Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du ikke råd til å forsikre dyra dine, eller har en løsning med mye sparepenger på konto, bør du ikke ha dyr. 
Er så lei av å se spleis og tigging etter penger fordi dyra plutselig blir syke eller skadet og man ikke har råd til å betale for det. 
jeg driter i hvor stor glede du har av dyrene dine, kan du ikke ta vare på dem økonomisk så gi dyret bort! 
 

jeg driter i om du er ufør og hunden er det eneste som får deg ut døra, det er jævlig egoistisk og rett og slett dyremishandling. 

 

Anonymkode: 6aea7...47c

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Er drøssevis av ganger jeg har hatt lyst til å si: Du burde ikke fått/få barn når du er i den situasjonen du er i.  Men det kan man ikke si høyt. 

Er alt for mange som får flere barn når de allerede sliter enormt med den ene ungen de har. Samme gjelder forhold hvor det er enormt mye krangel og de hele tiden er sekunder fra å slå opp med hverandre, men likevel så får de barn sammen. Har en bekjent som fikk unge med en mann som var "for stolt" til å gå på NAV så han valgte heller å leve på dama. Han hadde ikke jobbet på flere ÅR, men de fikk barn sammen. Og da han var utro så mente hun det var elskerinnens feil som var "homewrecker". 

Det fødes ikke for få barn i Norge, det fødes for mange av de som aldri burde hatt barn. 

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvi Normalbakken skrev (På 3.3.2024 den 16.55):

Jeg sier egentlig det meste høyt egentlig. Spesielt blant venner. Da er N-ord også helt naturlig. 

Pass på at du ikke sier det rundt meg. Da får du se hvorfor det ikke er lurt. 

Anonymkode: aa4af...6e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Pass på at du ikke sier det rundt meg. Da får du se hvorfor det ikke er lurt. 

Anonymkode: aa4af...6e5

Å?Har du problemer med ord som begynner på N?

Anonymkode: e9dfc...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2015 den 22.45):

enig, tenker det er import av damer. Syns det er skikkelig patetisk med menn som henter inn kvinner fra Thailand. 

 

 


Anonymous poster hash: f6d30...45a

 

Du får ha de fordommene for deg selv . Jeg gjør hva jeg selv vil og har funnet meg ei på samme alder som meg selv . 
 

jeg synes det er skikkelig patetisk å dømme andre for å finne noen de elsker fra andre deler av verden, sånn som at dere har enerett på andre. Det er faktisk veldig flotte kvinner der 

Anonymkode: f6a54...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er drøssevis av ganger jeg har hatt lyst til å si: Du burde ikke fått/få barn når du er i den situasjonen du er i.  Men det kan man ikke si høyt. 

Er alt for mange som får flere barn når de allerede sliter enormt med den ene ungen de har. Samme gjelder forhold hvor det er enormt mye krangel og de hele tiden er sekunder fra å slå opp med hverandre, men likevel så får de barn sammen. Har en bekjent som fikk unge med en mann som var "for stolt" til å gå på NAV så han valgte heller å leve på dama. Han hadde ikke jobbet på flere ÅR, men de fikk barn sammen. Og da han var utro så mente hun det var elskerinnens feil som var "homewrecker". 

Det fødes ikke for få barn i Norge, det fødes for mange av de som aldri burde hatt barn. 

Anonymkode: 64ebd...809

Så enig. Men jeg sier det rett ut iblant også, litt avhengig av hvem jeg har rundt. Har med årene blitt mindre hensynsfull med å ytre meningene mine selv om andre personlig kan se dem som provoserende. Da tenker jeg jeg at de trenger å høre det, livet er kort og noen må våkne, så jeg kan hjelpe litt til med vekking. 

Anonymkode: e8524...416

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 23.21):

Jeg synes uføre bør få mer enn de får idag.

Anonymkode: 6dae3...b12

Jeg synes at det bør bli MYE vanskeligere å få uføretrygd enn det er nå, spesielt når det gjelder diagnoser som ikke kan dokumenteres og bare er basert på det pasienten sier. Angst, ADHD, fibromyalgi osv.er ikke grunner til uføretrygd. 

Hilsen ei med helt jævlig angst. 

Anonymkode: 5c7b7...d24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 20.20):

Jeg synes at det bør bli MYE vanskeligere å få uføretrygd enn det er nå, spesielt når det gjelder diagnoser som ikke kan dokumenteres og bare er basert på det pasienten sier. Angst, ADHD, fibromyalgi osv.er ikke grunner til uføretrygd. 

Hilsen ei med helt jævlig angst. 

Anonymkode: 5c7b7...d24

Angst, adhd, fibromyalgi osv blir jo faktisk dokumentert, både hos lege, psykolog og andre fagfolk. Jeg er uføretrygdet pga angst og depresjon. Jeg har prøvd meg i arbeidslivet, gått på flere kurs i regi av NAV, vært i arbeidstrening, vært hos behandling hos både psykolog og lege. Alle mine vanskeligheter med angsten er dokumentert hos både lege, psykolog og hos NAV. Det er ikke bare basert på hva jeg har sagt. 

Jeg synes det er flott at vi som sliter med dette (og dette gjør det vanskelig for oss å være ute i arbeidslivet og brødfø oss selv) kan få økonomisk hjelp. Jeg er ikke stolt av det og det var ikke sånn jeg så for meg livet mitt, men jeg kan ikke for at jeg fikk en "usynlig" (p)sykdom...

 

Anonymkode: 5600d...c72

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/2/2024 at 8:20 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes at det bør bli MYE vanskeligere å få uføretrygd enn det er nå, spesielt når det gjelder diagnoser som ikke kan dokumenteres og bare er basert på det pasienten sier. Angst, ADHD, fibromyalgi osv.er ikke grunner til uføretrygd. 

Hilsen ei med helt jævlig angst. 

Anonymkode: 5c7b7...d24

Selv om diagnosene kun kan dokumenteres så kan vel ofte arbeidsevnen dokumenteres. Har selv en nabo i tidlig 30-årene som aldri har hatt lønne arbeid og som nå i flere år har vært på arbeidsutprøving. Så det dokumenteres jo at han ikke klarer å jobbe godt nok til at noen vil betale han lønn. 

Skal ikke late som jeg har peiling på hva som kreves for å få uføretrygd hos NAV, men naboen bruker i hvert fall NAV lang tid på for å se om han klarer å jobbe. Han bor forresten hos foreldrene sine og alle  visste allerede da han var barn at han slet med en del ting selv om vi ikke visste navnet på diagnosen. Hadde det vært lett å få uføretrygd tipper jeg han hadde fått det da han var 18. 

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/21/2015 at 3:35 PM, AnonymBruker said:

for det er jo ikke alt man trenger å si høyt er det vel...?

 


Anonymous poster hash: f6d30...45a

 

Kvinner sier en ting og gjør der motsatte. 

Anonymkode: ce46a...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være veldig solbrun ser ikke lekkert ut, og å sole seg gjør ikke nødvendigvis folk penere. 

Anonymkode: 7708d...bc2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Å være veldig solbrun ser ikke lekkert ut, og å sole seg gjør ikke nødvendigvis folk penere. 

Anonymkode: 7708d...bc2

Jo

Anonymkode: ce46a...139

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom jobb har jeg sett de enorme mengdene penger og ressurser som brukes på mennesker som har kommet til dette landet, som aldri kommer til å bidra til felleskassen. Som får barn etter barn, et hav av ytelser, dekket bolig og livsopphold. 

Mens man ikke kan få engelskbok i 3. klassen fordi skolen er blakk, og tilpasset opplæring må nesten bare ligge siden det ikke finnes ressurser.

Anonymkode: 52e95...f34

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i mye av det Sylvi Listhaug mener 😂

Anonymkode: a7127...380

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er enig i mye av det Sylvi Listhaug mener 😂

Anonymkode: a7127...380

Du er ikke alene 🙂

Anonymkode: 5c7b7...d24

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner påfører menn bare lidelse.

Anonymkode: fe940...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er veldig mye jeg ikke forstår. Og så synes jeg det er trist at egoet ofte står i veien for mye. 

Anonymkode: 2751c...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kvinner påfører menn bare lidelse.

Anonymkode: fe940...4c2

Det er grusomt for menn å føde. 

Anonymkode: 2751c...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er grusomt for menn å føde. 

Anonymkode: 2751c...78a

Hva er poenget ditt? At menn påfører kvinner lidelse ved å gjøre dem gravide og måtte føde? Det er kvinnen som vil ha barn. For menn er barn et nødvendig onde.

Anonymkode: fe940...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 19.33):

Gjennom jobb har jeg sett de enorme mengdene penger og ressurser som brukes på mennesker som har kommet til dette landet, som aldri kommer til å bidra til felleskassen. Som får barn etter barn, et hav av ytelser, dekket bolig og livsopphold. 

Mens man ikke kan få engelskbok i 3. klassen fordi skolen er blakk, og tilpasset opplæring må nesten bare ligge siden det ikke finnes ressurser.

Anonymkode: 52e95...f34

Ja det er helt utrolig. Men også at de burde fordeles ut på bygdene. Og at det burde være straffbart å omskjære gutter i norge. 

 

Anonymkode: 73faf...44d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...