Tetra Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #741 Del Skrevet 10. oktober 2006 I dag har vi hatt et strålende høst vær med sol fra blå himmel. Pakket med oss matpakke og drikke og dro i skogen for å hugge litt ved. Martine stor koste seg med å leke og ikke minst kjøre traktor. Ble mest sosialt fra min side siden ryggen ikke helt er med, operasjonssårene er nokså såre, var mye vondere i går enn sist, og bedøvelsen ville ikke virke helt som den skulle, måtte få påfyll et par ganger. Gir seg vel etterhvert. Håper den holder ut all kjøringen i morgen når vi skal til Tr. heim. Nå er alt pakket og klart i blen, og hengeren er på plass. Blir tidlig kveld i dag, drar kl 05 i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #742 Del Skrevet 17. oktober 2006 IKEA turen var super Full bil hjemigjen, ikke bare til oss selv da, men... Fikk også gått litt på City syd og alle butikken rundt om der. Godt å ha kommet i gang på jobb igjen nå, selv om det har vært utrolig deilig med 14 dager fri. Trenger litt penger i kassa nå etter all shoppingen. Kjøpte denne til snuppa. Veldig praktisk da den kan brukes både som sofa, enkeltseng, dobbelseng og har god plass til oppbevaring. Kjøpte noen spreke pynteputer til, så nå inntil videre blir den brukt som sofa og gjesteseng. Nei, får finne på noe å gjøre nå, få unna litt husarbeid når jeg er hjemme alene. Martine er i bhg, syns det var kjempe kjekt å begynne på igjen etter ferien, og det tror jeg kompisen gjorde også, er vist en i bhg som har et godt øye til henne De begynner tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 20. oktober 2006 #743 Del Skrevet 20. oktober 2006 Lenge siden sist, men nå skal jeg prøve å få litt mer tid her inne. Går i ett for tiden!! Men jeg er her altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #744 Del Skrevet 23. oktober 2006 Har veldig lite å skrive om i dagboken for tiden. Dagene går som de alltid gjør. har vært mye jobbing i det siste, men nå har jeg bare to dager med jobb denne uken, deilig. Får besøk på torsdag som skal være her hele helgen, så da får vi kost oss masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 3. november 2006 Forfatter #745 Del Skrevet 3. november 2006 Vinteren er kommet Mye jobbing for tiden, benytte seg nå som det er desemberlønna og halv skatt Ellers lite som skjer. Har hatt en del besøk i det siste, koslig det. Sambos søskenbarn var her forrige helg, og hun å snuppa lekte så fint sammen at det ble frihelg på ho mor. Hadde familie selskap på søndag siden sambo hadde bursdag. Fant oppskrift på en alldeles nydelig sjokoladekake, fikk mye skryt for den Martine har bare vært i bhg en dag denne uken, slitt med litt sykdom. men nå har det heldigvis rettet seg. Har kommet godt i gang med julegavekjøpene også nå, herlig! Er vel bortimot halvveis tenker jeg. Fikk kjøpt nissekjole til Martine i går, så nå gjelder det å rpøve å få til noen bra bilder til årets julekort. Nei, får hive meg i dusjen nå som snuppa sover, så skal jeg vaske en maskine med klær før vi tar turen å besøker svigers, de reiser til syden i morgen, skal ikke legge skjul på at jeg er en smule misunnelig....... Så er det seinvakt i kveld, ikke det kjekkeste med ekstravakt på en fredagskveld, men det var eneste løsningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 12. november 2006 Forfatter #746 Del Skrevet 12. november 2006 Innom en snartur for å litt.... tapeten, trappa ++++ er full i stearin Sliter virkelig med å få det bort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 14. november 2006 Forfatter #747 Del Skrevet 14. november 2006 Ser ut til at det gikk bra med all stearinen som for utover... heldigvis Så veeldig mørkt ut en stund. Fri dag i dag og tulla er i bhg. Sov helt til kl 10 Deilig Nå skal jeg snart på et møte i forbindelse med jobben, og så klart så har jeg lagt igjen lommeboka med sertifikatet i den bilen som sambo har i dag Så da får jeg ta beina fatt, tar vel en liten time å gå... så får jeg se om sambo får plukke meg opp på veg hjem. Godt at været er bra i dag, første dagen på lenge. Ellers lite nytt hos oss, dagene går i rekordfart, syns de kunne bremset litt opp av og til, men men, slik er det nå bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 16. november 2006 Forfatter #748 Del Skrevet 16. november 2006 Sambo har endelig fått seg ny jobb, har to jobbtilbud som venter på en avgjørelse Men nå gjenstår det store valget å velge, har diskutert i hele dag. Er en del som skiller dem lønnsmessig, men samtidig er det andre ting som veier for og i mot også... skal ikke være lett. Om han tar den som er best lønnet får han 40 minutter lenger reiseveg hver dag til jobb + utgifter på rundt 80-90 kr dag i bompenger. Da må vi også ha utvidet bhg plass og basere oss en del på familie til å hente i bhg når jeg har kveldsvakt etc. Han må også påregne en del overtid. Andre jobben er mye nærmere, og vi kan overlappe når jeg har hatt natt og når jeg skal jobbe kveld. Han får også 3 dager fri annen hver uke i vintersesongen pga beredskapsvakt. Slipper så mye utgifter til reise, slipper bompenger og som sambo sier selv, han måler ikke tiden med familien i penger Tror nok han kommer til å ta den jobben som er nærmest, men har sagt at alt går om han vil, og at han må ta det han føler han selv får mest igjen for. Ellers går dagene i ett her. Har kommet godt i gang med julegave handelen, over halvferdig. Har lurt på om jeg skal lage meg en liten liste her for å ha oversikten, får gjøre det i et annet innlegg. Mandag var vi i byen, spiste middag på kafé sammen med mamma. Fikk også handlet en del småtterier. var i byen i går også å traff mamma. Traff tilfeldigvis husverten min jeg bodde hos i 2002/2003, kjempe koselig Resten av uken har vi lite planer. Skal ha svigerfar til middag i dag og kanskje svigerinnen min. Har tenkt oss en tur til et vennepar i byen på besøk, men får se når tid vi rekker det, de står på flyttefot og venter familieforøkelse om en mnd. hadde håpet å rekke dem før de flytter. Til helgen er det arbeidshelg, men skal jobbe netter, så får kose meg med familien om dagene Herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 16. november 2006 Forfatter #749 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) De gavene som er i boks er merket med rød julegaver Sambo Skriver ikke her hva han får, tilfelle han leser Snuppa Seng + Duplo Lego (Thomas toget som hun er helt hekta på...) + tilbehør Mamma kakefat fra porsgrunn porselen Bestemor hardangerbestikk Sambos foreldre Dustbuster og brødrister Sambos besteforeldre trådløstelefon (med spes utstyr) Sambos gamle tante Brannslokkingsapparat Svigerinne + samboer vannkoker + biffsett i hardangerbestikk fadderunge 10år lampe med integrert vekkerklokke + sjokolade fadderunge 2 år ole brum bok + dvd sambos nevø 11 år lampe med integrert vekkerklokke + lue sambos nevø 13 år genser + boxershorts sambos niese 8 år sateng morgenkåpe og Diddle armebånd Snuppas fadder og sambo sin niese Lys og lysestake snuppa sin barnevakt Godterier veninne skriver vi ikke her veninne skriver vi ikke her Endret 15. desember 2006 av Tetra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 17. november 2006 Forfatter #750 Del Skrevet 17. november 2006 Ble litt shopping i dag også.... noen flere julegaver og et par finsko til meg selv Ellers gjort svært lite eller ingenting. Besøkt svigers og bare slappet av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 19. november 2006 #751 Del Skrevet 19. november 2006 Åssen sjokoladekake var det da?? Oppskrift?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 29. november 2006 Forfatter #752 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Åssen sjokoladekake var det da?? Oppskrift?? ← After Eight kake, fant den Her. Ligger under sjokoladekaker Endret 29. november 2006 av Tetra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 29. november 2006 Forfatter #753 Del Skrevet 29. november 2006 Et vennepar av oss fikk en bitteliten gutt i natt , kjempe koselig Ble født 3 uker før termin. Sitter å spekulerer på julekort nå, litt sent ute... klarer ikke bestemme meg for hvordan jeg vil ha det. Og ikke er det så lett å få ta bilder av snuppa heller, hun vil helst stå bak kameraet å se i displayet. Kommer løpende og stiller seg ved siden av meg med en gang jeg tar det frem, håpløst Sambo har fått tatt noen bilder da, men jeg klarer liksom ikke helt å slå meg til ro med dem, kunne vært litt finere og med annen bakgrunn.... nærmer seg jo jul også, bare 3 1/2 uke igjen. I dag får jeg sikkert vite hvordan jeg skal jobbe i julen, skal ha møte på jobben. Er veldig spent, siden jeg er den som har ropt høyest i år, for å lage litt mer system på saker å ting. Har sett et utkast til turnus, ble ikke så værst, men spørs om de som har jobbet der i alle år går med på en ny løsning, gjøre ting på en litt annen måte. Spennende..... Svigerfar kommer i hvert øyeblikk for å passe Martine frem til sambo kommer hjem, så er vel bare å logge av. Blir en lang dag på jobb med møte først etterfulgt av seinvakt, men men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #754 Del Skrevet 1. desember 2006 Ble fornøyd med turnusen for jul/nyttår.... gjelder å stå på kravene... så nå slipper jeg å få både julekvelden og nyttåret ødelagt :D Skal forhåpentligvis snart sette meg på skolebenken også, sendt søknad i dag Spennende, synes det er kjekt å studere. Nå er det bare en liten del jeg skal ta, men spennende likevell..... Bare å håpe på at jeg kommer inn. Vært på farten i hele dag, måtte på jobb å hente telefonen min som jeg glemte i går, måtte innom sjefen, som så klart ikke var til stede, så har vi vært en tur i byen, ordnet to julegaver til Nærmer seg målet med å ha alle i boks nå Hadde skikkelig kosestund i dagtidlig med julekalender å greier, Martine koste seg masse med å pakke opp. Ikke verdens mest spennende kalender i år, men hun er fornøyd likevell. Skal sende henne en tur til farmor nå etter vi har spist middag, sambo skal bort og jeg må få frem litt ting og tang til advent og bake en kake til i morgen, tror jeg gjør det enkelt og lager ostekake, den slår an hvergang så. Nei, får svinge meg rundt å få gjort litt her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #755 Del Skrevet 9. desember 2006 Avslapping hjemme i kveld, travel dag på jobb, så godt å ta livet litt med ro. Var egentlig invitert på julebord, men besluttet å være hjemme så fikk sambo dra alene. Jeg skal på jobb i morgen også, så synes det er godt å ta det litt piano. Holder på å lager meg mat nå, blir enkelt med salat og baguetter. Etterpå blir det tv kos og så skrive på noen julekort. Litt tidlig å sende dem enda synes jeg, men kan jo gjøre dem klar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #756 Del Skrevet 15. desember 2006 Skikkelig møkkavær her, ikke mye som minner om jul nei. Hadde det bare kommet litt snø, så hadde det hjulpet enormt på en heller laber julestemning akkurat nå. Fyrer i ovnen og bare koser oss hjemme i dag, snuppa og jeg. Får kanskje besøk av en veninne etterpå som ville stikke innom. Ellers har jeg fri helt til tirsdag, deilig i grunn Men blir nok en travelhelg likevell, mye å henge fingrene i når en er med på ulike aktiviteter, men men, har valgt det selv, så kan ikke klage. Har bestemt oss for å feire julen i egen stue i år også, det vil si, skal ha min mor og bestemor til middag, så tar vi kaffi sammen med sambo's familie. Blir vel 15 stk til kaffi tenker jeg... noe jeg ikke akkurat er helt vant med, men koslig blir det nok uansett. Nei, knaksje jeg skulle gjort noe fornuftig nå som frøkna mi sover... julevasken tenkte jeg å ta mandag når jeg er hjemme alene, men burde ha vasket alle lekene i lekekassa, en stund siden sist, så er vel bare å sette i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #757 Del Skrevet 18. desember 2006 I fullgang med rengjøring og klargjøring av gjestesenger..... bare 6 dager i gjen til jul Får vel fortsette, må bli ferdig før snuppa skal hentes i barnehagen. Må få unna det meste hjemme siden jeg skal jobbe resten av uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 19. desember 2006 #758 Del Skrevet 19. desember 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #759 Del Skrevet 22. desember 2006 ← Da var det juleferie Har fri til onsdag, DEILIG!!! Hardkjør på jobben i dag, så ble lettvint middag som jeg bare stappet i ovnen, før jeg sank ned i en stol, og her sitter jeg....... blir nok sittende leeeeeeeeenge..... Har sprunget som en gal i dag, ikke slik jeg hadde håpet starten på juleferien skulle være, men men Venter på snuppa å pappan nå, de er på posten å henter en pakke, gleder meg til å åpne, ikke julegave heller, så får åpne med en gang Ellers lite nytt her, får julebesøk i morgen, så har egentlig litt som ksulle vært ordnet her før de kommer. Skal forresten i fjøset i dag og pynte juletre til dyrene De må jo ha det koslig de også..... Fikk pakker med barnehagen i dag også (3stk) Gjett om det er en mamma og en pappa som gleder seg til å åpne på julaften Skikkelig fint innpakket i pose som snuppa har dekorert, elsker å få hjem ting hun har laget, blir like rørt hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 23. desember 2006 #760 Del Skrevet 23. desember 2006 God jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå