Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og jeg skulle ønske det var flere sånne folk.

Det jeg ikke liker er folk som kommer på besøk, sier nei takk når jeg tilbyr de noe å spise eller drikke, for så å klage i etterkant. Sånn "Ja, Siri er det hyggelig å komme på besøk til, hun har alltid kaffen klar og noe å bite i. Kan ikke huske å noen gang å ha fått noen oppvartning hos Kari derimot."

Altså, når folk sier nei takk orker ikke jeg å presse på de verken mat eller drikke. Og om de skulle ombestemme seg senere, og få lyst på noe, synes ikke jeg det burde være så vanskelig å si ifra selv. Skjønner at det kanskje er god folkeskikk å si nei takk, for så å la seg overtale etter hvert, men jeg er ikke så flink til sånt, og synes det er bedre om folk bare sier ting rett ut.

Jeg liker når folk spør og aksepterer når jeg sier "nei, takk." Jeg liker ikke å spise hos andre mennesker, føler folk tvinger en til å spise kaker, snop, brus, etc. 

"Skal du ha noe å spise?"

"Nei takk, det går fint."

"Er du sikker?"

"Ja."

"Hva med drikke, da?"

"Nei, takk."

"Er du sikker?"

"Ja."

"Jeg har litt sjokolade, hvis du vil ha?"

"Hehe, nei, det får fint, det"

"Drikk nå litt kaffe."

"Jeg kan jo få et glass vann."

"Bare vann?"

"Ja." *går til kjøkkenet, men klarer ikke helt å skjule hvor oppgitt hun/han er fordi gjesten bare vil ha vann, liksom.*

Sliiitsomt.

Anonymous poster hash: 9f43e...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

høres ut som at dere har det veldig slitsomt :/

Jeg irriterer meg ikke over noe. Ikke som jeg kan komme på iallefall

Bryr meg ikke om folk går barbeint, elsker å gå barbeint selv

Akkurat det her med å gå barbent hjemme hos andre, syns jeg er skikkelig ekkelt. klamme/svette føtter, og en kan jo lure på om vedkommende har sopp ettersom h*n liker å gå barbeint utenfor hjemmet sitt. 

At noen ikke liker at fremmede anvender toalettet deres, er jo en ærlig sak, men jeg klarer ikke å forstå at noen lar seg irritere over det - altså, må man så må man. Det er vel ingen som vil bruke andres toalett. 

Anonymous poster hash: 9f43e...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Silver

Hva forventer du egentlig når du ikke setter frem askebeger? At de skal spise sneipene, eller putte de i veska og kaste dem hjemme?

De kan ta sneipen med inn å kaste den i søpla feks, eller stikke hode inn døra å spørre om askebeger =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker når folk spør og aksepterer når jeg sier "nei, takk." Jeg liker ikke å spise hos andre mennesker, føler folk tvinger en til å spise kaker, snop, brus, etc.

Mamma er sånn. Det har ført til at jeg både har unngått henne selv og definitivt unngått å ta med andre på besøk. Forklart det for henne flere ganger, men hun klarer ikke å endre på den oppførselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventer du egentlig når du ikke setter frem askebeger? At de skal spise sneipene, eller putte de i veska og kaste dem hjemme?

Anonymous poster hash: 03dc7...ddf

Dette er en holdning hos røykere som jeg bare ikke fatter. Det er da ingen som synes det er greit å kaste fra seg godteripapir overalt, men sneiper? Nesten alle røykere jeg kjenner (samt ser ute) knipser fra seg sneipen der de står, og tenker ikke noe videre over det. At du også kommer med en "hvis de ikke setter frem askebeger så kan de ha det så godt"-kommentar sier ærlig talt mye.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymous poster hash: 03dc7...ddf

Om der ikke er askebeger, så spør man verten hvor man skal hive sneipen. Det sier seg selv at man ikke hiver søppel i hagen?? Jeg har forstått det slik at enkelte røykere har veldig høye tanker om sneipene sine. Men sneiper gror ikke vinger og flyr oppi søppeldunken av seg selv, de ligger i hagen til verten fysisk går bort på plenen, bøyer seg ned og plukker de opp én etter én. Ellers blir de jo liggende der i 12 år før de råtner.

Anonymous poster hash: da27d...ed4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke overhjelpsomme gjester som begynner å lete i skap og skuffer etter ingredienser til matlagingen, eller etter bestikk og servise.

bruker dassen min.... kan vell gå på do før man skal til folk:) 

Det kommer vel an på hvor lenge besøket varer? I alle fall er det ikke noe greit å måtte holde seg hele kvelden, og særlig ikke hvis man koser seg med god mat og drikke. Det som går inn, må også ut igjen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke overhjelpsomme gjester som begynner å lete i skap og skuffer etter ingredienser til matlagingen, eller etter bestikk og servise.

Det kommer vel an på hvor lenge besøket varer? I alle fall er det ikke noe greit å måtte holde seg hele kvelden, og særlig ikke hvis man koser seg med god mat og drikke. Det som går inn, må også ut igjen.

vet jo det da;) men dassen er det jeg helst skulle hatt for meg selv;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet jo det da;) men dassen er det jeg helst skulle hatt for meg selv;) 

Da må du sørge for at du bare får korte besøk, og server for alle del ikke noe som får fart på blæra.Tørre kjeks uten drikke til passer bra.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du sørge for at du bare får korte besøk, og server for alle del ikke noe som får fart på blæra.Tørre kjeks uten drikke til passer bra.

hehe takk skal huske på det;) dumt jeg elsker og stå på kjøkkenet da,så disker som regel opp noe mer enn kjeks;) skaffe meg utedass å si den inne er ødelagt i steden;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takk skal huske på det;) dumt jeg elsker og stå på kjøkkenet da,så disker som regel opp noe mer enn kjeks;) skaffe meg utedass å si den inne er ødelagt i steden;) 

Eller be gjestene bruke buskene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Lindiana

Folk som kommer på besøk med unger og forventer at jeg, som ikke har unger, har et barnesikret hjem uten skarpe kanter på bord, farlige planter, knuselige ting mindre enn en meter fra gulvet og at jeg har alt lagt til rette for å koke flasker, lage babygrøt og en fullt oppdatert bleieskiftestasjon. Og at de i tillegg ser seg berettiget til å høylytt klage til meg om alt som er "farlig" og lite forberedt med leiligheten min og påstå at jeg ikke tar hensyn til at de kommer på besøk - når det eneste forvarselet jeg fikk var en telefon en times tid i forveien mens jeg sto midt i middagslaginga.

Ikke snakk om at jeg bruker flere 1000 kroner på babyutstyr, bleiebøtter, kluter, kokekar, barnesikringer til skap og skuffer, grinder i alle mulige døråpninger og trapper, et tonn med spennende og stimulerende leker for nettopp det alderstrinnet snørrflaket deres skulle befinne seg i, flasker, baby-ditt og baby-datt for det ene besøket hvert skuddår.

Jeg har et passe stort bur stående i gangen som barnet ditt mer enn gjerne kan sitte i de få timene du har tenkt å være på besøk.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*snip*

Jeg har et passe stort bur stående i gangen som barnet ditt mer enn gjerne kan sitte i de få timene du har tenkt å være på besøk.

Haha!

Jeg pleier å gjete ungene mine i ikke-barnesikrede hjem, men om jeg hadde fått tilbud om å låne et bur?

Må tilstå at jeg hadde vært fristet.

Neida!

(Joda.)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg også over de som kommer med småunger og så forventer at det er jeg som skal passe på at de oppfører seg. Jeg har ikke barn selv. Jeg tenker ikke alltid på hva som må til for å barnesikre et hjem. 

Det at noe står fremme betyr IKKE at det er ok at barnet piller på og ødelegger det. Det er heller ikke min jobb å si at det ikke er lov å bruke sofaen som trampoline, eller plukke bladene av plantene, eller skrape i bordet med bestikket. 

Jeg hater også de som ikke kan legge fra seg mobilen på besøk. 

Anonymous poster hash: 0cccf...724
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det koster, men lurer på at det nesten er dyrere å skru av og på. Men jeg vet ikke.

Lurer på det samme som deg i grunn. :)

Jeg har lært hjemmefra at det tærer såpass på lyspæra (den gang man hadde lysstoffrør, vel og  merke) at det var billigere å la det stå på døgnet rundt. Hos oss står dolyset alltid på - rett og slett fordi det er praktisk hvis man må opp på natta - eller er veldig tissetrengt :fnise:  Badet står vanligvis på, men hender vi skrur det av på kvelden og når vi går ut, og alltid hvis vi reiser bort over lengre tid.

Ellers:

1.Jeg misliker gjester som er negative. Det betyr gjester som sitter på mobilen fremfor å diskutere fordi de "ikke bryr seg", og som fortsetter å være kjipe når alle andre vil spille et brettspill.

2. Gjester som bare skal ha et glass vann. Seriøst? Med mindre du er ei dundre på hundre og jeg vet du er på diett, så skader ikke et lite kakestykke eller lignene deg. Det er litt stolthet i å være vert også, enten om det er hjemmebakst eller fordi man ikke vil spise alene.

3. Høylytte gjester. Altså, det er lov å snakke og le, men bor i borettslag og det er ikke alltid så gøy å måtte innprente "hysj!" når de bråker på vei ned alle trappene rundt midnatt.

Anonymous poster hash: 7f1b6...368

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke å være direkte mot gjesten, så det hender at jeg hinter h*n om at "nå er det kanskje snart på tide å dra hjem" når det er sent på kvelden. Da går det som regel oftest i det her.

Jeg: "Jeg begynner å bli litt trøtt, så vurderer snart å legge meg ettersom det er jobb i morgen. Når var det toget ditt gikk igjen?"

Gjest: "Den går nå om 15 minutter"

.

Jeg: "Å ja, kanskje du bør begynne å rusle slik at du rekker den." (bor 5 min unna togstasjonen)

Gjest: "Jaja, men kan godt ta det toget som går om en time jeg"

Endret av kenpet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...