Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke sigøynere

Jeg synes de sterkt psykisk utviklingshemmede som har begått kriminelle handlinger og soner på Ila, skal fortsette å sitte der

Psykisk utviklingshemmede barn som virkelig ikke fungerer med andre barn - og voksne, for den saks skyld - burde gå på egne skoler. De har ingenting ute blant vanlige barn å gjøre. På barneskolen min var det sånne. Jeg ble jagd, slått og spytta på. 

Hvis jeg fikk et sånt barn selv, ville jeg overlatt det i barnevernets omsorg. 

Anonymkode: 31701...d75

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der gjelder e fleste religioner.

Anonymkode: d263f...072

Helt sant, men islam var nok den verste på det punktet av dagens religioner. 

Anonymkode: ac37c...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke sigøynere

Jeg synes de sterkt psykisk utviklingshemmede som har begått kriminelle handlinger og soner på Ila, skal fortsette å sitte der

Psykisk utviklingshemmede barn som virkelig ikke fungerer med andre barn - og voksne, for den saks skyld - burde gå på egne skoler. De har ingenting ute blant vanlige barn å gjøre. På barneskolen min var det sånne. Jeg ble jagd, slått og spytta på. 

Hvis jeg fikk et sånt barn selv, ville jeg overlatt det i barnevernets omsorg. 

Anonymkode: 31701...d75

Du SYNES de er utviklingshemmede?😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot folk som tror på religion, og er skeptiske til vitenskap.

Jeg har fordommer mot folk som mener man uansett bør føde og beholde barn med f.eks downs syndrom, at det er en del av mangfoldet. Jeg ville ha tatt abort, og vil ha best mulig mulighet til det. Ellers må barnevernet overta omsorgen etterpå.

Anonymkode: e21c4...0c7

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som blir mobbet gang på gang, selv etter flere skolebytter, har ofte skyld i det selv. Men de eier ikke selvinnsikt til å se det selv. De evner ikke å se at de ikke fungerer sosialt, ikke følger de samme spillereglene i det sosiale, går kledd eller sminker seg på en dårlig og uflatterende måte, eller har bare en rar og spesiell oppførsel og måte å ordlegge seg på.

Anonymkode: fa070...a40

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som blir mobbet gang på gang, selv etter flere skolebytter, har ofte skyld i det selv. Men de eier ikke selvinnsikt til å se det selv. De evner ikke å se at de ikke fungerer sosialt, ikke følger de samme spillereglene i det sosiale, går kledd eller sminker seg på en dårlig og uflatterende måte, eller har bare en rar og spesiell oppførsel og måte å ordlegge seg på.

Anonymkode: fa070...a40

:rolleyes:  

Anonymkode: 10d35...2e7

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjiab og islam!

i fasaden min fremstår jeg som nøytral og holder meg ved linja. Har en viktig rolle i den politiske arenaen. Men faen som jeg hater muslimer og hjiab!

Anonymkode: 8492d...ef2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2018 den 17.12, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det bare finnes to kjønn. Enten er man kvinne eller så er man mann. Man kan ikke være så mange kjønn som vi er i dag, med mindre man er født tvekjønnet.

jeg mener heller ikke man kan skifte kjønn. Det er noe jeg føler ligger i hodet til de som mener de er født i feil kjønn. Kanskje ikke like akseptabelt å være en gutt med sminke og kjole, og være en jente som er veldig guttete. 

Anonymkode: 41284...904

Så hvilket av de 2 kjønnene er en som er tvekjønnet? :edie:

Anonymkode: e9e59...355

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at foreldre som plasserer barna sine på bosteder og skoler hvor majoriteten er muslimer er dårlige foreldre som setter deres egen ideologi over barnets trivsel og liv. Får meg til å tenke på de norske foreldrene til de mindreårige jentene som ble befølt av asylsøkere under flyktningbølgen i 2015, foreldrene måtte poengtere at de enda var glad for at asylsøkere hadde kommet til dem :nei: 

Anonymkode: c40bc...505

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinemotstandere. Man kan ha ulike meninger om saker og ting, men enkelte temaer har faktisk en tilnærmet udiskutabel fasit.

Anonymkode: b0ede...37a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fordommer mot

-Folk som sluker usanne eller ensidige saker ukritisk, uten evne til å reflektere over nyansene eller bruke kildekritikk (rasistiske historier, innvandring, bruk av skattepenger, barnevern, voldtekt, mishandling...)

-De som bruker sykdommen for å late seg, få sympati eller å ikke bidra over tid (FB, ME, angst/depresjon, overvekt, migrene, matallergi osv)

-De som ser ned på andre menneskers hjem og fremstår materialistisk 

Anonymkode: cbc02...077

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot brukerne på forumet som hele tiden skryter av hvor vellykkede de er samtidig som de nærmest bor på kvinneguiden. 

Anonymkode: 64ebd...809

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fordommer mot brukerne på forumet som hele tiden skryter av hvor vellykkede de er samtidig som de nærmest bor på kvinneguiden. 

Jeg deler denne fordommen :ler: 

Har blitt sykemeldt og bruker Internett på mobil hver dag. Jeg har blitt mer trangsynt, hissig og fordomsfull etter uker med mye KG-lesing. Innså idag at jeg har brukt så mye tid på KG at nå har jeg begynt å bli påvirket i det virkelige liv. Jeg tviler på at KG er sunt for psyken over tid, og har mer fordommer mot mennesker som dag ut og inn sitter bak en skjerm og spyr ut krasse tilbakemeldinger og dømmer andre nord og ned. Meg inkludert.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

-De som bruker sykdommen for å late seg, få sympati eller å ikke bidra over tid (FB, ME, angst/depresjon, overvekt, migrene, matallergi osv)

Enig med dette, spesielt hvis de nekter å høre på råd og erfaringer og til og med behandlingsmuligheter fordi de "trives" i sykdommen og sympatien.

Anonymkode: 99732...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg deler denne fordommen :ler: 

Har blitt sykemeldt og bruker Internett på mobil hver dag. Jeg har blitt mer trangsynt, hissig og fordomsfull etter uker med mye KG-lesing. Innså idag at jeg har brukt så mye tid på KG at nå har jeg begynt å bli påvirket i det virkelige liv. Jeg tviler på at KG er sunt for psyken over tid, og har mer fordommer mot mennesker som dag ut og inn sitter bak en skjerm og spyr ut krasse tilbakemeldinger og dømmer andre nord og ned. Meg inkludert.

Er selv uføretrygdet så har mye dødtid. Men ja helt enig i at det ikke er sunt å bruke mye tid på nettforumer. Man hisser seg opp unødvendig og man kan ende med å bli en av de som sprer hat og negativitet. 

Håper du snart blir frisk. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...