Gå til innhold

GAMLE ALEX - verdens beste!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Glammy fyller år i går og det går framover, men hun trenger nok litt ro en stund til.

Livet er ikke så lett igrunnen...

Tror jeg må komme meg til by'n og besøke henne snart.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde hun bursdag i går ? eller har hun i morgen.

Nei det er ikke altid like lett og takle det livet kaster mot en :cry: .

Gi henne en megastor :klem: fra meg

Skrevet

Snakker om dysleksi... *klasker seg i panna* Hun har bursdag i morra- prøvde å skrive alt på en gang og det var ikke særlig vellykka... :roll:

Syns mange er slitne og møter diverse vegger nå til dags jeg - det er litt skummelt. Hva er det vi strever sånn for alle sammen? :-?

Gjest Anonymous
Skrevet
Snakker om dysleksi... *klasker seg i panna* Hun har bursdag i morra- prøvde å skrive alt på en gang og det var ikke særlig vellykka...  :roll:  

Syns mange er slitne og møter diverse vegger nå til dags jeg - det er litt skummelt. Hva er det vi strever sånn for alle sammen?   :-?

Det har faktisk jeg også lagt merke til, enten så er det det at vi er mer åpene om problememe våre eller så tåler vi rett og slett mindre.

Jeg opplever mye nå om dagen at folk mener at jeg gjør for mye , jeg må slappe av hele tiden og burde ikke gjøre ditt og datt ( dette er snakk om helt normale ting som og gå en lang tur eller være med på frivillig arbeid som jeg er engasjert i) jeg er ikke syk, jeg er gravid og føler meg i toppform, hvorfor skal jeg da legge meg ned. Jeg skjønner også at man ikke skal stresse og løpe rundt men det finnes da en mellomting :klø:

Tidsklemma er jo et berømt problem for mange men det har jo også noe med prioritering og disponering av tid også da , mener jeg

Skrevet

Jeg tror det er større mentalt press kombinert med at vi rett og slett tåler mindre enn før.. men det er bekymringsfullt og ganske trist.

Du trekker egentlig fram et godt eksempel - jeg har tenkt mye på at "alle" gravide er sykemeldte store deler av svangerskapet og har bekkenløsning. Kan ikke huske å ha hørt om bekkeløsning engang før jeg fikke datter'n min for snart 13 år siden.

Klart man skal ta hensyn til sin "tilstand", men samtidig er ikke gravididtet noen sykdom heller... :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei- det er det jeg også mener.

Jeg har også vært kvalm (helt grønn) og stup trøtt, men jeg personlig synes ikke dette er god nok grunn til og sykmelde meg- jeg har også et barn til som skal følges opp så det er ikke bare og gå hjem og legge seg heller, men det er kalrt det er mange som sliter og blir ordentlige syke og det skal man ikke fnyse av , men når det er sakt så tror jeg det er mange som bruker gravididet som en unnskyldning til å være litt ekstra "syke"

Det med det mentale presset tror jeg du har rett i - man ser jo at det starter allerede med ungene våre som gjerne skal være med p¨å 6 aktiviteter i uka- de er jo utslitt i en alder av 10 nå :roll:

Skrevet
Jeg har også vært kvalm  (helt grønn) og stup trøtt, men jeg personlig synes ikke dette er god nok grunn til og sykmelde meg- jeg har også et barn til som skal følges opp så det er ikke bare og gå hjem og legge seg heller, men det er kalrt det er mange som sliter og blir ordentlige syke og det skal man ikke fnyse av , men når det er sakt så tror jeg det er mange som bruker gravididet som en unnskyldning til å være litt ekstra "syke"

.. er veldig enig med deg..

Men av og til er det riktigere å ta en dag .. - inrømme at man ikke fikser alt - og la kroppen få være syk.

Det å skulle gå på jobb for en hver pris - er ikke alltid det riktigste.

Alt for mange kvinner strekker strikken alt for langt .. vi skal liksom fikse alt - jobb/karriere/hus/hjem/barn/partner osv.. og når vi da møter veggen - så blir det så totalt - i stedet for å innimellom lytte litt til kroppen og ta de små friminuttene vi trenger.

Det er ingen som takker deg fordi du feks. går på jobb med feber - det eneste du stort sett oppnår er at du hangler mye lenger enn nødvendig.

(Men jeg har ingen ting til overs for folk som bruker alle unskyldninger til å "ta en tredagers" osv.)

Skrevet

Stikker innom dagboka di Alex, og syns det er strålende at du gir alle tillatelse til å skrive her...

Ville vel egentlig dele min undring om hvor utrolig ustabil kroppen egentlig kan oppføre seg...( eller kanskje det bare er min kropp?).

I går våknet jeg til en ny dag, strrrrålende opplagt, stod til og emd opp en halvtime tidligere enn vanlig. Dagen gikk som en lek. Hvor enn jeg gikk ble jeg møtt med smil- til og med et par flørtende blikk fra kjekke forbipasserende ble meg til del i går.

Så kommer vi til i dag, da...jeg må si jeg ble skuffa....var så vidt jeg fikk opp øya...og konsentrasjonen på jobb skal jeg ikke skryte så innmari mye av......Jeg som trodde min nyoppdagne energi fra gårsdagen var kommet for å bli......Virker som om kroppen går på halv maskin, og trenger en dag i mellom for å lade seg opp igjen..vil jo ikke ha det sånn! VIl være full av futt og fart hele tiden, jeg!....Ok...vet dette innlegget "makes no sense"...men ....Alex sa det var greit å skrive hva man ville her inne!!

Gjest Anonymous
Skrevet

:-) Lovvi så kos :klem:

Jeg er enig med dere i at man skal lytte til kroppen og man skal ikke stresse rundt og rekke alt.

Jeg har det også sånn, noen dager er tyngere en andre dager og da har man lov til å syte og klage litt .

men for oss helt normalt ,friske unge mennesker synes jeg det er rart at jeg nesten blir oppfordret til å ta en 3 dagers eller sykemelde meg bare fordi jeg "kan"- og at jeg må slappe av, hvile hele tiden etc bare fordi jeg er gravid. Som sagt jeg synes formen er topp iverfall når jeg leser hva så mange andre sliter med her ( dårlige i 5 mnd, intravenøs etc :o )

Skrevet

Syns du skal lytte til kroppen din,jeg Alex! Føler du deg i toppform og har masse energi, så bruk energien din!! Det er jo ikke en sykdom å være gravid! Har en god venninne som er gravidfor andre gang, og hun har nå slitt seg gjennom fire måenders kvalme og oppkast helvete...med en ett og en alvt-åring hengende i skjørtene sine....stakkars venninne! Jeg syns så synd på henne der hun satt tappet for energi og var så fortvilet over at det kom masse familiebesøk neste dag....og leiligheten så ikke ut ! Hun har jo en samboer som strengt tatt burde hjulpet til i huset, men han har visst helt andre prioriteringer.....Det endte opp med at jeg vasket leiligheten for henne.........å se hvor lettet og glad hun ble var takk nok!

Kos deg og gjør akkurat det du føler for så lenge formen er på topp, Alex!

Gjest Anonymous
Skrevet

Kloke ord Lovvi og du må jo være verdens beste venninne :klem:

Skrevet

Kort innpå: Kaster meg bare innom for å legge igjen en liten hilsen...

Følger litt med på deg siden vi er gravide omtrent med samme termin... eller husker jeg helt feil? Du er et par uker kortere enn meg, var det ikke så... (jeg er 18+2 i dag)

Uansett - her er et lite hei ihvertfall: Hei

:-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Så Kos wander :-) - Jeg blir så glad når noen gidde innom "tvangs" dagboken min :ler:

ja vi er ganske likt- jeg er 16 i dag , så du ligger to uker foran. Har du vært på ultralyd? Hvordan er formen din ?, Min erfin foruten veldig mye hodepine , det er utrolig slitsomt :-?

Skrevet

Skal på UL i morgen... og gleder meg skikkelig... :)

Formen er helt fin. Har vært litt kvalm tidligere, men det har gitt seg... Nå gleder jeg meg bare til imorgen tidlig. Og håper det er mulig å se om det er jente eller gutt - har hatt følelsen for jente helt siden jeg tok test, men selv om det er sjelden jeg tar feil, så kan jeg jo ta feil denne gangen :hoho:

Lykke til videre... vi kommer sikkert til å "møtes" igjen på Graviditet - og ellers på KG, tenker jeg...

Skrevet

Stikker bare såvidt innom for å si hei.. og ønske deg en god dag.

:vinke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Så kos Lillebille- Står det bra til med deg? :klem:

Kor farsken er suzy hen :klø:

Skrevet

Alt bra med meg.. masse å gjøre på jobb - og får ikke vært her så mye jeg vil...

:(

Tenkte også på Susy... mye jobb der også kanskje???

Skrevet

Nei mye mage..... *grønn i fjeset*

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...