FrøkenStrøken Skrevet 21. januar 2016 #901 Del Skrevet 21. januar 2016 Synes du er flink til å hekle, jeg.. Litt til nå, så blir du dreven, og kan masseprodusere! Skal bestille av deg, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 21. januar 2016 #902 Del Skrevet 21. januar 2016 Du har glemt meg altså! Jeg har tippet gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #903 Del Skrevet 22. januar 2016 15 timer siden, FrøkenStrøken skrev: Synes du er flink til å hekle, jeg.. Litt til nå, så blir du dreven, og kan masseprodusere! Skal bestille av deg, jeg Hahaha… Det skal mere til enn som så du Men nå har skilpadda fått hode, mage og armer. For noe helvettes småpirk Er ikke mye avslappende i hvertfall Skal få surra meg innom Panduro i dag og kjøpe vatt til å fylle den med og filt til å lage øyne. Forløpig iiiiiiingen planer om å lage flere dyr 11 timer siden, Poppsilopp skrev: Du har glemt meg altså! Jeg har tippet gutt Nå er du ført på Sorry.. Gutt eller jente ja.. Nå er det søren ikke lenge til vi får vite svaret. Og nå begynner jeg å tvile på magefølelsen min også Magefølelsen er helt annerledes enn da jeg var gravid med mini, så jeg føler det er jente selv.. Men man kan jo aboslutt ikke stole på den Fikk et snev av ekstra nysgjerrighet nå kjenner jeg. Tror dette skal bli GOD ekstra motivasjon til å gå gjennom smertene og pressinga. Skal snart en tur til fastlegen for kontroll, så nå sitter jeg her og ser på dusjen som venter på meg. Det trengs. Jeg innrømmer lett at jeg er det som kan drite i å dusje om jeg bare skal være hjemme hele dagen. Så nå ser jeg ikke ut og lukter sikkert grusomt. Vet ikke jeg I går styra jeg og vaska alt mulig som til slutt endte i at jeg kapitulerte på sofan. Fikk mannen til å hente mini i bhgen og jeg sovna på sofan Min indre kontrollfreak liker helst å hente ungen selv, men det er litt slitsomt til tider siden han egentlig ikke vil hjem. Vil heller alt mulig anna når jeg kommer Og i går hadde de feiret bursdag der og spist is. Mannen kom bare hjem og sa at mini har spist is. Hva slags is da, spør jeg.. Nei det visste han ikke. Spurte du de ikke?? Nei.. Det gjorde han ikke. Så jeg begynte å lure på om ungen min som ikke tåler melk hadde spist fløteis. Bhgen får lov til å gi han små ting med melk i som f.eks fiskekaker og karbonader. Men ikke is.. Så jeg prøvde å spør mini hva slags farge det var på isen og hvor stor den var. I følge ungen så var den ganske stor.. Og den var hvit, rød, svart, gul og vet ikke Så ja.. Han var ikke til så veldig stor hjelp Men når jeg leverte han istad sa de at det var lollipop han hadde fått. Og det er jo helt greit. Men kjenner jeg blir så utrolig sur på mannen som ikke spør.. For han trodde også de hadde spist fløteis og gitt det til mini. Også spør han ikke en gang Serriøøøøøst sånt irriterer meg Sånn.. Godt å få det ned på papiret!! Frokosten som i dag bestod av en nutrilettbar er inntatt.. Matlysten er per klokkelsett veldig dårlig og jeg ble bare kvalm av å se på brødet. Så da ble det sånn. Mulig jeg sluker den andre baren også snart Så er ikke slankekost jeg driver med altså Håper dere får en fin fin dag. Snart er det helg gitt (ikke at jeg merker stor forskjell anna enn at mini da er hjemme hele tiden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 22. januar 2016 #904 Del Skrevet 22. januar 2016 Ha en fin dag Kakaoen! Glad det ikke endte med full diaré - og jeg hadde også blitt irritert på mannen som ikke spurte. Kos deg i dusjen, ikke mist såpen på gulvet - er så slitsomt å pese som en hvalross fordi man tilfeldigvis har måttet bøye seg for å plukke den opp! Når jeg leste dette om igjen ser jeg jo at det kan tolkes både hit og dit at jeg ber deg kose deg i dusjen, men ikke miste såpen på gulvet ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 22. januar 2016 #905 Del Skrevet 22. januar 2016 Guttungens beskrivelse av Lollipop var jo helt presis! Rød, gul og svart - stemmer på en prikk! Jeg blir så imponert over unger som sier sånne "rare" ting som egentlig er ganske glupe. Nå er det søren meg ikke lenge igjen for deg Tenk så fantastisk det blir. Jeg har en utrolig evne til å tippe feil kjønn, så det blir nok ei jente. Håper du får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #906 Del Skrevet 22. januar 2016 5 timer siden, lille_frosk skrev: Ha en fin dag Kakaoen! Glad det ikke endte med full diaré - og jeg hadde også blitt irritert på mannen som ikke spurte. Kos deg i dusjen, ikke mist såpen på gulvet - er så slitsomt å pese som en hvalross fordi man tilfeldigvis har måttet bøye seg for å plukke den opp! Når jeg leste dette om igjen ser jeg jo at det kan tolkes både hit og dit at jeg ber deg kose deg i dusjen, men ikke miste såpen på gulvet ... Haha.. hadde jeg mista såpa i dusjen hadde jeg heller vasket meg med noe anna enn å gidde å plukke den opp Kosa meg stort jeg Godt noen er enige med meg ang mannen 4 timer siden, Kokos skrev: Guttungens beskrivelse av Lollipop var jo helt presis! Rød, gul og svart - stemmer på en prikk! Jeg blir så imponert over unger som sier sånne "rare" ting som egentlig er ganske glupe. Nå er det søren meg ikke lenge igjen for deg Tenk så fantastisk det blir. Jeg har en utrolig evne til å tippe feil kjønn, så det blir nok ei jente. Håper du får en fin dag! Ja han hadde jo rett.. Men han forvirra meg med å snakke om noe hvitt. Og ikke minst størrelsen på isen Men gutter er jo velkjente for å juge på størrelsen på diverse ting. Er tydeligvis en medfødt greie det Nei herregud.. Ikke lenge igjen nå I´m freakin out……. Kontroll hos legen i dag gikk fint. Hun kjente og styrte hun også og sa at ho er ingen ekspert, men hvis ho skulle tippe så kjentes det ut som det var et hode som var nede og ryggen på venstre side og rumpa opp. Og alt var veldig bevegelig, så ikke snakk om noe festing av hodet. Men det visste jeg i grunnen. Kjennes ikke ut som den er festet i det hele tatt Ellers alt bra osv osv osv.. Og siden jeg har litt hektisk med kontroller fremover så skal jeg ikke inn til legen igjen før etter fødselen Så ho sa: Ja, da ser jeg deg neste gang med babyen på utsiden da Jeg blir litt sånn: Vræææææl Etterpå hadde jeg en tur på senteret med ei venninne som har termin om en uke. Og ble spurt seriøst av dama på cubus om jeg hadde to inni magen Jeg bare lo og sa jeg håper da ikke det Er jeg den minst hårsåre gravide som finnes med min "I dont give a fuck" holdning? For jeg leser jo om SÅ mange gravide som får så mange kommentarer og tar seg ekstremt nær av de og mener alle folk i hele verden er noen jævla idioter. Mens jeg bare ler av det. Har sett meg selv i speilet, og jeg er jo ikke liten.. Og det jeg har hørt av andre er ikke sagt med en negativ tone, så jeg ser virkelig ikke problemet Man skal ty til sterkere midler for å fornærme meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 22. januar 2016 #907 Del Skrevet 22. januar 2016 Han har jo helt rett i at lollipop er litt hvit, pinnen, dumme dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 22. januar 2016 #908 Del Skrevet 22. januar 2016 Trur ikkje eg har tippa på kjønn før. Eg trur iallfall at du ventar ei lita jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #909 Del Skrevet 22. januar 2016 1 time siden, FrøkenStrøken skrev: Han har jo helt rett i at lollipop er litt hvit, pinnen, dumme dere! Hvit? Den er jo trefarga Vet du ikke din 3 åring hva trefarga er? Men papiret rundt isen er kanskje hvitt? Nå.. Hva synes du om hekleresultatet?? 1 time siden, Mirabella76 skrev: Trur ikkje eg har tippa på kjønn før. Eg trur iallfall at du ventar ei lita jente. Skal føre deg inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 22. januar 2016 #910 Del Skrevet 22. januar 2016 Du er jo god på hekling også du!! Ikke lite misunnelig. Ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 22. januar 2016 #911 Del Skrevet 22. januar 2016 Så ikke ut som du hadde noen problemer med den da Ble jo riktig så søt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 24. januar 2016 #912 Del Skrevet 24. januar 2016 Irriterende flink til å hekle er du! Hvis du plutselig får det for deg å hekle frosker vil jeg kjøpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 25. januar 2016 Forfatter #913 Del Skrevet 25. januar 2016 Den 22. januar 2016 at 22.16, kaffemor skrev: Du er jo god på hekling også du!! Ikke lite misunnelig. Ikke i det hele tatt. Tusen takk Føler det var mest flaks i grunnen Den 22. januar 2016 at 22.24, Sjela skrev: Så ikke ut som du hadde noen problemer med den da Ble jo riktig så søt! Takk Altså jeg holdt på å klikke i vinkel med starten. Holde tråden på en bestemt måte for å lage maskering. Like før hele faenskapet føyk borover gulvet etterfulgt av et hormonelt brøl Den 24. januar 2016 at 12.55, lille_frosk skrev: Irriterende flink til å hekle er du! Hvis du plutselig får det for deg å hekle frosker vil jeg kjøpe! Haha takk du. Vet du jeg tenkte på deg da jeg bladde gjennom boka med dyr som jeg har. Men ingen frosker der gitt Men hvis du finner en oppskrift på en hekla frosk så skal jeg lagen en til deg Challeng accepted Må være på norsk.. Skjønner fint lite av de, så gir du meg en på engelsk kan den like gjerne være på latin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 25. januar 2016 Forfatter #914 Del Skrevet 25. januar 2016 Ny uke.. Nye ting å fikse og nye muligheter til å slappe av Blir ikke sååå mye av det i helgene gitt med lille superspeedy hjemme Så hva har skjedd i helgen egentlig Vi var hos mine foreldre en tur på lørdagen. Noe mini synes er kjempegøy. Han elsker å leke med de gamle lekene mine. Og mamma har jo seriøst spart på ALT av baby/barneleker. Så det er leker der i fleng å velge. Alikevel så er han veldig lite typisk gutt for favorittlekene er eksta med dyr. Den ungen har elsker å leke med dyr siden han var 1 år gammel. Mon tro om ikke han ender opp som dyrepasser eller vetrinær i dyreparken Søndag var vi bare hjemme og sløvet og ryddet litt her. Jeg fikk litt energi til å leke litt med mini. Noe som var veldig godt, for jeg har ikke orket å gjøre så mye med han. I går kveld etter han badet så sa han at han ikke ville ha på seg bleia, kun truse. Så da fant jeg fram spiderman trusa han fikk til jul. Det gikk ca 30 min før han bæsja i den Han ble litt sjokka, så virka ikke helt som at han hadde planer om å bæsje. Jeg la da klart en ren truse på stellebordet på morgen i dag i tilfelle han ville ha den på i bhgen. Og det ville han. Null bleie, kun truse. Så jeg leverte han uten bleie for første gang Ho ansatte som var der da vi kom ble helt i ekstase for at han gikk uten bleie. Synes det var såååå gøy. Jeg sa at han har selv sagt at han ikke ville ha bleie på.. Og nå vet ikke jeg hva man gjør videre Hadde også med en pose full av skiftetøy. Regnte med det trengtes Ho sa at de skulle sette han på doen med jevne mellomrom, og at det gjorde ingenting om han hadde uhell. Jeg var veldig spent da jeg henta han i dag. Forventa å hente en unge med bleie på. Er litt typisk han å tisse på seg og da gi opp og ville ha på bleie. Men nei.. Han gikk uten bleie da jeg kom. Hadde hatt et uhell og bomma litt på doen. Så de var veldig fornøyde til at det var første dagen uten bleie Herregud så stolt man blir da gitt Jeg måtte da avgårde i dag og kjøpe flere underbukser. Ikke forberedt på en helomvenning, så 3 underbukser ville ikke dekke behovet Så da fikk mini masse nye underbukser i premie. Lindex er plassen altså Han tissa seg ut en gang her hjemme fordi han ikke ville på do når jeg ba han om det. Men men. Han sa plutselig etter middag at han hadde vondt i magen, så da fikk jeg han til å sitte på do mot at han fikk sitte der og se på ipad Kom ingen bæsj, men han tissa. Noe han synes var kjempegøy. Gøy å se hvor stolt han blir selv også Han ville ikke ha bleie på når han skulle legge seg heller. Men jeg prøvde å forklare han at han først må øve på å gå uten bleie på dagtid, så kan vi øve på natta etterpå. Han var ikke veldig enig. Så mannen kom med en up and go bleie og sa han kunne ha på seg trusebleie heller. Og da var det greit Tok 1 time lenger enn vanlig å legge han. Fordi han var så oppspilt. Men også fordi han to ganger sa han måte tisse på doen og på nytt da måtte stå opp og prøve Men sånn får det bare gå. Hver gang han vil på do så må han få lov til det. Er veldig spent på om dette faktisk er begynnelsen på slutten av bleiebruken. Rekker storebror virkelig bli tørr på dagen før baby kommer? Føler jeg håper på alt for mye Dette kom virkelig brått på oss Det var mini update Ellers går det greit med meg. Blitt litt forkjøla igjen, så fikk ikke sove etter kl 5 i dag morges. Hosta så ille at det kjentes ut som livmora skulle revne Ellers så har jeg vært en tur hos kiroen min. Og han sa at bekkenet mitt er mye bedre nå enn for en måned siden Er det vanlig da?? Det at det låser seg om natta og er veldig vondt er ikke så mye å gjøre noe med. Jeg plages ikke så mye av det på dagtid, og alt kjentes veldig bevegelig og fint ut. Ikke noe særlig muskelknuter heller Så jeg skal komme tilbake etter fødsel dersom jeg føler for det sa han. Veldig kjekt gitt. Så tok jeg meg en runde i sentrum på underbukseshopping og garnshopping. I helga, etter MYE googling, så har jeg booka nyfødtfotografering Ei som gir oss 15 bilder til fritt bruk, og ho kommer hjem til oss og tar bilder. Jeg sa jeg gjerne vil ha med mini på noen av bildene også, og det var helt greit. Skulle ikke ha noe ekstra for det Så da fikk jeg plutselig for meg at jeg må lage noe hjemmestrikka til fotoseansen. Har laga noe til baby og til mini. Blir skjønnas shorts og lue fra kompelompe. Og en heklet langlue. Håper å rekke alt før knøttet kommer. Typisk nok så begynner venstre hånda å bli vond Men jeg SKAL rekke det!! Tenkte å hekle to langluer. En med rosa striper og en med blå. Så får vi se hvem som blir den heldige som får arve den av luene jeg ikke får brukt for En liten veldig lang update herfra.. Nå er det tv og strikkepinner tenker jeg. Og å slenge de begynnende elefantføttene opp i sofan Og ja.. Fra og med i går så er jeg altså offisielt høygravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 25. januar 2016 #915 Del Skrevet 25. januar 2016 Hurra for flinke, store mini! Og for dere, som bare lar han styre dette litt selv nå som HAN er klar for det, det virker veldig fornuftig (sier hun uten barn) (men har jobbet i barnehage da) ( ) OG hurra for høygravid! Woop woop! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 25. januar 2016 #916 Del Skrevet 25. januar 2016 Så flink mini er! Skjønner du er stolt Hørtes også veldig praktisk ut å få fotografen hjem da Her har jeg en aldri så stor hobbyfotograf hjemme, så han har selvsagt bestemt at han skal ta alle bildene selv. Vi får se Uansett veldig fint med masse bilder underveis. De vokser jo så fort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 25. januar 2016 #917 Del Skrevet 25. januar 2016 Høygravid! Det føles som du er et helt svangerskap foran meg Og så stas med nyfødtfotografering Jeg er litt usikker på om vi skal ha det eller ikke, men det frister litt altså... Så gøy at mini vil gå uten bleie Det er jo supert at han tar initiativ til det selv! Man må vel nesten la de styre det selv, hvis ikke tenker jeg at det slår andre veien igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 25. januar 2016 #918 Del Skrevet 25. januar 2016 For en stor og flink mini du har! Dette kommer nok til å gå seg til på mesterlig vis. Også høygravid da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 25. januar 2016 Forfatter #919 Del Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, lille_frosk skrev: Hurra for flinke, store mini! Og for dere, som bare lar han styre dette litt selv nå som HAN er klar for det, det virker veldig fornuftig (sier hun uten barn) (men har jobbet i barnehage da) ( ) OG hurra for høygravid! Woop woop! Siden du har jobbet i bhge.. Og spes hvis du har jobbet med den aldersgruppa så har du mer erfaring enn meg I know nothing… 1 time siden, Sjela skrev: Så flink mini er! Skjønner du er stolt Hørtes også veldig praktisk ut å få fotografen hjem da Her har jeg en aldri så stor hobbyfotograf hjemme, så han har selvsagt bestemt at han skal ta alle bildene selv. Vi får se Uansett veldig fint med masse bilder underveis. De vokser jo så fort... Så digg at mannen liker å ta bilder. Jeg synes det er veldig gøy å ta bilder. Må vel ta ca 100 stk for å få noen fine da Men jeg har bare et speilrefleks og ikke noe ekstrautstyr. Så da blir det ikke så bra som jeg vil ha det Kjenner jeg er litt misunnelig altså. Min mann er føkkings håpløs på at ta bilder. Så jeg må nok stille inn speilrefleksen skikkelig under riene sånn at han kan knipse når babyen er ute. Prøvde i jula å lære han zoom Jeg trenger for helvette ikke ha bilder av meg selv i helfigur som en feit miniatyr midt i bildet Gå nærmere eller zooooooom 1 time siden, Favole skrev: Høygravid! Det føles som du er et helt svangerskap foran meg Og så stas med nyfødtfotografering Jeg er litt usikker på om vi skal ha det eller ikke, men det frister litt altså... Så gøy at mini vil gå uten bleie Det er jo supert at han tar initiativ til det selv! Man må vel nesten la de styre det selv, hvis ikke tenker jeg at det slår andre veien igjen. Haha.. Ja her går det unna. Kanskje bare du som er træg? Jeg hadde ikke nyfødt fotografering da mini var baby. Da var det enda litt nytt og jeg så på det som unødig. Men jeg angrer på at vi ikke gjorte det Så da tar vi det igjen nå. Heller det enn gravidbilder. Det skal jeg IKKE ha. Trenger ikke dokumentere denne stripete blåhvalen Jeg håper på enkle og sjarmerende bilder. Får litt hetta av for mye dill. F.eks nyfødt bilder hvor de har tredd på jentungen et hårband med en blomst som er større en hue på ungen Sånn som denne.. Hvor er babyen?? Åja, under blomsten Sorry de som liker sånt.. Men.. Er spent på fortsettelsen med mini ja. i morgen skal vi (han og mannen) på svømming også. Han har en tendens til å svelge litt vann og tisser mye etterpå. Tror jeg må legge et håndkle i bilsetet 30 minutter siden, Kokos skrev: For en stor og flink mini du har! Dette kommer nok til å gå seg til på mesterlig vis. Også høygravid da! Jeg håper dette går bra ja. Må jo forvente litt ekstra vasking fremover. Er mest spent på bæsjinga (blir greit når du får din egen unge. Da skjønner du hvorfor man er så frittalende rundt bæsjing ).. Hadde vært så greit å slippe bæsjevegring.. Høygravid ja Må vel hoste opp et bilde en dag da kanskje?? Blir vel å klatre opp på krakken på badet igjen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 26. januar 2016 Forfatter #920 Del Skrevet 26. januar 2016 Mini våkna kl 6 i dag: PAPPA… JEG MÅ TISSE!! Rett inn på do og tissa masse. For bleia hans.. Den var tørr Jeg er i totalt sjokk og vanntro. WHAT?? Så er spent på hvordan dagen i dag blir. Jeg håper de får han til å bæsje på do i bhgen. For når jeg spør han så sier han at han kun vil tisse på do, ikke bæsje. Men når jeg spør hvor han da har tenkt til å bæsje så får jeg ikke noe svar Virker som han har litt sperre der, så vi får nå se. Stolt mamma uansett Jeg derimot våkna kl 5 i dag.. Dusteforkjølelse. Også er det bare den milde typen som man merker om kvelden og om morgenen. Jeg våknet fordi jeg måtte på do, men endte opp med hostekule etter hostekule. Kunne bare glemme å sove mer. Endte heller opp med å sitte på do (TMI ja..) og hoste til jeg spydde i vasken som er rett ved siden av. Ved sånn hosting og spying så har jeg jo ikke sjans til å holde igjen hva enn som er oppi blæra. Føler meg skikkelig delikat. Det som er rart er at jeg er ferdig tissa og klarer ikke presse ut mer. Men så spyr jeg og da kommer det en skikkelig dusj til. Hvor i svarte kommer tisset fra?? Med ekspressbuss rett fra nyrene? Alt man skal lure på altså Jeg burde kanskje blitt hysterisk og dradd på føden med misstanke om fostervannslekasje Selv om det garantert var urin som kom "flyvende" Nå har jeg endelig fått i meg litt frokost, ungen er levert i bhgen for en time siden og jeg er gørr trøtt. Så da skal jeg rive av meg bhen, ruse meg litt med litt nesespray og krabbe inn i senga og sove mer.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå