Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dekk sofaen med et pledd når du får besøk, og forklar at det skyldes allergi...?

Nei, det er ikke nødvendig så lenge folk ikke legger seg ned. Hvorfor legge seg ned på sofaen når man er på besøk hos noen i utgangspunktet? Er de så trøtte får de gå hjem til seg selv for å sove.

Hysterisk much?

Du burde få sånn plast som særinger har på sofaen.

Anonymous poster hash: f98b5...077

Nei, allergisk. Heldig du som ikke sliter med det tydeligvis lille ab.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ofte flere enn en gjest...så de får jo selskap. Styre? Det er jo mitt hus. Når jeg har gjester forventer de i det minste kaffe. Ofte serverer vi middag og. Det verste jeg vet er når de står i en flokk og skal hjelpe. Jeg vil helst få litt ro på kjøkkenet slik at jeg får tenke. ;) sånn jeg jeg satt sammen.

Anonymous poster hash: dd3d9...56e

Ja og da er det som gjest kjekkere å få hjelpe til enn å bare sitte der i sofaen og se verten fyker rundt. Verten og skal jo kose seg. Ikke bare være hovmester hele kvelden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, allergisk. Heldig du som ikke sliter med det tydeligvis lille ab.

Mot...? Aldri vært borti maken til hysteri før bare.

Åjoda, jeg er allergisk. Har noen vært i en stall før de kommer hit merker jeg det enten de sitter rett opp og ned eller lettere henslengt i sofaen min.

Hvis det er så ille kan du jo i prinsippet ikke bevege det utendørs?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skyldig i å sovne på sofaen hos ei venninne.. Var så stressa under eksamens tiden og jeg sovna tvert.. Hun sa hun sovna like etterpå. Vi fikk ladet opp til eksamen da :ler:

Jeg liker ikke at folk bruker sminka mi, eller hudproduktene mine.

Går inn på soverommet og legger seg i senga. Det funker ikke..

Tar neglelakken min og bruker den uten å spørre. Du kan få låne om du spør!

Går i klesskapet mitt og prøver klær... Altså..

Ellers så er jeg ikke så sær av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjester som behandler kjæledyr som om de var skadedyr. Altså, greit nok at de ikke liker hunder og katter, jeg kan godt ha dem på et annet rom, men at de stadig kommenterer at katter er skumle, hunder er skitne osv., er bare irriterende for oss som elsker dyrene våre  :jolie:

Mamma sin venninne er ekstrem. Hun ble sur fordi hun måtte rense buksa si etterpå når hunden min streifet borti den med halen sin...

Jeg er så enig med deg! Om jeg så skal se gjennom fingrene på alt annet jeg har skrevet så er dette toppen.

Jeg er så egen at jeg mener at hvis folk ikke takler at det bor dyr i huset får dem la være å komme på besøk. Jeg kaster ikke ut katten eller stenger han inne forde folk ikke liker katter. jeg er ikke spesielt glad i barn, og kan ikke kreve det samme hvis jeg besøker noen med barn. Barn katrer på meg, sikler og snørrer, søler og er hardhendte så da er katten min koseligere for han ligger i en stol og håper ingen skitner til pelsen sin.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åjoda, jeg er allergisk. Har noen vært i en stall før de kommer hit merker jeg det enten de sitter rett opp og ned eller lettere henslengt i sofaen min.

Du virker ikke veldig allergisk. Har noen vært i en stall og kommer hit så tar det ikke mange sekundene før vi må få samboeren min på sjukehuset..

Anonymous poster hash: 9f6b8...482

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du virker ikke veldig allergisk. Har noen vært i en stall og kommer hit så tar det ikke mange sekundene før vi må få samboeren min på sjukehuset..

Anonymous poster hash: 9f6b8...482

Vel, da spiller det vel ingen rolle om vedkommende med ridebuksa satt rak i ryggen, eller tok seg litt mer til rette eller hva? Ser du hvor jeg vil hen med dette?

Med det sagt, jeg sa ingenting om hva som skjer, bare sa at jeg merker det. Nei, jeg blir ikke innlagt, men jeg blir relativt dårlig.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse. Legger ikke ut alt på et forum ;) Jeg kan bevege meg utendørs med medisiner, men mitt hjem er mitt fristed. Det får eventuelle gjester bare respektere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg! Om jeg så skal se gjennom fingrene på alt annet jeg har skrevet så er dette toppen.

Jeg er så egen at jeg mener at hvis folk ikke takler at det bor dyr i huset får dem la være å komme på besøk. Jeg kaster ikke ut katten eller stenger han inne forde folk ikke liker katter. jeg er ikke spesielt glad i barn, og kan ikke kreve det samme hvis jeg besøker noen med barn. Barn katrer på meg, sikler og snørrer, søler og er hardhendte så da er katten min koseligere for han ligger i en stol og håper ingen skitner til pelsen sin.

Kunne ikke vært mer enig! Barn er faktisk myye skumlere og mer skitne enn dyrene mine, og de er jo tillatt overalt og er liksom hovedpunktet når jeg er på besøk hos familier med småbarn.

Endret av sweg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Jeg vil gjerne at gjestene mine føler seg som hjemme, men når de insisterer på å gå på toalettet med døren åpen (selv om mann og barn er hjemme), og/eller, om de overnatter, vekker alle i huset ved å synge i dusjen kl 3 på natten, da er de litt for husvarme etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sitter med mobilen når de er på besøk! Da kjenner jeg det begynner å koke altså. Jeg skjønner jo mange er avhengig av FB, snapchat, Twitter osv, men det går vel an å legge fra seg mobilen når man er på besøk? For å ikke snakke om de som skravler i mobilen!

Jeg hadde besøk av en venninne i går faktisk, som snakket i mobilen i 15 min. Kanskje mer å. Når venninnen ringte skulle hun ha sagt "jeg er på besøk hos Xxxx. Kan du ringe meg opp igjen senere? " Men neida! Her bare skravler vi i vei!! :roll:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til dere som misliker at gjestene har føttene i sofaen; er det frekt å ta med seg tøfler? Spesielt på vinterstid blir jeg veldig fort kald på føttene. Og når føttene først er blitt kalde, føles det som om det forplanter seg litt til resten av kroppen også, uavhengig av om det er 19 eller 29 grader i rommet. Først når føttene er varme igjen, kjenner jeg hvor mye jeg har spent resten av kroppen. Jeg kan ikke fordra å fryse, så jeg trekker ofte føttene under meg i sofaen for å holde dem noenlunde varme.

Anonymous poster hash: 86eec...cc3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tillater nesten alt (mitt hjem er ditt hjem, etc.), men merker jeg hater at folk parkerer seg foran PCen min og begynner å tulle rundt. De skal gjerne "bare vise noe morsomt på Youtube" eller "bare sjekke noe", og mange blir gjerne sittende lenge, og flytter seg heller ikke om man ber dem. Har prøvd å la folk putte ting i køen i Spotify på fest noen ganger, men det slår aldri feil: Det er ALLTID noen som sletter spillelista for å høre "sin" sang NÅ!, eller pauser hele greia fordi de heller vil ha noe på Youtube.

Vurderer ærlig talt nulltoleranse nå. Verste er at på mange av dem tror jeg ikke en beskjed holder; må nok faktisk slå av maskinen, og heller spille musikk via telefon og Chromecast eller noe sånt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som misliker at gjestene har føttene i sofaen; er det frekt å ta med seg tøfler? Spesielt på vinterstid blir jeg veldig fort kald på føttene. Og når føttene først er blitt kalde, føles det som om det forplanter seg litt til resten av kroppen også, uavhengig av om det er 19 eller 29 grader i rommet. Først når føttene er varme igjen, kjenner jeg hvor mye jeg har spent resten av kroppen. Jeg kan ikke fordra å fryse, så jeg trekker ofte føttene under meg i sofaen for å holde dem noenlunde varme.

Anonymous poster hash: 86eec...cc3

Jeg pleier å tilby folk ullsokker siden jeg vet det er gulvskaldt hjemme hos meg, men mange av dem har med selv også. Helt ok det vel! Beina får de ha akkurat der de vil da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har fryktelig høye krav til gjestene mine. Eller, kanskje har jeg det, men at jeg har besøkende med litt mer folkeskikk enn enkelte beskriver i denne tråden. Det jeg liker minst, er foreldre som ikke tørker av småbarns grisete hender før de slipper dem fra bordet og barna dermed hopper rett opp i sofaen med leverposteihender.

Jeg syns også godt folk kan lukke dolokket. Jeg er ikke superhygiene-freak, men jeg får litt noia av alle bakteriene som flyr rundt i rommet når man trekker opp med lokket åpent.

Ellers bruker de fleste toalettet i gangen når de er på besøk, selv om hovedbadet egentlig er nærmere. Det handler jo om at de vil være høflige og ikke bruke badet som på en måte er tilknyttet soverommene, men da vi hadde pusset opp hovedbadet, jeg hadde satt fram blomster i en liten vase og telys på vasken osv, ville jeg jo gjerne at badet skulle sees og brukes. Men litt motsatt problemstilling, det der. :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tillater nesten alt (mitt hjem er ditt hjem, etc.), men merker jeg hater at folk parkerer seg foran PCen min og begynner å tulle rundt. De skal gjerne "bare vise noe morsomt på Youtube" eller "bare sjekke noe", og mange blir gjerne sittende lenge, og flytter seg heller ikke om man ber dem. Har prøvd å la folk putte ting i køen i Spotify på fest noen ganger, men det slår aldri feil: Det er ALLTID noen som sletter spillelista for å høre "sin" sang NÅ!, eller pauser hele greia fordi de heller vil ha noe på Youtube.

Vurderer ærlig talt nulltoleranse nå. Verste er at på mange av dem tror jeg ikke en beskjed holder; må nok faktisk slå av maskinen, og heller spille musikk via telefon og Chromecast eller noe sånt.

Veldig enig! Folk kan låne pcn, men hvorfor MÅ folk drive å rote og surre med ting? Jeg hater når de endrer på innstillingene, laster ned programmer uten å spørre, fucker til spillelista mi, sletter ting med uhell osv. Nesten så jeg må gjemme den og si den er på reparasjon når folk er på besøk.

Anonymous poster hash: de0a6...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Min mor er en snoker. Når hun er på besøk kan hun fint begynne å se gjennom posten, som ligger på en hylle i stua, ikke midt på stuebordet. Hun går gjennom alt av papirer hun kommer over, uansett hvor det ligger. Hadde det ligget rett foran nesa hennes på stuebordet kunne jeg skjønt det, men hun ser gjennom alt som ligger mer eller mindre synlig, i bokhyller eller oppå kommoder.

En gang vi var hjemme hos søsteren min (hun og mannen var ikke hjemme, vi skulle på tur med ungene), og eldste skulle hente kameraet. Han var fortvilet fordi det var borte, og ville ha oss til å lete. Da gikk min mor langt over streken, hun begynte å lete gjennom nattbordene!

En venn kommenterer alt mulig som ikke er som det burde være når han kommer på besøk. Han kommenterte kasser som fortsatt sto ved den ene veggen i stua noen måneder etter at vi hadde flyttet. Han kommenterer hvis det står oppvask på kjøkkenbenken eller hvis det er en hybelkanin å se. (Hjemme hos han er det langt fra prikkfritt, oppvask står spredt rundt i leiligheten, tomme juicekartonger på stuegulvet etc.)

En siste ting som "irriterer" meg er når søsteren min kommer på besøk uten barn. Jeg er glad i barna, og liker å ha dem på besøk. Og jeg får lov å "irettesette" dem på linje med foreldrene, er det jeg som er nærmest er det også jeg som sier fra.

Anonymous poster hash: dad6f...d59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig! Folk kan låne pcn, men hvorfor MÅ folk drive å rote og surre med ting? Jeg hater når de endrer på innstillingene, laster ned programmer uten å spørre, fucker til spillelista mi, sletter ting med uhell osv. Nesten så jeg må gjemme den og si den er på reparasjon når folk er på besøk.

Når jeg leser slikt som dette og mye annet gjester tillater seg, lurer jeg virkelig på hva slags omgangskrets dere har og om dere er for feige til å gi folk klar beskjed om hva som er greit og ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg leser slikt som dette og mye annet gjester tillater seg, lurer jeg virkelig på hva slags omgangskrets dere har og om dere er for feige til å gi folk klar beskjed om hva som er greit og ikke.

Feig nei. Gir beskjed, men virker som det går inn det ene øyet og ut det andre igjen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feig nei. Gir beskjed, men virker som det går inn det ene øyet og ut det andre igjen :roll:

Da er jo folk direkte frekke. De kan ikke skylde på at de ikke vet bedre, heller. Huff.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...