Carouselle Skrevet 18. oktober 2016 #1501 Del Skrevet 18. oktober 2016 Herregud svangerskapet ditt må være det raskeste i historien! Sikker på at du teller riktig?! Og sveler.. jeg sier bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter #1502 Del Skrevet 18. oktober 2016 @Verdande Jeg brukte den på tine.no som heter "sveler (lapper)". Ja, tida går ganske fort nå, og inspirert av @BeKind er det på tide med en oppdatering: Termin: 14. november På vei: 36+4 Igjen til termin: 27 dager Kjønn: jente Neste kontroll: når jeg er 38+0, så om litt over en uke bare Ultralyd: niks Liv i magen: Her både hikkes, sparkes og strekkes det. Og så driver hun innimellom og snur noe voldsomt på hodet eller noe. Det er au Vektøkning: 14,5 kg. Hadde trodd det var mer med det kostholdet mitt.... Plager: pittelitt bekkenvondt innimellom, men ikke verre enn at jeg har gått med høye heler på jobb de siste to dagene (skoene føles som tøfler da, de er veldig behagelige). Og så får jeg halsbrann når jeg maler Cravings: Nei, akkurat på det området er jeg ganske kjedelig.... Søvn: Sover ganske godt. Hender jeg våkner tidlig og våkner gjerne en gang på natta, men sovner fort igjen Humør: Godt. Tror mannen er enig også, han syntes jeg var litt hormonell i sommer.... Utålmodig: Nei, har ikke hatt tid til det. Hun kan holde seg inne hvertfall to uker til syns jeg Innkjøp: Ikke noe mer siden sist, kjøper sikkert litt når jeg går i permisjon og har god tid til sånne ting Barnerom: = roterom. Lenge til hun skal inn der uansett. Mannen tar nok det rommet når hun kommer. Sykehusbagen: .skal jeg snart begynne å tenke på. Tanker om fødselen: Tar en sånn som forrige gang. Men gjerne litt mindre svimmel etterpå sånn at jeg kan dra hjem samme dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter #1503 Del Skrevet 18. oktober 2016 Sikkert verdens verste mamma nå, men nå er jeg så lei av han sønnen min at jeg har lyst å spy! Eller hvertfall grine. At det skal være så jævlig vanskelig å legge seg. Med mannen er han ikke sånn i det hele tatt! Så nå skal mannen legge han resten av uka og så får vi ser når jeg orker tanken på å gjøre det igjen. Nå har jeg sittet her en time, og det er bare tull og fjas. Og sutring og tilkjørt grining. Og ikke får jeg lov å skru av lyset så han ligger med fullt dagslys der inne. Ikke rart han ikke får sove kanskje.... Mannen får lov å skru av lyset da. Æsj, nå føler jeg meg skikkelig dritt. Men gutten våkna jo 5.20 i dag også så jeg er bare så sykt sliten og trøtt Uff, nå begynte jeg å grine også. Pokker ass, jeg trenger virkelig den barnefrie helgen vi skal ha nå. Ser ikke fram til å få en baby midt oppi dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 18. oktober 2016 #1504 Del Skrevet 18. oktober 2016 Åååh, sånne kvelder er så demotiverende for det meste spørru meg! Kanskje det er like greit å bare ta mannen ta den dealen, du blir jo uansett naturlig nok opptatt med annet fremover - og så kanskje han "kommer over" hangupen sin etter litt. Blæh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 18. oktober 2016 #1505 Del Skrevet 18. oktober 2016 1 time siden, A4-livet skrev: Sikkert verdens verste mamma nå, men nå er jeg så lei av han sønnen min at jeg har lyst å spy! Eller hvertfall grine. At det skal være så jævlig vanskelig å legge seg. Med mannen er han ikke sånn i det hele tatt! Så nå skal mannen legge han resten av uka og så får vi ser når jeg orker tanken på å gjøre det igjen. Nå har jeg sittet her en time, og det er bare tull og fjas. Og sutring og tilkjørt grining. Og ikke får jeg lov å skru av lyset så han ligger med fullt dagslys der inne. Ikke rart han ikke får sove kanskje.... Mannen får lov å skru av lyset da. Æsj, nå føler jeg meg skikkelig dritt. Men gutten våkna jo 5.20 i dag også så jeg er bare så sykt sliten og trøtt Uff, nå begynte jeg å grine også. Pokker ass, jeg trenger virkelig den barnefrie helgen vi skal ha nå. Ser ikke fram til å få en baby midt oppi dette I feel ya sistah! Akkurat sånn der, med uthevet skrift, hadde jeg det i kveld også. 1 time og 10 minutter brukte jeg til sammen før han ga opp og sovnet. På et tidspunkt var jeg en tur innom soverommet vårt og denget hodeputene våre litt i ren frustrasjon og slitenhet, og det hjelper ikke så mye at jeg får kynnere hver gang jeg løfter ham tilbake i senga. Akkurat i kveld hatet jeg den juniorsenga intenst! Mannen er selvsagt ute og reiser igjen, så her må jeg vente til helgen med å få leggeavlastning Barnefri helg høres veldig deilig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter #1506 Del Skrevet 19. oktober 2016 11 timer siden, Ludodama skrev: Åååh, sånne kvelder er så demotiverende for det meste spørru meg! Kanskje det er like greit å bare ta mannen ta den dealen, du blir jo uansett naturlig nok opptatt med annet fremover - og så kanskje han "kommer over" hangupen sin etter litt. Blæh! Mannen var helt med på å ta leggingene fremover. Og så hadde han kjøpt cookies som trøstemat til meg 10 timer siden, sitronkake skrev: I feel ya sistah! Akkurat sånn der, med uthevet skrift, hadde jeg det i kveld også. 1 time og 10 minutter brukte jeg til sammen før han ga opp og sovnet. På et tidspunkt var jeg en tur innom soverommet vårt og denget hodeputene våre litt i ren frustrasjon og slitenhet, og det hjelper ikke så mye at jeg får kynnere hver gang jeg løfter ham tilbake i senga. Akkurat i kveld hatet jeg den juniorsenga intenst! Mannen er selvsagt ute og reiser igjen, så her må jeg vente til helgen med å få leggeavlastning Barnefri helg høres veldig deilig ut! Tror det ble 1 time og 10 minutter her også faktisk. Gud, toåringer er frustrerende vesner altså. Ble grining på mor i dag morges også. Da ble jr litt stille en stund, tror han syns det er rart når mamma gråter. En ting vi må få plukket av han er at han skal bæres til bilen og til barnehagen, det går jo ikke når lillesøster kommer. I dag gadd jeg ikke bære han fra barnehageporten og inn, da var det jr som begynte å hylgrine. Good times..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter #1507 Del Skrevet 19. oktober 2016 Lurer å om jeg snart burde bytte dagboknavn til Sutredagboka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 19. oktober 2016 #1508 Del Skrevet 19. oktober 2016 I guess? Har ikke opplevd det selv, men jeg tipper det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 19. oktober 2016 #1509 Del Skrevet 19. oktober 2016 Her må jeg bære henne inn i bilen og inn porten i barnehagen enkelte dager. For hun stikker. Jeg har begynt å gi henne en matboks med noe frukt i bilen. Så når hun stikker så sier jeg at jeg spiser frukten hennes, da pleier hun å komme løpende Når vi er i barnehagen så vil hun helst løpe ut i skogen istedefor å gå inn. For det er jo så morsomt når hun får reaksjon. Jeg må jo nesten reagere, for hun må jo krysse bilveien for å komme seg ut i skogen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 19. oktober 2016 #1510 Del Skrevet 19. oktober 2016 1 time siden, A4-livet skrev: Lurer å om jeg snart burde bytte dagboknavn til Sutredagboka Da er vi to. Mannen din er fin da. Jeg tenker det er helt innafor at han tar leggingene fremover, du er kjempehøygravid og det er ikke tiden for å kjempe sånne kamper akkurat nå. Som Ludodama sier kan det jo hende han glemmer hele greia hvis du ikke legger han på en stund? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 19. oktober 2016 #1511 Del Skrevet 19. oktober 2016 Bra og fornuftig mann som tar legging og ordner cookies! Toåringer kan være jævlige noen ganger Vi hadde en sånn periode, hvor vi "fikk lov" til ulike ting. Men da tok den som "får lov til" alt en alvorsprat med ungene og sa at både mamma og pappa bestemmer, du kan få bestemme hvilke bamser du kan ha i senga, men vi bestemmer at lyset skal skrus av. Og så er jeg av dem som etter flere advarsler, hvor jeg sier at hvis de ikke nå slutter å tøyse og herje rundt, men legger seg ned og slapper av, så går jeg ut av rommet. Og så gjør jeg det. Det er mulig at det er skrikekur og ikke helt pedagogisk, men det er sånn jeg bare har måttet gjøre det. Og det har fungert for oss. Nå sitter jeg der som oftest til de har sovnet. Vi leser, så synger jeg en sang eller tre og skravler litt, og så er det natta, og da skal begge to prøve å sove. Er det masse herjing og tøys, så sier jeg at jeg går ut om de ikke slutter. Og slutter de ikke, så går jeg ut. Da kan jeg komme inn igjen, hvis de sier at de skal roe seg (eller, treåringen sier det, toåringen er jo ikke så verbal enda) og om det da blir mer tøys, så forblir jeg på stua. Vi bor jo i leilighet. så vi kan enkelt kommunisere med døra på gløtt. Og da svarer jeg på at jeg fortsatt er på stua. Tror jeg hadde blitt helsprø hvis ikke. Jeg har også begynt med min mors triks "Når jeg må mase så mye, og dere herjer og tøyser og ikke hører etter, så blir jeg sliten. Og da orker ikke jeg å lese eller sitte på rommet når dere skal sove." Vet ikke om det er "innafor" pedagogisk sett heller, men jeg ser faktisk noe bedring på treåringen i det minste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 19. oktober 2016 #1512 Del Skrevet 19. oktober 2016 Tips: nattlys. Vi har en som du stikker inn i kontakten. Da får han lys, men av typen som ikke gjør en våken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 19. oktober 2016 #1513 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) 1 time siden, Verdande skrev: Bra og fornuftig mann som tar legging og ordner cookies! Toåringer kan være jævlige noen ganger Vi hadde en sånn periode, hvor vi "fikk lov" til ulike ting. Men da tok den som "får lov til" alt en alvorsprat med ungene og sa at både mamma og pappa bestemmer, du kan få bestemme hvilke bamser du kan ha i senga, men vi bestemmer at lyset skal skrus av. Og så er jeg av dem som etter flere advarsler, hvor jeg sier at hvis de ikke nå slutter å tøyse og herje rundt, men legger seg ned og slapper av, så går jeg ut av rommet. Og så gjør jeg det. Det er mulig at det er skrikekur og ikke helt pedagogisk, men det er sånn jeg bare har måttet gjøre det. Og det har fungert for oss. Nå sitter jeg der som oftest til de har sovnet. Vi leser, så synger jeg en sang eller tre og skravler litt, og så er det natta, og da skal begge to prøve å sove. Er det masse herjing og tøys, så sier jeg at jeg går ut om de ikke slutter. Og slutter de ikke, så går jeg ut. Da kan jeg komme inn igjen, hvis de sier at de skal roe seg (eller, treåringen sier det, toåringen er jo ikke så verbal enda) og om det da blir mer tøys, så forblir jeg på stua. Vi bor jo i leilighet. så vi kan enkelt kommunisere med døra på gløtt. Og da svarer jeg på at jeg fortsatt er på stua. Tror jeg hadde blitt helsprø hvis ikke. Jeg har også begynt med min mors triks "Når jeg må mase så mye, og dere herjer og tøyser og ikke hører etter, så blir jeg sliten. Og da orker ikke jeg å lese eller sitte på rommet når dere skal sove." Vet ikke om det er "innafor" pedagogisk sett heller, men jeg ser faktisk noe bedring på treåringen i det minste! Det gjør jeg på ting han har holdt på meg i hundre år(og da mener jeg leeeeeeeenge) uten tegn til særlig bedring. Det er noen ting han bare virkelig ikke klarer kutte helt ut, og han blir lei seg om jeg bare kjefter. Men han må jo få beskjed også, for teknikken "ignorere handlingen og late som ingenting" hjelper ikke. Da forklarer jeg at jeg blir sliten av handling X, og da har jeg ikke noe lyst å være med på det. Men det er vanskelig f.eks i stellesituasjon, og når han er skikkelig overtrøtt og synes alt er hysterisk festlig. Jeg sier også ifra om det er enkelte ting som gjør ting ukoselig, for eksempel når han sutrer absolutt hele dagen og vi blir sprø i nøtta. Vi forklarer jo hva nøyaktig som er ukoselig/ikke hyggelig å gjøre HELE TIDEN - at det er helt greit å være sint/lei/sur - men at å være det absolutt hele tiden gjør at mamma/pappa også blir sur. Og så bruker jeg gjerne ordet "sur" istedetfor "sint/lei seg" for på skille mellom dagligdags sur og sint/lei seg som jeg synes er forskjellige ting/alvorsgrad. Eller: "suul" som han sier Andre ganger må man jo bare la være å forklare fordi jeg synes å uttrykke egne følelse bare eskalerer min egen frustrasjon når ungene ikke hører etter for fem flate øre og du holder på å klikke av søvnmangel/sult/PMS. Så da putter jeg sjokolade eller noe i kjeften istedet og håoper på en bedre neste dag Og min hylte og mye og lagde leven når han synes det var for mørkt - og i en periode klarte han ikke helt forklare det sjøl, han ble bare redd og sint. Så tok vi nattlys/opp gardiner osv - og da sov han mye bedre og levenet dabbet av. Før det var vi inne på rommet ca femtusen ganger. Men det var litt tilfeldig at jeg prøvde det ut, for han hadde jo taklet greit mørkt rom hele tiden før det og så utfra intet bare var det leven uten at han sa "mørkt". Endret 19. oktober 2016 av Ludodama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 19. oktober 2016 #1514 Del Skrevet 19. oktober 2016 Du er ikke verdens verste mamma! Jeg kjenner meg såå godt igjen! Vi har hatt nok av slike kvelder. Og med tanke på at livet snart blir snudd litt på hodet igjen for dere så er det like greit å la mannen ta leggingen fremover Vi er også inne i en utfordrende fase. Mini tester grenser på alle mulige måter. Det er mye sinne, frustrasjon, tårer og dårlig stemning om dagen. Er vel en grunn til at de kaller det terrible two´s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter #1515 Del Skrevet 19. oktober 2016 Det er så godt å komme inn her og få tips og medfølelse av andre som sliter med det samme Nattlys har han, og døra står på vidt gap med lys i gangen så det er ikke mørket han er redd for (pappaen må jo ikke ha på lyset, bare jeg ). Nei, en uke uten at mamma legger han gjør nok ting litt bedre, det har funket før hvertfall. Prøvde å si til han at mamma blir sliten når han holder på sånn, men når guttungen begynnende å klatre opp på hodeenden av senga skjønner man at man ikke blir tatt seriøst.... Det som er mest frustrerende er vel at før så kunne vi si natta, lukke døra og gå ned. Nå må vi sitte oppe i loftsstua med døra åpen i en evighet. Savner den tiden det var enkelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter #1516 Del Skrevet 21. oktober 2016 Sitter ved siden av to stk på toget nå som sitter og snakker om skole. Han ene går tydeligvis i klasse med folk på ca 25 og "gidder ikke henge med sånne gamle folk". Jeg bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter #1517 Del Skrevet 21. oktober 2016 Da er jeg 37+0 og skal ha siste arbeidsdag før permisjon. Har vært og tatt influensavaksine nå, så sitter og venter på å få lov å gå herfra (vaksina var mye vondere i fjor, i år var det jo ikke vondt i det hele tatt). Ble en rolig morgen siden jeg kunne ta et mye senere tog, så i dag ble faktisk ikke jr levert først i barnehagen Og jeg fikk parkeringsplass ganske nærme toget så jeg slapp å gå i 7-8 minutter fra bilen. Og i ettermiddag skal jr til broren min og være der hele helga. Kjenner at dette er en veldig god dag Kommer til å savne han en del da, det blir nok en kamp om å få lov å legge han på søndag (mannen har allerede sagt at han vil). Blir godt å få ordnet en del praktiske ting og slappet av litt i helga. Og så skal vi se Kongens nei på lørdag. Har ikke vært på kino siden forrige gang jr var hos broren min i januar eller noe så det blir stas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. oktober 2016 #1518 Del Skrevet 21. oktober 2016 Sånne gamle på 25, ja. Flott det Jeg skjønner ikke at noen kan se på meg som gammel, jeg føler meg jo som en skikkelig ungdom! Synes nesten jeg burde meldt meg på "Unge Mødre"... Siste arbeidsdag Det er sykt vilt! Og for en fin helg da gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 21. oktober 2016 #1519 Del Skrevet 21. oktober 2016 Trettifem her, takk. Jeg er blitt sånn "gammel mamma" som åpenbartlever A4liv uten at noen spør meg om det lengre. Før var det mer åpne spørsmål - nå er det bare selvsagt at jeg er gammel, etablert og grå Det må jo bli en bra helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. oktober 2016 #1520 Del Skrevet 21. oktober 2016 Jeg fyller straks 29 og fikk i går høre at det var godt jeg klarte å få unge før fristen var gått ut. Fristen er nemlig 30! Så da vet dere det. Ingen unger etter fylte 30, people! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå