Gå til innhold

Er det nok med 12 truser?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da bør du vite at bakteriene koser seg i et uvaska underliv, bæsjing og tissing gjør alle hver dag...

Anonymous poster hash: 90594...dbc

Ja, det er visst noe med at man bør vaske truser på 60 grader.

Anonymous poster hash: 90a34...76c

Videoannonse
Annonse
Gjest Citronella
Skrevet

Da bør du vite at bakteriene koser seg i et uvaska underliv, bæsjing og tissing gjør alle hver dag...

Anonymous poster hash: 90594...dbc

Det er minimal smittefare om du ikke skifter truse daglig. Eller dusjer daglig. Og en normal avføring er som jeg har beskrevet tidligere glatt og etterlater ikke rester. Spør hvem som helst av leger og du vil få samme svar.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er minimal smittefare om du ikke skifter truse daglig. Eller dusjer daglig. Og en normal avføring er som jeg har beskrevet tidligere glatt og etterlater ikke rester. Spør hvem som helst av leger og du vil få samme svar.

Du, jeg tror faktisk en del leger vil mene at å skifte truse hver dag er en del av normal hygiene.

• Liker 2
Gjest Citronella
Skrevet

Du, jeg tror faktisk en del leger vil mene at å skifte truse hver dag er en del av normal hygiene.

Det du skriver der sier ingenting. Jeg snakker om smittefare kontra velvære. Det er ikke smittefarlig å ikke skifte truse daglig. Eller dusje. Jeg er lege, og kjenner derfor mange andre leger, så jeg er temmelig sikker i min sak at truseskift daglig ikke er noe som betegnes som smittefarlig. Jeg anbefaler deg lese deg opp på bakterier, normalflora av bakterier, samt spredning. I hovedsak; søk etter litteratur som omhandler bakterier og les. Da får du fakta å forholde deg til. Et velment råd. :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skal til utlandet i 4 uker, og jeg suger virkelig til å pakke så da kommer jeg med dette dumme spm. 

Holder det med 12 truser til 4 uker eller er det altfor lite??? Pleier alltid å bruke innlegg og bytter truser hver 2-3 dag + at jeg har mulighet til å vaske trusene hele tida, så ja... Hehehe flaut :fnise:

Anonymous poster hash: 8347a...682

Det er helt sikkert nok med 12 truser,Så lenge du har mulighet til å vaske de. God tur.

Anonymous poster hash: ce848...0e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det du skriver der sier ingenting. Jeg snakker om smittefare kontra velvære. Det er ikke smittefarlig å ikke skifte truse daglig. Eller dusje. Jeg er lege, og kjenner derfor mange andre leger, så jeg er temmelig sikker i min sak at truseskift daglig ikke er noe som betegnes som smittefarlig. Jeg anbefaler deg lese deg opp på bakterier, normalflora av bakterier, samt spredning. I hovedsak; søk etter litteratur som omhandler bakterier og les. Da får du fakta å forholde deg til. Et velment råd. :)

Tusen takk.

AnonymBruker
Skrevet

Men nå må vel ikke ting være smittefarlig eller dårlig for helsa for at det skal være uhygienisk. Det er uhygienisk å bruke samme truse i flere dager, det kan begynne å lukte osv.

Jeg blir ikke syk av å la være å vaske meg, men jeg blir urenslig.

Og det er to helt forskjellige diskusjoner om noe er helsefarlig og om noe er hygienisk.

Anonymous poster hash: 9c35d...c11

• Liker 4
Gjest Citronella
Skrevet

Men nå må vel ikke ting være smittefarlig eller dårlig for helsa for at det skal være uhygienisk. Det er uhygienisk å bruke samme truse i flere dager, det kan begynne å lukte osv.

Jeg blir ikke syk av å la være å vaske meg, men jeg blir urenslig.

Og det er to helt forskjellige diskusjoner om noe er helsefarlig og om noe er hygienisk.

Velvære kontra hygiene. Ikke helsefarlig kontra hygiene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Velvære kontra hygiene. Ikke helsefarlig kontra hygiene.

Vel, du skrev vel om smittefare kontra velvære...

Gjest Blondie65
Skrevet

Vel, du skrev vel om smittefare kontra velvære...Anonymous poster hash: 9c35d...c11

Nå får du rulle inn. Citronella har hele tiden forholdt seg til velvære. Det er andre som har påstått at det er smittefarlig å gå med samme truse flere dager.

Mitt skifte av truse sokker og topp hver dag har ingenting med smittefare å gjøre heller, men med velvære.

AnonymBruker
Skrevet

Nå får du rulle inn. Citronella har hele tiden forholdt seg til velvære. Det er andre som har påstått at det er smittefarlig å gå med samme truse flere dager.

Mitt skifte av truse sokker og topp hver dag har ingenting med smittefare å gjøre heller, men med velvære.

Hun skrev at det ikke er smittefare eller farlig å ikke bytte truser hver dag. Jeg har heller ikke skrevet at hun har sagt noe annet. Det jeg skriver er at selv om det ikke er helseskadelig så betyr det ikke at det er hygienisk.

Hvis man ikke bytter truse er det uhygienisk selv om det ikke er helsefarlig.

På samme måte som det ikke er helsefarlig for meg å ikke vaske meg/dusje, så er det uhygienisk.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Hun skrev at det ikke er smittefare eller farlig å ikke bytte truser hver dag. Jeg har heller ikke skrevet at hun har sagt noe annet. Det jeg skriver er at selv om det ikke er helseskadelig så betyr det ikke at det er hygienisk.

Hvis man ikke bytter truse er det uhygienisk selv om det ikke er helsefarlig.

På samme måte som det ikke er helsefarlig for meg å ikke vaske meg/dusje, så er det uhygienisk.Anonymous poster hash: 9c35d...c11

Kanskje du skal lese deg opp på ordet hygienisk?

Gjest Citronella
Skrevet

Takk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I moderne terminologi er det vanligvis brukt om renslighet. God hygiene fremmer god helse, komfort og motvirker sykdom...

At det ikke har noe å si på helsa betyr fortsatt ikke at det er renslig å ikke bytte truse hver dag, å ikke dusje/vaske seg osv... Sist jeg sjekket er det ikke god komfort å sitte ved siden av noen som har en truse som lukter eller lukter svette:)

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

I moderne terminologi er det vanligvis brukt om renslighet. God hygiene fremmer god helse, komfort og motvirker sykdom...

At det ikke har noe å si på helsa betyr fortsatt ikke at det er renslig å ikke bytte truse hver dag, å ikke dusje/vaske seg osv... Sist jeg sjekket er det ikke god komfort å sitte ved siden av noen som har en truse som lukter eller lukter svette:)Anonymous poster hash: 9c35d...c11

Da er vi enige da: for din og andres velværes skyld skifter du truse oftere enn det hygieniske behovet tilsier.

AnonymBruker
Skrevet

Da er vi enige da: for din og andres velværes skyld skifter du truse oftere enn det hygieniske behovet tilsier.

Ja og det har jeg aldri sagt noe på. Hvis du leser første setningen ser du at det idag blir mest brukt om renslighet.

Hovedpoenget mitt var at selv om det ikke er smittefarlig/helseskadelig, så er det fortsatt ikke renslig å bruke samme truse i flere dager.

Jeg sa heller ikke noe imot det hun andre over her sa, jeg sa bare at det er to forskjellige diskusjoner om noe er dårlig for helsa og om noe er urenslig. Skjønner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...