Gå til innhold

Sille's babydrøm


Sille4

Anbefalte innlegg

Hvordan går det, Sille?  :kose:

Alt går veldig bra her, Sapphira :klem1:

 

Jeg fikk endelig svar på hcg blodprøven jeg tok på mandagen i går, og den var steget til over 5000. Så alt er fortsatt bra, heldigvis. Jeg har også kommet halvveis til uke 12. Er 6 + 1 i dag. Og det er 3 uker til første UL :danse: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt går veldig bra her, Sapphira :klem1:

 

Jeg fikk endelig svar på hcg blodprøven jeg tok på mandagen i går, og den var steget til over 5000. Så alt er fortsatt bra, heldigvis. Jeg har også kommet halvveis til uke 12. Er 6 + 1 i dag. Og det er 3 uker til første UL :danse: 

 

Hurra! Så bra :hjerte: Alltid betryggende å få tilbake gode prøver :hjerte: 

 

Spennende med tidlig ul da, få se det lille :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Så bra :hjerte: Alltid betryggende å få tilbake gode prøver :hjerte:

 

Spennende med tidlig ul da, få se det lille :hjerte:

Ja, det var veldig deilig å endelig få svaret i hvertfall! :)

Ja, vi gleder oss stort til det, så nå håper vi bare alt fortsetter å gå bra! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Koselig dagbok, og gøy å lese siden vi er omtrent likt på vei!

Hei :) Så moro! Har du dagbok?

 

 

Hvordan går det? :)

 

Alt bra, Atziri :hug:

 

I dag er jeg 8+3, så i underkant av 4 uker til den magiske uke 12. :nigo: I dag har jeg også bestilt time til første svangerskapskontrolltime, og denne er om to uker. Jeg skulle egentlig på tidlig UL nå til fredag, men det passer ikke allikevel, så vi skal i uke 12. Vi gleder oss stort til det, for da skal vi endelig fortelle det til svigers hvis alt er bra! Da skal jeg også fortelle sjefen, så blir spennende å se hvordan nyheten blir mottatt :laugh:  Jeg som knapt nok hadde symptomer har nå fått merke kvalmen, oppblåst, tisser konstant, sulten HELE tiden, og all energi er borte. Men jeg trøster meg med at i det store og hele er ikke dette ille i forhold til hva andre opplever, og det går jo over :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhh, tenk at du er snart 9 uker alt! Tenker du gleder deg til første trimester er over og tidlig UL :nigo:

Hvor er det man bestiller tidlig UL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, tenk at du er snart 9 uker alt! Tenker du gleder deg til første trimester er over og tidlig UL :nigo:

Hvor er det man bestiller tidlig UL? :)

Ja, det gleder jeg meg stort til! Går altfor sakte! Jeg bestilte hos ultralydklinikken, de har både tidlig og 3D. De holder til forskjellige steder i landet, og har hørt mye skryt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser nå at du er kommet litt lengre enn meg da. Jeg er 5+2 i dag. Tiden snegler seg... 
Jeg har dagbok ja :) Jeg har også lyst på tidlig ultralyd egentlig. Men har ikke bestemt meg for om jeg skal vente til legetime og så håpe å bli henvist, eller om jeg skal fikse meg en time selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Jeg har også lyst å ha TUL når jeg blir gravid :) Og 3D bilde virker jo kult da. Ikke alle  som får svar på hva slags kjønn det er heller under OUL og da får man jo ikke flere UL-er(?) Synes det er så elendig oppfølging med UL og sånt i Norge... Kjenner ei som har fått UL siden kjempetidlig i svangerskapet og svært mye oppfølging. Dette var selvsagt ikke i Norge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser nå at du er kommet litt lengre enn meg da. Jeg er 5+2 i dag. Tiden snegler seg... 

Jeg har dagbok ja :) Jeg har også lyst på tidlig ultralyd egentlig. Men har ikke bestemt meg for om jeg skal vente til legetime og så håpe å bli henvist, eller om jeg skal fikse meg en time selv. 

Ja, tiden går veldig sakte! Da skal jeg se om jeg klarer å finne den :)

Følte tidlig UL er ett must :fnise:

 

 

Kult! Jeg har også lyst å ha TUL når jeg blir gravid :) Og 3D bilde virker jo kult da. Ikke alle  som får svar på hva slags kjønn det er heller under OUL og da får man jo ikke flere UL-er(?) Synes det er så elendig oppfølging med UL og sånt i Norge... Kjenner ei som har fått UL siden kjempetidlig i svangerskapet og svært mye oppfølging. Dette var selvsagt ikke i Norge :(

Har ei venninne som har tatt 3D UL rundt uke 30, og det er veldig morsomt å se de bildene, så vi skal nok det også :laugh: Jeg har også lest det er mange som ikke får vite kjønn på OUL, men skjer det med meg så bestiller jeg privat med en gang! Jeg MÅ vite kjønn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er jeg 10 + 1, og skal til fastlegen på mandag. Endelig føles det ut som det "skjer" litt. Men kan ikke si jeg gleder meg til legebesøk med tanke på veiing. Har en del kg for mye og syns det er helt grusomt flaut å skulle gå på vekta. Og jeg vet jo at det ikke er bra for meg, ungen eller svangerskapet, men det må jo gjøres  :glare:Tidlig UL er om ca. 2 uker, kjenner jeg gruer meg ordentlig for at det er noe galt med lille nurket. Tenk hvis jeg har en MA? Nå har jeg nesten ingen symptomer på at jeg er gravid lenger, men ikke det at jeg har hatt så mange. Kvalmen varte i 2 uker (og egentlig hipp hurra for det) og må ikke tisse like ofte. Men er fortsatt veldig oppblåst. Uff, alle disse urolighetene. Tror samboer blir gal av meg snart  :fnise:  Har også fortalt det til sjefen pga tilrettelegning på jobb. Kjente det ikke var kult å skulle si det siden jeg nettopp fikk høyere stilling, men var heldigvis ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående vekta så har jeg alltid veid meg hjemme! Det kan kanskje være en mulighet for deg hvis det er noe du går og bekymrer deg for? Lykke til på kontroll hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående vekta så har jeg alltid veid meg hjemme! Det kan kanskje være en mulighet for deg hvis det er noe du går og bekymrer deg for? Lykke til på kontroll hvertfall :)

Da må jeg først gå til anskaffelse av badevekt, som jeg bevisst ikke har gjort. ;p Men var heldigvis ikke så skummelt som fryktet :) Men tusen takk for tips!

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 11 uker på vei, og tiden snegler seg avgårde til neste fredag. Da er det den magiske uke 12 og tidlig UL. Kjenner jeg fortsatt er ganske nervøs for UL, for tenkt hvis det ikke er noe liv. Men prøver å ikke tenke på det, for jeg får jo ikke gjort noe med det nå uansett i verste fall :)

Legebesøket på mandag gikk heldigvis bra, men merker jeg ikke ble helt klok på antall kontroller hos legen? Fastlegen min ga meg en oversikt over hvilke uker det var kontroller, som uke 8-12, UL i uke 18, uke 24 etc. Det er jo det som står på nettet også. Helsesekretæren som tok blodprøver sa jeg måtte komme på laboratoriet hver 4-5 uke for blodprøver, urinprøve og vekt. Når jeg ringer for å bestille time får jeg beskjed om at man skal både til fastlege og laboratoriet en gang i måneden. Har pratet med to venninner som sier de gjorde det, men fastlegen nevnte jo ingenting om månedlig kontroll hos han? Hva er egentlig normalt? :)

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om under to timer skal jeg være ferdig med UL. Kjenner jeg er veldig spent på hvordan det går og hvordan det blir å se lille nurket for første gang. Jeg har egentlig aldri følt meg gravid, for det er så lenge til termin og man merker jo ikke noe til graviditeten (annet en symptomer da), man hverken ser eller føler noe enda. Så blir spennende å se om det endrer seg nå når man virkelig ser at det er noe der :) Og svigers kommer på middag i kveld, og skal få nyheten om at de skal bli besteforeldre for første gang. Det gleder jeg meg til!

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper UL i dag fikk fint :hjerte:

Grattis med 12 uker!! :strix:

Tusen takk, Kaffemor :hjerte:

 

Håper ul gikk bra og at kommende besteforeldre ble glade for nyheten!! :)

 

 

UL gikk veldig bra, var en/ei livlig figur i magen og det var veldig godt å se. Nå kan jeg endelig roe meg litt. Jeg våknet i natt og da gikk det virkelig opp for meg at vi skal bli foreldre. I dag har jeg sett gaaaanske mange ganger på UL bildene :fnise:  Jeg trodde jeg var 12 + 0 i går, men var visst 12 + 2. Så termin i april og ikke mai. Og kommende besteforeldre ble veldig glade for nyheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for over 12 uker, livlig baby og deling av nyheten! April/mai er jo en perfekt tid å få barn på, man slipper å gå høygravid midtvinters og kan kose seg med trilleturer og sånt på sommeren.

Angående kontroller så fikk jeg bare til jordmor etter den første kontrollen der man tar alle blodprøvene. Til hver kontroll tok jeg med urinprøve, men så tok jeg bare en blodprøve i fingeren for å måle HB i uke 28 eller 32 (herregud, jeg husker absolutt ingenting av det der...). Men du velger jo om du vil gå til legen eller jordmor da. Og ang vekt så syntes jordmor det var like greit at jeg veide meg hjemme og bare skrev det opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...