Gå til innhold

Velferdskutt i Norge


debattanten

Anbefalte innlegg

Akkurat hvordan har Røkke skapt enorme verdier for norge og hvordan kunne han gjort dette uavhengig av et utdanningssystem som er gratis. Vennligst forklar. Hvorfor han har lov å bare baile skuta og shippe ut. hvorfor det skulle være rettferdig. vennligst forklar.

Anonymous poster hash: f7488...930

Hvis du ikke har den fjerneste anelse på hva du prater om, er det oftest smartest å trekke seg ut av diskusjonen.

Du syns kanskje ikke at det å skape arbeidsplasser skaper verdi? Skatte enorme summer gjennom selskap, investere penger i økonomien er å bidra?

Fortell hva du har bidratt med som gjør at du kan sitte å rakke ned på mennesker som faktisk skaper noe i landet.

Anonymous poster hash: cec01...899

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt vi det måtte kuttes kraftig i velferden i dette landet , og jeg tror det kommer raskt, innen 20 år.

Det er ikke pengemangel som er årsaken, det er den vanvittige sløsingen av penger, det er for mye velferd. Man kan dagdrømme og bable om rettferdighet osv, men faktum er at noen jobber og sliter seg ut for at andre skal sitte på ræva å sutre og klage over for lite sosialpenger, for lite trygd osv samt at det er et utall vidløftige organisasjoner i dette landet som mottar enormt mye penger i året uten noen effekt overhodet. Mye er galt med dette systemet vi har , det er ÅPENBART ikke rigget for fremtiden. Så ærlig må det gå an å være.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittelen sier handler dette om velferdskutt i Norge. Jeg tenker hovedsaklig på større kutt som kommer i form av reform av pensjonssystemet eller typiske ytelser vi får via NAV som uføretrygd, AAP, sykepenger osv osv. 

 

Nå har vi nettopp fått en uførereform, men jeg ser det ikke som usannsynlig at det kan komme justeringer i fremtiden. 

 

Velferdskutt er kanskje ikke det eneste som kan skje, jeg anser kraftige øknining i skatter og avgifter som sannsynlig scenario.

 

Grunnen til at jeg tar det opp er nedgangen i den økonomiske veksten i landet og at staten stadig øker sine økonomiske forpliktelser, pengene må hentes en plass og vi har snart ikke mer handlingsrom i oljepengebruken da oljeprisen synker. Ingenting tyder på at oljeprisen skal opp med det første.

 

Jeg tipper at vi etter valget i 2017 vil se konturene av hva som vil skje. Jeg ser for meg mer skatter og avgifter og muligens en reform av sykepenger. Pensjonskaoset kan de utsette litt til.

Valgkampen vil dreie seg om at Norge sliter med finansene og at det ikke er nok inntekter i forhold til utgiftene på statsbudsjettet. 

Kan bli en morsom tråd å se tilbake på når vi nærmer oss slutten av 2017 og starten på 2018.  

Styresmaktene kommer aldri til å tørre å kutte i trygda til vanlige folk. De kommer til å gi mindre og mindre til skole, helsehjelp og politi, slik at hele basisstrukturen i samfunnet bryter sammen. Pensjonistene kommer også til å lide. Trygdemottakere og nye landsmenn kommer til å prioriteres. 

Anonymous poster hash: e7843...e09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittelen sier handler dette om velferdskutt i Norge. Jeg tenker hovedsaklig på større kutt som kommer i form av reform av pensjonssystemet eller typiske ytelser vi får via NAV som uføretrygd, AAP, sykepenger osv osv. 

 

Nå har vi nettopp fått en uførereform, men jeg ser det ikke som usannsynlig at det kan komme justeringer i fremtiden. 

 

Velferdskutt er kanskje ikke det eneste som kan skje, jeg anser kraftige øknining i skatter og avgifter som sannsynlig scenario.

 

Grunnen til at jeg tar det opp er nedgangen i den økonomiske veksten i landet og at staten stadig øker sine økonomiske forpliktelser, pengene må hentes en plass og vi har snart ikke mer handlingsrom i oljepengebruken da oljeprisen synker. Ingenting tyder på at oljeprisen skal opp med det første.

 

Jeg tipper at vi etter valget i 2017 vil se konturene av hva som vil skje. Jeg ser for meg mer skatter og avgifter og muligens en reform av sykepenger. Pensjonskaoset kan de utsette litt til.

Valgkampen vil dreie seg om at Norge sliter med finansene og at det ikke er nok inntekter i forhold til utgiftene på statsbudsjettet. 

Kan bli en morsom tråd å se tilbake på når vi nærmer oss slutten av 2017 og starten på 2018.  

De kommer til å bruke opp oljepengene, for så å ta opp voldsomme lån. Vi kommer til å oppleve en verre gjeldskrise enn Hellas om 50-100 år. Deretter kommer Norge til å bli et lutfattig land og en gjeldsslave til evig tid. Stakkars de fremtidige generasjoner!

Anonymous poster hash: e7843...e09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Styresmaktene kommer aldri til å tørre å kutte i trygda til vanlige folk. De kommer til å gi mindre og mindre til skole, helsehjelp og politi, slik at hele basisstrukturen i samfunnet bryter sammen. Pensjonistene kommer også til å lide. Trygdemottakere og nye landsmenn kommer til å prioriteres. 

Anonymous poster hash: e7843...e09

 

 

De kommer til å bevilge mindre og mindre til vedlikehold og infrastruktur og samtidig bevilge mer og mer til forbruk, trygd og sysselsetting innen byråkrati.

Anonymous poster hash: 59015...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern all skatt

Fjern alle ytelser

Selg alt statlig/kommunalt til det private næringslivet

 

Så vil det gå bra for Norge fremover. Da får bare de som jobber lønn og de late får sulte (håper de dør).

 

Skatt = kommunisme



Anonymous poster hash: e5123...a53
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wanda Maximoff

 

Styresmaktene kommer aldri til å tørre å kutte i trygda til vanlige folk. De kommer til å gi mindre og mindre til skole, helsehjelp og politi, slik at hele basisstrukturen i samfunnet bryter sammen. Pensjonistene kommer også til å lide. Trygdemottakere og nye landsmenn kommer til å prioriteres. 

Anonymous poster hash: e7843...e09

 

 

Det tror jeg faktisk de kommer til å gjøre når det gjelder alt som kommer fra NAV. Det ser kanskje ikke sånn ut nå, men jeg tror de kommer til å gjøre det og hvis jeg hadde vært mottaker fra NAV så hadde jeg vært bekymret. Jeg er medlem i noen organisasjoner som allerede er pottesure (mildt sagt) fordi at denne regjeringen har sendt noen høringsforslag som vil gi kraftige begrensninger på ytelser fra NAV. Jeg tror regjeringen kommer til å stå opp mot dem, og jeg merker at Høyre har fått en ny stemme - fra meg. Barneministeren snakker om å stramme inn barnetrygden med utenlandsopphold på tre måneder, noe som er fornuftig. 

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg faktisk de kommer til å gjøre når det gjelder alt som kommer fra NAV. Det ser kanskje ikke sånn ut nå, men jeg tror de kommer til å gjøre det og hvis jeg hadde vært mottaker fra NAV så hadde jeg vært bekymret. Jeg er medlem i noen organisasjoner som allerede er pottesure (mildt sagt) fordi at denne regjeringen har sendt noen høringsforslag som vil gi kraftige begrensninger på ytelser fra NAV. Jeg tror regjeringen kommer til å stå opp mot dem, og jeg merker at Høyre har fått en ny stemme - fra meg. Barneministeren snakker om å stramme inn barnetrygden med utenlandsopphold på tre måneder, noe som er fornuftig. 

 

Kan du da linke til disse høringene du refererer til?

 

Veldig rart at ikke media har fått greie på dette, siden de elsker å skrive om ting som omhandler NAV og trygd....

Anonymous poster hash: 103c0...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt vi det måtte kuttes kraftig i velferden i dette landet , og jeg tror det kommer raskt, innen 20 år.

Det er ikke pengemangel som er årsaken, det er den vanvittige sløsingen av penger, det er for mye velferd. Man kan dagdrømme og bable om rettferdighet osv, men faktum er at noen jobber og sliter seg ut for at andre skal sitte på ræva å sutre og klage over for lite sosialpenger, for lite trygd osv samt at det er et utall vidløftige organisasjoner i dette landet som mottar enormt mye penger i året uten noen effekt overhodet. Mye er galt med dette systemet vi har , det er ÅPENBART ikke rigget for fremtiden. Så ærlig må det gå an å være.

Ja, bare se på religion/organisasjonsstøtten. Alvorlig sløseri.

Anonymous poster hash: 20859...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er det ikke så verst å gå på sosialen for tiden.

 

Har man husleie på 8000, er singel med et barn, har man utbet 18650 eller mer i mnd:-)



Anonymous poster hash: 103c0...d32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forøvrig er det ikke så verst å gå på sosialen for tiden.

 

Har man husleie på 8000, er singel med et barn, har man utbet 18650 eller mer i mnd:-)

Anonymous poster hash: 103c0...d32

 

 

Det er det jeg får i lønn for å jobbe over 40 timer i uka slik at jeg ser ungen min ca to timer på ukedagene..

Anonymous poster hash: 59015...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ja, bare se på religion/organisasjonsstøtten. Alvorlig sløseri. 

Hva med pressestøtten, subsidiert landbruk, kunst og kultur. Det samme gjelder barnetrygd når foreldrene har inntekt.

Anonymous poster hash: 015c1...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Kan du da linke til disse høringene du refererer til?

Veldig rart at ikke media har fått greie på dette, siden de elsker å skrive om ting som omhandler NAV og trygd....

Anonymous poster hash: 103c0...d32

Bladde i mailene mine og fant ikke noe link til selve høringsforslagene - kun hva det handler om fra disse organisasjonene. Jeg kan fortelle litt kort hva det handler om du ønsker? Men har dessverre ikke link siden de ikke linker selv. :( Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bladde i mailene mine og fant ikke noe link til selve høringsforslagene - kun hva det handler om fra disse organisasjonene. Jeg kan fortelle litt kort hva det handler om du ønsker? Men har dessverre ikke link siden de ikke linker selv. :(

 

Ja, flott :blomst: .

 

Er meget interessert i slikt.

Anonymous poster hash: 103c0...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er det jeg får i lønn for å jobbe over 40 timer i uka slik at jeg ser ungen min ca to timer på ukedagene..

Anonymous poster hash: 59015...fe8

 

 

 

Det er helt utrolig, ja. :( Det lønner seg ikke å jobbe når man får like mye i diverse trygdeordninger uansett.

 

For å ikke nevne hvor mange fiktive alenemødre det er der ute som er aleneforeldre bare på papiret, men i realiteten er de i et forhold med faren som til og med overnatter med mor og barn. Jeg har tipset NAV om et par slike jeg kjenner :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er det jeg får i lønn for å jobbe over 40 timer i uka slik at jeg ser ungen min ca to timer på ukedagene..

Anonymous poster hash: 59015...fe8

 

 

 

Du kan alltids flytte til et billigere sted, få en deltidsjobb og bruke mindre penger.

 

Uansett, dersom alle hadde levd et år i smertehelvete og trøtthet slik som uføre, så hadde de aller fleste valgt å måtte jobbe noen timer ekstra i uken, heller enn å være syk. Så lenge du er frisk nok til å jobbe, så kan du søke på andre jobber, ta fagbrev eler utdanning. Den uføre kan i de fleste tilfeller aldri bli bedre og er lenket til nøyaktig lik hverdag år etter år. Å reise til utlandet og oppleve verden er også ganske begrenset.

 

Jeg var selv syk 6mnd der jeg knapt orket å reise meg fra sengen. Jeg ser nå frem til å bli frisk nok til å faktisk gå ut og være blant andre mennesker, gjøre på noe annet enn å bare sitte på PC-en hele dagen. Det er ikke en livsstil å misunne. Du nyter aldri ting 100% heller, du har bare vondt og er sliten.

Anonymous poster hash: 4ab7e...bde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Du kan alltids flytte til et billigere sted, få en deltidsjobb og bruke mindre penger.

 

Uansett, dersom alle hadde levd et år i smertehelvete og trøtthet slik som uføre, så hadde de aller fleste valgt å måtte jobbe noen timer ekstra i uken, heller enn å være syk. Så lenge du er frisk nok til å jobbe, så kan du søke på andre jobber, ta fagbrev eler utdanning. Den uføre kan i de fleste tilfeller aldri bli bedre og er lenket til nøyaktig lik hverdag år etter år. Å reise til utlandet og oppleve verden er også ganske begrenset.

 

Jeg var selv syk 6mnd der jeg knapt orket å reise meg fra sengen. Jeg ser nå frem til å bli frisk nok til å faktisk gå ut og være blant andre mennesker, gjøre på noe annet enn å bare sitte på PC-en hele dagen. Det er ikke en livsstil å misunne. Du nyter aldri ting 100% heller, du har bare vondt og er sliten.

Anonymous poster hash: 4ab7e...bde

 

 

De nevnte 18650 var som sosialstønad.

 

Det har ingenting med uføre å gjøre.

Anonymous poster hash: 103c0...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du kan alltids flytte til et billigere sted, få en deltidsjobb og bruke mindre penger.

 

 

Anonymous poster hash: 4ab7e...bde

 

 

 

Alltid?

 

Er det alltid bra for barna å bytte barnehage og skole? Når ble deltidsjobb bedre enn fulltids? Bruke mindre penger kan fint de som bruker altfor mye, men ikke alle kan gjøre det - særlig ikke de som allerede bruker fornuftig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid?

 

Er det alltid bra for barna å bytte barnehage og skole? Når ble deltidsjobb bedre enn fulltids? Bruke mindre penger kan fint de som bruker altfor mye, men ikke alle kan gjøre det - særlig ikke de som allerede bruker fornuftig.

 

Merkelig det der. Ikke sjeldent man er kritisk til dagens Norge, hvor folk(sosialister) ber deg bare flytte til helvete vekk liksom. Regner med sosialister ikke tillater at andre har andre meninger og synspunkter :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der. Ikke sjeldent man er kritisk til dagens Norge, hvor folk(sosialister) ber deg bare flytte til helvete vekk liksom. Regner med sosialister ikke tillater at andre har andre meninger og synspunkter :P

 

 

Nei, dette ser vi stadig. :) Man skulle tro at alle sosialister flyttet til fjerne strøk, men nada, ganske mange bor i storbyene hvor det er dyrt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...