Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at det må være noe ''galt'' med en person som velger å sette seg ved siden av meg på bussen når det er fullt av ledige plasser😅

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fordommer mot barnehagetanter som tror jobben deres er mer viktig å få utført enn renholderens sin

Fordom mot Oslofolk. Jeg vil påstå at de er mye mindre intelligente enn folk fra bygda

Fordom mot folk som tar abort

Fordom mot damer i 40-åra som er ute på byen/på konsert og danser foran scena og tror de er deilige samtidig som de ler høyt og skingrende. Jeg får mark og blir flau på deres vegne! 

Anonymkode: 826e6...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tiggere og narkomane er der av ulike grunner. De er like verdifulle som resten av oss. De har ikke valgt det livet.

Anonymkode: cb855...c68

Jo, det er nettopp det de har. De har valgt tigging og narkomani. Det er ingen som har rettet en pistol mot hodet deres og sagt at "DU skal bli narkoman", "Du skal bli tigger".

De tiggerne som kommer hit til landet, er hvertfall ikke fattige. Hvis de ikke hadde hatt penger, hadde de ikke klart å ta seg fra hjemlandet til Norge. Ikke er de særlig tynne heller.

Anonymkode: eb2f1...bd4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 12.3.2019 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Fordom etter erfaring.. mennesker uten utdannelse er dummere enn mennesker med utdannelse.. Ikke IQ, men i form av lav kildekritikk, høy påståelighet osv. Tror det handler om at ved høyere utdannelse lærer man å tenke kritisk, være kildekritisk, se kontekst osv. 

Anonymkode: 2818b...599

Lurer på hva slags folk du omgås da...

Personlig i de fleste tilfeller synes jeg det er omvendt enn det du mener...

Anonymkode: 6e696...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er nettopp det de har. De har valgt tigging og narkomani. Det er ingen som har rettet en pistol mot hodet deres og sagt at "DU skal bli narkoman", "Du skal bli tigger".

De tiggerne som kommer hit til landet, er hvertfall ikke fattige. Hvis de ikke hadde hatt penger, hadde de ikke klart å ta seg fra hjemlandet til Norge. Ikke er de særlig tynne heller.

Noen av tiggerne blir tvunget til å tigge siden de blir truet til det av bakmenn faktisk. Noen blir truet med at viss de ikke gjør det som blir sagt dreper de familien deres i hjemlandet. Viss noen hadde satt en pistol rettet mot familien din, hva vil du gjort, gitt faen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.3.2019 den 14.07, AnonymBruker skrev:

Jeg er fordomsfull mot innvandrere fra "primitive" land. Innvandringspolitikken har totalfeilet. Er innvandrer fra primitivt land selv...

Anonymkode: 6ae9d...8bd

Og hva definerer du som et primitivt land, gi noen eksempler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 28.1.2019 den 1.09, Tanuki skrev:

- Fordommer mot folk som ikke har en eneste bok i hjemmet sitt.

- Fordommer mot folk med ME, angst, fibromylagi osv

-Fordommer mot mødre som mener barna dems er høysensitive, har glutenallergi og allergisk mot ditt og datt

- fordommer mot religiøse folk

- Fordommer mot folk som generelt virker lite nysgjerrige og er tilfredse i sin egen lille bobble

- Fordommer mot folk som slavisk følger trender men selv tror dem er unike

Hvorfor har fordommer med folk meME og fibromyalgi? Jeg håper du selv får begge sykdommene en dag :) 

Og finnes faktisk barn som har allergi mot gluten og diverse, så være forsiktig med tankene dine. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 28.1.2019 den 0.27, AnonymBruker skrev:

Og hvor gammel påstår jeg at jeg er? 

Du har ikke motsvar å komme med annet enn «er du 14 år», «høres umoden ut».. Fordi jeg mener at kvinner ikke bør få barn etter de har fylt noen å tredve? 

I det første svangerskapet mitt var jeg yngst i gruppa, selv om jeg var 24 år da. Ei  annen i gruppa ventet også sitt første, men var 36 år. Hun hadde ikke følt seg klar tidligere. Ville leve ungdomsårene først. Dette er det jeg syns er så tragiskt. Og skikkelig egoistisk. Flere barn ønsket hun også, så jeg kan tenke meg til at hun har satt til verden enda ett barn i etter tid, hvis hun rakk såppas. 

Barn er ikke for alle, og det er godt at fler og fler ikke rekker å bli gravide for det er for sent. Takke seg selv når en ikke kan bli klar før en ser 40tallet lyse framfor seg. 

Anonymkode: 70469...b44

Er egoistisk og få barn tidlig egentlig. Mange mødre er egentlig ikke klare og drar på fester og barna må passes på av andre slik at den unge moren kan gå ut å drikke. Jo, det er mange av disse mødrene. Vet om flere. Stakkars barn! Da er det bedre vente til festingen er over og man ønsker og ta det med ro hjemme. Mamma var 37 da hun fikk meg og enda eldre da hun fikk min søster. Var jeg flau at hun var eldre enn mange andre mødre? Nope. Da jeg ble eldre og skjønte litt mer av hvordan verden fungerte syntes jeg det virket pinlig at mange hadde så unge mødre. Noen fikk jo barn da de var 17-20. Husket jeg tenkte at herregud, så merkelig og være så ung og få barn. 

Man burde leve først, få erfaring i livet før man setter barn til verden. Og er bra mange venter til de er klare. Mange som går rundt med tanker om at de angrer de fikk barn så tidlig i 20 åra. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen velger å bli narkoman. Tror ingen ønsker seg det livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen av tiggerne blir tvunget til å tigge siden de blir truet til det av bakmenn faktisk. Noen blir truet med at viss de ikke gjør det som blir sagt dreper de familien deres i hjemlandet. Viss noen hadde satt en pistol rettet mot familien din, hva vil du gjort, gitt faen?

Haddeikke tigget, men hadde kontaktet politiet. Jeg støtter ikke kriminelle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ingen velger å bli narkoman. Tror ingen ønsker seg det livet.

Ok. Da må noen ha stått og truet og tvunget dem til å bli narkomane

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man burde leve først, få erfaring i livet før man setter barn til verden. Og er bra mange venter til de er klare. Mange som går rundt med tanker om at de angrer de fikk barn så tidlig i 20 åra. 

Jeg har aldri angret, er kjempe glad jeg er 40 år og har voksent barn. Det er nå jeg lever livet, og gjett om det er verdt det. Mener ikke rølpefylla på byen altså. 

Anonymkode: 651f6...6f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Da må noen ha stått og truet og tvunget dem til å bli narkomane

Det der er så dumt argument. Sto noen og truet deg da og når du tar dårlige valg? 

Jeg har forståelse for at noen setter den første sprøyta. Det er ikke sånn at de går happy rundt og tenker at det er en god idé. De gjør det av en grunn. 

Spurte en hard narkoman hvordan det starter, og han svarte at han ville få ro. Og etter å ha tatt det følte han at han ble "kapslet inn i sin trygge verden" helt upåvirket av alt rundt seg, og dårlige følelser fantes ikke.

Den forklaringen gjorde inntrykk. Klart en skjønner det. Kan jo bare tenke seg hvordan mange har det. Og det er flere grunner til at en starter. Husk at de fleste er unge da de starter. De tenker ikke konsekvenser som voksne!

Men det blir jo et helvetes liv etterhvert. Det blir å overleve fra dag til dag uten å bli syk. Det er IKKE et liv noen velger!

Prøv å se litt bak ting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, SoWhat? skrev:

Det der er så dumt argument. Sto noen og truet deg da og når du tar dårlige valg? 

Jeg har forståelse for at noen setter den første sprøyta. Det er ikke sånn at de går happy rundt og tenker at det er en god idé. De gjør det av en grunn. 

Spurte en hard narkoman hvordan det starter, og han svarte at han ville få ro. Og etter å ha tatt det følte han at han ble "kapslet inn i sin trygge verden" helt upåvirket av alt rundt seg, og dårlige følelser fantes ikke.

Den forklaringen gjorde inntrykk. Klart en skjønner det. Kan jo bare tenke seg hvordan mange har det. Og det er flere grunner til at en starter. Husk at de fleste er unge da de starter. De tenker ikke konsekvenser som voksne!

Men det blir jo et helvetes liv etterhvert. Det blir å overleve fra dag til dag uten å bli syk. Det er IKKE et liv noen velger!

Prøv å se litt bak ting. 

Allikevel er det et valg. En kan bestemme seg for ikke å bruke narkotika. Er man urolig/stresset, oppsøker en lege, ikke en langer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Allikevel er det et valg. En kan bestemme seg for ikke å bruke narkotika. Er man urolig/stresset, oppsøker en lege, ikke en langer.

Man får dessverre lettere tilgang på "hjelp" i feil miljøer fremfor hos lege iblant. Du ser alt for enkelt på det. Du tror alle gjør rasjonelle valg uten at de en gang har forutsetning for det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et land burde sette sin egen befolkning først.

Anonymkode: d263f...072

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kjærlighetsbarn98
På 6.4.2019 den 23.37, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke et valg å bli narkoman. Veldig mange som blir narkomane inntar stoffer første gang fordi de er fullstendig desperate, oppløste i smerte eller trenger å flykte fra sitt indre for å ha sjanse til å overleve. Mange narkomane har blitt slått, voldtatt eller utsatt for andre grusomme traumer i årevis. Å flykte i narkotika er en mestringsstrategi for å overleve, noen kan ha det så vondt og være så langt borte at de mister alle evner til å tenke rasjonelt. De leter etter det ene som kan gjøre livet litt lettere å leve, som kan fjerne litt av smerten de bærer på og som kan gjøre at de holder ut litt lenger. For noen er det enten narkotika eller døden. 

De har mye større problemer enn litt stress og urolighet. Alle mennesker tilpasser seg for å overleve, men folk gjør det på ulike måter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Nei. Det er ikke et valg å bli narkoman. Veldig mange som blir narkomane inntar stoffer første gang fordi de er fullstendig desperate, oppløste i smerte eller trenger å flykte fra sitt indre for å ha sjanse til å overleve. Mange narkomane har blitt slått, voldtatt eller utsatt for andre grusomme traumer i årevis. Å flykte i narkotika er en mestringsstrategi for å overleve, noen kan ha det så vondt og være så langt borte at de mister alle evner til å tenke rasjonelt. De leter etter det ene som kan gjøre livet litt lettere å leve, som kan fjerne litt av smerten de bærer på og som kan gjøre at de holder ut litt lenger. For noen er det enten narkotika eller døden. 

De har mye større problemer enn litt stress og urolighet. Alle mennesker tilpasser seg for å overleve, men folk gjør det på ulike måter. 

Du virker ung og naiv som virkelig ikke forstår hvordan verden fungerer. 
Narkotika ER et valg man tar. Man velger ikke å bli avhengig. Det som er med narkotika er at det hjelper på å rømme fra seg selv og livet, men ikke for alltid. Det er derfor det er så forbaska enkelt å bli psykisk avhengig lenge før man blir fysisk avhengig. 

Det er mange flere som har opplevd både like mye, mindre og mer smertefullt og for jævlig i livet, men som ikke valgte narkotika enn de som velger narkotika. Narkotika er i bunn og grunn et valg man tar, uavhengig av grunn. Det er ikke slik at man plutselig en dag må ruse seg, hvis ikke så dør man eller har en følelse av at man dør. Det er ingen som våkner opp en dag og får en ekstrem trang til å ta heroin. Det ER et valg man tar, men som sagt, man velger ikke å bli avhengig. En person kan ikke velge å ta heroin 10 ganger også for så å aldri ta det igjen, men en person velger å ta heroin 1 gang. Grunnen til at du tar det valget er irrelevant, fordi det er et valg og man har mange valg muligheter i livet. Noen velger å kutte seg selv, drikke, ruse seg, flytte fra problemene sine, søke hjelp hos familie, venner eller profesjonelle. 
Men fakta er; det starter som et valg. Uavhengig av om det er et godt eller dårlig valg, så er det et valg et menneske tar. 

Føler jeg har sagt dette tusen ganger her på KG. 

Anonymkode: a6bc8...2c8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei.

Og hadde jeg hatt meningene til mange av dere her inne hadde jeg dødd av skam. Herregud, så mye fordommer på et sted har jeg aldri før sett. Er hobbyen deres å dømme andre?

Anonymkode: ec0c5...279

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker ung og naiv som virkelig ikke forstår hvordan verden fungerer. 
Narkotika ER et valg man tar. Man velger ikke å bli avhengig. Det som er med narkotika er at det hjelper på å rømme fra seg selv og livet, men ikke for alltid. Det er derfor det er så forbaska enkelt å bli psykisk avhengig lenge før man blir fysisk avhengig. 

Det er mange flere som har opplevd både like mye, mindre og mer smertefullt og for jævlig i livet, men som ikke valgte narkotika enn de som velger narkotika. Narkotika er i bunn og grunn et valg man tar, uavhengig av grunn. Det er ikke slik at man plutselig en dag må ruse seg, hvis ikke så dør man eller har en følelse av at man dør. Det er ingen som våkner opp en dag og får en ekstrem trang til å ta heroin. Det ER et valg man tar, men som sagt, man velger ikke å bli avhengig. En person kan ikke velge å ta heroin 10 ganger også for så å aldri ta det igjen, men en person velger å ta heroin 1 gang. Grunnen til at du tar det valget er irrelevant, fordi det er et valg og man har mange valg muligheter i livet. Noen velger å kutte seg selv, drikke, ruse seg, flytte fra problemene sine, søke hjelp hos familie, venner eller profesjonelle. 
Men fakta er; det starter som et valg. Uavhengig av om det er et godt eller dårlig valg, så er det et valg et menneske tar. 

Føler jeg har sagt dette tusen ganger her på KG. 

Anonymkode: a6bc8...2c8

Å si at det er et valg er for enkelt ettersom at menneskers psyke er kompleks. Det er masse som spiller inn i det et menneske ruser seg for første gang. Du sier at man velger å ta narkotika første gang, men at man ikke velger å bli avhengig. Da velger man ikke å bli narkoman, som vil si at man har blitt avhengig. 

Noen mennesker når de er så langt nede mister evnen til å tenke rasjonelt. De tror helt genuint at narkotika vil gi dem et bedre liv, eller de er impulsive og klarer ikke kontrollere seg, eller dissosiative og er ikke tilstede i det de gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...