AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2581 Del Skrevet 16. oktober 2024 Jeg har fordommer mot personer som nesten med en gang spør hvor jeg opprinnelig kommer fra og trenger å vite etnisiteten min for å fortsette samtalen videre. Anonymkode: 1c1ab...a73 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet 16. oktober 2024 #2582 Del Skrevet 16. oktober 2024 Ja, jeg synes noen ganger at folk som bruker mye tid på datingapper bare er ute etter bekreftelse og ikke ekte relasjoner. Jeg holder det for meg selv, for jeg vet at det kan føre til bråk, spesielt når vennene mine er så hekta på dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loboto Skrevet 16. oktober 2024 #2583 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fordommer mot personer som nesten med en gang spør hvor jeg opprinnelig kommer fra og trenger å vite etnisiteten min for å fortsette samtalen videre. Anonymkode: 1c1ab...a73 Hvorfor tror du egentlig vi spør? Det er jo kanskje fordi det er et interessant tema. Jeg er fra Finnmark og når noen spør meg kan jeg gjerne dele en 30 minutter lang avhandling. I Norge går vi ut ifra at folk er stolt av hvor de stammer fra, og at det er en del av deres identitet. Da er det gjerne hyggelig å både spørre, og gøy å fortelle når en får spørsmålet. Lærerikt er det også å snakke om andre land, steder og kulturer. Om det så bare er Sverige. 5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2584 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fordommer mot personer som nesten med en gang spør hvor jeg opprinnelig kommer fra og trenger å vite etnisiteten min for å fortsette samtalen videre. Anonymkode: 1c1ab...a73 Helt vanlig small talk. Jeg blir alltid spurt om det at folk som ikke er etnisk norske og da spør jeg tilbake. Men jeg bryr meg ikke ellers for det er litt rart. Aldri merket at nordmenn gjør det. Jeg er ikke norsk men ser norsk ut antar jeg. Anonymkode: 73faf...44d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2585 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, og? Anonymkode: 73faf...44d Mangler grunnleggende dannelse og tror at deres verdensbilde er en naturgitt gudegave, mens de i virkeligheten bare er underkuet sin egen stat. Ligner totalitarisme, men frivillig. Anonymkode: d3774...e99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2586 Del Skrevet 16. oktober 2024 Loboto skrev (Akkurat nå): Hvorfor tror du egentlig vi spør? Det er jo kanskje fordi det er et interessant tema. Jeg er fra Finnmark og når noen spør meg kan jeg gjerne dele en 30 minutter lang avhandling. I Norge går vi ut ifra at folk er stolt av hvor de stammer fra, og at det er en del av deres identitet. Da er det gjerne hyggelig å både spørre, og gøy å fortelle når en får spørsmålet. Lærerikt er det også å snakke om andre land, steder og kulturer. Om det så bare er Sverige. Du er den type menneske jeg og mine venner og familie som ikke er etnisk norske holder oss unna Du spør vel ikke rett ut «hvor er du egentlig fra da??» ut av det blå i en samtale??? Anonymkode: 9ca75...a51 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2587 Del Skrevet 16. oktober 2024 Loboto skrev (5 minutter siden): Hvorfor tror du egentlig vi spør? Det er jo kanskje fordi det er et interessant tema. Jeg er fra Finnmark og når noen spør meg kan jeg gjerne dele en 30 minutter lang avhandling. I Norge går vi ut ifra at folk er stolt av hvor de stammer fra, og at det er en del av deres identitet. Da er det gjerne hyggelig å både spørre, og gøy å fortelle når en får spørsmålet. Lærerikt er det også å snakke om andre land, steder og kulturer. Om det så bare er Sverige. Jeg er stolt over min bakgrunn, men jeg har nesten aldri opplevd at en person spør fordi det er interessant eller fordi de tror det er hyggelig å spørre. Er noe helt annet om noen jeg har snakket med lenge spør om min bakgrunn. Jeg har opplevd at benytter det som en mulighet til å slenge frekke kommentarer eller at de endrer helt holdningen mot meg. Aldri opplevd at noen som genuint er snille og hyggelige mennesker spør med en gang om hvor jeg opprinnelig kommer fra. Anonymkode: 1c1ab...a73 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2588 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Helt vanlig small talk. Jeg blir alltid spurt om det at folk som ikke er etnisk norske og da spør jeg tilbake. Men jeg bryr meg ikke ellers for det er litt rart. Aldri merket at nordmenn gjør det. Jeg er ikke norsk men ser norsk ut antar jeg. Anonymkode: 73faf...44d Jeg har en helt annen opplevelse og deler mine "fordommer" mot folk som spør med en gang om hvor jeg egentlig kommer fra. Anonymkode: 1c1ab...a73 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2589 Del Skrevet 16. oktober 2024 Folk som tror at å hate barn er et personlighetstrekk, drar det opp i enhver samtale. Da snakker jeg ikke om frivillig barnløse, men folk som støtt og stadig skal dra frem et de HATER barn! Anonymkode: 3356d...8f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2590 Del Skrevet 16. oktober 2024 Jeg syns nordmenn ikke har særlig gode sosiale ferdigheter. Jeg blir merkelig nok anklaget for å ha dårlige sosiale ferdigheter selv her til lands, men kommet lett overens med folk fra andre land. Anonymkode: 4f8e3...46b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2591 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du er den type menneske jeg og mine venner og familie som ikke er etnisk norske holder oss unna Du spør vel ikke rett ut «hvor er du egentlig fra da??» ut av det blå i en samtale??? Anonymkode: 9ca75...a51 Jo jeg gjør det. Men om du feks ser indisk ut og svarer at du er fra Mosjøen så er det like godt svar som India. Da spør jeg mer om hvordan det er i Mosjøen og hvirdan det er å vokse opp der. Jeg spurte en ny kollega idag, om hun var fra Bodø siden hun hadde jobbet der. Nei, hun var fra Harstad. Så snakket vi om Harstad i sikkert 20 minutter. Veldig hyggelig samtale. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke skal være lov å spørre. Er det hemmelig at feks mor er fra Hellas? Eller at man har en bestefar fra Irak? Hvorfor er dette så hemmelige og ubehagelig å snakke om? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er stolt over min bakgrunn, men jeg har nesten aldri opplevd at en person spør fordi det er interessant eller fordi de tror det er hyggelig å spørre. Er noe helt annet om noen jeg har snakket med lenge spør om min bakgrunn. Jeg har opplevd at benytter det som en mulighet til å slenge frekke kommentarer eller at de endrer helt holdningen mot meg. Aldri opplevd at noen som genuint er snille og hyggelige mennesker spør med en gang om hvor jeg opprinnelig kommer fra. Anonymkode: 1c1ab...a73 Så trist. Har aldri vært vitne til noe slikt selv men det Høres forferdelig ut. Anonymkode: c951a...7af 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2592 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har fordommer mot personer som nesten med en gang spør hvor jeg opprinnelig kommer fra og trenger å vite etnisiteten min for å fortsette samtalen videre. Anonymkode: 1c1ab...a73 Samme her. Hadde det i det minste kommet litt ut i samtalen, når vi var bittelitt bedre kjent. Men sånn typ tre setninger inn og de vil vite hele livshistorien på deres premisser, ikke mine. Føles invaderende. Anonymkode: 9e872...62b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loboto Skrevet 16. oktober 2024 #2593 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo jeg gjør det. Men om du feks ser indisk ut og svarer at du er fra Mosjøen så er det like godt svar som India. Da spør jeg mer om hvordan det er i Mosjøen og hvirdan det er å vokse opp der. Jeg spurte en ny kollega idag, om hun var fra Bodø siden hun hadde jobbet der. Nei, hun var fra Harstad. Så snakket vi om Harstad i sikkert 20 minutter. Veldig hyggelig samtale. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke skal være lov å spørre. Er det hemmelig at feks mor er fra Hellas? Eller at man har en bestefar fra Irak? Hvorfor er dette så hemmelige og ubehagelig å snakke om? Så trist. Har aldri vært vitne til noe slikt selv men det Høres forferdelig ut. Anonymkode: c951a...7af Obs, kom borti AB. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2594 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har en helt annen opplevelse og deler mine "fordommer" mot folk som spør med en gang om hvor jeg egentlig kommer fra. Anonymkode: 1c1ab...a73 Ja og jeg fortalte hva min erfaring var. Er ikke det fint da? Anonymkode: 73faf...44d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2595 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme her. Hadde det i det minste kommet litt ut i samtalen, når vi var bittelitt bedre kjent. Men sånn typ tre setninger inn og de vil vite hele livshistorien på deres premisser, ikke mine. Føles invaderende. Anonymkode: 9e872...62b Ikke alle er flinke sosialt. Det er ikke din feil, men du burde ikke tenke dårlig om mennesker. Det kommer ikke fra et ondt sted i dem. Må jo være slitsomt for deg å være sånn? Anonymkode: 73faf...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2596 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke alle er flinke sosialt. Det er ikke din feil, men du burde ikke tenke dårlig om mennesker. Det kommer ikke fra et ondt sted i dem. Må jo være slitsomt for deg å være sånn? Anonymkode: 73faf...44d Nei, hvorfor skulle det være slitsomt? Anonymkode: 9e872...62b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2597 Del Skrevet 16. oktober 2024 Menn burde ikke bli stelle kvinnelige pasienter etter puberteten og kvinner burde ikke stelle mannlige pasienter etter puberteten. (Da snakker vi stelle naken. Om det er dusj, bleier eller bad) Anonymkode: c8570...5f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2598 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke alle er flinke sosialt. Det er ikke din feil, men du burde ikke tenke dårlig om mennesker. Det kommer ikke fra et ondt sted i dem. Må jo være slitsomt for deg å være sånn? Anonymkode: 73faf...44d Jeg skrev innlegget om fordommer mot personer som spør hvor jeg opprinnelig kommer fra rett i starten av samtalen. Jo, i mange tilfeller kommer det fra et ondt sted i dem. Det er for mange en mulighet til å slenge fordommer eller si noe diskriminerende/frekt. Anonymkode: 1c1ab...a73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2599 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jo jeg gjør det. Men om du feks ser indisk ut og svarer at du er fra Mosjøen så er det like godt svar som India. Da spør jeg mer om hvordan det er i Mosjøen og hvirdan det er å vokse opp der. Jeg spurte en ny kollega idag, om hun var fra Bodø siden hun hadde jobbet der. Nei, hun var fra Harstad. Så snakket vi om Harstad i sikkert 20 minutter. Veldig hyggelig samtale. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke skal være lov å spørre. Er det hemmelig at feks mor er fra Hellas? Eller at man har en bestefar fra Irak? Hvorfor er dette så hemmelige og ubehagelig å snakke om? Så trist. Har aldri vært vitne til noe slikt selv men det Høres forferdelig ut. Anonymkode: c951a...7af Jeg tror ikke du helt skjønner forskjellen mellom det å spørre noen om etnisitet vs spørre hvilken by noen kommer opprinnelig fra. Det er to helt forskjellige ting. Joda, noen har fordommer mot diverse steder men det kan ikke sammenlignes med diskrimineringen mange opplever pga. utenlandsk bakgrunn Anonymkode: 1c1ab...a73 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2600 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Menn burde ikke bli stelle kvinnelige pasienter etter puberteten og kvinner burde ikke stelle mannlige pasienter etter puberteten. (Da snakker vi stelle naken. Om det er dusj, bleier eller bad) Anonymkode: c8570...5f1 HARAM! Anonymkode: 73faf...44d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå