Gå til innhold

Hvor mye vann drikker du på en dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøver å komme meg over 1,5 og nærmere 2 liter, men funker ikke hver dag. Og da sliter jeg dagen etter. Drakk for lite i går, og har til nå drukket én liter, og går jo på do hele tida!



Anonymous poster hash: 74793...7b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringnes sine Farris-reklamer på 90-tallet gjorde en god jobb med å hjernevaske befolkningen til å tro at man må drikke kontant hele dagen. Spesielt den kvinnelige delen av befolkningen har slukt dette rått, og jeg ser fryktelig mange kvinner hver dag som går rundt og slurker vann jevnlig hele dagen helt unødvendig.

Jeg hører på kroppen, og drikker når jeg er tørst - ca 2 liter pr dag, 3 liter hvis det er veldig varmt ute og kanskje 1-1.5l på vinteren når det er iskaldt ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å komme meg over 1,5 og nærmere 2 liter, men funker ikke hver dag. Og da sliter jeg dagen etter. Drakk for lite i går, og har til nå drukket én liter, og går jo på do hele tida!

Anonymous poster hash: 74793...7b1

Ikke rart du må på do hele tiden, du ødelegger blæra når du pøser på med vann uten å være tørst.

Et generelt råd:

http://www.aftenposten.no/viten/La-torsten-bestemme-7490156.html

Anonymous poster hash: e8942...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje rundt to liter. Litt unødvendig da jeg går på do veldig ofte og urinen er helt klar, men det er bare blitt en vane.

Anonymous poster hash: 93d5e...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker når jeg er tørst. Fokuserer heller på væskebalansen enn på å drikke mest mulig vann. Drikker Farris og eplejuice eller Resorb hvis jeg blir dehydrert (har utlagt tarm, så er ekstra utsatt)

Anonymous poster hash: 6173c...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mange med meg kjenner ikke tørste før vi allerede er dehydrert. Da kommer hodepinen og trøttheten. En dag gikk jeg i 4 dager og kjente ikke tørste. Eneste jeg drakk var 2 kopper kaffe til frokost 2 av dagene. De resterende drakk jeg ikke noe rett og slett fordi jeg ikke var tørst. Var det lurt? Nei. Hadde voldsom hodepine og var ekstremt slapp og sliten. Kom seg nor jeg fikk i meg 1,5 l vann.

Anonymous poster hash: b9170...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mange med meg kjenner ikke tørste før vi allerede er dehydrert. Da kommer hodepinen og trøttheten. En dag gikk jeg i 4 dager og kjente ikke tørste. Eneste jeg drakk var 2 kopper kaffe til frokost 2 av dagene. De resterende drakk jeg ikke noe rett og slett fordi jeg ikke var tørst. Var det lurt? Nei. Hadde voldsom hodepine og var ekstremt slapp og sliten. Kom seg nor jeg fikk i meg 1,5 l vann.

Anonymous poster hash: b9170...973

Det sier seg selv at det finnes en mellomting mellom å gå 4 dager (!!) uten vann og det å konstant sutte på en vannflaske, telle liter og innbille seg at gul urin er farlig.

Anonymous poster hash: e8942...325

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sier seg selv at det finnes en mellomting mellom å gå 4 dager (!!) uten vann og det å konstant sutte på en vannflaske, telle liter og innbille seg at gul urin er farlig.

Anonymous poster hash: e8942...325

Poenget var at det var klart kroppen min trengte vann, men jeg kjente aldri noen tørst.. Så å si at man ikke skal drikke med mindre man er tørst er bullshit!

Anonymous poster hash: b9170...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke drukket så mye vann, te og kaffi, så hadde jeg vært overdrevent feit

 

0-2 kopper kaffi

1-10 kopper te

0-5 glass vann

 



Anonymous poster hash: e4afc...ee7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke det bare en seiglivet myte at man skal pøse på med litervis med vann hver dag? Jeg orker ihvertfall ikke løpe på do hele tiden, og holder meg til i overkant av 1 liter daglig.

Jo det stemmer. For mye vann kan faktisk være veldig farlig.

 

Jeg har en kanne som tar ca. 1,3 liter - drikker stort sett alltid en slik. Ofte drikker jeg mer, hvis jeg er tørst. I tillegg drikker jeg en del kaffe og litt vann med kullsyre innimellom.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde jeg ikke drukket så mye vann, te og kaffi, så hadde jeg vært overdrevent feit

 

0-2 kopper kaffi

1-10 kopper te

0-5 glass vann

 

Anonymous poster hash: e4afc...ee7

 

 

 

Hadde jeg ikke drukket så mye vann, te og kaffi, så hadde jeg vært overdrevent feit

 

0-2 kopper kaffi

1-10 kopper te

0-5 glass vann

 

Anonymous poster hash: e4afc...ee7

 

 

Jeg plusset meg selv. Til pass for dere

Anonymous poster hash: e4afc...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at det var klart kroppen min trengte vann, men jeg kjente aldri noen tørst.. Så å si at man ikke skal drikke med mindre man er tørst er bullshit!

Anonymous poster hash: b9170...973

Trener du? For om du ikke blir tørst av å være fysisk aktiv, så må jo noe være galt. Jeg er tilbøyelig til å tro at enkelte ikke kjenner tørste om de er inaktive dagen lang.

Anonymous poster hash: e8942...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...