AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #61 Skrevet 22. juni 2015 Ene svaret fra en fosterforeldre her, bør fjernes.Hun omtaler en barnevernssak som har versert I media. Hun skriver: i den saken var det både vold og misbruk. Hun unnlater å nevne at far er frikjent for disse anklager.Anonymous poster hash: f1c41...dbc Hun skrev da også at det ikke var hennes påstand, men at det var kommet fram i media at det var det som var påstanden, og grunnlaget for barnevernssaken. Hvor har du lest at det ble frikjennelse? Jeg har ikke sett noe om saken noe sted på nettet, og ante ikke at den var kommet opp en gang. Link? Anonymous poster hash: 5c629...de6 1
Jobbermedbarn Skrevet 22. juni 2015 #62 Skrevet 22. juni 2015 Jeg kjenner personlig til en sak hvor det er blitt fremsatt påstander om at en av foreldrene har slått det ene barnet. Men det er ikke blitt undersøkt for blåmerker, bruddskader, eller andre ting. Dagen før omsorgsovertakelse hadde dette barnet svømmetime med klassen. Ingen så noen blåmerker eller noe der. Og det blir påstått at det skal ha vært et alvorlig tilfelle dagen før denne svømmetimen. De har vært i fylkesnemda og disse beskyldningene ble plukket fra hverandre ganske effektivt. Og nå venter de på svar. Hadde de gjort det de skulle så hadde familien ikke vært i den situasjonen de er nå. Men på grunn av manglende kontroll og undersøkelser har nå foreldrene et stempel på seg i nabolaget og er på flyttefot pga påkjenningen i nabolaget. Barna har i ettertid begynt å utagere på skole og i beredskapshjemmet, og har også sterk separasjonsangst. Alt dette ETTER overtakelsen. Barnevernet som en etat/tjenste er det ikke noe galt i. Det som det er noe galt med er at det er for mye rom for tolkning, og at enkelte saksbehandlere ikke har erfaring eller kompetanse nok til å undersøke enkelte saker, og kommunene har ikke ressurser til å gjøre det ordentlig. Dette har i dette tilfellet ødelagt en familie. Hadde de kledd av ungene og sjekket, fått dem til lege og fått sjekket for alt så hadde dette aldri skjedd. Men som de sa: Det var ikke det viktigste der og da. Det viktigste var å sikre barna. Jommen sa jeg smør!! Anonymous poster hash: 9a740...718 Jeg sier ikke at jeg ikke tror på deg, men har du fått innsyn i alle dokumenter her, også fra BV? Det høres veldig merkelig ut at barnet(a) ikke er undersøkt, når dette var en tydelig alvorlig episode og at de tok barna akutt ut av hjemmet(?) pga denne. Når det gjelder skole, barnehager, helsestasjoner er det dessverre mye som ikke blir oppdaget, og det at ingen har lagt merke til noe (da visste de vel ikke at de skulle se etter noe?) behøver jo ikke bety noen ting. At barna utagerer i beredskapshjemmet er da virkelig også helt naturlig! Det betyr ikke at de ikke har vært utsatt for noe hjemme! Det er utrolig hva som kan bli trygghet for et barn som har levd med feks vold og rus lenge! I noen familier er det veldig skjult, fasaden er perfekt, men barna kan lide under sterk omsorgssvikt for det! Når de kommer i beredskapshjemmet kan de utagere fordi det utrygge er blitt trygt (overlevelsesstrategi, har ikke noe valg) eller fordi de får lov til/føler at nå kan de faktisk reagere uten at noen slår dem feks. Sier ikke at det er slik i dette tilfellet, og ingen tvil om at BV gjør feil, men jeg er fortsatt overbevist om at de i de fleste tilfeller venter for lenge enn det motsatte før de tar barna ut av et hjem. Dette pga erfaring og mye samarbeid med BV i jobben min. 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #63 Skrevet 22. juni 2015 Jeg har observert flere barnevernssaker, både gjennom min egen jobb (jobber i skoleverket, med barn med spesielle behov) og som privatperson. I de tilfellene jeg har opplevd har barnevernets innblanding i all hovedsak vært positiv. Hvis jeg skal utsette noe på de må det være at i en del tilfeller synes jeg de blir tafatte og gjør for lite. Kjenner bl.a. ung gutt, som var tennåring da han selv tok kontakt med bv og fortalte at far slo, og at han ønsket å flytte ut av hjemmet. Gutten hadde blåmerker etter slagene, men faren påsto at de kom fra en sportsaktivitet. Det tok nesten et halvt år før gutten fikk flytte hjemmefra. Foreldrene mine ble meldt til barnevernet da jeg var liten. Jeg vet ikke hva meldingen gikk ut på, og på dette tidspunktet viste jeg heller ikke om den. Min mor har fortalt om det etter at jeg ble voksen. Det kom altså inn en bekymringsmelding på oss, og barnevernet snakket overhodet ikke med oss barna. Mine foreldre er flinke til å snakke for seg,så det forundrer meg egentlig ikke, men jeg skulle virkelig ønske at det hadde kommet flere meldinger, så de kanskje hadde tatt tak i ting, for det var mye som ikke var som det burde vært hjemme hos oss, til tros for en fin fasade. Anonymous poster hash: 4c7d9...e57 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #64 Skrevet 22. juni 2015 Du er klar over at Fylkesnemda oftest dømmer i den retning barnevernet ønsker. Det har t.o.m vært mennesker i Fylkesnemda som har sagt at det ikke er hensiktsmessig å dømme mot barnevernet. Og mange av disse sakene vinner foreldre når de kommer til retten. Det er uttallige eksempler på saker hvor foreldre har blitt fradømt barna i Fylkesnemda, og fått dem tilbake når saken har kommet opp i norske rettsinstanser. Dette er faktisk ett ganske kjent problem. Når Fylkesnemda har fradømt foreldre retten til omsorg for barn, og barn blir flyttet, tar det 1 år før du får opp saken på nytt, og i mellomtiden kan da barnevernet hevde at barnet har fått tilhørighet hos fosterforeldre. Så dette utnyttes av barnevernet i mange saker.Anonymous poster hash: 02528...a93 Jeg har vitnet seks ganger i fylkesnemda og en gang inlagmanstetten. I tre av sakene tapte barnevernet i fylkesnemda, så det sjer ofte at barnevernet taper der også. I et av de tilfellene tapte barnevernet pga for dårlig arbeid og barnet burde vært flytta men barnevernet hadde ikke dokumentert omsorgssvikten godt nok fordi de trodde det ville bli en enkem sak. Så det skjer absoludt den andre veien også. Skulle likt å se referanse til at fylkesnemda oftest dømmer barnevernets vei. Jeg har også opplevd sakkyndige som har støtta foreldrene og gått mot barnevernet så det kan også skje. Anonymous poster hash: c689b...ada 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #65 Skrevet 22. juni 2015 Jeg sier ikke at jeg ikke tror på deg, men har du fått innsyn i alle dokumenter her, også fra BV? Det høres veldig merkelig ut at barnet(a) ikke er undersøkt, når dette var en tydelig alvorlig episode og at de tok barna akutt ut av hjemmet(?) pga denne. Når det gjelder skole, barnehager, helsestasjoner er det dessverre mye som ikke blir oppdaget, og det at ingen har lagt merke til noe (da visste de vel ikke at de skulle se etter noe?) behøver jo ikke bety noen ting. At barna utagerer i beredskapshjemmet er da virkelig også helt naturlig! Det betyr ikke at de ikke har vært utsatt for noe hjemme! Det er utrolig hva som kan bli trygghet for et barn som har levd med feks vold og rus lenge! I noen familier er det veldig skjult, fasaden er perfekt, men barna kan lide under sterk omsorgssvikt for det! Når de kommer i beredskapshjemmet kan de utagere fordi det utrygge er blitt trygt (overlevelsesstrategi, har ikke noe valg) eller fordi de får lov til/føler at nå kan de faktisk reagere uten at noen slår dem feks. Sier ikke at det er slik i dette tilfellet, og ingen tvil om at BV gjør feil, men jeg er fortsatt overbevist om at de i de fleste tilfeller venter for lenge enn det motsatte før de tar barna ut av et hjem. Dette pga erfaring og mye samarbeid med BV i jobben min. Ja jeg har sett dokumentene. Vi har en åpen tone og er 100% ærlige og åpne med hverandre og jeg har støttet dem hele veien. Jeg så også eldste av barna komme ut av dusjen i undertøyet samme dagen som dette skal ha skjedd og det var ikke ett eneste merke. Jeg har også hørt etterpå hva som ble innrømmet i retten, og det var at de ikke hadde undersøkt for skader eller blåmerker, fordi det var ikke deres hovedfokus der og da. Og foreldrene burde vært anmeldt og barna burde vært i dommeravhør, men det er heller ikke blitt gjort. Så her er det grov svikt fra barnevernets side. Det kan jeg garantere deg! Anonymous poster hash: 9a740...718
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #66 Skrevet 22. juni 2015 Jeg har vitnet seks ganger i fylkesnemda og en gang inlagmanstetten. I tre av sakene tapte barnevernet i fylkesnemda, så det sjer ofte at barnevernet taper der også. I et av de tilfellene tapte barnevernet pga for dårlig arbeid og barnet burde vært flytta men barnevernet hadde ikke dokumentert omsorgssvikten godt nok fordi de trodde det ville bli en enkem sak. Så det skjer absoludt den andre veien også. Skulle likt å se referanse til at fylkesnemda oftest dømmer barnevernets vei. Jeg har også opplevd sakkyndige som har støtta foreldrene og gått mot barnevernet så det kan også skje. Anonymous poster hash: c689b...ada Hva driver du med som vitne i så mange BV saker, da? Sakkyndig? I så fall er det ganske skremmende at de slipper til folk som tror mer på anekdotisk bevis enn på statistikk. Fylkesnemda dømmer i favør BV i åtte av ti saker, det står i denne artikkelen. http://www.nrk.no/ho/_-vi-var-ikke-gode-nok-foreldre-1.11586808 Anonymous poster hash: 791be...9a7 1
Jobbermedbarn Skrevet 22. juni 2015 #67 Skrevet 22. juni 2015 Ja jeg har sett dokumentene. Vi har en åpen tone og er 100% ærlige og åpne med hverandre og jeg har støttet dem hele veien. Jeg så også eldste av barna komme ut av dusjen i undertøyet samme dagen som dette skal ha skjedd og det var ikke ett eneste merke. Jeg har også hørt etterpå hva som ble innrømmet i retten, og det var at de ikke hadde undersøkt for skader eller blåmerker, fordi det var ikke deres hovedfokus der og da. Og foreldrene burde vært anmeldt og barna burde vært i dommeravhør, men det er heller ikke blitt gjort. Så her er det grov svikt fra barnevernets side. Det kan jeg garantere deg! Anonymous poster hash: 9a740...718 Det er sikkert noen fra BV her som kan dette bedre enn meg, men jeg er ganske sikker på at hvis BV vurderer (ut fra bekymringsmelding/samtale) at barnets liv og helse er i fare er det høyest prioritert og få barnet ut av hjemmet, logisk nok! Ofte parallellt melder de til politiet, noe de har plikt til når det gjelder vold/overgrep. 1
LilleSnupp Skrevet 22. juni 2015 #68 Skrevet 22. juni 2015 Poenget er at det finnes ingen objektiv test. Symptomene på ADHD samsvarer i mange tilfeller på symptomene til omsorgssvikt; disse viser seg også på flere arenaer. Barn med ADHD har også gjennomgående foreldre med lavere sosioøkonomisk status - noe flertallet av barnevernsbarn også har. Dette vil jeg gjerne se dokumentasjon på. 2
ops2 Skrevet 22. juni 2015 #69 Skrevet 22. juni 2015 Jeg anbefaler å lese dette innlegget om barnevernet: http://www.vg.no/nyheter/meninger/barnevernet/vi-maa-snakke-sammen-om-barnevernet/a/23471235/ Det er ingen som bestrider at barn må fjernes fra familier med rus, omsorgsvikt og vold. Men i løpet av flere år har det blitt en utvikling hvor barn har blitt fjernet på spinkelt grunnlag. Det har blitt så mange lignende historier at det er vanskelig å overse det med at barnevernet vil "barnas beste". Dette er en for rund formulering. Et uavhengig kontollorgan må kunne granske enkeltsaker selv om familien er anonymisert. For mange foreldre har overlevert saksdokumenter som sakkyndiges vurderinger, rapporter og vedtak til journalister. Det nytter ikke lenger å vise til taushetsplikten. Foreldrene er part i saken og har nøyaktig de samme dokumentene som barnevernet. Det går ikke lenger å si at "det er sikkert noe alvorlig, selv om foreldrene påstår noe annet" og "barnevernet tar ikke barn for slike ting, foreldrene lyver". Dokumentene bekrefter foreldrenes historie. http://www.dagbladet.no/2015/05/21/nyheter/innenriks/barnevern/39283632/ Hva er konsekvensene av en feil? Hvis en baby blir tatt fra hjemmet etter vedtak i fylkesnemda og tingretten dømmer til fordel for foreldrene etter et år - da har barnet knyttet seg så sterkt til fosterhjemmet at det ikke kan tilbakeføres. Det går ofte ikke å rette opp. Se linken over. Kvinnen får for øvrig ikke tilbake omsorgsretten for sitt yngste barn, som var bare noen måneder ved omsorgsovertakelsen. Retten konkluderer med at gutten ikke rakk å etablere noen tilkytning til moren, og at han har etablert en trygg tilknytning til fosterforeldrene. Å fjerne et barn fra hjemmet hvor det er en del feil og mangler framstilles ofte som om barnet skal få et 100% perfekt liv. Virkeligheten er ofte en rotløs oppvekst, med flyttinger fra fosterfamilie til fosterfamilie, og institusjoner. Som ung voksen har man intet nettverk. Det er denne virkeligheten som møter for mange etter en omsorgsovertagelse. http://www.budstikka.no/ungdom/barn/barnevernet/pa-leting-etter-en-familie/f/5-55-106916 Rita har 14 år i barnevernstjenesten bak seg. Hun har bodd på barnehjem, i beredskapshjem og i fosterfamilie. Den siste tiden på en barnevernsinstitusjon i Bærum. Hun har gått på åtte ulike ungdomsskoler og flyttet mer enn de fleste. I en periode over flere år bodde hun også hos en fosterfamilie et sted på østlandet. – På små steder har det vært vanskelig å komme inn i miljøene. De fleste har kjent hverandre siden de var små, og så plutselig kom jeg. Og hvem var jeg egentlig? Rita trekker på skuldrene. Hun vet godt hvor krevende det kan være å skape nettverk på et nytt sted. Når man i tillegg er midt i tenårene og skal passe inn etter gitte regler, kan det by på utfordringer. Vi får ikke vite bakgrunnen for at hun ble barnevernsbarn, men hun har ikke hatt noen optimal oppvekst i barnevernets omsorg. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Hva gjør det med et barn å bli skilt fra sine søsken, sin familie, sin skole, sine venner, hele sitt nettverk? Å få et nytt liv hvor en klem fra bestemor når de møtes blir sett på som en feil? http://www.dt.no/nyheter/midtfylket/nyheter/klem-forte-til-refs-fra-barnevernet/s/2-2.1748-1.8502431 Når barna skal ha samvær med sine foreldre, rapporterer ofte barnevernet og fosterfamilien at barnet blir urolig og opprørt, og gråter både før og etter besøk. Dette blir sett som et bevis på at samvær med foreldrene er skadelig, og at foreldrene må ha behandlet barnet ille siden barna reagerer med uro og gråt. Det minner om argumentasjonen for å nekte barn som var innlagt på sykehus kontakt med sine foreldre. Helt opp til 70-tallet ble foreldrene holdt borte fra sykehuset, med nøyaktig samme argument om at barna gråt, raste og ble urolige på grunn av besøkene. I dag er det vanskelig å forstå at fagfolk ikke skjønte at barnas oppførsel var forårsaket av traumer på grunn av adskillelsen. Psykiske plager og problemer for barnevernsbarna etter at de er kommet under barnevernets omsorg forklares 100% med at de er skadet før overtakelsen. Det er ingen som har forsket, eller som engang vil forske på hvordan adskillelse fra sine søsken vil påvirke psyken. Hvordan det å være på et fremmed sted vil føles. Hvordan det å skifte saksbehandler og fosterhjem blir nye mennesker å forholde seg til. Man må våge å spørre: Når blir skadevirkningene av å la barna bli hos de biologiske foreldrene større enn skadevirkningene av å fjerne de? Når er en familie bra nok? Hvor mange opplever egentlig en perfekt oppvekst? 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #70 Skrevet 23. juni 2015 Det er sikkert noen fra BV her som kan dette bedre enn meg, men jeg er ganske sikker på at hvis BV vurderer (ut fra bekymringsmelding/samtale) at barnets liv og helse er i fare er det høyest prioritert og få barnet ut av hjemmet, logisk nok! Ofte parallellt melder de til politiet, noe de har plikt til når det gjelder vold/overgrep. De skal egentlig gjøre det ja. Men det ble ikke gjort. Foreldrene er ikke blitt anmeldt, det er ikke foretatt noe dommeravhør av barna, og de klarte ikke å fremlegge ett eneste bevis på at noe hadde skjedd. Og hadde de sjekket disse tingene hadde foreldrene ikke vært I denne situasjonen nå. Utrolig hvor naive folk er og stoler blindt på at alt blir gjort helt perfekt og korrekt til en hver tid. Og hvis noen her jobber barnevernet så vet de like godt som mange andre her at de tar en liten setning og vrir og vender på det til det får en annen betydning og at de utelater ting som går mot des favør. Ikke Vær så godtroende folkens...Anonymous poster hash: 9a740...718 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #71 Skrevet 23. juni 2015 Mange fortvilte historier her. Lett å skylde på at det kan gjøres feil i alle jobber. Bør ikke gjøre noen feil som lege, og heller ikke i barnevernet nei. Jeg er kritisk til barnevernet dom system, noe må endres der. Bra dette diskuteres i media nå.Anonymous poster hash: 029da...bcd 1
Jobbermedbarn Skrevet 23. juni 2015 #72 Skrevet 23. juni 2015 (endret) De skal egentlig gjøre det ja. Men det ble ikke gjort. Foreldrene er ikke blitt anmeldt, det er ikke foretatt noe dommeravhør av barna, og de klarte ikke å fremlegge ett eneste bevis på at noe hadde skjedd. Og hadde de sjekket disse tingene hadde foreldrene ikke vært I denne situasjonen nå. Utrolig hvor naive folk er og stoler blindt på at alt blir gjort helt perfekt og korrekt til en hver tid. Og hvis noen her jobber barnevernet så vet de like godt som mange andre her at de tar en liten setning og vrir og vender på det til det får en annen betydning og at de utelater ting som går mot des favør. Ikke Vær så godtroende folkens...Anonymous poster hash: 9a740...718 Så saken som er en så alvorlig voldssak at barna er satt i beredskapshjem, vært oppe i fylkesnemda, og barnevernet har ikke anmeldt foreldrene til politiet? Er du sikker på dette? Som du sikkert vet er det rettsvesenet som tar ut tiltale. Som du sikkert også vet er det mye kritikk fra faglig hold at rettsvesenet bruker lang tid på dette, og at feks dommsavhør av barna kommer mye senere enn det burde. Det er ikke barnevernet som tar avhør, det er rettsvesenet og før det må det taes ut en tiltale, er du sikker på at det ikke er her forsinkelsen ligger? Man må da ikke være naiv eller godtroende selv om man ikke umiddelbart godtar alt det som blir sagt fra en side av saken? Det er lov til å ha flere tanker i hodet samtidig, og ut fra et faglig ståsted ser jeg ting annerledes enn deg, slik jeg har kommentert det! Jeg vet ingenting om denne spesielle saken, men mye om barn, foreldre og BV fra et generelt faglig ståsted. Og jeg mener fortsatt at BV i de aller fleste tilfeller griper for sent inn. At de gjør feil, utvilsomt, det gjør vi alle som jobber med mennesker, dessverre, og noen ganger får det dessverre mye større konsekvender enn det burde. Vil bare også nevne at i 90% av tilfellene jobber BV med foreldre og barn i hjemmet, alt fra lavterskeltilbud og oppover. Det er jo det aller beste for alle at barna kan bli i hjemme, og det blir de jo i de aller fleste tilfeller også! PS Sorry kursiv, får det ikke bort! Endret 23. juni 2015 av Jobbermedbarn
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #73 Skrevet 23. juni 2015 Ja så klart jeg er sikker! Uansett skal det sikres beviser i form av å dokumentere skader, skal det ikke? Og i følge foreldrenes advokat var det opp til barnevernet å sørge for en anmeldelse og å få på plass et dommeravhør. Denne advokaten er den beste i sitt felt og har 30 års erfaring med slike saker. Så han bør vite hva han snakker om. Jo, du er godtroende. Jeg vet mer om denne saken enn deg. Men du som er så opptatt av å forsvare en etat som manipulerer og demonstrerer makt for å hevde seg selv ser ikke hvor de feiler og hvilke følger det får. I slike saker må det gjennomføres et dommeravhør av barna. Og for at det skal skje må foreldrene anmeldes/tiltales først. Det skal skje med en gang barn blir tatt ut av hjemmet. Og de innrømmet at de ikke hadde gjort noen av disse tingene i fylkesnemda. Du må virkelig våkne opp og se dem for hva de er altså. Anonymous poster hash: 9a740...718 1
Jobbermedbarn Skrevet 23. juni 2015 #74 Skrevet 23. juni 2015 (endret) Ja så klart jeg er sikker! Uansett skal det sikres beviser i form av å dokumentere skader, skal det ikke? Og i følge foreldrenes advokat var det opp til barnevernet å sørge for en anmeldelse og å få på plass et dommeravhør. Denne advokaten er den beste i sitt felt og har 30 års erfaring med slike saker. Så han bør vite hva han snakker om. Jo, du er godtroende. Jeg vet mer om denne saken enn deg. Men du som er så opptatt av å forsvare en etat som manipulerer og demonstrerer makt for å hevde seg selv ser ikke hvor de feiler og hvilke følger det får. I slike saker må det gjennomføres et dommeravhør av barna. Og for at det skal skje må foreldrene anmeldes/tiltales først. Det skal skje med en gang barn blir tatt ut av hjemmet. Og de innrømmet at de ikke hadde gjort noen av disse tingene i fylkesnemda. Du må virkelig våkne opp og se dem for hva de er altså. Anonymous poster hash: 9a740...718 Jeg skrev at jeg ikke hadde noe kjennskap til denne saken, trist hvis BV her ikke har gjort jobben sin og det går utover barna og fam. Du får gjerne tro jeg er godtroende, du vet lite om hva slags erfaringer jeg har både jobb og privat, men godtroende er jeg ikke. Dette er som jeg har skrevet før kompliserte saker hvor man må se hele bildet for å se hva slags feil som evt er blitt gjort. Endret 23. juni 2015 av Jobbermedbarn 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #75 Skrevet 23. juni 2015 Utrolig hvor naive folk er og stoler blindt på at alt blir gjort helt perfekt og korrekt til en hver tid. Og hvis noen her jobber barnevernet så vet de like godt som mange andre her at de tar en liten setning og vrir og vender på det til det får en annen betydning og at de utelater ting som går mot des favør. Ikke Vær så godtroende folkens...Anonymous poster hash: 9a740...718 Helt enig. Kan ikke annet enn å riste på hodet over hvor naive og godtroende folk flest er. Jeg har dessverre også sett hvor langt BV er villig til å gå for å vinne en sak på prinsippielt grunnlag. Vi snakker om dokumentforfalskning og beviselige løgner... Anonymous poster hash: a7fee...184 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #76 Skrevet 23. juni 2015 Helt enig. Kan ikke annet enn å riste på hodet over hvor naive og godtroende folk flest er. Jeg har dessverre også sett hvor langt BV er villig til å gå for å vinne en sak på prinsippielt grunnlag. Vi snakker om dokumentforfalskning og beviselige løgner... Anonymous poster hash: a7fee...184 Jeg håper da virkelig ikke at de vant med det? Anonymous poster hash: 9a740...718
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #77 Skrevet 23. juni 2015 Jeg håper da virkelig ikke at de vant med det?Anonymous poster hash: 9a740...718 Er litt usikker på hvem "de" er, men de fleste har begrenset erfaring og tror at siden BV er en offentlig etat så MÅ det jo være bra. Anonymous poster hash: a7fee...184
Jobbermedbarn Skrevet 23. juni 2015 #78 Skrevet 23. juni 2015 Er litt usikker på hvem "de" er, men de fleste har begrenset erfaring og tror at siden BV er en offentlig etat så MÅ det jo være bra. Anonymous poster hash: a7fee...184 Hva slags erfaring har du da, utenom den ene saken du skrev om? Iom at du skriver folk flest er godtroende og folk flest har liten erfaring regner jeg med at du har en omfattende kjennskap til BV og saker de jobber med? Min erfaring er helt motsatt av din; kjennskapen til BV kommer fra enkeltsaker presentert fra den ene siden i media/fra foreldrene, og mange vet veldig lite om hva de fleste ressursene til BV går til; hjelpetiltak i hjemmet og mye forebyggende arbeid for at foreldrene skal kunne gi barna den omsorgen de trenger! 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #79 Skrevet 24. juni 2015 Hva slags erfaring har du da, utenom den ene saken du skrev om? Iom at du skriver folk flest er godtroende og folk flest har liten erfaring regner jeg med at du har en omfattende kjennskap til BV og saker de jobber med? Min erfaring er helt motsatt av din; kjennskapen til BV kommer fra enkeltsaker presentert fra den ene siden i media/fra foreldrene, og mange vet veldig lite om hva de fleste ressursene til BV går til; hjelpetiltak i hjemmet og mye forebyggende arbeid for at foreldrene skal kunne gi barna den omsorgen de trenger! Du kan være trygg på at jeg har sett dokumentasjon i mange saker. Fra begge sider. Og min påstand kommer ikke fra saker jeg har lest om i media. Anonymous poster hash: a7fee...184 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #80 Skrevet 24. juni 2015 Dere er naive. Særlig at dere "bryr" dere om de stakkars barna og unge. Anonymous poster hash: 51de3...16d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå