Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Her har ikke M forstått den nye tiden! Lurer på om jeg må vekke henne i morgen tidlig :fnise:

Og pittelitt kaffe må nok til etter en sånn natt :Nikke:

@Mumsy, jeg er heller ingen superfan av kaffe, men iskaffe (Tine sin cappuccino) går ned på høykant! Det er det ungdommen også kjøper i storefri :P Så den må du teste ut ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Weebs skrev:

Her har ikke M forstått den nye tiden! Lurer på om jeg må vekke henne i morgen tidlig :fnise:

Og pittelitt kaffe må nok til etter en sånn natt :Nikke:

@Mumsy, jeg er heller ingen superfan av kaffe, men iskaffe (Tine sin cappuccino) går ned på høykant! Det er det ungdommen også kjøper i storefri :P Så den må du teste ut ;) 

:ler: Den skal testes ut! Greit å begynne i god tid før babyen kommer tenker jeg, slik at jeg kan lage en oversikt over hva som må være i kjøleskapet årene framover. Vi og ungdommen liksom, haha:tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart meg gjennom både en master og en barselsperiode uten å drikke kaffe jeg altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag rullet M fra rygg til mage for første gang :strix: Hun gjorde det først én gang mens jeg dusjet og så hadde hun gjort det to ganger mens jeg var hos frisøren. Har nemlig klipt av meg noen kilo hår i dag. Fra midt på ryggen til skuldrene. Deilig :) Nå er vi på vei til bursdag hos niesa vår. M sov lenge i vogna si i stad så hun er ikke trøtt. Eller fornøyd. Fint at det tar en time å kjøre nesten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med rullings! Veldig gøy når det skjer store begivenheter som det i utviklingen! :) 

Åhhh er det ikke kjedelig når de verken er trøtte (og sovner deretter) eller fornøyde! Har litt vel mange slike perioder her om dagen. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre for å blidgjøre den lille karen. Kan ikke huske at det var slik med førstemann?! :vetikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, rulling! Nå kommer hun nok til å ha det moro med det fremover :biggrin:

Våken og sur. Høres kjent ut for tida! Jeg kikker på klokka hele veien og gleder meg til neste bleieskift/høneblund :fnise: Håper dere overlevde turen. Den hørtes heavy ut :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg havna i baksetet på vei hjem, for M var akkurat ferdig med en dupp da vi dro. Dvs, vi trodde vi kunne flytte en sovende M fra vogna til bilstolen, men da vi kikka nedi vogna lå det ei med store øyne og smilte til oss :rolleyes::fnise: Så det ble masse gråt på vei hjem. Måtte stoppe utenfor et hus og amme også. Ble smørblid da vi kom hjem da. Kanskje hun er like hjemmekjær som foreldrene sine :) 

@Carouselle Jr var mye misfornøyd en periode husker jeg. De mnd gledet jeg meg såååå fælt til å begynne på jobb igjen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr er forkjøla og har 40 i feber :( Typisk at der skjer den uka jeg skal på påskelunsj med jobben og en forelesning (ish) om motorisk utvikling på babyer, og mannen har no møter han må delta på både mandag og tirsdag. I morgen er det middag på kvelden i tillegg. Fader å lei jeg er av sykdom nå, begynner å skjønne hvor heldige vi var i fjor da vi bare trengte å bruke to sykt barn-dager hver.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr har ikke antydning til feber i dag, så da blir det bhg i morgen. Står i retningslinjene at det er ved langvarig feber de skal holdes hjemme i 48 timer, så da tenker jeg at 24 timer holder når han bare hadde feber noen timer. Nå sitter vi og ser på Boog og Elliot før mamma kommer etter hvert :) Orker ikke være morsom mamma i dag :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at Jr. ble frisk så fort:) Vil tro det aldri passer med syke barn, men godt det var kortvarig denne gangen. Hvis man skal være hjemme med sykt barn uke etter uke, skjønner jeg godt at folk begynner å nærme seg veggen etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har M vært relativt sutrete, men jeg tror det bare har vært luft i magen. Prøvde å gi henne banansmoothie, og den verste hylinga kan stemme godt ifht når hun fikk. Kom en kjempepromp i stad (som jeg var helt sikker på at var bæsj) og etter det og en dupp har hun vært blid. Sov 1,5 time i vogna si i stad, så lenge har hun ikke sovet på dagen siden mandag. Jeg rakk å strikke, spise og ordne litt klær. Mer enn jeg har gjort siste uka tror jeg. Hun gidder ikke rulle lenger da, den latsabben :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med stor fare for å jinxe: M sover! :yvonne::hakeslepp: I går sovnet hun klokka åtte, og det var rekord. Og nå gikk vi på badet klokka kvart på sju og ett over sju gikk jeg ut av soverommet. Hadde vært deilig om det ordnet seg med :hjerte:leggetid :hjerte: nå altså. Hun er jo fem mnd i morgen. I dag fant hun forresten føttene sine. Og rullet rundt på magen igjen. Én gang :fnise: Og hadde latterkrampe av pappaen sin :rodmer: Og jr er stort sett en drøm om dagen. Han sov hos mamma fra lørdag til søndag siden vi spiste middag der, og har ellers vært blid som ei sol stort sett. Og så er det fint vær, varmt, og det spirer og gror i skogen, hagen og vinduskarmen. Herlig tid :) Her er et par bilder jeg tok på ene trilleturen i dag: IMG_0710.thumb.JPG.337f99f3015753629a8ddcd1616d0d36.JPGIMG_0716.thumb.JPG.c9ded234fa76c089ee4d8c0b1bf1ea41.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så moro å lese hvordan M&M (hoho :takke:) utvikler seg på de samme tingene! En så kjapp legging har vi ikke opplevd her enda, men det kommer kanskje :phaedra:

Å så fine bilder! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Weebs skrev:

Det er så moro å lese hvordan M&M (hoho :takke:) utvikler seg på de samme tingene! En så kjapp legging har vi ikke opplevd her enda, men det kommer kanskje :phaedra:

Å så fine bilder! 

Ble ikke like kjapp legging i dag, for mannen lot M sovne i bæreselen litt over seks... Sovna rett før jeg hadde tenkt å gi opp :fnise: M&M er nok ganske like ja. Og så gjør de ting i litt forskjellig rekkefølge, så da får jeg noe å glede meg til når din M gjør noe nytt :) 

23 timer siden, miore skrev:

For noen nydelige bilder! Hurra for vår. Og for blid jr. og potensiell :hjerte: leggetid :hjerte: :)

Takk! Er så heldig med området vi bor i :) Tror :hjerte: leggetid :hjerte: er rett rundt hjørnet. Da kan hun godt begynne å sove hele kvelden også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen nydelige vårbilder! Ble inspirert til å ta meg en tur ut i skogen :) (..ikke bare trave rundt på kjøpesenter...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Carouselle skrev:

For noen nydelige vårbilder! Ble inspirert til å ta meg en tur ut i skogen :) (..ikke bare trave rundt på kjøpesenter...) 

Ikke så vanskelig å komme seg ut i skogen når den er rett utafor døra. Bruker vel tre-fire minutter til dit bildene er tatt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å bæsje en halvtime etter å ha lagt seg? Hun sovna heldigvis på ti minutter etter bleieskift da. Blir spennende å se hvor lenge hun sover i slengen i kveld/natt. I natt våknet hun ca hver halvannen time, så vi stod ikke opp før 8.40. Heldigvis, ellers hadde jeg vært trøtt i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på Teknisk museum. Jr var litt fornøyd kan man si. Det var jo et fly i taket! :fnise: M sov seg gjennom halve besøket, og hun sov lenge på formiddagen så vi har fått masse alenetid med jr. Det skulle hun tydeligvis ta igjen for i kveld, for hun la seg ikke før over ni! Var dødstrøtt fra klokka seks, men vi var ikke hjemme før sju siden vi var hos svigerfar sammen med søstra til mannen og familien. Hun sovna fort etter at jeg la henne da vi kom hjem, men våkna etter fire minutter. Etter å ha prøvd å legge henne i 45 min ga jeg opp, og det var verdens blideste og mest våkne baby som ble med ned i stua :fnise: Imponerende siden siste duppen var i firetiden. Blir spennende å se hvor lenge hun sover i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M våkna kvart på ni i dag. Første duppen varte i 1,5 time nesten og så la hun seg før sju i kveld. Søvn begynner å gå seg til altså. Måtte inn en tur etter 40 min bare, nå har hun sovet en time. Og i det jeg hadde skrevet forrige setning våknet hun :klaske: Putta i smokken og håper hun sovner. Ligger musestille nederst i senga nå :ler: Anyway.... I dag har hun rullet over på magen flere ganger, og hun har lært å rulle til venstre også. Prøver stadig å dra beina under seg for å krabbe, liten suksess så lenge hun ligger med hodet nedi matta :fnise: Har begynt å gynge fra side til side i stedet for fram og tilbake når hun sitter på fanget, og elsker å spise og kjenne på alt. Må passe på å sette ting laaangt inn på bordet når hun sitter på fanget ellers har hun plutselig en tallerken i munnen :fnise:  Ellera har det nå snødd her i to dager og det er minusgrader hver natt så er ikke mye ute om dagen. Lurte jr til å bake boller med meg i stedet for å gå ut i dag, er så dritkjedelig å stå ute i to grader og snø og se på han løpe rundt. Heldigvis ikke lagt seg da, men er bekymret for blomstene mine. Tenk om de fryser ihjel :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...