Gå til innhold

«prinsessepappa!"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det mulig at folk er så gjennomgående stokk dumme som i denne tråden her ...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gi vann og la henne drikke så mye hun vil? Om hun har ordentlige problemer med mat bør dere voksne bli enige om hvordan dere skal takle det.

Anonymous poster hash: 87318...bb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvor leser du at TS lar barnet sitte der alene? Så vidt jeg kan se, så blir barnet tatt ut av situasjonen og må sitte i trappen sammen med TS. 

Men hva er vitsen med å sitte på trappa da, og hvorfor er TS så misfornøyd med det pappa gjør? Om barnet skal få trøst og hjelp til å takle følelsene sine, kan de like godt sette seg i sofaen eller gå inn på foreldresoverommet. Å tvinge barnet til å sette seg i trappa da blir jo totalt meningsløst.

Anonymous poster hash: 06d17...bf1

• Liker 1
Skrevet

og hvorfor er TS så misfornøyd med det pappa gjør?

Han overkjører henne foran barnet, hele tiden. Det står ganske klart og tydelig I hi hva hun er misfornøyd med. At 99% av de som svarer henne henger seg opp I timeout og at barnet får saft å drikke og IKKE svarer på det hun faktisk spør om er ikke TS sin feil. Skjønner godt at hun blir frustrert. Hun oppretter jo tråden fordi hun ber om råd ikke for å bli hakket ned av alle.

Kjære ts: dere må snakke sammen om at hvis dere overkjører hverandre foran barnet lærere dere henne at hun ikke trenger å respektere det den andre har sagt. Finn ut hva dere synes er viktig I oppdragelsen. Noe kan være veldig viktig for deg og ikke fullt så viktig for ham og motsatt. Helt enig vil dere aldri bli og det er helt naturlig. Unger lærere hvilken forelder det er "lurt" å spørre om forskjellige ting. Så lenge dere er enige I de viktige tingene Gjør det ikke noe om pappa lar barnet sykle 100 meter lenger enn mamma eller at mamma lar barnet bade/dusje 5 minutter lenger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et lite håp om at noen foreldre kan tenke seg om og slutte å behandle barna sine på en måte som virkelig ikke er ok. Time-out er en metode som sees negativt på av eksperter også, og kan i verste fall være skadelig. Barn har ikke kompetanse til å takle følelsene sine alene.

Og det klarer du ikke formulere på en skikkelig måte? Uten å komme med fornærmende anklager, som du egentlig ikke har noe grunnlag for å forme?

Du vet, du kommer mye lenger med et velformulert argument, der du legger frem punktene du reagerer på, enn å komme med et tåpelig frontalangrep, som TS bare vil velge å ignorere pga. den aggressive tonen din. Da ville hun kanskje tatt til seg dine bekymringer for timeout-metoden, og ikke gått rett i forsvarsposisjon.

Anonymous poster hash: 683ab...e8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han overkjører henne foran barnet, hele tiden. Det står ganske klart og tydelig I hi hva hun er misfornøyd med. At 99% av de som svarer henne henger seg opp I timeout og at barnet får saft å drikke og IKKE svarer på det hun faktisk spør om er ikke TS sin feil. Skjønner godt at hun blir frustrert. Hun oppretter jo tråden fordi hun ber om råd ikke for å bli hakket ned av alle.

Kjære ts: dere må snakke sammen om at hvis dere overkjører hverandre foran barnet lærere dere henne at hun ikke trenger å respektere det den andre har sagt. Finn ut hva dere synes er viktig I oppdragelsen. Noe kan være veldig viktig for deg og ikke fullt så viktig for ham og motsatt. Helt enig vil dere aldri bli og det er helt naturlig. Unger lærere hvilken forelder det er "lurt" å spørre om forskjellige ting. Så lenge dere er enige I de viktige tingene Gjør det ikke noe om pappa lar barnet sykle 100 meter lenger enn mamma eller at mamma lar barnet bade/dusje 5 minutter lenger.

Eller er det TS som overkjører han? slik hun har svart de som er imot hennes meninger så kan det tyde på  det siste!

Anonymous poster hash: 12e14...cd2

• Liker 3
Skrevet

enig.... fryktelig frustrerende.. bedrevitere hele gjengen.... :(

dette var ett veldig godt eksempel. TAKK!! Helt likt som her !

Og det er jo sånne ting som for meg er helt utenkelig og gjøre...

Is føre mat, 6 dl saft på «babyflaske» klokken hakv åtte på kvelden, si nei, så si ja osv...

Så når hu da får slike meltdoooowns av små ting og han ikke skjønner noen vedens ting.. får jeg jo lyst å stå på sodenlinjen med lang nese og si !i told you so»...

dett er absolutt ikke bra for verken forholdet vårt og ihvertfall ikke for barnet vårt!

Vi får gjøre det. Gå inn i oss selv og gi litt slipp på det som er viktig for den ene mot den andre.

Men blir det «feil» og sette oss med jenta & si nå at mamma & pappa har bestemt at vi skal kutte ut saft og bare drikke vann i uken eller til mat feks?

altså vi må jo bare....men er redd hun skal føle det blir urettferdig og, for hu stakkar vet jo ikke annet nesten... er jo vår skyld i den forstand

:vetikke:

Anonymous poster hash: 91ca0...7b1

Hei TS

Jeg har litt eldre barn, men var igjennom en lignende prosess. De pleide å spise frokost foran tv'en hver morgen. Det ble krangling dem imellom og ikke minst stress fordi de ikke klarte å konsentrere seg om brødskiva si. Faren og jeg ble enige om å helt kutte tv i ukene. Det ble et ramaskrik de første par dagene. Etter det innfann begge seg med situasjonen og etter en uke hadde vi supre morgener med bedre tid og god stemning. Men det hadde aldri gått hvis vi ikke sto sammen om dette. 100%. Jeg skal innrømme at jeg er forbauset over hvor enkelt det faktisk var.

Sier dette fordi du er usikker på hvordan barnet vil takle forandringen. Jeg tror det går helt fint. Man kan si at saft drikker vi kun i helgene, i ukedagene drikker vi vann, for det blir kroppen glad av :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er faktisk ganske enig med deg i dette. Og TS, etter å ha lest igjennom tråden din så reagerer jeg veldig på at du er ganske krass mot de du ikke er enig med. Dette er et diskusjonsforum, og alle har ulike meninger om ting, det betyr likevel ikke at noen har rett og andre feil. Og de er ikke idioter fordi om du ikke er enige med dem.

Anonymous poster hash: 82a47...8e8

Hm hvor har jeg kalt de idioter....

Samme kan det være.

Jeg gir opp og og tror vi siet denne tiden som avsluttet nå

🙊🙊

Ts

Skrevet

Er faktisk ganske enig med deg i dette. Og TS, etter å ha lest igjennom tråden din så reagerer jeg veldig på at du er ganske krass mot de du ikke er enig med. Dette er et diskusjonsforum, og alle har ulike meninger om ting, det betyr likevel ikke at noen har rett og andre feil. Og de er ikke idioter fordi om du ikke er enige med dem.

Anonymous poster hash: 82a47...8e8

Helt enig med deg. Jeg tror ikke ts ønsker svar som ikke passer henne, så da kan jeg faktisk forstå mannen litt. (i utgangspunktet skjønner jeg ts sin frustrasjon hvis pappaen motsier henne hver gang, men sånn som ts fremstår utover i tråden, så tror jeg nok mannen føler seg overkjørt hjemme).

Men snakk sammen og bli enige om regler, ikke krangle om hvor mye barnet får drikke, men gi henne vann, så skal du se hun ikke drikker seg mett på det. Og la småting dere er uenige om gå, det er ikke noen vits i å henge seg opp i alt.

AnonymBruker
Skrevet

så fint at dere er både psykologer og synske at dere vet hvordan JEG er utifra denne tråden..

Nei jeg vil ikke ha kritikk på ting jeg ikke har bedt om. Fordi det er ting som ALLE gjør forskjellig!

Alle har hver sin måte og oppdra barn på og dette er vår...... 

Det trenger jeg ikke hjelp til. Vi har ei velloppdratt jente så ikke kom her og tro det er der det svikter.

Jeg har svart alle med det samme «din mening om det» for det er akkurat DET DET ER!

Folk får da mene hva de vil. Helt iorden!

Men det var ikke temaet her!

Det bør jo ikke vøre så vanskelig og forstp for normalt oppegående voksne mennesker.

Men til dere ANDRE (3 stk) som har gitt meg gode svar.

De siste dagene har pappa vært veldig flink til og stå opp imot lillejenta. 

Jeg som er hjemme så hun har kun fått vann av meg, ingen saft føre middag. Hun har og spist MYE bedre, til ALLE måltider!!! :D

Og etter middag har hun fått 1 «porsjon» saft.

Det har fungert kjempe bra for oss.

Pappaen har og skjønt hvor viktig dette er virker det som. Og bare på disse få dagene har han og vært flink til og stå på sitt når det kommer til flere ting.

Tror han fikk litt selvtillit av å se at hun faktis hørte når det kom til saften, og at det ikke klikket totalt... 

(hun har tatt det kjempe fint, vært stolt over å bare drikke vann og hele pakka)

Vi andre har og bare drukket vann! selvfølgelig....(om noen må påpeke det!)

Så tusen takk for hjelpen.

Det er godt og skrive litt for og få tankene litt på rett kjør.

Jeg vet jo så godt selv men alltid greit og få det påpekt litt av andre :)

Håper vi er på vei til en mere avslappet hverdag

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...