A4-livet Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter #1461 Del Skrevet 6. oktober 2016 23 timer siden, juliane skrev: Høygravid! Er nok lettere å kle en jente i guttetøy enn motsatt, selv om en liten gutt nok klarer seg helt fint i rosa pysjer og ull også. Jeg har hatt endel kjønnsnøytralt og også blått/guttete til S, og hun har overlevd hun altså. Og alle tror hun er gutt uansett, så lenge hun ikke er kledd i rosa fra topp til tå, så hadde ikke hjulpet stort med jenteklær. Mener da å huske at hun så veldig jentete ut. Blir spennende å se åssen hun her ser ut. Det har jeg faktisk ikke tenkt noe på før nå Lurer på om hun kanskje likner mer på meg, jr har alltid liknet på mannen. 19 timer siden, sitronkake skrev: 40 dager igjen! 2,5 uke igjen på jobb! Herregud, tiden går så fort! Kjenner jeg får bittelitt panikkfølelse når jeg leser at flere her inne er godt inne på tosifret antall dager igjen til fødsel.. og så kommer jeg på at jeg fremdeles har noen gode måneder igjen før jeg er like langt som dere. Puh. Og i morgen har jeg jo fri (planleggingsdag) så når jeg er ferdig med arbeidsdagen i dag er det plutselig bare to uker. Blir nok litt panikk når jeg plutselig skal ut i permisjon, er jeg klar for det liksom...? I dag tissa jr på potte for første gang. Det måtte vi ringe til pappaen og fortelle Fortalte det i bhg også og hun som var der sa at han er veldig interessert i å sitte på do når han ser at andre han kjenner gjør det. Men ikke kommet noe der da. Tror det bare var flaks i stad, men da har han hvertfall prøvd og syns det var stas. Hender han sitter der i fem minutter og man må krangle skikkelig for å få han opp igjen. Skjer spesielt når han er overtrøtt og skal legge seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 6. oktober 2016 #1462 Del Skrevet 6. oktober 2016 17 minutter siden, A4-livet skrev: Mener da å huske at hun så veldig jentete ut. Blir spennende å se åssen hun her ser ut. Det har jeg faktisk ikke tenkt noe på før nå Lurer på om hun kanskje likner mer på meg, jr har alltid liknet på mannen. Hun ser i alle fall ikke veldig guttete ut, så jeg tror det er det at hun ikke har så mye hår som gjør henne mindre "feminin" i folks øyne. Og at endel tror at jenter SKAL ha masse rosa og at alle andre er gutter. Jeg vet ikke jeg altså, jeg merker jeg kjøper mye mer rosa klær nå enn jeg egentlig hadde planer om fordi det er enklere. Og når folk kaller henne "han" så bare smiler jeg og nikker. Tenk om det kommer en bitteliten mini-A4! Flink jr som tissa på potte! Litt flaks må det være lov å ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 6. oktober 2016 #1463 Del Skrevet 6. oktober 2016 Utrolig hvor engasjerte de blir i pottetrening når det er leggetid, altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter #1464 Del Skrevet 6. oktober 2016 4 timer siden, Verdande skrev: Utrolig hvor engasjerte de blir i pottetrening når det er leggetid, altså Gjett om det kommer til å bli vanskelig å legge han i dag a! I dag måtte jeg bare gå meg en tur mens jeg var på jobb. Trenger desperat en prat med sjefen for å overleve de to siste ukene nå. Orker ikke silence treatment og ignorering i to uker når jeg skal lære opp vikaren og vi liksom skal jobbe sammen. I dag satte hun med ryggen til meg og holdt på med ting på pcen mens jeg prøvde å snakke med henne. Utrolig provoserende. Heldigvis har jeg fri i morgen så jeg trenger ikke forholde meg til dama før jeg har snakket med sjefen. Er ikke bare kommunikasjonen oss imellom dette går på heĺler, hun gjør også ting på en annen måte enn sjefen har sagt (nytter ikke at jeg påpeker det) og driver og leser dokumenter og setter seg inn i saker hun virkelig ikke har noe behov for å kunne noe om. Hun skal tross alt bare være der et år. Så jeg gjør alle mine vanlige arbeidsoppgaver mens hun sitter og dilter med helt unødvendige ting. Det har hun IKKE tid til når jeg er borte for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #1465 Del Skrevet 7. oktober 2016 Var på en liten lekeplass med naboen i dag. Jr falt ved en huske, jeg trodde ikke han var borti den. Han begynte å gråte, jeg sa "du slo deg ikke, det gikk fint". To minutter senere: Naboen: Du, har C spist noen bær eller? Jeg: Nei.... Naboen: Han er rød i munnen. Jeg: Oj, det er visst blod. Kanskje du slo deg på huska i stad likevel, lille venn #åretsmor Har kosa oss fælt hjemme i dag da. Nevnte nabo har også en toåring i samme barnehage så de var på besøk hos oss før vi gikk en tur på lekeplassen og så var jr og jeg en tur hos broren min etterpå. Dagen fløy bare av gårde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter #1466 Del Skrevet 8. oktober 2016 Jr tissa på potte i dag igjen Og nattbleia var faktisk tørr i dag. Ikke at jeg tror det har noe å si, han viser ikke noen interesse for å gå på do utenom når vi tar morgen- og kveldsstellet. Men det viser jo at han begynner å bli stor (mannen er helt , han er så soft....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 8. oktober 2016 #1467 Del Skrevet 8. oktober 2016 Tror muligens jeg hadde helt rolig sagt at nå er dama såpass vanskelig å ha med å gjøre at du ikke ser at du kan bidra noe mer i opplæringen. Hun virker jo ikke frisk en plass den dama der. Men det er det de som må lide seg gjennom i ett år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 9. oktober 2016 #1468 Del Skrevet 9. oktober 2016 Fordelen med din vikar er jo at du slipper å bli utkonkurrert mens du er borte De kommer tilå bli sjeleglad for å få deg tilbake! Nei jeg tenker at hun mest sannsynelig strever og sliter med noe, selvfølelsen eller noe tyngre - så har faktisk litt empati for dama. Ellers er hun rett og slett psykopat som forsøker å sette deg ut av spill med hersketeknikker. Så gøy at Jr. interesserer seg for potta! Her er det absolutt null fremgang.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter #1469 Del Skrevet 9. oktober 2016 Hehe, ja jeg trenger såvidt å forholde meg til henne når jeg er innom med babyen (som hun ikke får holde for å si det sånn ), @Ludodama @Carouselle Jeg tenker også at hun kanskje sliter med noe. Jeg tror egentlig ikke at hun prøver å være slem hvertfall, hun bare ender med å gjøre feil ting. Og nå blir jo alt hun sier og gjør feil i mine øyne, så nå har hun jo ikke en sjans stakkar... Blir godt å ta en prat med sjefen i morgen hvertfall I helga har det vært frivillig dugnad i barnehagen siden den skal flytte fra og med tirsdag. Så i går var jeg der i fem timer (mannen og jr var der i 2,5) og i dag var vi der i tre timer. Skulle egentlig bare vært dugnad i går, men ting tar jo tid så de trengte litt hjelp i dag også. Fikk mat og kake da, og jr fikk sjansen til å bli litt kjent med det nye lokalet. Og så fikk vi jo brukt opp helgen så slapp å være oppfinnsomme selv så selv om man blir litt sliten syns vi det var greit å hjelpe til Nå ser vi på barnetv og så skal jeg lage helstekt kylling når det er ferdig. I går var vi ikke så lystne på å lage middag så tar lørdagsmiddagen i dag i stedet. Ble indisk take-away i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter #1470 Del Skrevet 10. oktober 2016 Noen ganger kan man begynne å lure på seg selv. Ble tilbudt sitteplass på toget og så sa jeg nei takk Mest fordi jeg syns det var pinlig at hun dama ventet så lenge med å spørre, og visste jo at det kom til å bli ledige plasser på neste stasjon. Jepp, er tidlig på i dag. Planleggingsdag igjen så mannen er hjemme. Da er det deilig å ikke være hjemme litt over fem for en gangs skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter #1471 Del Skrevet 10. oktober 2016 I dag var plutselig vikaren min blid og skravlete igjen. Hun var vel bare litt langsint da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 10. oktober 2016 #1472 Del Skrevet 10. oktober 2016 Ikke lett med slik uforutsigbar oppførsel, men samtidig så har det vært litt typisk for de jeg har kjent som har minnet om din kollega i oppførsel. Som om adferden ikke er helt normal så vet man heller ikke alltid hvor man har de. Nei du har fåtten skikkelig nøtt av en kollega å bryne deg på Nei takk til sitteplass, hehe.. jaja skjønner hva du mener. Noen ganger blir situasjonen bare klein og det blir rart å si ja Håper du fikk sitteplass ved neste stasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 10. oktober 2016 #1473 Del Skrevet 10. oktober 2016 Denne vikaren din altså , merkelig skrue! Men på en måte må det jo være en slags drømmevikar, siden folk kommer til å synes at det er helt fantastisk å få deg tilbake igjen! Satser på tidligere sitteplass på hjemturen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter #1474 Del Skrevet 10. oktober 2016 Forrige gang hadde jeg en håpløs vikar, da sa faktisk folk til meg at de var glad jeg var tilbake Men han gjorde ikke jobben sin, hun her er nok en helt annen type (heldigvis). Men nå er jo alt i orden igjen, veldig deilig å legge dette bak seg. Er liksom litt lettere å være på jobb når man ikke prøver å unngå en av kollegaene sine Så får sjefen ta de mer praktiske problemene vi snakket om i dag, jeg er jo ikke hennes overordnede så det er sånne ting jeg kan overlate til han. Veldig deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter #1475 Del Skrevet 11. oktober 2016 I kveld har jeg maskert og begynt å male soverommet vårt. Holdt på i to timer, da var det langt over leggetid for meg. Blir nok ferdige i løpet av helgen hvertfall, men det tar tid altså. Har ikke tatt rundt taklistene og i hjørnene ennå, men rullejobben burde ikke ta så lang tid da. Håper det blir fint. Skal sikkert få til å legge ut et bilde når vi er ferdige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 12. oktober 2016 #1476 Del Skrevet 12. oktober 2016 Jeg hadde akkurat lagt meg og så tikker det inn en snap fra A4 som maler. Jeg er så lite futt i for tiden at jeg blir sliten av å se sånne ting Når venninner forteller at de rydder når barna har luren sin så blir jeg helt svett. Seriøst folk. Slapp nå av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter #1477 Del Skrevet 12. oktober 2016 15 minutter siden, Pentu skrev: Jeg hadde akkurat lagt meg og så tikker det inn en snap fra A4 som maler. Jeg er så lite futt i for tiden at jeg blir sliten av å se sånne ting Når venninner forteller at de rydder når barna har luren sin så blir jeg helt svett. Seriøst folk. Slapp nå av Men så ble jeg straffet med at jr var våken en hel time i natt sånn at jeg er dødstrøtt i dag. Jeg legger meg jo aldri senere enn ti liksom, så i går ble det altfor seint i utgangspunktet. Var derfor jeg stappa i meg fem vannbakkels på konferanse i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 12. oktober 2016 #1478 Del Skrevet 12. oktober 2016 HVEM ER DU PÅ SNAP??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 12. oktober 2016 #1479 Del Skrevet 12. oktober 2016 Vannbakkels Er i skikkelig kakemodus i dag selv, så har akkurat baka rullekake, det er jo en sånn kake det er fort gjort å glemme både hvor lettvinn og hvor god den er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter #1480 Del Skrevet 12. oktober 2016 3 timer siden, Marimba skrev: Vannbakkels Er i skikkelig kakemodus i dag selv, så har akkurat baka rullekake, det er jo en sånn kake det er fort gjort å glemme både hvor lettvinn og hvor god den er! Det har jeg aldri lagd selv, men rullekake med sjokolade er jo bare fantastisk! Må huske å be farmor om oppskrifta hennes neste gang jeg er der. Ble litt maling i dag også. I morgen skal jeg ta andre strøket langs taklistene og så skal jeg ta første strøket med rulle. Gleder meg til å se hele rommet forandres Må gå over gulvlistene med hvitmaling og tynn pensel en dag da, er en del malingsøl på de. Og rundt vinduene har jeg vært for flink med maskeringstapen, for der har jeg visst maskert litt vegg også noen steder Er ikke lett dette altså.... Kan angre på at vi ikke betalte de tusenlappene ekstra og lot utbygger male... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå