Gå til innhold

Er det sånn det er å være singel og overvektig kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg har vært en "fat girl" men slet aldri med selvtillitten. Jeg var stort sett glad og fornøyd selv om ingen var romantisk interessert i meg. Men så ble jeg slank. Mind blown er det beste uttrykket jeg tror jeg kan bruke om det. Det var som om jeg kom til en annen planet. Alt endrer seg. Jeg tror ikke jeg kan beskrive det til noen som ikke har prøvd å være både tynn og tykk.

Anonymous poster hash: 751f2...f0a

 

 

Sant det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, dette var slitsomt å høre på. Hun snakker og snakker og sutrer og sutrer. Hvorfor sier hun i det hele tatt at hun er feit? Dette var ufortjent. Hun sier at han ikke kunne date en feit jente og lar ikke han snakke. Sånne mennesker takler jeg ikke. 

 

Jeg synes hun ikke er "feit", og jeg ser ikke på det som en hindring. Jeg synes hun var en pen jente, helt til hun åpnet munnen. 

 

Mye av årsaken til dette er nettopp på grunn av at overvektige kvinner selv ser på det som en hindring og mener, som hun også sier i videoen, at ingen menn vil date "feite" kvinner eller bli sett med dem. De hindres av sin egen usikkerhet og tillegger menn meninger som ikke nødvendigvis stemmer. Ja, det er sant at det ikke er så mange som reagerer på litt lubne menn enn kvinner, men dersom man ser seg litt rundt ser man at de aller fleste kvinner ikke er slanke. Svært mange av disse er i eller har vært i et forhold. 

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 1885d...dd1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt bedre, ja. Jeg har blitt bedt om å gjemme meg da vi møtte motgående trafikk liksom, fordi det kunne være noen han kjente... Takket for meg da, altså. Får da være måte på alt man skal finne seg i bare fordi man har noen ekstra kilo.

 

Og jada, jeg vet jo hvor vanskelig det er å finne en god match uansett vekt, men igjen så tror jeg det er hakket vanskeligere for de overvektige, for ofte blir de rett og slett ikke vurdert engang. Jeg sier ikke at det alltid er sånn, for per dags dato har jeg en fantastisk kjæreste som stolt holder meg i hånda uansett hvor vi er, men før han var det altså ingen som viste noen som helst form for romantisk interesse for meg. Jeg er heller ingen mal på at det er sånn for absolutt alle overvektige jenter, men for min del stemmer det som damen i videoen sier.

 

Det er heller ingen som har vist meg noen som helst form for romantisk interesse. Jeg er ung og slank med litt former og blir sett på som attraktiv av mange. 

Anonymous poster hash: 1885d...dd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men nu mangler ikke lubne damer tilbud om sex...

Så sant! Ligger ikke noen automatikk i at tynne damer er mer tiltrekkende enn lubne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har vært en "fat girl" men slet aldri med selvtillitten. Jeg var stort sett glad og fornøyd selv om ingen var romantisk interessert i meg. Men så ble jeg slank. Mind blown er det beste uttrykket jeg tror jeg kan bruke om det. Det var som om jeg kom til en annen planet. Alt endrer seg. Jeg tror ikke jeg kan beskrive det til noen som ikke har prøvd å være både tynn og tykk.

Anonymous poster hash: 751f2...f0a

 

Nettopp, er ikke verre enn at man slanker seg.  Folk får veie hva de vil, men blir for dumt å klage på at man sliter med å bli bedt ut på date.

 

 

Anonymous poster hash: 43a7c...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der klippet var veldig i nyhetene tidligere, men man er nødt til å se de tidligere episodene for å skjønne hvor hun vil hen og ikke minst hvor teit Louie er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Never mind fat girls...er det en sesong 4 av louie!!1?? takk!

En sesong 5 og :)

Anonymous poster hash: 6946f...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de som ikke har sett Louie og forstått hva serien handler om, forstår klippet. Eller gidder se det helt igjennom.

 

"Hun snakker mye", "hun klager mye". Jada. Serien handler om slike medmenneskelige problemer, og de er ofte satt på spissen. Og hvert tema dras helt ut.

 

Det viktigste poenget er kanskje dette; "hvis du hadde stått utenfor deg selv og sett oss to, så hadde du sett at vi var en match". Selv Louie, overvektig og nesten skallet, ofrer ikke sine medkvinner en sjanse. 

 

Det handler ikke om at man SKAL ditt eller datt, date en du ikke er tiltrukket av eller hva. Tema for serien er å peke på enkelte fenomener og sette igang noen tanker, ikke sette stempler eller en dom på folk. Og det klarer den veldig bra.

Endret av Neeli00
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste poenget er kanskje dette; "hvis du hadde stått utenfor deg selv og sett oss to, så hadde du sett at vi var en match". Selv Louie, overvektig og nesten skallet, ofrer ikke sine medkvinner en sjanse.

Spot on. Og det var akkurat når hun sa det at jeg så det også, at de to var et matchende par utseendemessig (i tillegg til at hun er smart, morsom selvinnsiktsfull og har en bra personlighet). Men allikevel skjønner jeg Louie godt, på tross av at selv er feit, skalla, 45+ og ginger. Og det er jo egentlig ganske føkket.

Anonymous poster hash: 6946f...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de som ikke har sett Louie og forstått hva serien handler om, forstår klippet. Eller gidder se det helt igjennom.

 

"Hun snakker mye", "hun klager mye". Jada. Serien handler om slike medmenneskelige problemer, og de er ofte satt på spissen. Og hvert tema dras helt ut.

 

Det viktigste poenget er kanskje dette; "hvis du hadde stått utenfor deg selv og sett oss to, så hadde du sett at vi var en match". Selv Louie, overvektig og nesten skallet, ofrer ikke sine medkvinner en sjanse. 

 

Det handler ikke om at man SKAL ditt eller datt, date en du ikke er tiltrukket av eller hva. Tema for serien er å peke på enkelte fenomener og sette igang noen tanker, ikke sette stempler eller en dom på folk. Og det klarer den veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spot on. Og det var akkurat når hun sa det at jeg så det også, at de to var et matchende par utseendemessig (i tillegg til at hun er smart, morsom selvinnsiktsfull og har en bra personlighet). Men allikevel skjønner jeg Louie godt, på tross av at selv er feit, skalla, 45+ og ginger. Og det er jo egentlig ganske føkket.

Anonymous poster hash: 6946f...2ec

 

Jeg forstår ham ikke overhodet pga en feit fyr er mer tragisk enn en feit kvinne.

Anonymous poster hash: b52b8...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har vært en "fat girl" men slet aldri med selvtillitten. Jeg var stort sett glad og fornøyd selv om ingen var romantisk interessert i meg. Men så ble jeg slank. Mind blown er det beste uttrykket jeg tror jeg kan bruke om det. Det var som om jeg kom til en annen planet. Alt endrer seg. Jeg tror ikke jeg kan beskrive det til noen som ikke har prøvd å være både tynn og tykk.

Anonymous poster hash: 751f2...f0a

 

 

Såå enig! Har vært der (flere ganger) selv! To helt forskjellige verdener. I tillegg til interesse fra menn så er det en å utrolig stor forskjell på hvor interessert folk er i å snakke med deg. For eksempel kjærester av venninner eller i kameratgjengen til samboer. Men jeg er like smart og interessant uansett om jeg er tynn eller tykk. Og jeg blir generelt behandlet bedre når jeg er tynnere.

 

Jeg tror ikke de som ikke har sett Louie og forstått hva serien handler om, forstår klippet. Eller gidder se det helt igjennom.

 

"Hun snakker mye", "hun klager mye". Jada. Serien handler om slike medmenneskelige problemer, og de er ofte satt på spissen. Og hvert tema dras helt ut.

 

Det viktigste poenget er kanskje dette; "hvis du hadde stått utenfor deg selv og sett oss to, så hadde du sett at vi var en match". Selv Louie, overvektig og nesten skallet, ofrer ikke sine medkvinner en sjanse. 

 

Det handler ikke om at man SKAL ditt eller datt, date en du ikke er tiltrukket av eller hva. Tema for serien er å peke på enkelte fenomener og sette igang noen tanker, ikke sette stempler eller en dom på folk. Og det klarer den veldig bra.

 

Jeg følte jeg forstod klippet ganske greit. Syns ikke hun snakket mye eller klaget mye heller. De hadde en samtale om akkurat det temaet.

 

Enig i det viktigste poenget. De to er i akkurat samme liga. Strengt tatt synes jeg hun er mye finere enn han, men men.

Anonymous poster hash: 06e82...022

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå enig! Har vært der (flere ganger) selv! To helt forskjellige verdener. I tillegg til interesse fra menn så er det en å utrolig stor forskjell på hvor interessert folk er i å snakke med deg. For eksempel kjærester av venninner eller i kameratgjengen til samboer. Men jeg er like smart og interessant uansett om jeg er tynn eller tykk. Og jeg blir generelt behandlet bedre når jeg er tynnere.  Jeg følte jeg forstod klippet ganske greit. Syns ikke hun snakket mye eller klaget mye heller. De hadde en samtale om akkurat det temaet. Enig i det viktigste poenget. De to er i akkurat samme liga. Strengt tatt synes jeg hun er mye finere enn han, men men. Anonymous poster hash: 06e82...022

Har opplevd det samme siden jeg har veid både veldig lite og ganske mye. Folk er mer interessert i en når man er tynn, spesielt menn. Mye hyggeligere og imøtekommende. Jeg kjenner etterhvert på en følelse av å synes folk er falske og overfladiske, synd men man blir formet av sine opplevelser.

Anonymous poster hash: 38faa...9b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for avsporinger og hets.

Mynona, mod.

Fint om dere kan la oss diskutere dette fritt. Minst to av innleggene du slettet var ikke avsporinger.

TS

Anonymous poster hash: 6946f...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnes hun dama der som for tjukk til å date? I den virkelige verden er hun bare litt overvektig. Å finne seg noen selv om man veier 70-80 kg er da ikke noe problem. Interessant klipp, men opplever at hun er "Holywood-tykk". I "den virkelige verden" er vel hun mye mer fysisk attraktiv enn Louis?

 

Hva regner dere som for mye eller for lite til å få romantisk oppmerksomhet fra menn? Hva som er "tykk" og hva som er "tynn" varierer veldig fra øye til øye. Har selv veid både 55kg og 70 (er normal høy), opplever at oppmerksomheten jeg fikk var ganske lik, untatt at kanskje utlendinger sjekket meg oftere opp når jeg var på mitt slankeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fint om dere kan la oss diskutere dette fritt. Minst to av innleggene du slettet var ikke avsporinger.

TS

Anonymous poster hash: 6946f...2ec

Beklager om du mener jeg har moderert bort for mye. Innleggene som er slettet gjelder diskusjon vedrørende intelligens og jeg tok også det utløsende innlegget for denne avsporingen, da jeg vurderte det dithen at dette lå utenfor temaet for tråden. 

 

Mynona, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om du mener jeg har moderert bort for mye. Innleggene som er slettet gjelder diskusjon vedrørende intelligens og jeg tok også det utløsende innlegget for denne avsporingen, da jeg vurderte det dithen at dette lå utenfor temaet for tråden.

Mynona, mod.

Shit happens, så det går bra. Koslig at du tok deg tid til å svare :)

Anonymous poster hash: 6946f...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er tjukk blir alt i dating vanskeligere. Dette ender fort opp med en diskusjon der man må peke på individuelle utløsende årsaker for at man har lav suksess med datingen. Likevel er det én sannhet: det hjelper ingen å være overvektige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på at det hun sier i videoen stemmer og at det er noe mange kan kjenne seg igjen i. Samtidig -- hva er det egentlig man kan gjøre med det? Jeg tar til meg det hun sier om å ikke være nedlatende og å ikke si til feite folk at de ikke er feite, osv. Men hva kan enkeltmennesker gjøre med at man ikke er tiltrukket av enkelte kroppstyper? Så klart skal man behandle overvektige med respekt likevel, men man kan ikke bli sammen med noen i frykt for å såre dem eller virke eksluderende heller. Alle har jo sine preferanser.



Anonymous poster hash: a7ad9...bcf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...