A4-livet Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #921 Del Skrevet 6. juni 2016 Jr satt hvertfall og spiste bare spinat til slutt, før han han spytta det ut og sagt æsj Og maten passet til varme dager fant jeg ut, er ikke alltid mat som smaker like godt når det er 25 grader. Skal på ultralyd den 14. klokka 14 så er bare åtte små dager til. Og i mellomtiden skal jeg både til tannlegen, jordmor og ha ettårsbefaring av huset så dagene flyr nok. Mannen har bursdag om en uke også, så må kanskje finne på noe sprell i forbindelse med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 6. juni 2016 #922 Del Skrevet 6. juni 2016 Høres ut som mannen din og jeg har bursdag omtrent samtidig! Ang det med for mye sol på magen så har jeg googlet litt ifm at vi skal til syden i sommer og jeg har ihvertfall skjønt det sånn at det er greit å kjøle ned magen av og til (bade), ta pauser fra solen, ligge under parasoll osv. Akkurat nå er jeg ikke så bekymret for det, men etterhvert som magen vokser så tenker jeg at det kanskje er deilig å ha et fuktig håndkle over magen innimellom også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 6. juni 2016 #923 Del Skrevet 6. juni 2016 Takk for oppskriften, den ble veldig godt mottatt i heimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #924 Del Skrevet 6. juni 2016 5 timer siden, Strikkesokken skrev: Høres ut som mannen din og jeg har bursdag omtrent samtidig! Ang det med for mye sol på magen så har jeg googlet litt ifm at vi skal til syden i sommer og jeg har ihvertfall skjønt det sånn at det er greit å kjøle ned magen av og til (bade), ta pauser fra solen, ligge under parasoll osv. Akkurat nå er jeg ikke så bekymret for det, men etterhvert som magen vokser så tenker jeg at det kanskje er deilig å ha et fuktig håndkle over magen innimellom også Ja, fant ut at det viktigste er ikke å bli overopphetet, så da skal det ikke være noe problem. Får uansett ikke sittet lenge i sola i strekk, har jo en toåring jeg stadig må gjete Mannen har bursdag på mandag, er det da du har? Farmor har for øvrig bursdag på søndag, så vi burde nok ta en tur dit i helga. 1 time siden, Pentu skrev: Takk for oppskriften, den ble veldig godt mottatt i heimen. Så bra! Er lille enkel i matveien, eller er hun sånn som jr som egentlig ikke spiser kjøtt og en del grønnsaker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #925 Del Skrevet 6. juni 2016 Har glemt å skrive (tror jeg) at jeg høstet min første agurk i helga! Trodde jo jeg hadde drept de plantene i minidrivhuset, men så lever de i beste velgående og på lørdag var den ene babyagurken ferdig. Mannen og jeg fikk tatt én vit her før jeg ga den til jr og han spiste opp hele gitt. Så ferske babyagurker er tydeligvis bedre enn vanlige agurker (som vi kommer til å få nærmere 30 av. Blir grønnsaksutsalg i hagen her til slutt tror jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 6. juni 2016 #926 Del Skrevet 6. juni 2016 6 minutter siden, A4-livet skrev: Ja, fant ut at det viktigste er ikke å bli overopphetet, så da skal det ikke være noe problem. Får uansett ikke sittet lenge i sola i strekk, har jo en toåring jeg stadig må gjete Mannen har bursdag på mandag, er det da du har? Farmor har for øvrig bursdag på søndag, så vi burde nok ta en tur dit i helga. Så bra! Er lille enkel i matveien, eller er hun sånn som jr som egentlig ikke spiser kjøtt og en del grønnsaker? Jaa, jeg og har på mandag! må være en bra mann du har fått deg Grattis med babyagurk! Så kjekt med grønne fingre, her tar jeg liv av alt som trenger vann og pleie mer enn en gang i året før det kommer inn døren et under at jeg har holdt L i live i 7 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 6. juni 2016 #927 Del Skrevet 6. juni 2016 29 minutter siden, A4-livet skrev: Så bra! Er lille enkel i matveien, eller er hun sånn som jr som egentlig ikke spiser kjøtt og en del grønnsaker? Hun spiser det meste, men ikke kjøtt. Kylling går av og til ned. Men det eneste "kjøttet" hun spiser er pølser og spekeskinke. Gulerøtter er lykke. De har catering i barnehagen. I dag kom mannen hjem med en strålende fornøyd frøken som hadde spist 6 (håper de var små 😳) porsjoner med lunsj. Elsker mat, men er tynn som en flis 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 7. juni 2016 #928 Del Skrevet 7. juni 2016 Så gøy med babyagurk! Nå har det begynt å spire i kassene her også, spent på om de overlever lenge nok til at det faktisk blir noe av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 7. juni 2016 Forfatter #929 Del Skrevet 7. juni 2016 14 timer siden, Strikkesokken skrev: Jaa, jeg og har på mandag! må være en bra mann du har fått deg Grattis med babyagurk! Så kjekt med grønne fingre, her tar jeg liv av alt som trenger vann og pleie mer enn en gang i året før det kommer inn døren et under at jeg har holdt L i live i 7 år Jeg har tidligere drept alt av inneplanter, men det nye huset med god ventilasjon gjør at ting trives. Så det kan være huset ditt som gjør det Jeg har hatt noen dyr som har måtte avlives i ung alder så var litt usikker på åssen jeg skulle klare å holde et helt menneske i live. Har heldigvis gått fint hittil 14 timer siden, Pentu skrev: Hun spiser det meste, men ikke kjøtt. Kylling går av og til ned. Men det eneste "kjøttet" hun spiser er pølser og spekeskinke. Gulerøtter er lykke. De har catering i barnehagen. I dag kom mannen hjem med en strålende fornøyd frøken som hadde spist 6 (håper de var små 😳) porsjoner med lunsj. Elsker mat, men er tynn som en flis 😜 Pølser og spekeskinke er en hit her også. 6 porsjoner ja, det er voksent Husker jr spiste 10 fiskepinner i barnehagen i høst, det er mer enn jeg spiser liksom... 3 timer siden, Verdande skrev: Så gøy med babyagurk! Nå har det begynt å spire i kassene her også, spent på om de overlever lenge nok til at det faktisk blir noe av det! Det går helt sikkert fint. Agurken har tross alt overlevd steking i sola, overgjødsling og deretter ignorering (med tilhørende tørke) i to uker. Eneste jeg ikke har fått til ennå er blomkål og brokkoli, de ble raskt spist opp av lus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #930 Del Skrevet 9. juni 2016 Togpendlere leverer altså! Ble tilbudt sitteplass igjen i dag. Selvfølgelig av en mann i 30-åra, de har sikkert hørt hvor frustrert samboeren/kona er over å ikke få sitteplass på toget når man er gravid så de prøver å samle karmapoeng De to siste kveldene har vi vært og matet endene som bor noen hundre meter unna sammen med en nabogutt som også er to år. Veldig greit å gjøre det før leggetid for de løper som noen gærninger og sliter hverandre helt ut. På torsdag måtte begge to rett i badekaret for de var helt svette I går fikk vi sett andemammaen og alle de ni små, det var mammaene som syntes at det var mest stas, gutta skulle bare plaske i (det møkkete) vannet med pinner og henda. Første dagen begynte jr å spise på brød som hadde ligget i vannet da, så litt plasking er egentlig ikke så ille.... var jeg som la han i går, og han gikk ikke ut av senga en eneste gang. Og jeg måtte vekke han fem over sju i dag, så tror vi kanskje må en tur til endene i dag igjen. Veldig deilig å ikke måtte stå opp klokka seks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #931 Del Skrevet 9. juni 2016 Da har jeg vært en tur hos jordmor. Alt var fint, litt høyere blodtrykk (100/55, forrige gang var det på 80/45) så fikk beskjed om å komme tilbake om jeg fikk vondt i hodet eller ble svimmel. Vet ikke om hun er redd jeg skal få svangerskapsforgiftning eller noe, men uansett greit at hun passer på. Fem dager til ultralyd, syns det her går utrolig fort. Var ikke sånn forrige gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 9. juni 2016 #932 Del Skrevet 9. juni 2016 Hurra Fint med undersøkelser hvor alt er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. juni 2016 #933 Del Skrevet 9. juni 2016 High five for vellykket kontroll! Fikk du høre hjertelyd også? Fem dager til ultralyd. Shiiit! Gleder meg Håper du får se kjønn! Gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 9. juni 2016 #934 Del Skrevet 9. juni 2016 Så gøy med naboer nært i alder, altså! Godt jordmor følger med og passer på! Shit, OUL allerede? Du ble jo nettopp gravid jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #935 Del Skrevet 9. juni 2016 2 timer siden, Marimba skrev: Hurra Fint med undersøkelser hvor alt er bra! Alltid deilig å kunne si at formen er tipp topp. Selv om det ble litt mer styr enn jeg trodde, mer om det nedenfor. 36 minutter siden, Weebs skrev: High five for vellykket kontroll! Fikk du høre hjertelyd også? Fem dager til ultralyd. Shiiit! Gleder meg Håper du får se kjønn! Gutt Ja, selv om den prøvde å stikke av fra doppleren Fikk målt til slutt da, 143 slag i minuttet. 13 minutter siden, Verdande skrev: Så gøy med naboer nært i alder, altså! Godt jordmor følger med og passer på! Shit, OUL allerede? Du ble jo nettopp gravid jo Jeg veit, var ikke det forrige uke liksom? Jordmor ringte igjen. Jeg fortalte henne i stad at jeg har fått ekstraslag på hjertet (har hatt det før i ikke-gravid tilstand pga stress) og hun sa at det antakelig kom av vena cava. Og når hun sa det fant jeg ut at det stort sett kommer når jeg ligger på ryggen. Men nå ringte hun som sagt, og hun hadde snakket med sykehuset, og om det blir verre og/eller kommer oftere skal jeg ringe fødepoliklinikken eller jordmora for å sjekke litt mer (bl.a ekstra ultralyd) men de trengte ikke ta noen ekstra sjekk sånn som det er nå. Bah, jeg hadde jo så fantastisk lett svangerskap uten noe som helst for bare fire timer siden, nå må jeg plutselig følge med både på det ene og det andre. Bare ting holder seg stabilt skal jeg være fornøyd da, da er det jo null stress. Er ganske vanlig med sånne ekstraslag så er ikke bekymra. Må bare huske å legge meg på siden og ikke på ryggen. Det burde jeg klare å huske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 10. juni 2016 Forfatter #936 Del Skrevet 10. juni 2016 Skulle begynne tidlig på jobb i dag siden mannen skulle på noe kurs med jobben og jeg dermed må hente. Men gjett hvem har klart å ta med seg bilnøkkelen på jobb? Ups Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 10. juni 2016 #937 Del Skrevet 10. juni 2016 (endret) Uff da! Typisk! Får dere ordnet det på noen måte? Mandagsmorgen på en fredag Alle rare småting man skal tenke på som gravid, men det er i det minste ikke den vanskeligste tingen å huske på, da Endret 10. juni 2016 av Verdande Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 10. juni 2016 Forfatter #938 Del Skrevet 10. juni 2016 41 minutter siden, Verdande skrev: Uff da! Typisk! Får dere ordnet det på noen måte? Mandagsmorgen på en fredag Alle rare småting man skal tenke på som gravid, men det er i det minste ikke den vanskeligste tingen å huske på, da Han må ta toget til OSLO og taxi til jobb og så låne en annen bil. Men hvorfor ligger ekstranøkkelen på jobben og ikke hjemme? Det er jo på grunn av sånne ting man trenger ekstranøkkelen. Men det tror jeg at jeg skal vente noen timer med å ta opp, mannen var ikke i perlehumør da han ringte av en eller annen grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 10. juni 2016 #939 Del Skrevet 10. juni 2016 Mener du at det ikke er det sunneste for ekteskapet med etterpåklokskap i sånne øyeblikk, altså? Skjønner ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 10. juni 2016 #940 Del Skrevet 10. juni 2016 Du kan tenkte deg stemningen når jeg var hjemme i permisjon, skulle på julelunsj på jobben og mannen hadde tatt med seg nøkkelen på jobb (den andre hadde han klart å kaste noen år tilbake) 😡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå