Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig lite. Det irriterer meg mer når folk ikke tar seg til rette, og sitter stivt i sofaen og ikke ser ut til å tørre å forsyne seg av mat/drikke som står på bordet. Syns det er fint med folk som er avslappet! 

Det ene unntaket...er svigers.

De går ofte inne med sko når de kommer på besøk, det syns jeg er litt kjedelig siden jeg som regel pleier å vaske og støvsuge før de kommer. Og så har jeg hvitt gulvteppe under sofa/sofabord, så da kjenner jeg det nykker litt når de sitter der med uteskoene sine. Beste løsning til nå har vært å ikke styre med noe støvsuging/vask før de kommer, noe som strider litt mot mitt ønske om å tilby gjester et støvfritt gulv å gå på, men la gå. Svigermor titter også gjerne innom soverommet selv om døren er lukket, sånn bare for gøy. Hadde aldri falt meg inn hos dem.

Anonymkode: 205d9...16f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2020 den 15.19, AnonymBruker skrev:

Jeg liker at gjestene mine føler seg som hjemme, om de går barbeint inne, må drite, slenger seg i sofaen, snoker i baderomsskapet, så værsegod!!  Mi casa es tu casa!

Anonymkode: 47c16...075

Enig 😄 har stort sett besøk av folk jeg i utgangspunktet liker uansett 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

JAA! Hadde en kjerring på besøk en gang. Hun var dama til broren til mannen min. Hun er brutal mot sin egen hund. Knipser den, kniper den og lugger den. Og, skyt meg gjerne, jeg bryr meg ikke om det. Din bikkje, gjør som du vil. MEN, det kvinnemennesket der kom inn i MITT hus og mente at katten min ikke hadde noe i MIN sofa å gjøre, så hun løftet den etter nakken og slang den på gulvet!! Katten, som har opplevd brutal vold før(dyrebeskyttelse-katt) ble livredd og gjemte seg helt til jeg fikk han ut. Jeg stod i trynet på kjerringa og brølte til henne og ba henne komme seg til helvete ut. 

Hun og broren til mannen min slo opp kort tid etterpå :) 

Anonymkode: 06f20...010

Jeg skyter deg!   Man sitter ikke å ser på at noen mishandler dyr!!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MegSelv11 skrev:

Hva er ekkelt med å gå barbent? Seriøst spørsmål. Jeg går ofte barbent i sko året rundt, og ja jeg tar av meg skoene i gangen. Hva er ekkelt med rene føtter?

Det er ikke alle barbente føtter som er rene. Har flere ganger observert folk som med den største selvfølgelighet går barbent inn på offentlige toaletter. Du ville vel ikke hatt disse føttene i sofaen din?

Ellers blir jo gjerne føttene svett i skoene, og det er heller ikke så delikat å få klint inn i møblene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke så mye folk gjør som irriterer meg. Har aldri opplevd at folk går inn med sko eller forsyner seg i kjøleskapet uoppfordret eller slike ting. Men har to ting

- Folk som absolutt må ta på akvarieglasset. Herregud, det må da gå an å SE på fiskene uten å lage masse fingermerker som jeg senere må vaske vekk. Har også opplevd folk som «dunker på glasset», men de får rimelig kvikt beskjed om å slutte med det og la fiskene være i fred. Tror rett og slett ikke de skjønner at de plager/stresser/skremmer fiskene!? Blir fort opplært her i huset da, men det burde jo være unødvendig! 

- Folk som maser om å få se rom i huset som vi ikke er i. Om å få «se» soverommet vårt eller kjelleren som vi bruker lite for eksempel. Enkelte er ekstremt nysgjerrige altså. Noen ganger er det jo naturlig at man ønsker å se et rom som er nyoppusset og man har snakket mye om det rommet. Men ellers synes jeg det er merkelig oppførsel. Opplevde en gang ei som «jeg bare går ned å ser hvordan dere har det i kjelleren jeg», helt uppfordret. Temmelig frekt synes jeg. 

Anonymkode: f34a1...7f9

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.2.2020 den 17.03, AnonymBruker skrev:

Neida, de er bare smittebærere av salmonella og musepest... 

Anonymkode: bf316...283

Nå sier jeg ikke at det er behagelig med mus og rotter i hus - tvert i mot, de kan gjøre stor materiell skade, men salmonella er de ikke bærere av.

- Norsk mat og norske husdyr har svært lite Salmonella sammenlignet med de fleste andre land. De vanligste smittekildene i Norge er importerte matvarer. Andre smittekilder er småfugl og pinnsvin, de eneste dyrene vi vet er bærere av Salmonella i vårt land. Hver av disse smittekildene forårsaker 20–40 tilfeller årlig.

Anonymkode: 6130e...cc8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker at overfladiske snobbete mennesker uten noen egentlig personlighet med den største selvfølgelighet åpner kjøkkenskapet mitt-  dørene på vid gap, titter inn mens de utbryter med den mest arrogante og overlegne stemmen man kan tenke seg;  "ÅÅÅÅ JA men her var det jo en fant fra hver by!!!!!"

Anonymkode: 712e8...d30

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå sier jeg ikke at det er behagelig med mus og rotter i hus - tvert i mot, de kan gjøre stor materiell skade, men salmonella er de ikke bærere av.

- Norsk mat og norske husdyr har svært lite Salmonella sammenlignet med de fleste andre land. De vanligste smittekildene i Norge er importerte matvarer. Andre smittekilder er småfugl og pinnsvin, de eneste dyrene vi vet er bærere av Salmonella i vårt land. Hver av disse smittekildene forårsaker 20–40 tilfeller årlig.

Anonymkode: 6130e...cc8

Feil. Hvor i all verden har du funnet dette? Det er faktisk svada. 

Her er flere linker som forteller at mus og rotter kan spre salmonella:

https://www.anticimex.com/nb-no/om-anticimex/nyheter/2015/disse-sykdommene-spres-av-rotter-og-mus-i-norge/

https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/skadedyr/alt-du-ma-vite-om-mus-i-huset/

https://www.nettavisen.no/nyheter/--rotter-kan-vaere-livsfarlig/500253.html

https://www.nrk.no/norge/hoysesong-for-rotter-og-mus-1.11883888

https://www.nordlys.no/bolig/skadedyr/mus/mange-boliger-er-rene-luksushoteller-for-rotter-og-mus/s/5-34-987344

https://www.leieboerforeningen.no/Aktuelt/tabid/277/ID/1026/Rottene-kommer.aspx

Trenger du ytterligere dokumentasjon, føler du? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ti10 skrev:

Det er ikke alle barbente føtter som er rene. Har flere ganger observert folk som med den største selvfølgelighet går barbent inn på offentlige toaletter. Du ville vel ikke hatt disse føttene i sofaen din?

Ellers blir jo gjerne føttene svett i skoene, og det er heller ikke så delikat å få klint inn i møblene.

Ingen jeg kjenner går barbeint på veien, på kjøpesenter, på offentlig transport, på jobben. Det hadde vært utrolig ekkelt. Finnes antagelig folk som går barbeint på slike steder, men dette må virkelig være ekstreme unntak fra befolkningen ellers. 

Når folk kommer barbeint inn i hus, så kommer de direkte fra et par sko som de har satt igjen i gangen. Det er i hvert fall normalen. 

Sånn ellers synes jeg ikke det er spesielt høflig å ha føttene oppi andre si sofa, verken med eller uten sokker eller sko. Og, ja, enig i at bare føtter i sofa er en uting, om ikke sofaen er ens egen, og føttene er gullende rene, som i rett fra dusjen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk besøk av noen som labba rundt med sko på, og studerte ting. Jeg ble bare stående å stirre. veldig rar oppførsel.

Anonymkode: f963e...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang vi hadde fest skulle jeg bare innom soverommet pga et eller annet, da sto nattbordskapet vid åpent og det gjør det aldri.  Selvsagt så har en av de mannlige nysgjerrige gjestene kikka, jeg har mistanker om hvem.  Og hva var i skapet, en svær rabbitdildo selvsagt + endel andre leketøy.  😎 Ja, vi får håpe han ble fornøyd med resultatet av snokingen. Gris!

Anonymkode: 7d294...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dolokk som står oppe, grøss. Usiviliserte mennesker. 

Besøk som kommenterer hvordan vi har det hjemme, gjerne på en negativ måte. Hvis du ikke har noe fint å si, så klapp igjen. Er jeg som skal trives i mitt eget hjem.  

Sko som slenges av i gangen.

Anonymkode: 9f890...c81

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at barn forlater bordet med klissete hender eller at de hopper i sofaen. 

Jeg liker ikke at folk legger ting i senga mi, type ytteklær og vesker. Det er tusen steder de kan gjøre av det, så hvorfor noen mener det er ok å legge slikt i senga, forstår jeg ikke. Kan ikke fordra klær som brukes ute i senga generelt sett.

Anonymkode: ce424...4b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker at folk roter i tingene mine. Slikt som å åpne alt av skap og kikke inn av ren nysgjerrighet. Da blir de ikke bedt på besøk flere ganger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.2.2020 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Ingen jeg kjenner går barbeint på veien, på kjøpesenter, på offentlig transport, på jobben. Det hadde vært utrolig ekkelt. Finnes antagelig folk som går barbeint på slike steder, men dette må virkelig være ekstreme unntak fra befolkningen ellers. 

Når folk kommer barbeint inn i hus, så kommer de direkte fra et par sko som de har satt igjen i gangen. Det er i hvert fall normalen. 

Sånn ellers synes jeg ikke det er spesielt høflig å ha føttene oppi andre si sofa, verken med eller uten sokker eller sko. Og, ja, enig i at bare føtter i sofa er en uting, om ikke sofaen er ens egen, og føttene er gullende rene, som i rett fra dusjen. 

Om sommeren er det endel folk som går rundt barbeint ute, for deretter å komme inn. Har opplevd at folk drar inn skitt og gress og tråkker det utover hele huset når de kommer inn barbeint. Det syns jeg er like ille som å gå inn med skitne sko. 

Anonymkode: edfa0...698

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rund i kantene og irriterer meg ikke over så mye, men det er en ting. Når besøket ikke respekterer at vi har regler for hunden vår, enda de er godt kjent med hva som er greit og ikke greit hjemme hos oss.

Vi har en unghund som er som unghunder flest. Hun trenger faste rammer og regler, og kan uten forvarsel miste hodet og få så overtenning at hun blir helt fra seg og trenger litt veiledning for å roe seg. Til tider tøff i trynet og staere enn det staeste eselet på jord. Hun har lettere for å takle at noen overholder regler litt annerledes enn oss nå, men tidligere ble det helt krise i etterkant. Det var liksom en perfekt mulighet for å teste grenser skikkelig hvis noen andre lot henne slippe unna med ting hun ikke får lov til av oss.

Det plager oss spesielt når besøket leker og herjer med henne inne. Det gjør ikke vi, for vi ønsker at inne skal være et sted for ro. Ja, hun har leker inne. Men de lekene leker hun med og gomler på for seg selv, og med oss brukes de i trening. Hun kan godt herje og leke ute, men inne slapper vi av. Helt fra hun var liten har hun hatt en tendens til å ta helt av når man leker inne, og etter at vi innførte ro-sone (inne) og gøy-sone (ute) har hun fått det mye bedre med seg selv. Derfor er regelen sånn. Det er ikke fordi vi ikke gidder å leke med henne, men fordi vi vil at hun skal ha det best mulig.

Nå har hun heldigvis blitt så stor i størrelsen at to av de som var verst på det med lek og ras inne har gitt opp og godtatt regelen vår. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😆

Hvorfor måtte du sensurere kjønnet på hunden? 

Anonymkode: 82c23...42b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😆

Hvorfor måtte du sensurere kjønnet på hunden? 

Anonymkode: 82c23...42b

Huh? :klo: Det står "hun/henne" 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...