AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #1 Skrevet 9. juni 2015 .....her prøøøøver jeg og oppdra vår litte «prinsesse». 2 år 7 mnd, i flotteste trassalderer, gravid, sliten , lei!! Eksempler idag: - Du få ikke mere drikke nå, føre du har spist litt. (pappa gir mere) - Nå er dette det siste av drikke du får, så nå må du spare litt (pappa fyller opp) - (slått seg vrang, ikke hørt etter, får sitte og roe seg i trappa) - pappaen sitter og motsier meg, alt jeg gjør feil i hans øyne, svarer hu der hu sitter og syyyyter etter pappa. -Etter flinke jenta har roet seg, vi har snakket om hva som skjedde og hvorfor hun måtte sitte der, hun har sagt smilende unnskyld og gitt meg en go klem! (hu blir så stol av seg selv når hun sier unnskyld ....) ....så går hu og sutrer litt mere til pappa fodi hun VET at han løfter opp, koser, busser. Greit nokmdet men jeg synes han skal vise hu at han er på «min side» i slike situasjoner. som jeg sier til han, vi kommer nok aldri til og være 100% enig i oppdragelsen til hverandre, men det er noe med og vise barnet at her er mamma&pappa ett team! Ikke stå foran barne og motsi hva den andre gjør! Anonymous poster hash: 232b3...1e7 6
Biloba Skrevet 9. juni 2015 #2 Skrevet 9. juni 2015 Han synes tydeligvis at du sjefer for mye. Dere går prøve å bli enige om hvilke regler som skal gjelde. Du hadde ikke likt å backe ham opp overfor barnet om du var helt uenig og syntes han laget maktkamp uten grunn, du heller. 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #3 Skrevet 9. juni 2015 Jeg har vokst opp som "pappas prinsesse" så kjenner meg litt igjen i dette, dog fra barne-perspektivet Hahah. Har mest respekt for pappa, den dag i dag Men har selvsagt et godt forhold til mamma også. Anonymous poster hash: 74f2c...8ba 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #4 Skrevet 9. juni 2015 Han synes tydeligvis at du sjefer for mye. Dere går prøve å bli enige om hvilke regler som skal gjelde. Du hadde ikke likt å backe ham opp overfor barnet om du var helt uenig og syntes han laget maktkamp uten grunn, du heller. Jo DET gjør jeg! Med mindre det er noe som er helt feil! For og vise barnet at man står på to forskjellige plan har jeg erfart at ikke er lurt! Anonymous poster hash: 91ca0...7b1
minister-mio Skrevet 9. juni 2015 #5 Skrevet 9. juni 2015 Tror du har sett for mye på supernanny. Det der sitte i trappa-greiene er hårreisende. Og hvorfor får hun ikke drikke så mye hun vil? 14
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #6 Skrevet 9. juni 2015 Men hva er nå vitsen ved å henge seg sånn opp i bagateller da? Anonymous poster hash: 82a47...8e8 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #7 Skrevet 9. juni 2015 Hvorfor i dager skal du detaljstyre når hun skal drikke under middagen!? Anonymous poster hash: 3ed02...09b 21
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #8 Skrevet 9. juni 2015 altså skal jeg la hu sitte og bælme saft og bli grisemett på det da eller???? det er vel ganske logisk.... Anonymous poster hash: 91ca0...7b1 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #9 Skrevet 9. juni 2015 og trappesitting her funger veldgi fint her.. og nei, det har jg ikke sett på du. Det er hennes plass for en timeout og roe seg. Anonymous poster hash: 91ca0...7b1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #10 Skrevet 9. juni 2015 Tror du har sett for mye på supernanny. Det der sitte i trappa-greiene er hårreisende. Og hvorfor får hun ikke drikke så mye hun vil? og trappesitting her funger veldgi fint her.. og nei, det har jg ikke sett på du. Det er hennes plass for en timeout og roe seg. Anonymous poster hash: 91ca0...7b1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #11 Skrevet 9. juni 2015 Men hva er nå vitsen ved å henge seg sånn opp i bagateller da? Anonymous poster hash: 82a47...8e8 ja men dette er ikke bagateller nå det er hele dagen, dag etter dag og dette gjelder jo alt. Nå ikveld og feks fikk hu grini seg til saft av han, klokken 1930. da skulle un ha FULL flaske sa u , det fikk hun. fint for tenner, tissing og magen det med bare saft og ingen mat Anonymous poster hash: 91ca0...7b1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #12 Skrevet 9. juni 2015 altså skal jeg la hu sitte og bælme saft og bli grisemett på det da eller???? det er vel ganske logisk.... Anonymous poster hash: 91ca0...7b1 Saft til hverdagsmiddag??? Anonymous poster hash: 2cab7...ca5 21
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #13 Skrevet 9. juni 2015 Jeg lover deg, dette er bagateller. Det er jo også grenser for hvor mye saft et barn orker. Nei, spar energien din til de virkelige "fightene" du. Anonymous poster hash: 82a47...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #14 Skrevet 9. juni 2015 Saft til hverdagsmiddag??? Anonymous poster hash: 2cab7...ca5 Det gjør ingenting. Så lenge man drikker saft sammen med et måltid så vil det ikke skade tennene. Anonymous poster hash: 82a47...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #15 Skrevet 9. juni 2015 Jeg lover deg, dette er bagateller. Det er jo også grenser for hvor mye saft et barn orker. Nei, spar energien din til de virkelige "fightene" du. Anonymous poster hash: 82a47...8e8 åh spar meg.... du kan da ikke bare vite vår situasjon du av dette. Jeg prøver og få råd her. og dette er IKKE bagateller i det store og hele Anonymous poster hash: 91ca0...7b1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #16 Skrevet 9. juni 2015 Saft til hverdagsmiddag??? Anonymous poster hash: 2cab7...ca5 ja..? Anonymous poster hash: 91ca0...7b1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #17 Skrevet 9. juni 2015 og uansett dere typiske KG´ere! Poenget her er ikke hve JEG henger meg opp i men det når en foreldre til stadighet gjør det motsatte av hva den andre sier.... dere MÅ da være enige om at det ikke er bra foran barnet???? hele poenget med dette innlegget er det at pappan til stadighet motsier meg(ja det høres bossy ut) Men det er jo ike til noen fordel for barnet engang! Og som jeg skrev lenger op så er det ikke alt han gjør jeg er enig i heller, men så lenge det ikke er «feil» om man ka si det sånn,så står jeg da ikke og kverulerer foran datteren vår.. Klart det gir hun en skikkelig pekepinn på at her er ikke mamma og pappa på lag, og igjen, bruker det imot oss som jeg stadig merekr bare mer og mere. Ja hu får saft i uka. (hadde det vært opp til meg ville det vært 1 glass pr dag feks) Anonymous poster hash: 91ca0...7b1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #18 Skrevet 9. juni 2015 ja..? Anonymous poster hash: 91ca0...7b1 Seriøst, du ser ingen grunn til å reagerer på det? Er det vanlig? Hva skjedde med vann?Anonymous poster hash: 3ed02...09b 18
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #19 Skrevet 9. juni 2015 Seriøst, du ser ingen grunn til å reagerer på det? Er det vanlig? Hva skjedde med vann?Anonymous poster hash: 3ed02...09b egentlig ikke. det er vel hver si sak det. Som jeg skrev lenger opp.. Vi prøver og holde det til saft en gang om dagen e.l. Resten er vann eller melk. Nei JEG ser ikke poblemet. Gi ungen din vann du da om du vil. Anonymous poster hash: 91ca0...7b1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #20 Skrevet 9. juni 2015 Kutt ut den saften, det er bare tull å venne unger til den søtsmaken! Anonymous poster hash: 63358...df8 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå