde alt selv Anonymkode: 587c6...584 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 3. mars 2020 #811 Del Skrevet 3. mars 2020 På 22.2.2020 den 16.41, tussi680 skrev: Liker heller ikke at folk putter bena oppi sofaen, eller setter seg som om de er hjemme. Må i så fall spørre og oppgi en god grunn. He, he, he. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 3. mars 2020 #812 Del Skrevet 3. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Den brukes til å vaske doen med. Helt vanlig rengjøring av doskål med vann og vaskemiddel. Om du skal kline inn dobørsten med bæsj kan den jo ikke stå på badet og stinke. Æsj! Har hendt at doen har tettet seg e l så det faktisk kommer bæsj på dobørsten, men da kaster jeg den såklart og tar i bruk en ny. Anonymkode: d6563...fb6 Hvordan fjerner man avføring fra toalettet uten dobørste? Syns du det er greit at doen er bedriten helt til den vaskes da? Dobørsten skylles etter man har brukt den og min klores jevnlig, har en kvalitetsbørste og har hatt den i over 10 år. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #813 Del Skrevet 3. mars 2020 På 1.3.2020 den 15.19, Imperfectionibus skrev: Vurdert hjelp? Syns det lukter av folk sine ben når de er i sokker hele dagen. Jeg har som sagt med meg sokker som taes på om jeg skal inn til folk men jeg er meget nøye på rengjøring av mine føtter siden jeg går mest mulig barfot inne og ute hele året. (T.o.m i snø) så vet at jeg da får skitne ben som må vaskes når jeg kommer innomhus. (Har på sko når jeg f.eks er i butikken (spesielt i matbutikken er det viktig pga hygiene)) Hjelp? Nei, jeg har det utmerket. Alle som kommer på besøk til meg vet godt at jeg hater føtter, så de av mine venner som liker å gå barbeint har med seg sokker. Jeg er kjempesosial av meg og har masse besøk, så det går helt utmerket. Min beste venninne er som deg, sånn barfotmenneske, og hun tar til og med på seg sokker når JEG kommer på besøk til HENNE uten at jeg noen gang har kommentert det. Ellers bruker mine venner stort sett sokker. Kan ikke huske at noen har gått barbeint inne hos meg. Sånn bortsett fra de som bor hos meg, og de får lov. Anonymkode: a2bbc...c46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #814 Del Skrevet 3. mars 2020 1 time siden, Apocalypte skrev: Hvordan fjerner man avføring fra toalettet uten dobørste? Syns du det er greit at doen er bedriten helt til den vaskes da? Dobørsten skylles etter man har brukt den og min klores jevnlig, har en kvalitetsbørste og har hatt den i over 10 år. Poenget er at det er ekkelt og helt unødvendig å etterlate seg bæsjespor i do. Legg litt papir i doen før du setter deg, så er problemet løst. Er du uheldig og likevel setter spor, kan du væte en håndfull papi, slippe på flekken, la ligge litt og så dra ned. Veldig sjelden behov for å fjerne bæsj med dobørsten altå.... Og en dobørste som feirer ti år med bæsjevask?? 🤢🤮 Anonymkode: d6563...fb6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 3. mars 2020 #815 Del Skrevet 3. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at det er ekkelt og helt unødvendig å etterlate seg bæsjespor i do. Legg litt papir i doen før du setter deg, så er problemet løst. Er du uheldig og likevel setter spor, kan du væte en håndfull papi, slippe på flekken, la ligge litt og så dra ned. Veldig sjelden behov for å fjerne bæsj med dobørsten altå.... Og en dobørste som feirer ti år med bæsjevask?? 🤢🤮 Anonymkode: d6563...fb6 Jepp den er ti år og like fin. Hørt om desinfisering? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 3. mars 2020 #816 Del Skrevet 3. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjelp? Nei, jeg har det utmerket. Alle som kommer på besøk til meg vet godt at jeg hater føtter, så de av mine venner som liker å gå barbeint har med seg sokker. Jeg er kjempesosial av meg og har masse besøk, så det går helt utmerket. Min beste venninne er som deg, sånn barfotmenneske, og hun tar til og med på seg sokker når JEG kommer på besøk til HENNE uten at jeg noen gang har kommentert det. Ellers bruker mine venner stort sett sokker. Kan ikke huske at noen har gått barbeint inne hos meg. Sånn bortsett fra de som bor hos meg, og de får lov. Anonymkode: a2bbc...c46 Hmm kjenner jeg deg? Jeg gjør det når jeg har venner som ikke er komfortabel med bare føtter på besøk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #817 Del Skrevet 3. mars 2020 På 2.3.2020 den 7.57, AnonymBruker skrev: Amen. Har aldri opplevd at folk på AAP eller oppegående uføre skiller seg spesielt ut fra de i jobb når det kommer til manerer, annet enn at de er mer rause i tankegangen og har større aksept for ulikheter hos folk. Anonymkode: cad32...e7a Jeg tolket det ikke slik at de hadde dårlige manerer fordi de går på aap. Men heller det at de har fri dagen etter og derfor ikke tenker på at de må dra tidlig fordi kanskje andre skal på jobb. Mulig jeg tar feil.... Anonymkode: 76e13...b82 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #818 Del Skrevet 3. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at det er ekkelt og helt unødvendig å etterlate seg bæsjespor i do. Legg litt papir i doen før du setter deg, så er problemet løst. Er du uheldig og likevel setter spor, kan du væte en håndfull papi, slippe på flekken, la ligge litt og så dra ned. Veldig sjelden behov for å fjerne bæsj med dobørsten altå.... Og en dobørste som feirer ti år med bæsjevask?? 🤢🤮 Anonymkode: d6563...fb6 Å ta nedi dassen med papir er eklere enn en 10 år gammel do børste. Må man med hendene ned mot doskåla ville jeg hatt behov for å dusje etterpå. Dobørster er faktisk til for å brukes, og har man ikke det må man tåle flekker. Anonymkode: f582e...036 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #819 Del Skrevet 3. mars 2020 Folk som ikke legger ned dolokket folk som pisser på doringen (japp, ikke løftet den) av alle ting og ikke vasker etter seg, jeg har til og med måtte vaske urin fra gulvet! Hva er det med sånne mennesker?? Folk som snoker folk som ikke tørr å slappe av, som sitter stive som stokker og ikke tørr å spørre om å få påfyll av vann engang. folk som går inn med sko. Gårdsplassen vår er bare grus, og NEI man får ikke av alt selv om man bruker dørmatten. Folk som tror at de kan bestemme hvordan min katt skal behandles i mitt hjem, ta den i nakkeskinnet og det besøket blir vesentlig kortere! folk som kommer uanmeldt. Jeg studerer og bruker mye tid på pensum, da er det vanvittig slitsomt å bli avbrutt, i tillegg føler man ikke at man bare kan si «nei, jeg har ikke tid, hadebra» Så lenge du har rene føtter må du gjerne gå barbeint, men de som tydelig har stygge og ustelte føtter får vær så god bruke sokker altså. Ekle føtter. Anonymkode: 5b675...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #820 Del Skrevet 3. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ta nedi dassen med papir er eklere enn en 10 år gammel do børste. Må man med hendene ned mot doskåla ville jeg hatt behov for å dusje etterpå. Dobørster er faktisk til for å brukes, og har man ikke det må man tåle flekker. Anonymkode: f582e...036 Hvem har sagt noe om å ta nedi doen? Anonymkode: 5b675...70e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå