Gjest BeKind Skrevet 7. februar 2016 #981 Del Skrevet 7. februar 2016 Nedtelling på gang Av og til synes jeg at jeg nettopp leste at du var gravid, men så husker jeg at det begynner å bli en god stund siden nå Blir no omtrent rørt av å tenke på at du skal føde snart! Jeg drømte forresten om deg her en natt Glemte helt å fortelle deg om det! Mannen greide ikke helt å forstå om hvem jeg pratet om når jeg våknet, men når jeg sa at det handlet om hun på KG som fikk meg til å slappe av forstod han det I drømmen min hadde du født, men det var ikke én, det var tre! Jeg vet ikke helt hvor det hele foregikk, men du hadde i alle fall skrevet i dagboka at du fikk tre jenter Jeg måtte faktisk gå inn å sjekke at du ikke hadde født trillingjenter! Det rare var at du hadde skrevet det hele i dagboka til Lillemy, ikke din egen.. I tillegg var det noe om at du ikke kom deg til sykehuset, men til en slags gård i nærheten hvor dere kjente en flink bonde Nei det var absurd. Husker ikke alt, men jeg tror jeg lå å gapte i søvne i mens jeg liksom leste innlegget ditt i LilleMy's dagbok Håper du ikke føder på en bondegård da Og jeg er sikker på at det blir jente I alle fall én! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 8. februar 2016 #982 Del Skrevet 8. februar 2016 Så fine farger! Og du, de derre fastelavensbollene er ikke særlig å trakte etter altså. Nå spiser jeg boller ytterst sjelden, men vi lagde noen skolebrød i anledningen i går. Siden jeg ikke er så glad i krem Magen min har aldri vært noe glad i lys gjærbakst. Så på tross av at disse var både gluten-og laktosefrie gikk jeg rundt og rapte resten av dagen i går Og jeg så ut som en ballong Så det frister ikke til gjentagelse. Hurra for nedtelling og snart bebis i hus! De shortsene var skikkelig søte og vil nok passe ypperlig til bildene dere skal ta Jeg elsker hjemmestrikket, men her må man nok belage seg på bestilling til en velvillig svigermor. Helt greit det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 8. februar 2016 #983 Del Skrevet 8. februar 2016 De fargene er skikkelig fine! Har siklet på den lyseste av de selv til babyteppet jeg får (og egentlig skulle være med og velge farge til, men som plutselig var påbegynt i råååsa ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 8. februar 2016 Forfatter #984 Del Skrevet 8. februar 2016 Den 7. februar 2016 at 11.33, Susa skrev: Så bra du fikk sove! Nyt å ha huset for deg selv ei stund, det er så herlig☺ tenk 9 dager igjen! så fine farger! Tror mamma kjøpte det samme garnet i blått igår, jeg fant en heldress med raglandsfelling som jeg ønska meg! Kjekt å bestille fra mamma, hun MÅ ha noe å pusle med☺ jeg skjønner jo ikke hva sånn felling er en gang... Det er et veldig deilig garn Er det nå jeg skal si at raglandsfelling er jo kjempelett?? Men ja, det er mye lettere enn det ser ut som. Men veldig greit med mødre med fritidsproblemer Jeg måtte levere fra meg selebukseprosjektet mitt til mamma i går fordi fingrene fikser det bare ikke. Tipper ho er ferdig med buksa i morra Den 7. februar 2016 at 18.14, BeKind skrev: Nedtelling på gang Av og til synes jeg at jeg nettopp leste at du var gravid, men så husker jeg at det begynner å bli en god stund siden nå Blir no omtrent rørt av å tenke på at du skal føde snart! Jeg drømte forresten om deg her en natt Glemte helt å fortelle deg om det! Mannen greide ikke helt å forstå om hvem jeg pratet om når jeg våknet, men når jeg sa at det handlet om hun på KG som fikk meg til å slappe av forstod han det I drømmen min hadde du født, men det var ikke én, det var tre! Jeg vet ikke helt hvor det hele foregikk, men du hadde i alle fall skrevet i dagboka at du fikk tre jenter Jeg måtte faktisk gå inn å sjekke at du ikke hadde født trillingjenter! Det rare var at du hadde skrevet det hele i dagboka til Lillemy, ikke din egen.. I tillegg var det noe om at du ikke kom deg til sykehuset, men til en slags gård i nærheten hvor dere kjente en flink bonde Nei det var absurd. Husker ikke alt, men jeg tror jeg lå å gapte i søvne i mens jeg liksom leste innlegget ditt i LilleMy's dagbok Håper du ikke føder på en bondegård da Og jeg er sikker på at det blir jente I alle fall én! Hahahahahaha Kan garantere deg at jeg ikke skal føde på en bondegård Ei heller er det 3 stk inni der selv om noen mennesker kan finne på å si noe så dumt til meg Stakkars mannen din da. Han må tenke at nå henger du litt VEL mye på kg når du drømmer om folk 6 timer siden, Sjela skrev: Så fine farger! Og du, de derre fastelavensbollene er ikke særlig å trakte etter altså. Nå spiser jeg boller ytterst sjelden, men vi lagde noen skolebrød i anledningen i går. Siden jeg ikke er så glad i krem Magen min har aldri vært noe glad i lys gjærbakst. Så på tross av at disse var både gluten-og laktosefrie gikk jeg rundt og rapte resten av dagen i går Og jeg så ut som en ballong Så det frister ikke til gjentagelse. Hurra for nedtelling og snart bebis i hus! De shortsene var skikkelig søte og vil nok passe ypperlig til bildene dere skal ta Jeg elsker hjemmestrikket, men her må man nok belage seg på bestilling til en velvillig svigermor. Helt greit det Haha.. Raping og fising er liksom den "søte svie" av slik bakst Jeg ELSKER fersk gjærbakst Er liksom det og sjokoladekake jeg liker. Resten av kakeverden kan folk i grunnen ha for seg selv Jeg håper inderlig de shortsene passer. Mini er typisk gutt og HATER og prøve klær Jeg fant en vindfleece på salg her om dagen som jeg kjøpte til han. Så ville jeg prøve den på han for å se at han hadde litt å gå på, men ikke for mye. Gud den ungen klaga. Og i det mannen lukka igjen jakka sier han: NEI.. Den passer ikke Boys will be boys.. Er svigermor igang med strikking allerede?? Må inn og glo i dagboka di.. 4 timer siden, Kokos skrev: De fargene er skikkelig fine! Har siklet på den lyseste av de selv til babyteppet jeg får (og egentlig skulle være med og velge farge til, men som plutselig var påbegynt i råååsa ). Ja jeg forelsket meg veldig i de fargene jeg også. Hadde hendene orket så skulle jeg laget matchene luer også Blir rosa for alle pengene nå da Jeg har litt råååsa skrekk jeg må jeg innrømme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 8. februar 2016 Forfatter #985 Del Skrevet 8. februar 2016 Ny update.. Snaaart uke 37 Ca bare en dag unna at knøttet ikke blir regnet som prematur lenger. Nå er det alvor med andre ord Overlevde gårsdagen og det var ingen boller i huset til mamma. Mini hadde vært kjempeflink, lagt seg fint og vært helt tørr hele helga Og det beste.. Han hadde bæsja flere ganger på doen der. Jeg blir sånn mammaglad for det kjenner jeg For jeg har hørt om så mange små som slutter med bleie men som fortsatt skal bæsje i den eller får bæsjevegring I dag har jeg vært og testa ut modningsakupunktur på sykehuset. Her tar man det man finner som tilbys altså Det kom ei ung jmstudent og hentet meg og jeg skulle inn til ei jm jeg har vært hos før. Veldig hyggelig dame. Hun forklarte og sa hun skulle sette flere nåler i leggene mine, føttene, hendene og hodet. Og da kommer jeg jo på at jeg har jo ikke barbert beina mine på år og dag. Og enda værre!! Jeg klippet mannen i går, så for gøy dro jeg hårklipperen over den ene leggen min for å se om den funka der også. Og det gjorde den for å si det sånn Så jeg satt der med en legg med mindre hår, og en FULL av mannehår Og ikke bare det!! Men den som er full av mannehår er også den leggen hvor jeg skadet tåa før jul. Og den tåneglen er jo totalt død og løs, men jeg vil ikke rive den av da den henger fast nede ved roten. Men det er jo så synlig at den er død.. Neglen er sånn gulaktig. Ser såååå ekkelt ut. Som at jeg har fotsopp Ble så flau og fikk ikke unskyldt tåa en gang. Det MÅ jeg bare gjøre neste gang. Har totalt noia for ekle tær selv. Så stakkars jm som måtte ta på meg Så nå har mannen fått beskjed om at han må hjelpe meg og barbere beina mine Men anyway… Var litt ekkelt da nålene ble satt. De i hendene kjentes ut som de traff en sene eller noe Og den i hodet var så vond at ho måtte ta den ut igjen. Da så ho at ho hadde truffet et blodkar oppi der så ho måtte tørke blod av hodet mitt Dette her skulle hjelpe til med å gjøre kroppen klar for fødsel. Skal en gang til til torsdag, og neste mandag. Neste mandag sa jm at ho også kunne røske litt oppi høna mi (altså ho sa vel ikke akkurat det med de ordene da ) for å sjekke åpning og få igang noe. Men jeg var for langt unna termin/fødsel nå for at ho ville gjøre det. Helt greit for meg. Er ikke klar for hønerøsking enda altså. Hadde så et par timer hvor jeg surra rundt. Var innom garasjen til ei venninne og henta en babybjørn vippestol jeg har kjøpt av ho, samt litt apotek ærend. Så var jeg på kontroll hos jm på helsestasjonen. Siste kontroll. Jeg har hatt mye vondt foran i bekkenet/skambeinet de siste dagene. Føles nesten som at det skal knekke. Jm kjente på babyen og nå var det definitivt hode i bekken. Hode knapt festet skrev hun på helsekortet mitt Og det er bra. Jo lengre ned bølla kommer jo mer presser den på livmorhalsen. Veldig freaky for da hun tok tak i hodet og rugga på det så kjente jeg selv at hode dunka frem og tilbake mellom bekkenet mitt Ellers så alt fint ut. Hun slet med å finne hjertelyden da bøllefrø bare vrir seg unna når dopleren nærmet seg Men jeg kjente jo ålen inni der, så jeg er ikke bekymret. Skal uansett på ny diakontroll til onsdag. i kveld har jeg dog prøvd å sitte på pilatesballen min og gnukke og rugge og gynge for å hjelpe bølla enda lenger ned i bekkenet. Tenker å gjøre det flere ganger om dagen så får vi se om det hjelper Ikke så mye mer å si.. Nå er det snart bare en uke til igangsetting Tipper jeg er passe nervøs neste mandag kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. februar 2016 #986 Del Skrevet 8. februar 2016 Litt av en opplevelse under akupunkturen Ikke barebare å være gravid! Trøst deg med at de har nok sett litt av hvert. Hvem snakker man med for å få modningsakupunktur, føden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. februar 2016 #987 Del Skrevet 8. februar 2016 Nå lo jeg høyt, tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BeKind Skrevet 8. februar 2016 #988 Del Skrevet 8. februar 2016 Nå blir det spennende å følge med her altså Jeg er sååå spent på om det blir jente eller gutt! Og fortsatt sabla imponert over at du har holdt deg! Det krever vilje altså Må tro de som holder på med andres tær har sett mye rart. En løs/død negl var nok ingenting i forhold til alt det de må være borte i Men skjønner at du synes det er litt ekkelt. Man vil jo gjerne føle seg fresh uansett når folk skal drive å ta på deg. Å få mannen til å barbere leggene mine er noe av det jeg gruer meg til før en fødsel Jeg bare for meg at det blir mye sår og veldig mye press på høvelen.. Håper din kan det derre At jm skal røske litt opp i høna hørtes helt barbarisk ut Er sånn man ikke skal lese om før en har født sjøl. Høna mi liker ikke røsking så godt Gleder meg masse til å høre videre framover nå Så koselig å tenke på at baby snart kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 8. februar 2016 Forfatter #989 Del Skrevet 8. februar 2016 6 minutter siden, Favole skrev: Litt av en opplevelse under akupunkturen Ikke barebare å være gravid! Trøst deg med at de har nok sett litt av hvert. Hvem snakker man med for å få modningsakupunktur, føden? Jeg spurte da jeg var på jm kontroll på svangerskaps pol. Du skal vel inn til flere vekstestimeringer? I såfall så hadde jeg spurt da. De skulle riktignok ha hele 75 kr for det da Litt billigere enn privat kan du si 2 minutter siden, Mazilla skrev: Nå lo jeg høyt, tusen takk! You are so welcome 1 minutt siden, BeKind skrev: Nå blir det spennende å følge med her altså Jeg er sååå spent på om det blir jente eller gutt! Og fortsatt sabla imponert over at du har holdt deg! Det krever vilje altså Må tro de som holder på med andres tær har sett mye rart. En løs/død negl var nok ingenting i forhold til alt det de må være borte i Men skjønner at du synes det er litt ekkelt. Man vil jo gjerne føle seg fresh uansett når folk skal drive å ta på deg. Å få mannen til å barbere leggene mine er noe av det jeg gruer meg til før en fødsel Jeg bare for meg at det blir mye sår og veldig mye press på høvelen.. Håper din kan det derre At jm skal røske litt opp i høna hørtes helt barbarisk ut Er sånn man ikke skal lese om før en har født sjøl. Høna mi liker ikke røsking så godt Gleder meg masse til å høre videre framover nå Så koselig å tenke på at baby snart kommer Jeg føler nesten folk rundt meg er mer spent på dette kjønnet enn hva jeg er. "alle" sier: dør du ikke av nysgjerrighet?? Jeg: næææ egentlig ikke. Jeg vet jeg er rar Må finne den tippelista og dytte den opp. Mannen burde da klare å barbere beina mine.. Han barberer jo ansiktet sitt Lenger nord får han ikke barbere. Det skal man ikke gjøre før fødsel. Skal heldigvis ikke noen nåler i den busken Jeg er som sagt litt rar. For jeg synes ikke det var vondt å bli sjekket oppi høna ved forrige fødsel. Celleprøver og innsett/uttak av spiral har heller ikke vært vondt. Mer som kiling Så jeg konkluderer med en veldig ufølsom livmorhals Tippeliste ja.. Det er jo ikke noe vits i å tippe om babyen kommer tirsdag, onsdag eller torsdag neste uke. Det blir litt kjedelig Noen som vil tippe vekt og lengde?? Heder og ære til den som kommer nærmest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 8. februar 2016 Forfatter #990 Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Lillesøster Kakaofamilien.. Sånn ca alle sammen Favole - 50 cm, 3640 gr Lille Frosk Kaffemor La Traviata Ara - 52 cm, 3825 gr Carouselle Blomst12 Susa Mazilla - 49 cm, 3420 gr Sjela Mirabella Bekind - 50 cm, 3320 gr Lillebror Kakaovenninne Mini sier plutselig at babyen er en gutt. Han innså at jenter ikke har tissefanter, så da måtte jo babyen ha tissefant Frøkenstrøken Kokos -48 cm, 3290 gr *bakepulver* miore - 49 cm, 3120 A4-livet Poppsilopp Supra Endret 12. februar 2016 av Kakaoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. februar 2016 #991 Del Skrevet 8. februar 2016 Jente, 49 cm, 3420 gram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 8. februar 2016 #992 Del Skrevet 8. februar 2016 Nå lo jeg godt her jeg satt og så for meg hele scenarioet. Klassisk. Synes det er så dårlig at vi skal få sånn uønsket hårvekst altså. Jeg kom selv på etter første kontroll og UL at jeg ikke hadde barbert magen Syntes det var litt flaut. Det er en sånn lys hårstrek på midten der. Helt snålt Godt at hodet fortsatt holder seg i riktig posisjon. Det er vel ganske så sikkert at det forblir der frem til fødsel? Å røske oppi der høres ikke spesielt fristende ut altså Men om det gjør susen så er det vel verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. februar 2016 #993 Del Skrevet 8. februar 2016 Får spørre når jeg skal i uke 36, evt spørre jordmor på helsestasjonen om to uker, hun jobber på sykehuset også så hun bør jo vite. Hm, hvor stor var storebror? Menneh.. Tror fortsatt jente og hun kommer ut som 50 cm og 3640 gram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BeKind Skrevet 8. februar 2016 #994 Del Skrevet 8. februar 2016 Tipper fortsatt jente, og 50 cm og 3320 gram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 8. februar 2016 Forfatter #995 Del Skrevet 8. februar 2016 1 time siden, Mazilla skrev: Jente, 49 cm, 3420 gram Notert 1 time siden, Sjela skrev: Nå lo jeg godt her jeg satt og så for meg hele scenarioet. Klassisk. Synes det er så dårlig at vi skal få sånn uønsket hårvekst altså. Jeg kom selv på etter første kontroll og UL at jeg ikke hadde barbert magen Syntes det var litt flaut. Det er en sånn lys hårstrek på midten der. Helt snålt Godt at hodet fortsatt holder seg i riktig posisjon. Det er vel ganske så sikkert at det forblir der frem til fødsel? Å røske oppi der høres ikke spesielt fristende ut altså Men om det gjør susen så er det vel verdt det Barbere magen faktisk Også er det sikkert noe du tenker masse over og legen ikke la merke til Hårvekst er noe forbanna møkk. Hodet forblir ned ja. Skal ekstremt mye til for at den snur seg nå. Så det er en "done deal". Alt som gjør susen er verdt det ja Skal jo et hode ut der, hva er da to fingre til sammenligning Her snakker vi perspektiv 1 time siden, Favole skrev: Får spørre når jeg skal i uke 36, evt spørre jordmor på helsestasjonen om to uker, hun jobber på sykehuset også så hun bør jo vite. Hm, hvor stor var storebror? Menneh.. Tror fortsatt jente og hun kommer ut som 50 cm og 3640 gram. Mini var 49 cm, og 3330 gr. Jeg tviler på at denne er noe lengre når jeg selv er klasifisert som miniatyr Legen målte knøttet til å være 3070 forrige uke da. Men ungen lå skjevt til så ho sa at det måtte tas med en klype salt. Så det kan jo betyr bomming både den ene og den andre veien 7 minutter siden, BeKind skrev: Tipper fortsatt jente, og 50 cm og 3320 gram Notert du også ------ Må bare legge til litt sykehusskryt.. Å føde på et sykehus som tidligere har hatt mye negativ omtale i media her i sør skaper jo litt fordommer. Men HERREGUD de er dødsflinke på oppfølging Jeg er så fornøyd med de. Helt utrolig. Gleder meg til å føde der jeg Kl 18 i dag fikk jeg en telefon fra et nummer som kunne minne om sykehuset. Og jaggu var det ikke gynolegen jeg går til som ringte. Jeg fikk jo tidlig påvist GBS i urinen. Altså gruppe b streptokokker. Som er vanlig og ufarlig for meg, men som kan smittes til babyen under fødselen og da kan den bli veldig syk. Skal en del til for at det skjer da. Legen sa at pga alt så ville hun at jeg skulle gå på en antibiotikakur nå siste uken før fødsel. Så ho bare lurte på hvilket apotek hun kunne ringe til i morgen og legge inn en resept. Og tenk at hun ringte meg så sent på dagen, lenge etter arbeidstid da gitt. Jeg synes jaggu det er supergod oppfølging jeg altså Og så synes jeg litt synd på ho, for de har tydeligvis mye å gjøre der for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 8. februar 2016 #996 Del Skrevet 8. februar 2016 Sånne leger er gull verdt! (Og bedre en han dusten du var til ifjor, trur aldri jeg kommer til å glemme innlegget ditt om han som ikke fant frem med ultralydstaven!) Følte meg ekstremt godt tatt vare på der jeg fødte og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. februar 2016 #997 Del Skrevet 8. februar 2016 Du skal jo ikke gå til termin, doh Hmm.. Kanskje ikke fullt så mye som 3600 og noe smått da. Men nå har jeg tippa, så det får bare være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 9. februar 2016 #998 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) 16 timer siden, Kakaoen skrev: Ja jeg forelsket meg veldig i de fargene jeg også. Hadde hendene orket så skulle jeg laget matchene luer også Blir rosa for alle pengene nå da Jeg har litt råååsa skrekk jeg må jeg innrømme Det er akkurat det jeg har også, råååsaskrekk! Så jeg hadde vurdert alle andre farger enn rosa til teppet og min første tanke da jeg så det var "ånei..". Så fikk jeg dårlig samvittighet, det er så koselig at noen har lyst til å strikke til oss! Sånn sett er det lurt å ikke vite kjønn (eller holde det for seg selv). Haha, du er så morsom! Hønerøsking og hårete legger Må være innafor å komme som man er akkurat i fødetider, vel! Jeg tipper 3290 og 48 cm. Endret 9. februar 2016 av Kokos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 9. februar 2016 #999 Del Skrevet 9. februar 2016 Jeg tipper 49 cm og 3120 g! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 9. februar 2016 #1000 Del Skrevet 9. februar 2016 3825 g og 52 cm tipper jeg! Sånn som jeg lo her for meg selv nå av innlegget ditt om hårete legger og død negl Du er så innmari herlig ærlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå