Gå til innhold

Han skrev dette...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere er jo like ille begge to, ser du ikke det?

 

-Du ringer, melder og styrer på når han ikke er å få tak i. Da blander du til og med inn kompiser.

 

-Når HAN ringer eller melder, så svarer jo ikke du heller! 

-Når HAN vil treffe deg, så vil du ikke treffe han akkurat da. Enten fordi han gjorde noe feil og du er sint eller fordi du "skal noe annet". 

 

-Innimellom tar en av dere tlf eller svarer på melding, og da blir det bare krangel.

 

-ALT han gjør blir mistenkeliggjort. Det er vel pga erfaring med mye sinte meldinger, kjefting på tlf osv at han ikke tar tlf hver eneste gang du ringer eller svarer på sms. Han vil vel utsette ubehaget til senere, og noen ganger passer det ikke/vil man ikke snakke/melde. Det trenger ikke å være fordi han "ser" andre, det kan som sagt være mange grunner til det.

 

-Jeg er enig i at han burde ha vært tilgjengelig når dere skulle treffes i byen, men kanskje han var litt lei ettersom du ikke ville treffes kvelden før, og du utsatte stadig dette bytreffet. 

 

-Dette forholdet høres veldig slitsomt og utrivelig ut, både for deg og han. 

Endret av Majott
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser du er veldig opphengt i å finne ut hva som har skjedd.

 

Hvilken forskjell vil det egentlig gjøre for deg?

 

Om han ikke har gjort noe galt eller noe "galt", vil du klare å gå videre og bygge et sunt forhold uten en mistenksomhet som ødelegger?

 

Om du finner ut at han har gjort noe galt eller noe du ikke kan akseptere. Vil du klare å gi slipp og ikke prøve å bygge opp  et forhold igjen?

 

Jeg ser for meg at enten så svinger han veldig, og klarer ikke å forholde seg til krav innimellom. Når han er oppe så ønsker han å klare å ha et forhold til deg, han tar kontakt og legger planer - når han er nede så stenger han deg( og kanskje "verden") ute, enten  han ikke klarer eller orker å forholde seg til deg eller andre. Kanskje han skammer seg og sier han har vært sammen med en kamerat eller glemt telefonen.

Årsaken kan være psykisk eller rusavhengig?

 

Dere er kanskje blitt sittende fast i et mønster av en form for medavhengighet hvor ingen av dere klarer å gi slipp eller egentlig vet hva dere vil eller hvordan dere kan få det til.

 

Han kan være en drittsekk som leker med deg og får noe ut av å holde deg på gress, men jeg tror egentlig ikke det. Jeg tror ikke han ville holdt på i så lang tid uten sex og uten egentlig å komme noen vei.

Hadde han vært en slik drittsekk så tror jeg han hadde oppført seg eksemplarisk en stund - slik at du stolte på ham før han gikk ut og gjorde noe. Eller bare gått videre til et enklere "bytte".

 



Anonymous poster hash: 99348...815
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke hvorfor noen av dere har giddet å holde på med dette tullet her i 4 år. Dere begge kaster bort livet deres og står fast i noe som er destruktivt. Det finnes mange flere menn der ute og du går kanskje glipp av den store kjærligheten fordi du velger å være stucked på et vis med denne fyren. Du håper og håper at det skal ordne seg men når det har gått 4 år så blir det nok ikke noe bedre. Hvorfor er du så desperat på et vis til å få denne mannen til å være din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er noe som skurrer.

 

Anonymous poster hash: b95e3...530

 

 

Problemet ditt, tror jeg, er at du synes ALT skurrer, og at du konstant går rundt og leter etter ting å anklage han for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette her, er dere sammen eller ikke? Hvis dere har vært sammen i fire år uten å ha sex, er det pga religion? Hele opplegget høres mildt sagt merkelig ut. Hva får du ut av det, TS, bortsett fra raseri og frustrasjon? Er det ikke på tide å la det fare?



Anonymous poster hash: 87791...1dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Elendig på å ha kontakt over mobil? Er det sånn du tolker hans oppførsel?

 

Jeg kaller det drittsekk!

 

Ts

Anonymous poster hash: b95e3...530

 

 

Nei, jeg tolker oppførselen hans som at han er lei av alt det dramaet du lager uten å ha noen grunn for det. 

Du kaller ham drittsekk, men du virker veldig paranoid her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For 4 år siden var kjæreste med en som oppførte seg likt som din kjæreste. Han satt konstant på Facebook, skrev meldinger til jenter hele tiden og fikk ofte telefoner fra de. Det gjorde jo meg ekstremt sjalu og jeg endte da opp med å snike på hans Facebook. Jeg hadde rett i min mistanke, han skrev seksuelt med flere jenter og dette var jenter jeg vet han hadde hatt forhold til tidligere. Han fikk mange mystiske telefoner på kvelden/natten og snek seg unna så jeg ikke skulle høre. Det var den samme jenten som ringte han hele tiden. Sjalusien min tok overhånd og det ble slutt mellom oss. Etter kort tid fikk jeg høre fra mine søstre og mamma som var venn med han på Facebook at han hadde funnet seg en ny. Dette var jenten han hadde "mystiske" telefonsamtaler med jevnlig. Jeg er veldig glad jeg kom meg vekk fra han. Nå har jeg en fantastisk samboer som er helt motsatt av min eks-kjæreste :)

Håper du tar det rette valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 4 år siden var kjæreste med en som oppførte seg likt som din kjæreste. Han satt konstant på Facebook, skrev meldinger til jenter hele tiden og fikk ofte telefoner fra de. Det gjorde jo meg ekstremt sjalu og jeg endte da opp med å snike på hans Facebook. Jeg hadde rett i min mistanke, han skrev seksuelt med flere jenter og dette var jenter jeg vet han hadde hatt forhold til tidligere. Han fikk mange mystiske telefoner på kvelden/natten og snek seg unna så jeg ikke skulle høre. Det var den samme jenten som ringte han hele tiden. Sjalusien min tok overhånd og det ble slutt mellom oss. Etter kort tid fikk jeg høre fra mine søstre og mamma som var venn med han på Facebook at han hadde funnet seg en ny. Dette var jenten han hadde "mystiske" telefonsamtaler med jevnlig. Jeg er veldig glad jeg kom meg vekk fra han. Nå har jeg en fantastisk samboer som er helt motsatt av min eks-kjæreste :)

Håper du tar det rette valget!

 

TS' kjæreste har ikke gjort dette. Hun inbiller seg at han gjør noe galt hele tiden når sannheten er at hun klikker i vinkel fordi han ikke svarer på telefon eller SMS med en gang og beskylder ham for utroskap uten grunn konstant. 

Anonymous poster hash: e6d3f...849

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bringer jo frem det verste i hverandre, og det er ikke akkurat noe å bygge et stabilt forhold på.

Der virker dessuten som om du allerede har bestemt deg for at han er drittsekk, og at alt han gjør kan tolkes slik.

At det har holdt på i 4(!) år er helt utrolig, ser du ikke selv at dette ikke kan føre noe sted? Uansett hva galt han har gjort tidligere, så hjelper det ikke å holde det imot han i all evighet. Hvis dere skulle kunne hatt et normalt forhold, så måtte du ha lagt det bak deg. Så lenge du tolker alt i verste mening, så er det jo dødfødt. Siden denne tankegangen allerede er så godt innarbeidet hos deg, så er det beste å gå videre. Drit i han og gå videre.

Anonymous poster hash: d06f9...f6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS' kjæreste har ikke gjort dette. Hun inbiller seg at han gjør noe galt hele tiden når sannheten er at hun klikker i vinkel fordi han ikke svarer på telefon eller SMS med en gang og beskylder ham for utroskap uten grunn konstant.

Anonymous poster hash: e6d3f...849

Ser nå at jeg ikke har fått med meg alt som er skrevet. Takk for at du passer på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min var en sånn som konstant mente at jeg kom til å forlate han, var sjalu på alle rundt meg osv. Etter mange år endte jeg opp med å kysse en annen.



Anonymous poster hash: ed365...aca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok psykiatri i bildet for begge parter, regner jeg med?

 

Ts du burde sagt noe om din diagnose i startinnlegget! Går ut fra at det dreier seg om paranoid schizofren for din del, og angst for hans del? 

 

Går du i behandling og får du medisinering?

Hva med mannen, gjør han det?

 

 



Anonymous poster hash: d75e6...dc8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her : synes det er rart at ikke flere her reagerer på hvordan han var mot meg på lørdag.

 

Når dere har avtale med noen, stikker dere bare ifra den avtalen uten å gi beskjed? Synes dere dette er helt greit?

 

Han tok initiativ til avtalen tidlig på dagen ( i 11-tida ) , responderte da jeg svarte, og skrev i 13.30 tida at de skulle spise, og at jeg måtte komme etterpå. Når jeg så tar kontakt i 14 tida, svarer han meg aldri. Han ringer over TI timer seinere, etter kl 23 ( dvs når hele dagen har gått ), og kommer med en løgn om at "han glemte en lydløs mobil ".

 

Han må ha sett tydelig at jeg mld og ringte, for det var ikke så lenge etter han skrev at de skulle spise. Han ignorerte meg etter at han selv hadde invitert meg. Fordi jeg kontaktet hans venn, fikk jeg rede på at HAN var ute med noen andre, og han visste ikke hvor HAN var. Dette prioriterte HAN foran å møte meg, foran å gi meg noe beskjed. Er det ingen som reagerer på dette? Han LYVER åpenbart, pluss bare dropper meg plutselig uten en lyd!

 

Hvis dét handler om at jeg er paranoid, lurer jeg virkelig på hva paranoid er! 



Anonymous poster hash: b95e3...530
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg ser du er veldig opphengt i å finne ut hva som har skjedd.

 

Hvilken forskjell vil det egentlig gjøre for deg?

 

Om han ikke har gjort noe galt eller noe "galt", vil du klare å gå videre og bygge et sunt forhold uten en mistenksomhet som ødelegger?

 

Om du finner ut at han har gjort noe galt eller noe du ikke kan akseptere. Vil du klare å gi slipp og ikke prøve å bygge opp  et forhold igjen?

 

Jeg ser for meg at enten så svinger han veldig, og klarer ikke å forholde seg til krav innimellom. Når han er oppe så ønsker han å klare å ha et forhold til deg, han tar kontakt og legger planer - når han er nede så stenger han deg( og kanskje "verden") ute, enten  han ikke klarer eller orker å forholde seg til deg eller andre. Kanskje han skammer seg og sier han har vært sammen med en kamerat eller glemt telefonen.

Årsaken kan være psykisk eller rusavhengig?

 

Dere er kanskje blitt sittende fast i et mønster av en form for medavhengighet hvor ingen av dere klarer å gi slipp eller egentlig vet hva dere vil eller hvordan dere kan få det til.

 

Han kan være en drittsekk som leker med deg og får noe ut av å holde deg på gress, men jeg tror egentlig ikke det. Jeg tror ikke han ville holdt på i så lang tid uten sex og uten egentlig å komme noen vei.

Hadde han vært en slik drittsekk så tror jeg han hadde oppført seg eksemplarisk en stund - slik at du stolte på ham før han gikk ut og gjorde noe. Eller bare gått videre til et enklere "bytte".

 

Anonymous poster hash: 99348...815

 

Takk for svaret ditt, synes det var reflektert og du gikk dypere. Føler du er inne på noe når du nevner at han ikke takler krav, kanskje også en slags forpliktelsesangst? Hmm, vanskelig, for han kan være så svingende, som du skriver. Vet liksom aldri hvilket humør han er i, og da kan han svitsje fra å være den beste mannen til å bli den verste.

 

Føler ofte at hver gang vi er på vei mot noe, kan han ødelegge det, med sånn han f.eks var nå på lørdag.

 

Har lurt noen ganger på om det er fordi han da har noen andre der, at det er derfor han plutselig oppfører seg som en drittsekk.  

 

Vi har jo hatt flere perioder uten noe kontakt ( flere mnd ), og da har han sikkert sett andre, og kanskje han har kontakt med ei/noen, og det gjør meg skeptisk.  Føler han ikke tar det på alvor når han ikke gjør meg trygg, men det motsatte..

Han var jo ute med noen andre , en "kompis" som han sa, for kameraten var i leiligheten hans ( bodde der i helga ) Så han løy åpenbart til meg om "lydløs glemt mobil". 

 

Det siste du nevner er interessant, men hva om han har flere "bytter" til hvert humør han er i? Jeg vet ikke, jeg bare spekulerer hvorfor han var som han var mot meg på lørdag. For det er ikke greit!

 

 

Ts

Anonymous poster hash: b95e3...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo like ille begge to, ser du ikke det?

 

-Du ringer, melder og styrer på når han ikke er å få tak i. Da blander du til og med inn kompiser.

 

-Når HAN ringer eller melder, så svarer jo ikke du heller! 

-Når HAN vil treffe deg, så vil du ikke treffe han akkurat da. Enten fordi han gjorde noe feil og du er sint eller fordi du "skal noe annet". 

 

-Innimellom tar en av dere tlf eller svarer på melding, og da blir det bare krangel.

 

-ALT han gjør blir mistenkeliggjort. Det er vel pga erfaring med mye sinte meldinger, kjefting på tlf osv at han ikke tar tlf hver eneste gang du ringer eller svarer på sms. Han vil vel utsette ubehaget til senere, og noen ganger passer det ikke/vil man ikke snakke/melde. Det trenger ikke å være fordi han "ser" andre, det kan som sagt være mange grunner til det.

 

-Jeg er enig i at han burde ha vært tilgjengelig når dere skulle treffes i byen, men kanskje han var litt lei ettersom du ikke ville treffes kvelden før, og du utsatte stadig dette bytreffet. 

 

-Dette forholdet høres veldig slitsomt og utrivelig ut, både for deg og han. 

Takk for svar. Vi hadde ikke en plan om og møtes fredag, han var nokså kjip på sms tidligere på dagen,   så da han plutselig sa at jeg kunne komme å være med dem, hadde jeg ikke lyst , og da jeg ringte seint på kvelden, var det en spontan forespørsel fra hans side, og jeg sa at jeg trodde ikke jeg kom. Ble glad og overrasket da han mld meg neste dag og inviterte meg med, men når han så ga f... i hele avtalen med meg, reagerer jeg! Han må ha sett at jeg mld og ringte flere ganger for det var ikke så lenge etter han mld og sa de skulle spise ( i 13-14tida ) og da hadde han jo mobilen!

Når han da ringer etter kl 23, og kommer med at han "glemte en lydløs mobil", lyver han lang vei. Er det rart jeg blir skeptisk når han lyver? Kameraten,( som var i leiligheten hans) , sa han var ute, han selv sa han møtte en "kompis", det prioriterte han foran meg. Han giddet ikke gi meg beskjed en gang, så jeg ble gående å lure i all den tida! Totalt mangel på empati, spør du meg. 

 

 

Ts

 

 

Anonymous poster hash: b95e3...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for svaret ditt, synes det var reflektert og du gikk dypere. Føler du er inne på noe når du nevner at han ikke takler krav, kanskje også en slags forpliktelsesangst? Hmm, vanskelig, for han kan være så svingende, som du skriver. Vet liksom aldri hvilket humør han er i, og da kan han svitsje fra å være den beste mannen til å bli den verste.

 

Føler ofte at hver gang vi er på vei mot noe, kan han ødelegge det, med sånn han f.eks var nå på lørdag.

 

Har lurt noen ganger på om det er fordi han da har noen andre der, at det er derfor han plutselig oppfører seg som en drittsekk.  

 

Vi har jo hatt flere perioder uten noe kontakt ( flere mnd ), og da har han sikkert sett andre, og kanskje han har kontakt med ei/noen, og det gjør meg skeptisk.  Føler han ikke tar det på alvor når han ikke gjør meg trygg, men det motsatte..

Han var jo ute med noen andre , en "kompis" som han sa, for kameraten var i leiligheten hans ( bodde der i helga ) Så han løy åpenbart til meg om "lydløs glemt mobil". 

 

Det siste du nevner er interessant, men hva om han har flere "bytter" til hvert humør han er i? Jeg vet ikke, jeg bare spekulerer hvorfor han var som han var mot meg på lørdag. For det er ikke greit!

 

 

Ts

Anonymous poster hash: b95e3...530

 

Er han kjæresten din? Ligger dere med hverandre?

Anonymous poster hash: 87791...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Er han kjæresten din? Ligger dere med hverandre?

Anonymous poster hash: 87791...1dc

 

Ønsker ikke å utdype for mye her. Har følt at vi har hatt noe, og sist helg oppførte han seg som kjæresten min, også blandt vennene sine. Han virker interessert som en kjæreste når vi møtes, da er det ikke rettferdig hvis han holder på med andre samtidig. Da er han ute av livet mitt!

 

 

Ts

Anonymous poster hash: b95e3...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ønsker ikke å utdype for mye her. Har følt at vi har hatt noe, og sist helg oppførte han seg som kjæresten min, også blandt vennene sine. Han virker interessert som en kjæreste når vi møtes, da er det ikke rettferdig hvis han holder på med andre samtidig. Da er han ute av livet mitt!

 

 

Ts

Anonymous poster hash: b95e3...530

 

Da er dere jo ikke sammen. Er helt enig i at man ikke dropper venner på den måten, men det er ikke noe du får gjort. Bare kutt ham ut.

Anonymous poster hash: 87791...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da er dere jo ikke sammen. Er helt enig i at man ikke dropper venner på den måten, men det er ikke noe du får gjort. Bare kutt ham ut.

Anonymous poster hash: 87791...1dc

 

Det er dine ord. Jeg har oppfattet det annerledes og han har sagt ting som at han har ventet på meg ( i flere år ). Hvis han ser andre, gjør han jo ikke det!

 

Ts

Anonymous poster hash: b95e3...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har flere ganger kalt meg dama si/jenta mi. En stund siden nå, men ofte gjort det. Skal holde hender når vi går ute osv.

 

 

Ts



Anonymous poster hash: b95e3...530
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...