Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Jr: Mamma!

Jeg: Jaaaa

Jr: Jeg skal si no til seg.

Jeg: Hva da?

Jr: Sjøvre (sjørøver) er veldig skumle.

Jeg: Mhm...

Jr: Da må vi løpe veldig fort. 

Jeg: Mhm

Jr: Da kaster de oss i vannet. Da kan vi nesten ikke puste.

Jeg: Mhm

Jr: Natta!

Jeg: Natta!

*gjenta hver kveld* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha. For en skjønning. 3 år er en fantastisk (krevende) alder. De sier så mye gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pentu skrev:

Haha. For en skjønning. 3 år er en fantastisk (krevende) alder. De sier så mye gøy. 

Ja, herregud så mye rart som kommer ut av den ungen :fnise: I går maste han så lenge etter sengetid at M våkna til slutt.....

M! Den jenta altså. Hun skulle ta igjen den gode natta i natt. Men fikk en ekstra dupp fra sju ca, så jeg fikk slumra i 40 min. I går byttet vi til sportsvogna ( :grine:), hun spiste 2,5 brødskive til lunsj, og i dag har hun fått sin første tann. I tillegg er hun superrask til å åle seg. Hvor ble det av lille babyen min? :vetikke: Skulle forresten ikke vært lov å selge hvite bodyer i str 74, etter fem minutter (OK, to da) er hun helt grå på magen. Fint at hun bare har hvite og lyse bodyer da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M&M slår til igjen! Her kom tanna i går :jepp:. Men den synes bare såvidt. Det regnes fremdeles som tann, ikke sant? Hvor lang tid tar det før den er helt ute? Hilsen Kan Ingenting :fnise:

De er blitt så store! Jeg har skikkelig blanda følelser om dette her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Weebs skrev:

M&M slår til igjen! Her kom tanna i går :jepp:. Men den synes bare såvidt. Det regnes fremdeles som tann, ikke sant? Hvor lang tid tar det før den er helt ute? Hilsen Kan Ingenting :fnise:

De er blitt så store! Jeg har skikkelig blanda følelser om dette her :ler:

Kjenner man den er det en tann. Her synes bare et slags krater :fnise: Og M er ikke villig til å åpne munnen så mammaen får se, så jeg har ikke sett den i det hele tatt :snurt: Vet ikke hvor lang tid det tar jeg. Hilsen Husker Ingenting Fra Forrige Gang :ler: 

Mannen synes det bare er gøy at hun blir større, jeg har mildt sagt blanda følelser. "Yay, hun lærte noe nytt! Neeeei, hvorfor er du ikke liten lenger?" :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har M spist en hel smoothiepose. Ville ikke ha av skje, men lærte etter hvert å suge i seg innholdet selv. Hurra! Og så har hun sittet i vogna i dag. Kom ikke en lyd fra henne den timen hun satt der, var helt trollbundet av at det finnes en så stor verden hun ikke har sett før :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, A4-livet skrev:

I dag har M spist en hel smoothiepose. Ville ikke ha av skje, men lærte etter hvert å suge i seg innholdet selv. Hurra! Og så har hun sittet i vogna i dag. Kom ikke en lyd fra henne den timen hun satt der, var helt trollbundet av at det finnes en så stor verden hun ikke har sett før :fnise: 

Wow! Mye som skjer for M om dagen! Det må jo være veldig spennende for henne å få bruke sittedelen! Synes dere har holdt ut lenge med bagdelen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Carouselle skrev:

Wow! Mye som skjer for M om dagen! Det må jo være veldig spennende for henne å få bruke sittedelen! Synes dere har holdt ut lenge med bagdelen! 

Kom til å tenke på i stad at jr er født i mars og begynte å bruke sportsdelen i begynnelsen av august, mens M er født i november og begynner med den i begynnelsen av juli. Litt forskjell på de to. Hun kunne brukt den lenger også om det ikke var for at vi skal til dyreparken og hun må kunne sitte og se da. Men det var bare noen cm klaring før hun var blitt for lang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, A4-livet skrev:

Kom til å tenke på i stad at jr er født i mars og begynte å bruke sportsdelen i begynnelsen av august, mens M er født i november og begynner med den i begynnelsen av juli. Litt forskjell på de to. Hun kunne brukt den lenger også om det ikke var for at vi skal til dyreparken og hun må kunne sitte og se da. Men det var bare noen cm klaring før hun var blitt for lang. 

Men har hun virkelig verdt fornøyd med å ligge ned så lenge? Eller jeg antar jo det siden dere bytter først nå :P Her har begge barna snudd seg på magen og tittet ut, i liggedelen - og forsøkt å dra seg ut. Da har vi liksom ikke noe valg lenger. Strap them up! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carouselle skrev:

Men har hun virkelig verdt fornøyd med å ligge ned så lenge? Eller jeg antar jo det siden dere bytter først nå :P Her har begge barna snudd seg på magen og tittet ut, i liggedelen - og forsøkt å dra seg ut. Da har vi liksom ikke noe valg lenger. Strap them up! :fnise:

Samme her - det var definitivt ikke lengden på vår korte lille snupp som gjorde det nødvendig å bytte til sportsdel :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det full hyling i bagen fra hun var fem mnd, så tok ikke mange ukene før jeg måtte bytte. Da satt hun som et tent lys. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Carouselle skrev:

Men har hun virkelig verdt fornøyd med å ligge ned så lenge? Eller jeg antar jo det siden dere bytter først nå :P Her har begge barna snudd seg på magen og tittet ut, i liggedelen - og forsøkt å dra seg ut. Da har vi liksom ikke noe valg lenger. Strap them up! :fnise:

Ja, hun har det. Jr hatet jo vogna fra han var en mnd eller to, så jeg hadde ikke trodd hun skulle like den. Har hendt hun har måtte få en leke eller noe, men stort sett har hun vært veldig fornøyd. Jr var fem mnd da vi byttet, da var det bare hyling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når M har spist dårlig hele dagen og jeg har tidenes spreng, DA skal hun sove lenge i slengen på kvelden :rolleyes: Bra jeg har begynt med ammeinnlegg igjen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag spiste M en stor potetskive, en fiskepinne (uten paneringen) og en hel pose med Semper grøt til middag :hakeslepp: Da fikk jo jeg litt dårlig samvittighet og tenkte ar nå har hun sikkert egentlig gått sulten i mange uker. Men hun har jo ikke det, bare hatt litt spisenekt de siste dagene. Virker som om hun får det når hun er forstoppet. Fikk heldigvis ut masse bæsj i stad da (termometertrikset fungerer noen ganger når hun akkurat har bæsjet).

Ellers har jeg overlevd dag 1 av 5 feriedager uten mannen. Tok med jr ned til sentrum, der er det en stor lekeplass (dvs, den var bedre i fjor, men noen duer var utrolig god underholdning. Han får ikke lov å jage de altså, da blir mor streng). Møtte så klart noen naboer, så da hadde vi hyggelig selskap også. Blitt litt mye iPad og Barne-TV i dag også, men det må det nesten bare bli innimellom. I morgen skal vi til en sykkelpark som skal være veldig morsom for ungene. Med lyskryss og allting. Håper det faller i smak :Nikke: Onsdag skal vi til mamma og torsdag skal vi på store badet med mamma på formiddagen og på babybesøk på ettermiddagen. Så da må jeg bare finne på noe å gjøre på fredag, så er det helg og på søndag reiser vi til Grimstad. Gleder meg til to dager i dyreparken og sørlandsidyll. Var alltid en uke eller to i Grimstad hver sommer fra jeg var 0 til 15 år, så hyggelig å kunne ta med ungene dit. (Men jeg gleder meg aller mest til dyreparken, antakelig mer enn jr :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er til å finne på ting å gjøre :)

 

 Dyreparken :rodmer:. Gleder meg til AM blir så stor at det blir litt stas å dra dit! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også til Dyreparken i sommer! Ikke før etter skolen er begynt igjen i august da, for da var det ikke så avskrekkende priser på å bo i Abra havn også. Mor gleder seg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jr har ikke noe forhold til Kaptein Sabeltann, men om noen år blir det nok Abra Havn på oss også. 

Hoppa akkurat på trampoline, kjentes ut som om hele livmora holdt på å ramle ut. Kjedelig med livmornedfall :( Fikk forsåvidt vondt i prolapser jeg pådro meg for snart 15 år siden også så fikk brukt det som unnskyldning for å ikke hoppe mer. Snakker ikke så høyt om det nedfallet akkurat.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Vil det bli bedre eller må du gjøre noe med det?

Jeg hadde det rett etter fødselen fordi jeg begynte visst å presse litt for tidlig :plystre:. Men det gikk seg til av seg selv. Veldig plagsomt, hver gang jeg hostet føltes det som om hele høna skulle falle av :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Weebs skrev:

Oi! Vil det bli bedre eller må du gjøre noe med det?

Jeg hadde det rett etter fødselen fordi jeg begynte visst å presse litt for tidlig :plystre:. Men det gikk seg til av seg selv. Veldig plagsomt, hver gang jeg hostet føltes det som om hele høna skulle falle av :ohmy:

Vet egentlig ikke. Må bli flinkere til å gjøre knipeøvelser hvertfall :sjenert: Er ikke veldig plagsomt å hverdagen, merker det best når jeg sitter foroverlent på gulvet. Er ikke sånn at det stikker utafor åpningen (så det er vel egentlig skjedefremfall), men det har ramla ned til der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og jeg deler rom for første gang på måneder. Han bråker men ligger for langt unna til at jeg får dyttet til han (enkeltsenger). Går jeg ut og inn av senga blir M urolig. I morgen må mannen sove et annet sted....

Ellers foreløpig topp stemning på ferie. I morgen blir det dyreparken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...