Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en fyr som er kjent for å vekke en god del fordommer hos folk. Just sayin' ;) 

Anonymkode: 15ff3...4bc

Utrolig feigt å komme med slikt og være anonym. 

Anonymkode: c0ec1...9f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jon Are
AnonymBruker skrev (På 4.3.2017 den 9.46):

Du er en fyr som er kjent for å vekke en god del fordommer hos folk. Just sayin' ;) 

Anonymkode: 

 

Endret av Jon Are
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo ikke stå fram med nick når tråden handler om fordommer/meninger man ikke tør å si høyt..? ;) 

Anonymkode: 15ff3...4bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som røyker er enkle, late og rett og slett dumme. Det finnes selvsagt unntak, men veldig få... 

Anonymkode: 05dd6...078

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som snuser/røyker, og/eller drikker store mengder alkohol

De som ville gjort "hva som helst" for å ha en godt trent kropp, men som ikke gidder å trene 

Alle som drar på fylleturer til partyplasser typ Magaluf, og kun forlater hotellområdet hvis de skal på andre barer og klubber

De som bruker penger de ikke egentlig har på merkeklær og designervesker, for så å klage over dårlig økonomi 

Anonymkode: 58bd5...90f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner får lett jobber i det offentlige, fordi de er de fødte regelrytterne

Jeg har ennå tilgode å møte en kvinne som utfordrer meg intellektuelt, da mener jeg ved å være flink til å filosofere, eller å kunne argumentere godt uten å ty til følelser.

Feminister er feminister fordi de ikke er attraktive, og dermed trenger en måte å heve sin attraktivitet, ved å inisistere på at plus size og karriere er sexy. Nope, du er attraktiv fordi du er deilig, og deilige jenter trenger ikke være feminister, for de klarer faktisk tiltrekke menn

Anonymkode: 3a32d...97e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.3.2017 den 6.21, nurcos skrev:

Jeg har en del meninger som jeg ikke er redd for å si høyt, men som jeg vet det er mange som er uenig med meg i. Jeg synes for eksempel at pedofile har like mye rett på et fullverdig liv som alle andre, at det er en legning, at det er noe man må være mere åpen om i samfunnet, at det må bli lettere for pedofile å skaffe seg hjelp for å få orden på tankene sine og at behandling er et bedre alternativ en straff for overgripere. 

Jeg synes også at vi må få med befolkningsveksten i verden ved å få færre barn. Befolkningsveksten er den største faren for miljøet vårt, og det irriterer meg helt sinnsykt hver gang jeg ser disse veganerene som mener de redder verden ved å ikke spise kjøtt, men så har de 5 barn.

Og så til en fordom jeg ikke sier høyt, men jeg synes ofte mennesker som trekker langt til høyre i politikken mangler grunnleggende empati og medfølelse for andre mennesker, og ofte har psykopatiske tendenser.

Jeg er enig med deg. Spesielt i det jeg trykket tydeligere. Heller behandling som forhindrer overgrep, enn å lage de hardeste straffene og håpe de er skremmende nok til at ingen forgriper seg på barn. Selvfølgelig skal overgripere straffes hardt, men jeg vil at det skal settes mye mer fokus på åpenhet og behandling for pedofile, sånn at vi kan forebygge overgrep istedenfor å vente på at de skjer. 

Jeg syns også at det bør bli en allmenn mentalitet om å heller ta vare på de menneskene som allerede er her i verden, istedenfor å bare avle opp nye. Vil du absolutt ha 5 unger så husk at det finnes millioner av barn der ute som venter på å bli adoptert inn i en trygg familie i et trygt land slik at de kan få en trygg og lykkelig oppvekst. 

Anonymkode: 34162...85e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer i den vestlige verden som mener de har det så vanskelig KUN fordi de er damer....

Anonymkode: 5abc2...a45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at dette er meninger/fordommer dere ikke sier høyt. For etter å ha lest denne tråden så har jeg skjønt at det finnes mange trangsynte rassister her inne (-:

Anonymkode: c5245...a4d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bruker Botox og forstørrer og opererer det meste på kroppen. Desverre dere ser helt jævlige 

Sure perfekte småbarnsmødre. Dere er ekle. 

Folk som ikke greier å komme seg på jobb om morgenen til rett tid og helst ikke gidder å gjøre noe når de er på jobb. Og de som må ha en 3 dagers hver måned. 

Dere som har funnet opp en hel haug med sykdommer dere har,  allergier og gudene vet hva dere jamrer dere over..

 

Endret av makkapakka
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug

Kom på en til. Jeg har fordommer mot de som velger å være anonyme brukere når de vil slenge dritt. Jeg ser dem for meg som en temmelig mislykket forsamling. Bitre, akterutseilte, misunnelige stakkarer med fotsopp og knær i joggebuksa. Den som kunne vært flue på veggen på et treff for anonyme drittslengere!  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen spør meg direkte om en ting jeg ikke kan svare "høflig/ jobbe meg rundt på" så sier jeg som regel det jeg mener. Jeg har fordommer mot noe: folk som bor i sentrum av Oslo med fuglehund som tydeligvis er en "ting" å ha nå om dagen i Oslo. Folk som hoster på deg dvs ikke holder armen for munnen. Folk som legger an på meg (eller sier stygge ting) fordi jeg er naturlig blond og tror jeg derfor ikke kan ta vare på meg selv da de tror jeg er dum. Folk som ser ned på meg fordi jeg har en hund av rasen Fransk Bulldog (les dere opp på alle rasehunder takk!). Det siste og viktigste: folk som spiser Big one og spiser frossen snitzel.:balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2017 den 2.32, DoomCake skrev:

Her er det mye fornuftig. 

Ellers lurer jeg fælt på folk med tannlegeskrekk. Det i seg selv er for såvidt en ærlig sak, men at de ikke gjør noe med det får meg til å undres. Altså, man vil heller dra det ut over en årrekke med store smerter, ikke ha mulighet til å smile normalt for man ser ut som et takras i kjeften, etterhvert måtte unngå en haug med forskjellig mat for man kan rett og slett ikke tygge skikkelig, og til syvende og sist gå gjennom noe så traumatisk som at tennene detter ut. SÅ går man da til spesialist og blir lagt i narkose eller whatever og får helt ny tanngard, gjerne tungt subsidiert av NAV. Jeg kan ikke hjelpe for å ha litt fordommer mot sånne folk. Hvorfor ikke bare oppsøke en psykolog først som sist, og ta tak i angsten. Hva skjer med tiltaksevnen der i gården, liksom..? 

Folk som slurver med tannpuss på ungene sine er også seriøst helt blåst. 

Og folk som ikke evner å snakke med barna sine, bare til de.. Hva er vitsen med å sette de til verden da, egentlig? Du skal faktisk kultivere en liten personlighet. 

Så til sist. Alle de med sleeves eller andre deler av kroppen dekket av «unike, personlige, artistiske uttrykk» i form av tatoveringer. Dere begynner å bli en jævlig homogen gruppe, asså.. :fnise:

Jeg har faktisk tannlegeskrekk, og kan jo kanskje fortelle litt om hvordan jeg fikk det, og hvordan jeg kom over det (er fremdeles redd, men tør å gå til tannlege nå).

Jeg hadde regulering i 6 år av ungdomstiden min, tennene mine var konstant løse og jeg hadde mye vondt. Jeg gikk med kjevelåser, som de til slutt måtte ta ut, fordi jeg hadde så store sår i munnen at de var redd for at sårene kom til å gå gjennom kinnene mine. Reguleringstannlegen min var veldig hardhendt, og rugger mye på tennene mine. Frem og tilbake, du kunne kjenne det knekke i toppen av tennene, og det kjentes ut som om tennene kom til å dette ut. Sånn var det hver eneste gang jeg var hos reguleringstannlegen, og jeg var der vel sånn cirka annenhver måned. Så fikk jeg endelig av reguleringen, og jeg tenkte at følelsen av det å ha løse tenner kom til å bli borte nå. Så feil kan man ta, for den første tannkontrollen jeg hadde med en annen tannlege etter jeg fikk av reguleringen min, og det første han gjorde var å rugge løs på tennene mine til jeg kjente det samme "knekket", fordi han skulle sjekke at tennene mine hadde festet seg ordentlig etter jeg hadde fått tatt av reguleringen.

 

Etter den episoden var jeg ikke hos tannlegen på 6 år. Jeg klarte ikke, jeg hadde så angst for at de skulle rugge løs tennene mine, og at tennene mine skulle dette ut. Dette var ikke bare en tannlegeskrekk, men jeg kunne sitte våken om nettene og kjenne etter med tungen på tennene mine og innbille meg at tennene mine var løse, og kom til å dette ut. Jeg mistet mye nattesøvn på grunn av det.

 

Redningen for meg ble at familien har en tannlege i vennekretsen, som moren min til slutt klarte å presse meg til å snakke med. Jeg snakket ut med han om alt jeg ikke klarte tanken på at han skulle gjøre, og han lovte meg å ikke gjøre noen av de tingene. Så klarte han til slutt å presse meg til å ta en titt på tennene mine, forsikret meg om at alt var tipp topp, ingen tenner var løse, og det eneste jeg hadde var litt tannstein som måtte fjernes.

 

Nå er kanskje ikke mitt eksempel det beste, siden det faktisk ikke var så mye galt med tennene mine da familien min til slutt klarte å presse meg til å gå til tannlegen. Men i mitt hode var ikke tannlegen forbundet med noe som var bra for meg, det var forbundet med ekstrem smerte og tenner som føltes som om de kom til å dette ut når som helst. Og derfor hadde jeg heller ikke tiltaksevnen til å presse meg selv til noe som, i mine tanker, ikke virket som om det var bra for meg.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, lille humla skrev:

Hvis noen spør meg direkte om en ting jeg ikke kan svare "høflig/ jobbe meg rundt på" så sier jeg som regel det jeg mener. Jeg har fordommer mot noe: folk som bor i sentrum av Oslo med fuglehund som tydeligvis er en "ting" å ha nå om dagen i Oslo. Folk som hoster på deg dvs ikke holder armen for munnen. Folk som legger an på meg (eller sier stygge ting) fordi jeg er naturlig blond og tror jeg derfor ikke kan ta vare på meg selv da de tror jeg er dum. Folk som ser ned på meg fordi jeg har en hund av rasen Fransk Bulldog (les dere opp på alle rasehunder takk!). Det siste og viktigste: folk som spiser Big one og spiser frossen snitzel.:balltre:

Åh, jeg er så sinnsykt enig med deg når det kommer til Oslofolk med fuglehunder. Jeg takler ikke mennesker som kjøper seg en spesifik hunderase bare fordi det er "inn", og ikke fordi det er en rase som passer til hva de skal bruke den til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personer som resirkulerer facebookprofil og instagrambildene sine for å få likes. Synes det er ille nok med de som hele tiden poster bilde av seg selv for å få oppmerksomhet. Men det å poste gamle bilder av seg selv for å få oppmerksomhet da synes jeg virkelig ikke man har gjort seg fortjent til oppmerksomhet. 

Har man slanket seg 20 kilo så post gjerne bilde av den nye kroppen din. Jeg synes absolutt at de som har klart å slanke seg fortjener skryt. Det krever jo viljestyrke. Men å poste et to år gammelt bilde av seg selv fordi det er da man selv synes en hadde finest kropp blir bare merkelig. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personer som har sitater på facebook og instagramprofilen sin. Synes man både virker enkel og har et behov for å fortelle om ens verdier og meninger i stedet for å faktisk vise dem ved handling. Ved bruk av sitater gidder man ikke engang å skrive ned ens verdier og meninger, man siterer bare noen andre-

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, nurcos skrev:

Åh, jeg er så sinnsykt enig med deg når det kommer til Oslofolk med fuglehunder. Jeg takler ikke mennesker som kjøper seg en spesifik hunderase bare fordi det er "inn", og ikke fordi det er en rase som passer til hva de skal bruke den til.

Men Oslo-folk er da også fuglejegere..?! :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som helsepersonell og syntes ofte pasienter har fått/får som fortjent. Syntes også ofte de må ta seg sammen.

 

Eksempel:

1) Pasient gjør noe de vet ikke er bra for kroppen
2) Pasient blir syk og får smerter
3) Jeg legger frem behandlingsmetode, som innebærer at pasienten må gjøre endringer i hverdagen
4) Pasienten nekter å gjøre endringene som trengs
5) Pasienten kjefter meg ned fordi de fortsatt er syke og har smerter

Altså, what2do.

Anonymkode: f1151...8cf

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/3/2017 den 10.49, AnonymBruker skrev:

 

Veganere. Alle veganere jeg har møtt mener det er dette kostholdet er det eneste naturlige for mennesker, men ingen kan svare på hvordan man skulle fått B12 på naturlig vis. 

 

Anonymkode: e859e...9f9

Alger. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg. Spesielt i det jeg trykket tydeligere. Heller behandling som forhindrer overgrep, enn å lage de hardeste straffene og håpe de er skremmende nok til at ingen forgriper seg på barn. Selvfølgelig skal overgripere straffes hardt, men jeg vil at det skal settes mye mer fokus på åpenhet og behandling for pedofile, sånn at vi kan forebygge overgrep istedenfor å vente på at de skjer. 

Jeg syns også at det bør bli en allmenn mentalitet om å heller ta vare på de menneskene som allerede er her i verden, istedenfor å bare avle opp nye. Vil du absolutt ha 5 unger så husk at det finnes millioner av barn der ute som venter på å bli adoptert inn i en trygg familie i et trygt land slik at de kan få en trygg og lykkelig oppvekst. 

Anonymkode: 34162...85e

Hvilken behandling forhindrer overgrep?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...