Gå til innhold

«prinsessepappa!"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du og far bør snakke om barneoppdragelse, hvilken linje dere skal legge dere på og at dere foran barnet bør fremstå som samstemt.

Hva vi andre mener om dine og far sine regeler / mangel på regler er ikke relevant. Det som er relevant er at du og far må kommunisere om dette uten barnet tilstede. Dere må bli enige om en middelvei og dere må ikke la barnet spille dere ut mot hverandre.

Anonymous poster hash: 7a31d...516
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du og far bør snakke om barneoppdragelse, hvilken linje dere skal legge dere på og at dere foran barnet bør fremstå som samstemt.

Hva vi andre mener om dine og far sine regeler / mangel på regler er ikke relevant. Det som er relevant er at du og far må kommunisere om dette uten barnet tilstede. Dere må bli enige om en middelvei og dere må ikke la barnet spille dere ut mot hverandre.

nei det er sant.. takk for godt svar.

For det er slik jeg føler at vi ikke står på samme side. Og at fote jeg er den som må ta de vanskelige beslutningene ifht oppdragelse. Han er da gullpappa og jeg er den kjipe.

Vondt at det skal være sånn. Vi skal jo være ett team!

Anonymous poster hash: 91ca0...7b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut den saften, det er bare tull å venne unger til den søtsmaken!

Anonymous poster hash: 63358...df8

takk for tips. Men deg om det. 

Litt saft i hverdagen har ikke jeg personlig noen problemer med. Hun drikker og spiser mye annet sunt i tillegg.

ts

• Liker 2
Skrevet (endret)

Eksempler idag:

- Du få ikke mere drikke nå, føre du har spist litt. (pappa gir mere)

- Nå er dette det siste av drikke du får, så nå må du spare litt (pappa fyller opp)

- (slått seg vrang, ikke hørt etter, får sitte og roe seg i trappa)

- pappaen sitter og motsier meg, alt jeg gjør feil i hans øyne, svarer hu der hu sitter og syyyyter etter pappa. 

-Etter flinke jenta har roet seg, vi har snakket om hva som skjedde og hvorfor hun måtte sitte der, hun har sagt smilende unnskyld og gitt meg en go klem! (hu blir så stol av seg selv når hun sier unnskyld :) ....)

....så går hu og sutrer litt mere til pappa fodi hun VET at han løfter opp, koser, busser. Greit nokmdet men jeg synes han skal vise hu at han er på «min side» i slike situasjoner.

som jeg sier til han, vi kommer nok aldri til og være 100% enig i oppdragelsen til hverandre, men det er noe med og vise barnet at her er mamma&pappa ett team!

Ikke stå foran barne og motsi hva den andre gjør!

Anonymous poster hash: 232b3...1e7

Pappaen motsier deg, og alt du gjør er feil, i hans øyne. Da mener du kanskje at alt han gjør er feil? Hva med at du ikke motsier pappaen, at du overlater reglene til han? Min mening er at det er vann til maten til hverdags, og at barnet da får drikke det hun vil. Det løser vel kanskje litt av problemet seg også i dette tilfelle?

Hvorfor skal barnet si unnskyld til deg etterpå, for hva?

Jeg er enig i at dere skal være et team og stå på samme side. Noe dere må bli enige om og snakke sammen bare dere to.

Endret av Berit
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

nei det er sant.. takk for godt svar.

For det er slik jeg føler at vi ikke står på samme side. Og at fote jeg er den som må ta de vanskelige beslutningene ifht oppdragelse. Han er da gullpappa og jeg er den kjipe.

Vondt at det skal være sånn. Vi skal jo være ett team!

Ja, dere skal være et team. Innad i teamet er det rom for uenigheter og kompromiss, men utad må dere være samstemte.

Dere må gi og ta. Kanskje du må være mindre strickt og han må bli litt mere strick. Når den ene sier noe så samtykker den andre, og så tar man "kranglinga" på bakrommet når ungene ikke hører på.

Saft eller ikke saft er nok bare symptomet på de uenighetene dere har. Dere må snakke sammen, bli enige om noen kjøreregler og kanskje dere bør, til å begynne med, sette av litt id hver kveld til å gå igjennom dagen, snakke om det dere var enige om og ta opp de tingene dere er uenige om.

AnonymBruker
Skrevet

Pappaen motsier deg, og alt du gjør er feil, i hans øyne. Da mener du kanskje at alt han gjør er feil? Hva med at du ikke motsier pappaen, at du overlater reglene til han? Min mening er at det er vann til maten til hverdags, og at barnet da får drikke det hun vil. Det løser vel kanskje litt av problemet seg også i dette tilfelle?

Hvorfor skal barnet si unnskyld til deg etterpå, for hva?

Jeg er enig i at dere skal være et team og stå på samme side. Noe dere må bli enige om og snakke sammen bare dere to.

ja jeg virker sikkert rimelig drittkjerring men på de punktene som er verst her mener jeg oppriktig at jeg «har rett» om det er det som skal til :P

Men nei han gjør absolutt ikke alt feil. Det mener jeg ikke. Han er en flink pappa på veldig mange måter.

Ja det er jo bare hans regler. Jeg bare går og nææger svakt i bakgrunn om hvordan jeg gjenre skulle hatt det, men det har vi aldri prøvd. Mine regler gjelder jo ikke. Det er det som er problemet.

Så sitter vi her med ei litt over gjenomsnittet bortskjemt unge og vil jeg si. Som blir fort både lei og sint.

Når vi er sammen. Er jeg alene med jenta er det sjelden det er noen problemer, nettopp fordi hun vet hvor vi står, hvor hun har meg og hva som gjelder.

Greit nok det at vi kan følge «hans regler» men da blir det pølser til middag, 3 liter saft hver dag, overse skriking/uakseptabel oppførsel og aldri få klare beskjeder på hva som er lov og ikk lov.

Jeg vil ikke si det er verken greit eller bra for ett bran?

Hun skal si unnskyld etter å ha hatt dårlig oppførsel og i dette tilfellet ikke hørt etter.

Innføring av vann til maten er ikke noen dum ide.. Nettop fordi hun foretrekker saft drikker hun jo og mye. Lurt, skal ta det til vurdering med overordrende.

• Liker 2
Skrevet

altså skal jeg la hu sitte og bælme saft og bli grisemett på det da eller????det er vel ganske logisk.... Anonymous poster hash: 91ca0...7b1

drikker dere saft til middag? Prøv vann, mye sunnere og bedre for store og små
  • Liker 4
Skrevet

takk for tips. Men deg om det.

Litt saft i hverdagen har ikke jeg personlig noen problemer med. Hun drikker og spiser mye annet sunt i tillegg.

ts

Men du klager jo over at hun fyller magen med saft i stedet for å spise, og at hun får en ekstra flaske med saft når hun skal legge seg. Vann ville gjerne ikke vært like interessant å bytte ut middagen med.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dere skal være et team. Innad i teamet er det rom for uenigheter og kompromiss, men utad må dere være samstemte.

Dere må gi og ta. Kanskje du må være mindre strickt og han må bli litt mere strick. Når den ene sier noe så samtykker den andre, og så tar man "kranglinga" på bakrommet når ungene ikke hører på.

Saft eller ikke saft er nok bare symptomet på de uenighetene dere har. Dere må snakke sammen, bli enige om noen kjøreregler og kanskje dere bør, til å begynne med, sette av litt id hver kveld til å gå igjennom dagen, snakke om det dere var enige om og ta opp de tingene dere er uenige om.

sant sant, det jeg mener og.

Som i denne tråden og det, alle er jo uenige om saft/ikke saft, oppdragelse osvosv.

Og det er HEEEELT GREIT! jeg halshugger ingen av den grunn:)

Ikke han heller. Men akkurat slik du sier ejg vil... at barna ser at her er det ingen vits og teste ut pappa/mamma, sutre der, gråte der, eller andre ting.

Det er jo det som er best og tryggest for barnet og!

AnonymBruker
Skrevet

Men du klager jo over at hun fyller magen med saft i stedet for å spise, og at hun får en ekstra flaske med saft når hun skal legge seg. Vann ville gjerne ikke vært like interessant å bytte ut middagen med.

ja vet. Har sagt meg enig i det og bytte det ut til måltider. Men som jeg skriver.

JEG vil ha det en gang om dagen feks eller noe.... en begrensning ihvertfall. Men litt synes jeg er helt ok.

AnonymBruker
Skrevet

ja men dette er ikke bagateller nå det er hele dagen, dag etter dag og dette gjelder jo alt.

Nå ikveld og feks fikk hu grini seg til saft av han, klokken 1930. 

da skulle un ha FULL flaske sa u , det fikk hun.

fint for tenner, tissing og magen det med bare saft og ingen mat

Hvorfor har dere saft?

Kutt det ut, ikke kjøp saft, juice og brus. Si det er tomt, slutt på det. Det gjelder dere alle sammen.

Det er tydeligvis et problem, kutt det ut.

Anonymous poster hash: a63ee...a59

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har dere saft?

Kutt det ut, ikke kjøp saft, juice og brus. Si det er tomt, slutt på det. Det gjelder dere alle sammen.

Det er tydeligvis et problem, kutt det ut.

Anonymous poster hash: a63ee...a59

..... 

AnonymBruker
Skrevet

ja vet. Har sagt meg enig i det og bytte det ut til måltider. Men som jeg skriver.

JEG vil ha det en gang om dagen feks eller noe.... en begrensning ihvertfall. Men litt synes jeg er helt ok.

Når snakker du med far om oppdragelse, egentlig?

Anonymous poster hash: 2cab7...ca5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når snakker du med far om oppdragelse, egentlig?

Siden du har uthevet "jeg" og "meg" i sitatet over... mener du at hun skulle skrevet "vi" i stedet?

Anonymous poster hash: 31047...32b

AnonymBruker
Skrevet

Siden du har uthevet "jeg" og "meg" i sitatet over... mener du at hun skulle skrevet "vi" i stedet?

Anonymous poster hash: 31047...32b

I det minste indikert at hun skulle snakke med far om det og ikke ta en ensidig avgjørelse. Fra hele tråden virker det som kommunikasjonen om oppdragelse er ikke-eksisterende.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, du ser ingen grunn til å reagerer på det? Er det vanlig? Hva skjedde med vann?

Anonymous poster hash: 3ed02...09b

fisken har sex i vannet

Anonymous poster hash: 9bca9...124

• Liker 2
Skrevet

Seksåringen her heller innpå hvis hun får saft til middag ( noe vi kun har hvis vi har besøk, ellers er det vann som gjelder).

Pleier derfor å gi alle barna 1/2 glass vann først, så kan de drikke det hvis de er tørste ( det er nemlig ingen grenser for hvor tørst hun er hvis det står saft på bordet).

Ellers er jeg enig med de andre her om at dere må bli enige om spilleregler, slik at en av dere (du) slipper å være den strenge/ slemme.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1. Saft hver dag er ikke ok. Et lite barn trenger ikke å få saft i det hele tatt.

2. Time-out/sitte i trappa er ikke god oppdragelse.

3. Bli enige om regler og hold dere til dem begge to.

Anonymous poster hash: 2c3d5...bb6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

.....her prøøøøver jeg og oppdra vår litte «prinsesse».

2 år 7 mnd, i flotteste trassalderer, gravid, sliten , lei!!

Eksempler idag:

- Du få ikke mere drikke nå, føre du har spist litt. (pappa gir mere)

- Nå er dette det siste av drikke du får, så nå må du spare litt (pappa fyller opp)

- (slått seg vrang, ikke hørt etter, får sitte og roe seg i trappa)

- pappaen sitter og motsier meg, alt jeg gjør feil i hans øyne, svarer hu der hu sitter og syyyyter etter pappa.

-Etter flinke jenta har roet seg, vi har snakket om hva som skjedde og hvorfor hun måtte sitte der, hun har sagt smilende unnskyld og gitt meg en go klem! (hu blir så stol av seg selv når hun sier unnskyld :) ....)

....så går hu og sutrer litt mere til pappa fodi hun VET at han løfter opp, koser, busser. Greit nokmdet men jeg synes han skal vise hu at han er på «min side» i slike situasjoner.

som jeg sier til han, vi kommer nok aldri til og være 100% enig i oppdragelsen til hverandre, men det er noe med og vise barnet at her er mamma&pappa ett team!

Ikke stå foran barne og motsi hva den andre gjør!

Anonymous poster hash: 232b3...1e7

Hvorfor kjempe kamper om drikke??!!

Hvorfor får hun ikke drikke det hun vil?

Tåpelig.

Bestemmer du bare for å gjøre det? Ikke bra.

Anonymous poster hash: 5776b...9f4

• Liker 2
Skrevet

Hun begrenser vel drikken fordi hun av erfaring vet at når fjerde glass er tømt, så har ikke jenta plass til middag. Jenten klarer å vente på glass nr 3 til hun er ferdig å spise, uten å dø av dehydrering.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...