Gå til innhold

Far har omsorg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ikke dette motsigelser. ..det du sier. Du mener vel noe annet vil jeg tro. At fedre har samvær pga.fradrag bidrag ved samvær.

Dette er i såfall en liten gruppe. Ganske drøy påstand du kommer med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at barnet kan velge den det vil bo hos når barnet er såpass gammelt at det kan bestemme selv. Tenker tidligst rundt 5 år jeg. De første leveårene er barnet mye mer knyttet til mor, og føler det tryggest hos mor (vitenskapelig).

Skrevet

Hva slags svar er det da?????

Anonymous poster hash: d0279...bd2

Sorry. Blir bare irritert når folk kommer med slike. Det er i kvinnens natur, argumenter. Flust av tilfeller der mor er mindre skikket.
Skrevet

Her snakker du vel om damer med et stort kontrollbehov? I tilegg har mannen her valgt feil dame. Ha en dame som ikke stoler på at alt blir riktig....udugelig far som ikke klarer noe. Ja dette er jo noe å videreføre til sine barn

Anonymous poster hash: b66a6...7df

Nei du, dette tror jeg er ganske vanlig. Slik er det hos oss. Jeg har aldri krevd å være kaptein. Men i et vakuum har jeg mer og mer blitt det. Noen må tenke litt fremover og overordnet, forbi hva skal vi ha til middag. Spør jeg gubben om barnets blå parkdress er i barnehagen, husker han ikke hvilken dress det er snakk om. Han har ikke snøring på om barnets støvler passer eller når nye trengs. NOEN må jo passe på slikt, og det blir da (høne)mor.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er ikke av den oppfatning at barnet helst bør være til mor. Det kommer helt an på omstendighetene. 

Jeg kjenner ei som rett ut innrømte at hun lurte med seg en kar da hun hadde eggløsning, og nektet han og familien (som så sårt ønsker det) samvær når ungen kom, og snakket både høyt og lavt om at han burde betale mer i bidrag. Jeg ble så kvalm av det hele at jeg ikke ville være med henne etter det. 

Om jeg og samboeren flytter fra hverandre så vil jeg antageligvis gi far omsorgsretten. Jeg plages så mye med smerter at jeg er ikke særlig enkel å leve med på de verste dagene. På en god dag kan jeg være helt utrolig, men et barn trenger stabilitet i livet, og jeg er redd for at jeg ikke kan gi den stabiliteten alene. 

Det vil være knusende å ikke få ta like stor del i oppveksten, men til syvende og sist så er det viktigste at barnet har det bra.

Edit: glemte et essensielt ord.

Endret av FruRaeder
Skrevet

Nei vettu, jeg hadde alldri gitt fra meg ansvaret for barnet mitt. Jeg mener at kvinner har mer "rett" til barnet enn fedre.

Anonymous poster hash: 3d765...02a

Med den holdningen: hvorfor skal da far ha plikt til å forsørge barnet økonomisk ?

• Liker 2
Gjest Universe
Skrevet

Jeg er ikke av den oppfatning at barnet helst bør være til mor. Det kommer helt an på omstendighetene.

Jeg kjenner ei som rett ut innrømte at hun lurte med seg en kar da hun hadde eggløsning, og nektet han og familien (som så sårt ønsker det) samvær når ungen kom, og snakket både høyt og lavt om at han burde betale mer i bidrag. Jeg ble så kvalm av det hele at jeg ville være med henne etter det.

Om jeg og samboeren flytter fra hverandre så vil jeg antageligvis gi far omsorgsretten. Jeg plages så mye med smerter at jeg er ikke særlig enkel å leve med på de verste dagene. På en god dag kan jeg være helt utrolig, men et barn trenger stabilitet i livet, og jeg er redd for at jeg ikke kan gi den stabiliteten alene.

Det vil være knusende å ikke få ta like stor del i oppveksten, men til syvende og sist så er det viktigste at barnet har det bra.

Huff, de damene som lurer til seg barn og skal bare ha ungen selv bør få fengselsstraff og miste foreldreretten for godt. Når de ikke tenker på at barnet har to foreldre så er de ikke egnet for å ha barn.
AnonymBruker
Skrevet

De tilfellene jeg vet om hvor far har omsorgen så er det noe alvorlig som står til med mor ja. Aldri hørt om ett tilfelle der far har hatt det og mor er... oppegående...

Anonymous poster hash: 075d2...789

AnonymBruker
Skrevet

Hva med de tilfellene hvor far bryr seg katta om mor og barn når de bor sammen og kjøre sitt eget egoløp, men om det skulle skjære seg skal de plutselig kreve 50/50? Og fortsetter I samme tralten som før med 50/50 ordning, og setter seg selv og sine behov først?

Det er jo de tilfellene også..

Er de da like skikket som mor? Eller omvendt?

Anonymous poster hash: 06cc0...fdd

• Liker 1
Gjest Universe
Skrevet

Hva med de tilfellene hvor far bryr seg katta om mor og barn når de bor sammen og kjøre sitt eget egoløp, men om det skulle skjære seg skal de plutselig kreve 50/50? Og fortsetter I samme tralten som før med 50/50 ordning, og setter seg selv og sine behov først?

Det er jo de tilfellene også..

Er de da like skikket som mor? Eller omvendt?

Anonymous poster hash: 06cc0...fdd

Drittsekker som tenker på seg selv og sine behov mer enn barnet sitt skal ikke ha barn. Uansett om det er mor eller far som er drittsekken. Likevel er det hundrevis av sånne som har barn. Stakkars de barna som får livet sitt ødelagt. Noen må gripe inn når den andre forelderen ikke klarer det selv.
AnonymBruker
Skrevet

Forklar. ..........

Fradrag? Jøss. Forklar

AnonymBruker
Skrevet

Jeg påstår at mor i veldig mange tilfeller tviholder på prosenten pga kr. Hun Vet at om far får mere tid så taperchun penger. At far sitter i en dårlig situasjon, og at det går utover barna spiller ingen rolle. Hadde det ikke vært kr inn i bildet, så hadde flere fedre hatt omsorgen for ungene

AnonymBruker
Skrevet

Vi er nokså tradisjonelle i tankegangen egentlig. Enten vi vil eller ikke.

Forøvrig kan jeg huske at jeg så på min far som den ultimate tryggheten, min mor var kjasete. Jeg var, og er definitivt mest knyttet til pappa.

Anonymous poster hash: 1dc64...65d
Skrevet

Jeg blir like nysgjerrig dersom mor har hovedomsorgen. Jeg stiller meg generelt bare undrende til de som ikke ønsker å ha barnet så mye som mulig. Hvis folk ikke har 50/50 så spør jeg alltid hvorfor de ikke har det.Anonymous poster hash: bb980...9b8

Du bør heller spørre de som har 50/50 om hvorfor. Spør om de setter foreldrenes behov over barnas beste. Det er ikke godt for barn å måtte flytte frem og tilbake hele tiden uten å ha et fast hjem. Alltid mangle viktige ting som skolesaker fordi det er hos den andre forelderen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir like nysgjerrig dersom mor har hovedomsorgen. Jeg stiller meg generelt bare undrende til de som ikke ønsker å ha barnet så mye som mulig. Hvis folk ikke har 50/50 så spør jeg alltid hvorfor de ikke har det.

Anonymous poster hash: bb980...9b8

Jeg har hovedomsorgen for mine barn, men far får være sammen med barna så ofte barn og far vil. Men de har ett hjem, og det synes jeg holder. Dog er mine barn i slutten av tenårene, og den gang vi skilte lag var det mest vanlig at mor hadde hovedomsorgen. Jeg har hele tiden sagt til mine barn at dersom de ønsker å bo hos far annenhver uke, så kan de det. Men de har aldri villet det.

AnonymBruker
Skrevet

Far har ungene har annenhver helg,og en dag i uken.

Hvordan er det riktig overfor barn,som har bodd med far i mange år?

Plutselig er det ikke bra å ha for mye med far å gjøre? Jeg snakker om fam som bor i samme by.

Eks far vil at ungene kan komme oftere. Ja,det kan de,men mor sier at på papiret så skal det ikke være endring.

Barn best med mor?

Mange mødre har det argumentet til de er 18.

Skjønner hvor jeg vil?

Skrevet

Du bør heller spørre de som har 50/50 om hvorfor. Spør om de setter foreldrenes behov over barnas beste. Det er ikke godt for barn å måtte flytte frem og tilbake hele tiden uten å ha et fast hjem. Alltid mangle viktige ting som skolesaker fordi det er hos den andre forelderen.

Forutsetningen for å ha 50 50 må jo være at ingen av foreldrene flytter lengre enn til noen få hus unna i samme nabolag..

AnonymBruker
Skrevet

Far har ungene har annenhver helg,og en dag i uken.

Hvordan er det riktig overfor barn,som har bodd med far i mange år?

Plutselig er det ikke bra å ha for mye med far å gjøre? Jeg snakker om fam som bor i samme by.

Eks far vil at ungene kan komme oftere. Ja,det kan de,men mor sier at på papiret så skal det ikke være endring.

Barn best med mor?

Mange mødre har det argumentet til de er 18.

Skjønner hvor jeg vil?

Men hva hvis ungene ikke vil bo annenhver uke hos far da? Hører jo ofte om barn som gruer seg til å reise til far (hører aldri det når barna er hos mor). Likevel så må de, og som om ikke det er nok så krever far å ha barna annenhver uke også. Det gjelder selvsagt ikke alle, men har hørt flere slike tilfeller og det er så unødvendig.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva hvis ungene ikke vil bo annenhver uke hos far da? Hører jo ofte om barn som gruer seg til å reise til far (hører aldri det når barna er hos mor). Likevel så må de, og som om ikke det er nok så krever far å ha barna annenhver uke også. Det gjelder selvsagt ikke alle, men har hørt flere slike tilfeller og det er så unødvendig.

Tull og tøys. Vet om flere barn som gruer seg til å dra til mor, inkludert eget stebarn. Her er det alltid tårer når barn skal tilbake til mor etter en uke hos oss.

Anonymous poster hash: fe1b0...ba5

AnonymBruker
Skrevet

Tull og tøys. Vet om flere barn som gruer seg til å dra til mor, inkludert eget stebarn. Her er det alltid tårer når barn skal tilbake til mor etter en uke hos oss.

Anonymous poster hash: fe1b0...ba5

Jeg skrev at det selvsagt ikke gjaldt alle. Men det er virkelig ille at barn skal skyfles frem og tilbake på denne måten.... Kanskje dette også er noe av grunnen til at de blir så lei seg ved skifte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...