debattanten Skrevet 24. juli 2015 Forfatter #21 Skrevet 24. juli 2015 http://e24.no/energi/storbanken-kan-bli-den-verste-oljekrasjen-siden-1986/23494326 Morgen Stanley sier det kan bli den verste oljekrasjen siden 1986. Ser ikke lyst ut for Norge sin del som sagt. Det som har reddet velferdsstaten og sosialistpolitikken de 10 siste årene er nesten utelukkende høy oljepris, som langt på vei har veid opp for en halvvert oljeproduksjon. Nå ser det ut til at vi skal få lange tider med lav oljepris, ingen stor overraskelse spør du meg. Ser ut som om det blir nye tider. 1
Drizzt Skrevet 24. juli 2015 #22 Skrevet 24. juli 2015 Kutt i vei, noen må jo betale for Støres 8.000 + familiegjenforening. 6
Gjest O___o Skrevet 24. juli 2015 #23 Skrevet 24. juli 2015 Jeg synes det er mye snakk om kutt, men veldig lite snakk om tiltak? Annet enn å få sosialstønadmottakere til å utføre såpass nedverdigende arbeid, at de blir skremt fra det å oppsøke NAV. " Nød lærer naken kvinne å spinne " stemmer i noen tilfeller. Men all forskning viser det motsatte. Kutt i økonomiske ytelser hos de som alt har det vanskelig får negative konsekvenser, både for dem selv, familien og barna. Arbeid og utdanning er en god medisin for det aller meste, så hvorfor er ikke det et større fokus? Hva med IA-avtalen? Hva skjedde med det Inkluderende Arbeidslivet? Ikke alle arbeidssøkere er attraktive arbeidstakere. Du skal ikke ha særlig mange skavanker før du havner nederst i søkerbunken. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #24 Skrevet 24. juli 2015 Du ser dette bla i UK som førte en mer konservativ politikk, landet har masse oljeressurser, men null oljefond. Oljeproduksjonen i UK har vært helt bagatellmessig hvis man sammenlikner med befolkingsstørrelse. Norge har alene fått over halvparten av de totale oljeressursene i Nordsjøen. UK har mer enn 10x så stor befolkning, og hvis vi hadde hatt like lite olje pr person ville det ikke vært i nærheten av nok til å dekke underskuddet på dagens statsbudsjett. Vi ville derfor heller ikke hatt noe ojlefond, og måtte hatt samme kuttpolitikk som resten av naboene våre. Anonymous poster hash: 554c1...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #25 Skrevet 24. juli 2015 Hva med IA-avtalen? Hva skjedde med det Inkluderende Arbeidslivet? Den hadde liten eller ingen effekt, sykefraværet var like stort. Jeg vet at det ikke er det venstresiden ønsker å høre, men fakta er fakta. Anonymous poster hash: 554c1...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #26 Skrevet 24. juli 2015 Kutt sykelønna til samme nivå som dagpenger, innføre karensdager, avskaff AFP, null ufør til de under 50 og ny sjekk av alle uføre for å sørge for at de fortsatt er syke og aktivitetskrav for sosialhjelp. Så skal man nok se at det plutselig er mange som blir friske nok til å jobbe Anonymous poster hash: 8ab0c...754 Jøss? Blir ikke folk under 50 syke?de fleste bilulykker eks er sjåfører under 18 år .Anonymous poster hash: 3654f...42e 1
amit Skrevet 24. juli 2015 #27 Skrevet 24. juli 2015 Som tittelen sier handler dette om velferdskutt i Norge. Jeg tenker hovedsaklig på større kutt som kommer i form av reform av pensjonssystemet eller typiske ytelser vi får via NAV som uføretrygd, AAP, sykepenger osv osv. Nå har vi nettopp fått en uførereform, men jeg ser det ikke som usannsynlig at det kan komme justeringer i fremtiden. Velferdskutt er kanskje ikke det eneste som kan skje, jeg anser kraftige øknining i skatter og avgifter som sannsynlig scenario. Grunnen til at jeg tar det opp er nedgangen i den økonomiske veksten i landet og at staten stadig øker sine økonomiske forpliktelser, pengene må hentes en plass og vi har snart ikke mer handlingsrom i oljepengebruken da oljeprisen synker. Ingenting tyder på at oljeprisen skal opp med det første. Jeg tipper at vi etter valget i 2017 vil se konturene av hva som vil skje. Jeg ser for meg mer skatter og avgifter og muligens en reform av sykepenger. Pensjonskaoset kan de utsette litt til. Valgkampen vil dreie seg om at Norge sliter med finansene og at det ikke er nok inntekter i forhold til utgiftene på statsbudsjettet. Kan bli en morsom tråd å se tilbake på når vi nærmer oss slutten av 2017 og starten på 2018. Innvandringen til Norge koster 100 - 150 milliarder kroner pr år, så det letteste hadde vært å kutte i innvandringen. Men det vil ikke politikerne. 7
Ungoliant Skrevet 24. juli 2015 #28 Skrevet 24. juli 2015 Jeg synes at statsstøtte til alle mulige organisasjoner burde kuttes kraftig. Alle trossamfunn og hjelpeorganisasjoner (som svindlerorganisasjonen SOS rasisme) bør finansieres av medlemmene selv. 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #29 Skrevet 24. juli 2015 Jøss? Blir ikke folk under 50 syke?de fleste bilulykker eks er sjåfører under 18 år .Anonymous poster hash: 3654f...42e Joda, men de fleste som får uføretrygd er pga. mindre psykiske problemer som lett depresjon, da trenger de behandling og aktiviteter ikke permanent trygd. Ingen blir bedre av å sitte hjemme og drive dank. Anonymous poster hash: 8ab0c...754
Gjest Walden Skrevet 24. juli 2015 #30 Skrevet 24. juli 2015 Åååååh jeg gleder meg! Gleder meg til å se ansiktene til den sinnsjuke generasjonen over meg (de som er 50-60 nå) som har omtrent egenhendig ødelagt planeten, levd som konger med falsk høy levestandard, når velferdsstaten tar et nosedive ned i grøfta. Norge som rikt land er over, finished, finito, kaputt. Det er over. Du som er arbeidstaker i dag, 30-40 år gammel og yngre...bare glem pensjon. Ikke tenk på det en gang. Spar og invester alt du kan, kjøp gull/sølv, lev minimalistisk. Egentlig er det alt for seint for de fleste av dere med bare gjeld og ingen kapital/eiendeler..og dere fortjener jo det som kommer. Ja, det gosser meg faktisk litt. Selvgode nordmenn. Snillest, mest naive, mest duste i hele verden. Blir godt å finne tilbake til de gode gamle verdiene (minus kristendommen selvsagt). Skal bli godt å se folk dyrke grønnsaker i hagen og jakte med hagle fordi de må. Selv har jeg hedga meg i alle bauger og kanter..men det skal bli kult å lene seg tilbake og se på zombie-apokalypse light. 2
Gjest Walden Skrevet 24. juli 2015 #31 Skrevet 24. juli 2015 (endret) Joda, men de fleste som får uføretrygd er pga. mindre psykiske problemer som lett depresjon, da trenger de behandling og aktiviteter ikke permanent trygd. Ingen blir bedre av å sitte hjemme og drive dank. Anonymous poster hash: 8ab0c...754 Bullshit. Aldri vært så lykkelig som da jeg kunne begynne å sitte hjemme og drive dank. Lever riktignok ikke på staten, men fy faen..å ha arbeidsgiver kontra IKKE ha arbeidsgiver...you shitting me? HAhahaha :D Endret 24. juli 2015 av Walden
Gjest Walden Skrevet 24. juli 2015 #32 Skrevet 24. juli 2015 Jeg synes det er mye snakk om kutt, men veldig lite snakk om tiltak? Annet enn å få sosialstønadmottakere til å utføre såpass nedverdigende arbeid, at de blir skremt fra det å oppsøke NAV. " Nød lærer naken kvinne å spinne " stemmer i noen tilfeller. Men all forskning viser det motsatte. Kutt i økonomiske ytelser hos de som alt har det vanskelig får negative konsekvenser, både for dem selv, familien og barna. Arbeid og utdanning er en god medisin for det aller meste, så hvorfor er ikke det et større fokus? Hva med IA-avtalen? Hva skjedde med det Inkluderende Arbeidslivet? Ikke alle arbeidssøkere er attraktive arbeidstakere. Du skal ikke ha særlig mange skavanker før du havner nederst i søkerbunken. Zzzzzz Innse at Norge innen 10 år er et u-land på lik linje med Hellas. Nedgangen går raskere enn du leser i dagbladet og aftenposten. Lite vits å snakke flisespikkeri. IA...bull...shit. Snart er det snakk om hvem som klarer overleve vintern. 1
Gjest Walden Skrevet 24. juli 2015 #33 Skrevet 24. juli 2015 http://e24.no/energi/storbanken-kan-bli-den-verste-oljekrasjen-siden-1986/23494326 Morgen Stanley sier det kan bli den verste oljekrasjen siden 1986. Ser ikke lyst ut for Norge sin del som sagt. Det som har reddet velferdsstaten og sosialistpolitikken de 10 siste årene er nesten utelukkende høy oljepris, som langt på vei har veid opp for en halvvert oljeproduksjon. Nå ser det ut til at vi skal få lange tider med lav oljepris, ingen stor overraskelse spør du meg. Ser ut som om det blir nye tider. Det blir det. Vi vil få 10-20% av befolkningen i reell fattigdom. Tenk på det. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #34 Skrevet 24. juli 2015 Kan ikke noe for det blir bare så ekstremt provosert over skattekutt til de rikeste. Hvorfor skal alle absolutt alle skatte utenom de. De kan bidra mye til fellesskapet, kan de ikke tenke på det som charity da? Hvorfor må det være så grusomt å skatte når man først er dødsrik. Hvor mange boliger og biler og luksus trenger et menneske? Blir faen så forbanna. Ja til indre verdier, ja til toppskatt. Anonymous poster hash: f7488...930 2
Liberalisten Skrevet 24. juli 2015 #35 Skrevet 24. juli 2015 Kan ikke noe for det blir bare så ekstremt provosert over skattekutt til de rikeste. Hvorfor skal alle absolutt alle skatte utenom de. De kan bidra mye til fellesskapet, kan de ikke tenke på det som charity da? Hvorfor må det være så grusomt å skatte når man først er dødsrik. Hvor mange boliger og biler og luksus trenger et menneske? Blir faen så forbanna. Ja til indre verdier, ja til toppskatt. Anonymous poster hash: f7488...930 Hvem er rike i dine øyne? Vanlige arbeidstakere som får lønn av en arbeidsgiver, eller Røkke og Co?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #36 Skrevet 24. juli 2015 Åååååh jeg gleder meg! Gleder meg til å se ansiktene til den sinnsjuke generasjonen over meg (de som er 50-60 nå) som har omtrent egenhendig ødelagt planeten, levd som konger med falsk høy levestandard, når velferdsstaten tar et nosedive ned i grøfta. Norge som rikt land er over, finished, finito, kaputt. Det er over. Du som er arbeidstaker i dag, 30-40 år gammel og yngre...bare glem pensjon. Ikke tenk på det en gang. Spar og invester alt du kan, kjøp gull/sølv, lev minimalistisk. Egentlig er det alt for seint for de fleste av dere med bare gjeld og ingen kapital/eiendeler..og dere fortjener jo det som kommer. Ja, det gosser meg faktisk litt. Selvgode nordmenn. Snillest, mest naive, mest duste i hele verden. Blir godt å finne tilbake til de gode gamle verdiene (minus kristendommen selvsagt). Skal bli godt å se folk dyrke grønnsaker i hagen og jakte med hagle fordi de må. Selv har jeg hedga meg i alle bauger og kanter..men det skal bli kult å lene seg tilbake og se på zombie-apokalypse light. Haha ja SELV har du hedga deg ja. Sykt klisjè. Du er patetisk. Anonymous poster hash: f7488...930
Gjest Walden Skrevet 24. juli 2015 #37 Skrevet 24. juli 2015 Kan ikke noe for det blir bare så ekstremt provosert over skattekutt til de rikeste. Hvorfor skal alle absolutt alle skatte utenom de. De kan bidra mye til fellesskapet, kan de ikke tenke på det som charity da? Hvorfor må det være så grusomt å skatte når man først er dødsrik. Hvor mange boliger og biler og luksus trenger et menneske? Blir faen så forbanna. Ja til indre verdier, ja til toppskatt. Anonymous poster hash: f7488...930 Tjener du 2 mill så skatter du 1 mill. Skatter du nesten 50%?
Gjest Walden Skrevet 24. juli 2015 #38 Skrevet 24. juli 2015 Haha ja SELV har du hedga deg ja. Sykt klisjè. Du er patetisk. Anonymous poster hash: f7488...930 Eh..ja? Fordi jeg er glup og kan økonomi? Er det patetisk? 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #39 Skrevet 24. juli 2015 Hvem er rike i dine øyne? Vanlige arbeidstakere som får lønn av en arbeidsgiver, eller Røkke og Co? Røkke og co som flytter alle pengene sine fra landet som gav de gratis utdanning og tok vare på dem og gav dem mulighetene til å bli den de er idag. Og alle som tjener en million kan gjerne tjene 800 istedet hva er forskjellen. Anonymous poster hash: f7488...930 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #40 Skrevet 24. juli 2015 Eh..ja? Fordi jeg er glup og kan økonomi? Er det patetisk? Jepp!! innlegget ditt er patetisk og misantropisk. Og måten du fremstiller egoet ditt på. Anonymous poster hash: f7488...930
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå