Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Folk med mye forbrukslån som ikke klarer nedbetale, eier ikke selvkontroll og tar ikke livet seriøst. De forventer å bare få og få og få uten å ta ansvar, på andre plan enn økonomi også

Anonymkode: 1300a...520

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 21.34):

Synes det er for mange stygge menn i TV og mediabransjen. Er så lei av stygge gamle menn som intervjues her og der. Er lei av de mannlige nyhetsankrene på TV2. De er fossiler og bør settes på hylla. 

Anonymkode: 9ebd6...e57

Fossiler og bør settes på hylla 😂😂 jeg dør. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som tar «enkleste utvei». Eks slankeoperasjon i stede for å spise sunt/trene, keisersnitt for de «ikke gidder» (kjenner ei som gjorde dette!), tar opp forbrukslån i stede for å ordne opp i økonomien osv. 

Alle kan være uheldige å slite psykisk i perioder, har selv vært der selv. Men det er flere måter å takle det på. 
Jeg takler virkelig ikke de som bare tenker på seg selv, sin sykdom og som bruker den som unnskyldning for å være drittsekk! Og som visst nok har fått beskjed av psykolog om å «tenke mer på seg selv». Altså; DET GÅR IKKE AN Å TENKE MER PÅ SEG SELV ENN DU ALLEREDE GJØR!!! 

Anonymkode: cd67e...e73

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.7.2015 den 2.14):

Fordi jeg synes det er så ufattelig ekkelt og uhygienisk at folk vil ha en hund i stua. 

Anonymous poster hash: 52d95...51b

Enig 

Anonymkode: 92c99...2da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 20.37):

Fattige folk bør ikke få barn, og i alle fall ikke mer enn ett barn. Selvsagt kan ting skje "underveis", men hvorfor får folk som allerede lever på trygd en haug med unger for så å klage på at de ikke har råd til fritidsaktiviteter, klær, ferier.... Det blir for dumt. 

Anonymkode: 1b760...100

Jeg vil trekke det lengre med å si at ingen bør få flere en ett eller til nød to barn. Det er begrenset kapasitet på jorda og de som absolutt skal svise inn enn haug kopier av sine egne gener i form av fire, fem eller flere barn har jeg rett og slett lite respekt for. Jeg ser på dem som store egoister uansett hva ellers de måtte foreta seg eller jobbe med.

Dette sier jeg naturligvis aldri høyt.

Anonymkode: a0399...116

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2020 den 3.20):

• Mennesker som ikke sidestiller fysisk sykdom og psykisk sykdom

🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mattislynet er alt for strenge. Reglene rundt matservering er unødvendige.

Skenkebevilling burde avskaffes. Hvem som helst burde ha lov til å selve alkohol hvor som helst og når som helst.

Norsk mat er smaksløs og kjedelig.

Innvandring har vært en berikelse og har gjort Norge til et bedre sted å leve. Det eneste jeg ville endret hadde vært å slippe inn mange flere.

Anonymkode: ec0c5...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Det burde være flaut å bruke elsparkesykkel.  Man har godt av å bruke beina. 

Anonymkode: 64ebd...809

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har sterke fordommer mot:

- Anti-vax`ere
- Flat earthers
- Trump-tilhengere, særlig nordmenn
- Folk som stemmer FrP eller enda lenger til høyre.
- Rasister
- Kvinnehatere
- Damer med silikon, fillers, botox og de som har tatt kosmetiske operasjoner.
- Folk som mener You tube er en valid kilde til informasjon

Jeg burde sikkert ikke svart i tråden, for jeg tør si alt dette høyt.

Anonymkode: 8490b...70d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 2.58):

De 2-3 samme brukerne som henger i trygdetrådene. Det slår aldri feil, så fort en ny trygdetråd blir opprettet kan du banne på at de er der 😂

Anonymkode: 6d2eb...67a

Og du da? Kan du ikke se for deg at du kan bli det om det hender deg noe som ingen forutså? Ulykker etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi svømmer snart i eldre hjelpetrengende. Det er ikke PLASS til alle på sykehjemmene. De lever jo i år etter år etter år, sitter og gaper i en stol. Ja, det er kjedelig med corona inn på sykehjem, og msn skal gjøre det man kan for å unngå det ja, men skjer det så skjer det. Det er nesten sunt å få unna litt folk. Blir uvel når det er på nyhetene at en 90åring har dødd, som var smitta. Om de nevner det er nå så, men uendelige kondolanser til de pårørende fra øvrigheten i kommunen og erstatning omtrent for tort og svie er jo helt sprøtt. Helt, helt vanvittig at sykehjemsbeboere liksom skulle prioriteres først med vaksiner. Noe så føkka. Vi trenger at flere runder av litt tidligere på sykehjem, og eldrebølgen kommer til å bli bare verre.

Anonymkode: 44ec2...19f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fordommer mot de som presser på seg pølsemunn og botoxansikt. Desverre så synes jeg det ikke er noe pent, har noen i veninnegjengen jeg synes var penere før men kommer aldri til å si det høyt. Det er deres valg. 

Jeg har også fordommer mot de som tror de har betalt "livets regning" etter et visst antall år i helsevesenet, som setter rævva si på kontoret og venter at alle de andre gjør jobben på gulvet selvom det står det samme i deres arbeidskontrakt om beskrivelse av arbeidsoppgaver. 

Jeg har også fordommer mot enkelte kristne sekter som fornekter evolusjon, grunnleggende vitenskap som fysikk osv. Klarer desverre ikke ta de seriøst selvom jeg later som på utsiden

Anonymkode: a462e...357

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi svømmer snart i eldre hjelpetrengende. Det er ikke PLASS til alle på sykehjemmene. De lever jo i år etter år etter år, sitter og gaper i en stol. Ja, det er kjedelig med corona inn på sykehjem, og msn skal gjøre det man kan for å unngå det ja, men skjer det så skjer det. Det er nesten sunt å få unna litt folk. Blir uvel når det er på nyhetene at en 90åring har dødd, som var smitta. Om de nevner det er nå så, men uendelige kondolanser til de pårørende fra øvrigheten i kommunen og erstatning omtrent for tort og svie er jo helt sprøtt. Helt, helt vanvittig at sykehjemsbeboere liksom skulle prioriteres først med vaksiner. Noe så føkka. Vi trenger at flere runder av litt tidligere på sykehjem, og eldrebølgen kommer til å bli bare verre.

Mange eldre har ingen livskvalitet, hvertfall med de ressursene dagens politikere har avsatt samt måten helsepersonell må springe rævva av seg. Må inrømme at jeg også har fordommer mot olga som ligger å puster i respirator som 90 åring og tar opp mye kapasitet når man ser på at unge mennesker ikke får oppfølgingen de burde ha desverre...

På en annen side kan man si det er et sosiologiskt regnestykke som tilsier at siden vi har stor andel av befolkningen som er helsepersonell som må springe revva av seg av stress og mulig pådra seg hjertesykdom, kreft og andre stress og turnusrelaterte sykdommer i tidlig alder så vil vel ikke eldrebølge være et problem fremover... De kommer jo til å dø tidlig i guds tjeneste uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Mange eldre har ingen livskvalitet, hvertfall med de ressursene dagens politikere har avsatt samt måten helsepersonell må springe rævva av seg. Må inrømme at jeg også har fordommer mot olga som ligger å puster i respirator som 90 åring og tar opp mye kapasitet når man ser på at unge mennesker ikke får oppfølgingen de burde ha desverre...

På en annen side kan man si det er et sosiologiskt regnestykke som tilsier at siden vi har stor andel av befolkningen som er helsepersonell som må springe revva av seg av stress og mulig pådra seg hjertesykdom, kreft og andre stress og turnusrelaterte sykdommer i tidlig alder så vil vel ikke eldrebølge være et problem fremover... De kommer jo til å dø tidlig i guds tjeneste uansett..

Det er helt seriøst snart et problem at folk lever så lenge og tar opp så mye ressurser. Når noen endelig ånder ut på sykehjemmene er det helt topp, inn med en ny en. Og at de skulle vaksineres først...har ikke ord.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

90% av de uføre burde aldri vært det. De aller, aller fleste klarer å jobbe bare de vil. 

Slankeoperasjoner er for folk uten viljestyrke. 

ME og fibromyalgi er psykisk. 

Vi trenger ikke mennesker med f.eks Downs. Alt snakket om et samfunn med plass til alle og bla bla bla er jo bare piss. Folk med Downs o.l er kun en utgiftspost. De kommer aldri til å bidra med noe samfunnsnyttig. 

Damer med andenebb er mindre intelligente. 

Folk som ikke ønsker barn, men som drifter i å bruke/slurver med prevensjon, burde betalt aborten av egen lomme. 

Phu, godt å få det ut! 

Anonymkode: 5b9aa...303

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har sterke fordommer mot:

- Anti-vax`ere
- Flat earthers
- Trump-tilhengere, særlig nordmenn
- Folk som stemmer FrP eller enda lenger til høyre.
- Rasister
- Kvinnehatere
- Damer med silikon, fillers, botox og de som har tatt kosmetiske operasjoner.
- Folk som mener You tube er en valid kilde til informasjon

Jeg burde sikkert ikke svart i tråden, for jeg tør si alt dette høyt.

Anonymkode: 8490b...70d

Amen.

Anonymkode: 0bcc3...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har ikke falt deg inn at de var prøvekaniner? Men det er det ingen som tør å si... 🙊

Anonymkode: ed63a...df0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

ME og fibromyalgi er psykisk. 

Er du lege? Har du utdanning innenfor dette? Utdyp litt er du snill. Fortell hvorfor du mener det? 

Anonymkode: 964aa...8fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du lege? Har du utdanning innenfor dette? Utdyp litt er du snill. Fortell hvorfor du mener det? 

Anonymkode: 964aa...8fa

Det er en grunn til at folk med ME blir kurert ved hjelp av Lightning Process. Alt sitter i hodet. 

Den ene gruppen fikk spesialistbehandling og den andre gruppen fikk spesialistbehandling pluss Lightning Process. Etter seks måneder viste resultatene signifikant bedring hos de som hadde fått spesialistbehandling pluss Lightning Process i forhold til de som kun hadde fått spesialistbehandling. 

https://forskning.no/debattinnlegg-medisin-og-helse-helsepolitikk/dette-sier-forskningen-om-lightning-process-og-me/1242807

Anonymkode: 5b9aa...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener innvandrere, spesielt kvinner, som velger å ikke jobbe, er late og bidrar ikke til samfunnet. Jeg tenker det samme om de fleste navere. 

Anonymkode: 904e9...f4b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...