Glossy Skrevet 1. juni 2005 #421 Del Skrevet 1. juni 2005 Hei snuppa!! Så flink du er å gå på tur!! Drar jeg ut noen ganger jeg og, men er ikke så flink at det skjer hver dag. Men det burde det jo... I morgen skal vi på helsestajonen for sprøyte. Må si jeg gruer meg litt, men det går nok bra. Håper du ikke reagere så mye for om kvelden skal jeg har besøk. Men mannen er her og da så da er vi to om det. Masse lykke til med bil kjøp hvis det blir noe av. Helg digg med stasjonsvogn!!! På tide å ta kveld her nå, snart opp for å mate. Natta!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 3. juni 2005 #422 Del Skrevet 3. juni 2005 Innom for å ønske dere en super helg!! kos dere masse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #423 Del Skrevet 6. juni 2005 Tid for en liten oppdatering...... Torsdag var vi i en koslig 40 årsdag til sambos tant, fikk servert nydelig mat. Først brød med forskjellige smørtyper til, så forretten som var kongereker marinert i ett eller annet som jeg ikke husker og blåskimmelost dressing til. Hovedretten var en sort lammerett med fritterte mandelpoteter til, og til dessert fikk vi en stor tallerken med is og frukter (Alle rettene hadde slike fine navn, men med min hukommelse husker jeg ikke det...... servitørene prsenterte all maten og vinen før det ble servert) Martine storkoste seg hun også, hadde hedersplassen i enden av bordet. fikk sitte i bilstolen som vi plasserte oppi vognen slik at hun kom opp i luften og fikk se alt, hun er jo så nysgjerrig, så å ligge i vognen er uaktuelt........ Fredagen gjorde vi ikke så mye, mest avslapping og to trilleturer, må som regel gå to turer for dag, en på formiddag og en på ettermiddag for at Martine skal få sove litt, lite hun vil sove uten om i vognen. Lørdag var vi på bytur, egentlig mest bare for å kikke, men ble til at vi handlet litt småtteri I går var vi i middagsselskap hos Martines oldeforeldre, var koslig, der var hele slekten samlet. Og i går kveld fikk vi besøk av en som sambostuderte sammen med for 2 år siden og kjæresten hans, de ville se hvordan vi hadde fått det i nyhuset og så ville de jo hilse på Martine...... Martine var i storform og sjarmerte de i senk, lå på sofan og pluddret med i samtalen I dag har vi vært ute å gått en liten tur, regnet øste ned, men det var i grunn godt å komme seg ut likevell. Tenkte å hente hunden til svigers nå, så kan han bli med på en tur senere i dag....... Har bestemt oss for bil nå, så det eneste som kan stoppe oss i kjøpet nå er banken. Har nemlig ikke fått forhørt oss om billån enda, for vår kundebehandler har ferie og stedfortreder var ikke tilstede før om noen dager. Men rekner med det skal gå i orden, så da blir det "ny" bil på oss...... Ble skuffet over taksten vi fikk på den nåværende bilen vår, men men...... Får litt mer enn taksten i innbytte hos bilselgeren, så da bare slår vi til. Nei, får kle på Martine og dra i butikken, må finne på noe til middag. blir nok noe lettvindt i dag, sambo rekner ikke med å være hjemme før i 19-tiden..... Blir lange dager når han jobber så lenge...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 6. juni 2005 #424 Del Skrevet 6. juni 2005 Hei vennen!! Så gøy med nesten ny bil Blir spennende å se hva banken sier. Går nok helt sikkert bra! Tror ikke de er så vanskelig for tiden nå som renten er så lav. Vi har hatt en stri dag med en sur unge som ikke vil ha mat av mammaen sin. Men, men vi holder ut enda. Tror jeg følger i dine fotspor snart å konkluderer med at min amme tid er over. skal prøve noen dager til, men det er det. Orker ikke mer. For surere unge skal du lete lenge etter I morgen er det svømming igjen og det gleder vi oss til. Det liger hun godt. Håper bare at humøret er bedre i morgen! Fredag skal jeg endelig til frisøren igjen, og tenker på å klippem eg kort. Mister så himmla mye hår for tiden pga ammingen så da er det like greit å få det av seg. Så kan det nye og det gamle vokse ut likt. Da slipper jeg iallefall tuster her og der ha en super uke vennen og gi Martine en klem fra oss!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 7. juni 2005 #425 Del Skrevet 7. juni 2005 Innom med en god Håper det ordner seg med bilkjøp da!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 8. juni 2005 Forfatter #426 Del Skrevet 8. juni 2005 Innom en snartur mens Martine sover...... Skulle gå og varme mat til henne, men syns det ble merkelig stilt på stuen....... der lå tuppa i sin egen drømmeverden I dag skal vi på babymassasje, gleder meg, håper bare Martine liker det Hun er ike verdens mest tålmodige unge når det gjelder å ligge stille...... Ellers lite nytt i Tetra heimen, dagene flyr fra oss uten at jeg vet hva vi har brukt dem til i grunn...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 8. juni 2005 #427 Del Skrevet 8. juni 2005 Så spennende med babymassasje.... Hva er det egentlig og hvem utfører den?? Høres ut som en koselig ting å gjøre for den lille Her hos oss er det heller ikke så mye nytt. Tulla er trøtt om kveldene så da legger jeg henne klokken åtte. Helt topp for mor som liker å sitter her på KG Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 9. juni 2005 Forfatter #428 Del Skrevet 9. juni 2005 Så spennende med babymassasje.... Hva er det egentlig og hvem utfører den?? Høres ut som en koselig ting å gjøre for den lille Var koslig å dra på babymassasje, Martine så ut til å like det, hvertfall noen av øvelsene, konsentrerte oss om mage og armer i går, så går vi vel videre de nestegangene, kurset går over 3 eller 4 ganger. Det er kommune fysioterapeuten som instruerer oss foreldre (kun mødre som var der) slik at det var vi som utførte øvelsene. Var en koslig liten gruppe med 4 stk. Skal tilbake noen onsdager til fremover..... Ellers lite som skjer her i heimen, var ute å trillet to turer i går, den første for å få Martine til å være uthvilt før massasjen, men da skulle hun bare ligge å se på verden, ikke snakk om å sove før vi kom inn døra hjemme..... og da var det jo tid for mat og tid for å dra..... er jo typisk...... Så da ble det en tur når vi kom hjem også, gikk i 2 timer :o Tiden går litt fortere når man har noen å gå sammen med. Gikk sammen med to fra babymassasjen. I dag skal vi til byen å møte noen bebiser før vi drar hjem i selskap til svigermor som har bursdag i dag. Hun har invitert oss på middag, så blir det vel litt kakespising etterpå tenker jeg. Nei, får gå å få i meg litt frokost, akkurat gitt Martine mat nå, så hun ligger storfornøyd under babygymmen i stua...... Tror forresten hun har begynt å kjenne på noe i munnen, må ha noe å bite i hele tiden, spesielt hele hånda er god :-) Ha en fin dag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 9. juni 2005 Forfatter #429 Del Skrevet 9. juni 2005 Da er vi endelig hjemme i gjen etter en lang dg med mye farting. Dro først til byen hvor vi møtte en del bebiser og mammaene deres, var veldig koslig, møtte forresten Susanna og Jonas også, han er jo bare så stor og skjønn Ble ikke noe shopping på oss i dag, bare et par ærend for svigerfar og for min mor. Når vi kom hjem var det bare å ha på Martine en fin kjole og få gitt henne mat før sambo kom hjem, så dro vi til vigers hvor vi har spist både middag og kaker i fleng...... Huff...... ble litt for mye av det gode ja, og attpå til har jeg ikke fått gått tur i dag...... Trøster meg at været har vært helt forferdlig også da...... må jo få ha noen unnskyldninger..... :oops: Har også skrevet kontrakt på bilen i dag Så nå blir det "ny gammel bil" ut i neste uke en gang tror jeg......, må bare ordne noe toll greier siden den er importert og ordne med biltilsynet først..... Blir jo uansett nyere enn den vi har for den er 19 år gammel :o , nå er det en 2000 mod. Gleder meg sånn...... slippe å demontere vognen hver gang en skal noe..... Nei, får gjøre litt småtteri før jeg skal stelle Martine til natten, er egentlig nå vi pleier gjøre det, men hun sovnet i bilen på veg hjem fra svigers, så da må hun få en liten skjønnhetssøvn..... Om vi veker henne spiser hun så lite, hun trenger jo litt å gå på til natten så lenge som un sover..... I går sovnet hun kl 21 og sov til 08 i dag....... Jammen deileig for ho mor også ja Ha en fin kveld alle som stikker innom :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 9. juni 2005 #430 Del Skrevet 9. juni 2005 GRATTIS MED NY BIL!!!!! Ja for det er jammen delilig å slippe å demontere vognen for hver gang. Absolutt. Så deilig at MArtine som såååå lenge. Det skjer ikke her i huset selv om Marthe er rellativt god på natte søvnen. Men nå for tiden tar hun pupp på natten og da blir det til at hun sover mindre fordi det ikke er så mye mat som med tillegget. Men vi får bare jobe med det. I morgen skal jeg ha en deilig dag med frisør og party på kvelden. Skal bli mega deilig. Mister så innmari mye hår for tiden så jeg tenker å klippe det kortere slik at alt kan vokse ut sammen på en måte. Kipt med tuster her og der Ha en super helg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 9. juni 2005 Forfatter #431 Del Skrevet 9. juni 2005 Takk for koselig kveldshilsen Glossy!!! Gleder meg til å få bilen ja.... Så koslig det hørtes ut med frisør og party.... blir nok en rolig helg her, skal ha familiedugnad på lørdag, sambos familie har sauer som skal sankes og klippes.... jeg og Martine reiser vel bare en liten tur, der er ganske vindfullt og kaldt dit vi skal så...... Men ut må vi for å se Her er noen nye skrytebilder av lillegull : Bilde tatt forrige uke Bilde tatt i dag, pyntet seg for å dra i selskap..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 12. juni 2005 #432 Del Skrevet 12. juni 2005 Smeeeeeeeeeeeeeeelt, for et sjarmtroll. Fikk Martine sett noen søte, små lam da? Noe av det søteste jeg ser ihverttfall. :hjerter2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #433 Del Skrevet 12. juni 2005 Takk for hilsen Sirka Da var enda en helg over..... Går jammen fort disse helgedagene.... Fredag var vi en tur å besøkte Jonas og Susanna, koslig å se dem. Jonas og Martine sov på skift..... Lørdag var vi som sagt på tur, sanket sauer.... Det vil si... de hadde akkurat samlet flokken til vi kom, vi reiste litt senere.... Fikk Martine sett noen søte' date=' små lam da? Noe av det søteste jeg ser ihverttfall. :hjerter2:[/quote'] Martine fikk sett mange lam ja...... Var jeg som hadde tellingen på antallet, og når vi hadde merket alle lammene kom jeg til at det var 160 stk :o Så det var en god flokk...... Martine sov seg gjennom det meste av dagen, så når kvelden kom ville hun ikke legge seg..... ble sint ja, selv om mamma og pappa kunne tenkt seg en kveld å kose seg foran TV'n..... men men.... I dag har vi ikke gjort så mye, fått ryddet litt her hjemme. Martine ryddet uteboden sammen med pappan..... var så skjønn der hun lå/satt...... lå å lekte med vognleken sin før hun tok seg en middagshvil... Når hun våknet fikk hun sitte litt i vognen og leke med noen bamser en liten stund frem til hun ble lei.... så ut til å storkose seg.... I dag prøvde vi å gi litt velling til kvelden.... Har prøvd en gang før også..... Hun smatter i vei, men skjønner ikke helt hvordan hun skal spise av skjeen.... er så søtt å se på hvor ivrig hun er og hvor hvordan hun prøver og prøver med den skjeen..... Nå sover Martine godt i sengen sin... Jeg skal til å skifte sengklær, og henge opp en maskin med klær. Sambo dro for å fylle disel på bilen og når han kommer hjem har han bestilt klipping..... er meldt så fint vær til i morgen og da liker han å være kortklipt..... Så får vel logge av slik at jeg får gjort litt før han kommer hjem.... God natt alle sammen :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 13. juni 2005 #434 Del Skrevet 13. juni 2005 åhhhhhhhhhh så fine bilder!! *smelt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #435 Del Skrevet 14. juni 2005 Enda en ny dag..... å så det nydelige været ute da I går var her 20 grader på ettermiddagen.... jeg og Martine prøvde å være mest mulig ute, gikk to lange trilleturer I dag skal vi reise å besøke en barndomsveninne av meg, gleder oss til å se henne, blir så lenge mellom hver gang, nå har hun flyttet lengre unna også.... I morgen er det babymassasje igjen.... Er stort sett noe som skjer hver dag her, er jo i grunn greit det, blir litt lange dager når sambo jobber 11-12 timer Nei, får pakke det vi skal ha med oss, alt en må tenke på, mat, leker +++ Tenkte å kjøre etter Martine har fått mat neste gang, så kan hun ta formidagsluren sin på bilturen, tar litt over en time å kjøre så. Fant ut det var best å reise på besøk i dag, benytte meg mens jeg ennå har gamle bilen og kan ha Martine i framsetet, i den nye er det airbag, så da må hun fint sitte bak og da har jo ikke mammsen like god kontroll på henne, det blir jammen uvant, men det går vel greit det også tenker jeg. Ha en strålende dag alle sammen :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 15. juni 2005 Forfatter #436 Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg og Martine hadde eb kjempe fin dag i går, var som sagt på besøk hos en veninne som nettopp har flyttet. Martine sov nesten hele kjøreturen begge veier Koser oss i det fine været som er, må vel bare byte det så lenge det varer...... Er bare så herlig med sol og varme :-) I går ble vi stolte eiere av ny bil..... gleder meg til å prøve den, fikk ikke tid i går, kom nemlig sent hjem og da var det bare å vaske og støvsuge gammlebilen slik at den ble klar til innbytte, leverte martine hos farmoren slik at vi fikk gjort alt, Martine stor koste seg. Og når vi endelig kom oss hjem var leggetiden allerede passert med et par timer, å i dag sov Martine helt til kl var nesten 8.30 :o Deilig...... Får komme oss i gang med dagen nå, babymassasje senere, må vel ut å nyte det fine været også, prøve å gå en tur slik at Martine får en liten hvil før massasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 18. juni 2005 #437 Del Skrevet 18. juni 2005 Hei vennen!!! Helt over på side to :o Nei det kan vi ikke ha noe av!!! Grattis igjen med bil! Så deilig. Håper du har fått kjørt den nå og ikke minst er fornøyd. Så bra at Martine sov til halv ni her om dagen, gjør seg når mor kan få sove litt ja Her i huset er vi jo litt bortskjemt med det da. Står skjelden opp før elleve vi to da.... Men vi er våken i mellomtiden, men sovnet fort etter litt mat. I helgen har hun derimot vært litt vanskelig. Vet ikke helt hva som foregår, men veldig trøtt og sur. Har målt litt feber, men det slår ikke ut selv om hun er god og varm. Har begynt å prøve med litt grøt siden hun ikke legger på seg så godt og heller ikke er så fornøyd med pupp. Kan jo hende det er derfor hun er så sur. Kanskje tungt for magen i begynnelsen?? Håper det bedrer seg etterhver iallefall. Blir spennende å gå på kontroll i begynnelsen av neste mnd for å se om vekten øker. Ellers så skal vi til Praha i juli. Stor gleder meg og skal få gjort en del avlorlig shopping. Har masse kule butikker der nede både til meg og Marthe. Håper jeg finner noe fint! Marthe skal være hos mormoren sin i mens så det kan jo bli littrart å være borte fra henne så lenge da, men jeg må da klare 3 netter.... :oops: Får bare pumpe meg på reisen så går det nok bra. Nei nå venter mannen med film!! Ha en super lørdagskveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 20. juni 2005 #438 Del Skrevet 20. juni 2005 Hei hei!!! Bare innom for å ønske dere en riktig god uke! Håper dere har bedre vær enn oss her i Bergen. Her øser det ned hele dagen og itillegg lyner og tordner innimellom!! Hils Martine fra oss!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 20. juni 2005 #439 Del Skrevet 20. juni 2005 Bare innom og ønsker dere en god uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 21. juni 2005 Forfatter #440 Del Skrevet 21. juni 2005 Tusen takk for hilsner Glossy og Charmina, så koslig å komme inn her å finne at noen hr besøkt db min Har ikke fått skrevet på en stund nå, jeg og martine har nemlig vært på en liten miniferie for oss selv på besøk hos min mor.... reiste fredagsmorgen og kom igjen i går kveld. Har kost oss masse selv om regnet har øset ned her også..... Nybilen var kjempe god å kjøre :-) Og så så deilig å bare kunne sette vognen bak i bilen uten å demontere den helt, og i tillegg ha plass til annen baggasje...... Martine vokser som bare det nå synes jeg, ikke liten baby lenger nei...... Har begynt å gi litt mer grøt nå, men ikke full porsjon, får heller smake litt no og da. Har prøvd både mais og risgrøt, ser ut som hun like begge like godt. Prøver å være litt forsiktig med risgrøten for har hørt at den skal være hardere for magen. Skal bli spennende på torsdag å se hvor mye hun veier. Ellers ikke så mye som skjer her i heimen, har ganske fullt program denne uken - i morgen er det babymassasje, torsdag barselgruppe på helsestasjon, da er vi 3 stk som skal dit samtidig, var ikke så mange rundt om her så fikk rundt sammetiden som vi. Skal hvertfall bli kjekt å hilse på dem. Fredag blir det nok en bytur, har byttet inn en del dåpsgaver og blant annet bestilt et dåpsfat som jeg må hente, regner med de er ferdig å gravere det til fredag. Heldig du er som skal til Praha Glossy, har hørt så mye fint om den byen, men passopp om natten, min mor var der på tur med en skoleklasse, og to av rommene de hadde ble besøkt mens de lå og sov, selv om døren var låst, noen hadde skaffet seg nøkkel og låste seg inn til dem for å stjele det de hadde. Det var vist fine dresskledde menn som sto over dem når de våknet (Ikke for å skremme deg asså.......) Men Praha var vist en by å anbefale..... Vi har ikke begynt å tenke på ferie enda, lurer litt på om jeg skal ta med meg Martine en tur til Bergen å besøke noen venner, men får se. neste uke får vi besøk av sambos kusine og nevøer så da må vi jo nesten være hjemme. Sambo vet ikke når han skal ta ferie heller, mulig vi reiser til Braskereidfoss ved elverum når han har fri, han må helt dit for å ta glattkjøring med vogntog..... Ha en fin dag alle sammen :klem2: fra meg og Martine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå