A4-livet Skrevet 8. august 2016 Forfatter #1201 Skrevet 8. august 2016 Da har jeg for første gang kjøpt brukte babyklær. Fant ut at det kanskje er greit å ha noe ull, selv om jeg har skrevet at vi skal ønske oss det til henne til jul, og så fant jeg ei som skulle selge en liten bunke ikke så langt unna. Så da ble det 9 bodyer, 3 bukser og to pysjer i ull til 500kr. Alt i str 60/68. Da har vi dekket opp for hele vinteren tror jeg. Den ene pysjen er det noen små hull i men de klarer jeg å sy. Ikke så nøye heller. Så kan vi heller ønske oss tykke ullklær til jul, det koster jo litt mer. Og ny babygym, mannen puttet jr sin i tørketrommelen en gang så vattet inni ble litt klumpete kan man si. Og speilet går det ikke an å bruke. Så tror vi skal ønske oss en ny
Marimba Skrevet 8. august 2016 #1202 Skrevet 8. august 2016 (endret) Det er jo egentlig genialt å kjøpe litt brukt også! Er jo ikke så lenge man har det, så da er det jo supert om flere kan ha nytte av det. Tenker vi kommer til å gå for både brukt og nytt i en god kombinasjon Digger lesekroken din forresten! Som barneskolelærer må jeg jo bare si tommel opp! Endret 8. august 2016 av Marimba
Carouselle Skrevet 8. august 2016 #1203 Skrevet 8. august 2016 Den 5. august 2016 at 10.17, A4-livet skrev: ????
Carouselle Skrevet 8. august 2016 #1204 Skrevet 8. august 2016 Ok, vet ikke hva som skjedde der i det forrige innlegget mitt. Klønehøne meg altså Prøver på nytt Så bra at du kjøper brukt! Det har sittet langt inne for meg, jeg har selv hatt angst for loppemarkeder og bruktting - men forbrukssamfunnet og miljøaspekter sniker seg inn under huden min også! Har faktisk kjøpt en del brukt det siste året, veldig ulikt meg! Du får si fra hvis du trenger noe til den kommende lille jenta! Jeg har jo veldig mye klær etter Mini som lillebror ikke kan arve Alt fra ull til yttertøy/dresser og vanlige klær! Mye er veldig pent og lite brukt, ser ut som nytt. Så hvis det dukker opp noen behov så må du bare sjekke med meg
Carouselle Skrevet 8. august 2016 #1205 Skrevet 8. august 2016 5 timer siden, A4-livet skrev: Ojsann, bekkenet likte ikke å komme tilbake på jobb. Tror det er den ene stolen som er problemet, så får bruke sadelstolen og stå på balansebrett fremover. Håper det hjelper Kan veldig godt være stolen ja! Jeg skjønte ikke hvorfor jeg fikk så veldige smerter i bekken, lår og rygg etter endte arbeidsdager - før jeg tok meg hjemmekontor noen dager og satt på en normal stol. Kroppen min tålte rett og slett ikke kontorstolen?! Skulle jo nesten tro den ville være bedre enn en stol av plast, men nei.. Kanskje det var fjæringen i kontorstolen som belastet kroppsdelene Uansett - anbefaler å sitte deg frem til en løsning som fungerer
Pentu Skrevet 8. august 2016 #1206 Skrevet 8. august 2016 Her kjøper vi mye brukt. Reimadresser, regntøy (kjøpte av en dame på Finn som hadde kjøpt inn fordi hun trodde nr to var jente, men så ble det gutt), ullfrote osv. Er helt supert! Kommer sikkert til å kjøpe litt brukt ull i de minste str. Siden de er forskjellig årstider.
A4-livet Skrevet 9. august 2016 Forfatter #1207 Skrevet 9. august 2016 @Carouselle Det skal jeg huske. Huff, vi har noen poser med klær å gå gjennom etter hvert... Er jo lettere for jenter å arve fra gutt, men tror det er mye som ikke kommer til å bli brukt også. Vil jo ikke at folk skal tro at lillesøster er en lillebror Haha, nå kom konduktøren på toget og spurte om jeg trengte å sitte (stod rett ved alle gravidplassene i vogna). Jeg sa at det gikk fint, men hun og hu jeg stod ved siden av ble enige om at noen burde reise seg for meg. Jeg bare Var en mann som reiste seg da. Syns liksom at det gikk ganske fint å stå jeg da. Men så hadde vi kjørt i tre minutter da, mulig pipa hadde fått en annen llyd etter hvert. Fikk hvertfall beskjed av konduktøren om å bli litt tøffere og si at jeg trengte plass neste gang. Gjør jo det om noen tilbyr seg plassen sin, men tør ikke spørre selv altså
Strikkesokken Skrevet 9. august 2016 #1208 Skrevet 9. august 2016 Så greit å kjøpe brukt! Jeg har egentlig ikke tenkt tanken engang, men det er jo helt klart veldig greit å ikke bruke en formue på klær som blir brukt såpass lite. Bra konduktør! Tror jeg hadde blitt litt flau om det hadde skjedd med meg, alle ser jo at man er gravid og når ingen reiser seg så kan det bare være, tenker jeg samtidig håper jeg alle de som ikke reiste seg ble flaue og hadde nok ikke turt å spørre jeg heller, men hadde helt klart reist meg om en gravid dame sto!
Carouselle Skrevet 9. august 2016 #1209 Skrevet 9. august 2016 Så bra noen reiste seg! Egentlig skulle det bare mangle, men jeg vet også hvor usikker man blir når man lurer på om man bør gi bort plassen sin eller ikke. Man kan jo ta feil av en gravid person, og en eldre person kan bli fornærmet. Og det er vel den situasjonen man prøver å unngå, men herregud.. det er en tullete holdning. Jeg vet! Prøver ikke å unnskylde de som ikke reiser seg for gravide altså! Og her var det jo liten tvil om hva som var ditt tilfelle! Disse passasjerene fikk jo ganske klar tale! Go konduktøren! Faktisk liker jeg nå å stå i nærheten av de reserverte plassene bare på trass, for å gjøre de andre ukomfortable Første svangerskapet opplevde jeg dessverre ofte at voksne menn latet som de ikke så meg slik at de kunne snike seg til en plass på "uskyldig" vis. Var et par tilfeller jeg nesten begynte å gråte av frustrasjon fordi jeg ble så irritert over oppførselen deres. Denne gangen er jeg mer tilbakelent, kan også ha noe med at magen er så gigantisk at hvis du ikke ser den så er du faktisk svaksynt - og da fortjener du faktisk å sitte!
Shiver Skrevet 9. august 2016 #1210 Skrevet 9. august 2016 Har sniklest her en stund, men tror ikke jeg har lagt igjen spor enda. Nå er det på tide! Veldig forfriskende å lese om andre som føler seg som dårlige mammaer og har sutrete unger til tider. Jeg liker veldig godt de som tør å skildre virkeligheten! Jeg har null tålmodighet for sutring, og på litt sutrete dager kjenner jeg at jeg ikke er en god mamma. Får dårlig samvittighet. Så er det andre dager hvor alt er superbra, og jeg legger meg med en skikkelig god følelse på at jeg har gjort noe riktig. De dagene liker jeg De babykortene er så fine! Jeg hadde ikke de til storesøster selv om jeg hadde lyst på. Men ble aldri til at jeg prøvde å finne ut hvor jeg kunne kjøpe de. Jeg føler litt på at jeg ikke hadde de til storesøster, og lurer derfor på om det er riktig å kjøpe de nå... Men alt får jo ikke blitt likt uansett. Er nok mye som er gjort med storesøster som ikke blir gjort med lillebror, for eksempel. Jeg tar toget til jobb jeg og, og jeg opplever mye at folk ser magen, og så ser alle andre steder enn på meg. Nå har jeg vært sykemeldt en liten stund pga bekken/symfysen (gjør dritvondt), og prøvde meg igjen i går. Til jobben går det fint for jeg går på første holdeplassen , men fra Oslo er et kapittel for seg selv. Før jeg ble gravid sist satt jeg med nesa i telefonen, som de fleste, men da jeg kom tilbake fra permisjon ble jeg mer oppmerksom på å i hvert fall titte opp på de som står rundt, for å se om det er noen som trenger plassen mer enn meg. Nå gjør jeg ikke det, nå trenger jeg plassen sårt selv
A4-livet Skrevet 9. august 2016 Forfatter #1211 Skrevet 9. august 2016 6 timer siden, Strikkesokken skrev: Så greit å kjøpe brukt! Jeg har egentlig ikke tenkt tanken engang, men det er jo helt klart veldig greit å ikke bruke en formue på klær som blir brukt såpass lite. Bra konduktør! Tror jeg hadde blitt litt flau om det hadde skjedd med meg, alle ser jo at man er gravid og når ingen reiser seg så kan det bare være, tenker jeg samtidig håper jeg alle de som ikke reiste seg ble flaue og hadde nok ikke turt å spørre jeg heller, men hadde helt klart reist meg om en gravid dame sto! Kjøpte ikke noe brukt forrige gang, men syntes det var greit denne gangen siden det er ull vi skulle ha. Blir nok ikke så mye mer brukt, med unntak av litt fra Carouselle kanskje. Syns det er tryggere å kjøpe av noen man kjenner litt Vi arvet en del til jr da, men ikke alt det som ble brukt. Uff ja, det var flaut. Og sikkert ingen som hadde sett at jeg stod der heller. Mange som tar det toget langt og dermed sitter og sover å veien. 5 timer siden, Carouselle skrev: Så bra noen reiste seg! Egentlig skulle det bare mangle, men jeg vet også hvor usikker man blir når man lurer på om man bør gi bort plassen sin eller ikke. Man kan jo ta feil av en gravid person, og en eldre person kan bli fornærmet. Og det er vel den situasjonen man prøver å unngå, men herregud.. det er en tullete holdning. Jeg vet! Prøver ikke å unnskylde de som ikke reiser seg for gravide altså! Og her var det jo liten tvil om hva som var ditt tilfelle! Disse passasjerene fikk jo ganske klar tale! Go konduktøren! Faktisk liker jeg nå å stå i nærheten av de reserverte plassene bare på trass, for å gjøre de andre ukomfortable Første svangerskapet opplevde jeg dessverre ofte at voksne menn latet som de ikke så meg slik at de kunne snike seg til en plass på "uskyldig" vis. Var et par tilfeller jeg nesten begynte å gråte av frustrasjon fordi jeg ble så irritert over oppførselen deres. Denne gangen er jeg mer tilbakelent, kan også ha noe med at magen er så gigantisk at hvis du ikke ser den så er du faktisk svaksynt - og da fortjener du faktisk å sitte! Jeg står også nær de plassene på trass Blir litt oppgitt når folk ser du er gravid men likevel skal brøyte seg foran deg ja. Opplevde mye av det forrige gang, mest middelaldrende folk. Gjerne damer også. Greit man er sliten og har lyst å sitte etter en dag på jobb, men gravide og eldre har førsteprioritet altså. 5 timer siden, Shiver skrev: Har sniklest her en stund, men tror ikke jeg har lagt igjen spor enda. Nå er det på tide! Veldig forfriskende å lese om andre som føler seg som dårlige mammaer og har sutrete unger til tider. Jeg liker veldig godt de som tør å skildre virkeligheten! Jeg har null tålmodighet for sutring, og på litt sutrete dager kjenner jeg at jeg ikke er en god mamma. Får dårlig samvittighet. Så er det andre dager hvor alt er superbra, og jeg legger meg med en skikkelig god følelse på at jeg har gjort noe riktig. De dagene liker jeg De babykortene er så fine! Jeg hadde ikke de til storesøster selv om jeg hadde lyst på. Men ble aldri til at jeg prøvde å finne ut hvor jeg kunne kjøpe de. Jeg føler litt på at jeg ikke hadde de til storesøster, og lurer derfor på om det er riktig å kjøpe de nå... Men alt får jo ikke blitt likt uansett. Er nok mye som er gjort med storesøster som ikke blir gjort med lillebror, for eksempel. Jeg tar toget til jobb jeg og, og jeg opplever mye at folk ser magen, og så ser alle andre steder enn på meg. Nå har jeg vært sykemeldt en liten stund pga bekken/symfysen (gjør dritvondt), og prøvde meg igjen i går. Til jobben går det fint for jeg går på første holdeplassen , men fra Oslo er et kapittel for seg selv. Før jeg ble gravid sist satt jeg med nesa i telefonen, som de fleste, men da jeg kom tilbake fra permisjon ble jeg mer oppmerksom på å i hvert fall titte opp på de som står rundt, for å se om det er noen som trenger plassen mer enn meg. Nå gjør jeg ikke det, nå trenger jeg plassen sårt selv Velkommen, så koselig med sniklesere som står fram Ja, det er deilig å se at andre mammaer også er dritt lei og frustrerte. Kjedelig når man føler seg som den eneste i verden med trasig unge og kort lunte Hvor gammel er storesøster? jeg var også litt usikker på om jeg skulle kjøpe de kortene siden jr ikke hadde, men han får så mye annet som lillesøster får. Så jeg syns du kan kjøpe de med god samvittighet Ja, det er jo det som er når man pendler, man sitter stort sett med telefon eller noe og får ikke med seg så mye av det som skjer rundt. Been there Derfor syns jeg det er helt greit med de som bare ikke følger med, det er de andre som er problemet. Men jeg har stort sett fått sitte siden begynnelsen av juni eller noe så jeg kan ikke akkurat klage
Småkjekset Skrevet 9. august 2016 #1212 Skrevet 9. august 2016 Jeg kjøpte litt brukt til E, for klærne i minste størrelse var jo nesten ikke blitt brukt. Veldig greit å ha mange bodyer å bytte mellom når det plutselig var mye gulp og annet Og ull er veldig greit å kjøpe brukt! Det er jo kostbart, og så holder det seg veldig fint!
A4-livet Skrevet 10. august 2016 Forfatter #1213 Skrevet 10. august 2016 I går kjente jeg hikking for første gang
sitronkake Skrevet 10. august 2016 #1214 Skrevet 10. august 2016 Så koselig! Gleder meg til jeg kjenner liv jeg, her er det bare luft foreløpig
A4-livet Skrevet 10. august 2016 Forfatter #1215 Skrevet 10. august 2016 1 time siden, sitronkake skrev: Så koselig! Gleder meg til jeg kjenner liv jeg, her er det bare luft foreløpig Jeg gikk en uke før jeg skjønte at lufta var spark Var bittelitt lenger enn deg da. Når kjente du liv med eldste? Hm, det kjennes ut som om noen har slått meg med et balltre i høna hver gang jeg går. Upraktisk....
sitronkake Skrevet 10. august 2016 #1216 Skrevet 10. august 2016 1 time siden, A4-livet skrev: Jeg gikk en uke før jeg skjønte at lufta var spark Var bittelitt lenger enn deg da. Når kjente du liv med eldste? Hm, det kjennes ut som om noen har slått meg med et balltre i høna hver gang jeg går. Upraktisk.... Balltre i høna Unnskyld at jeg ler, men nå lo jeg faktisk høyt. Godt det er få på kontoret i dag. Er det sånn typisk bekkenløsningssmerter eller? Jeg har heldigvis ikke erfaring med det, håper jeg slipper unna denne gangen og. Forrige gang kjente jeg et tydelig dult i uke 17 eller noe sånt, men jeg husker ikke hva eller om jeg kjente noe før det. Hm. Uke 17? Kan det stemme a tro? Jeg kjente jo ikke noe på OUL, selv om vi så at han sparket. 19? Okei, mulig jeg har glemt det. Burde skrevet dagbok den gangen også! Har kjent litt kiling innimellom, så det KAN jo hende at jeg egentlig har kjent noe. Eller så er det bare den derre lufta
A4-livet Skrevet 10. august 2016 Forfatter #1217 Skrevet 10. august 2016 3 timer siden, sitronkake skrev: Balltre i høna Unnskyld at jeg ler, men nå lo jeg faktisk høyt. Godt det er få på kontoret i dag. Er det sånn typisk bekkenløsningssmerter eller? Jeg har heldigvis ikke erfaring med det, håper jeg slipper unna denne gangen og. Forrige gang kjente jeg et tydelig dult i uke 17 eller noe sånt, men jeg husker ikke hva eller om jeg kjente noe før det. Hm. Uke 17? Kan det stemme a tro? Jeg kjente jo ikke noe på OUL, selv om vi så at han sparket. 19? Okei, mulig jeg har glemt det. Burde skrevet dagbok den gangen også! Har kjent litt kiling innimellom, så det KAN jo hende at jeg egentlig har kjent noe. Eller så er det bare den derre lufta Typisk bekkenløsningssmerter ja. Sitter foran i symfysen. Men leste i dag at bekkenløsning gjerne er ekstra vondt når man går i trapper mens det er eneste gangen jeg ikke får vondt når jeg går Husker vi så jr turne rundt på oul også uten at jeg kjente noe, men hadde kjent de første dultene noen dager før. Kjente ikke så mye denne gangen heller selv om hun prøvde å ommøblere inni der Kommer jo helt an på hvordan de ligger akkurat da.
sitronkake Skrevet 10. august 2016 #1218 Skrevet 10. august 2016 3 timer siden, A4-livet skrev: Typisk bekkenløsningssmerter ja. Sitter foran i symfysen. Men leste i dag at bekkenløsning gjerne er ekstra vondt når man går i trapper mens det er eneste gangen jeg ikke får vondt når jeg går Husker vi så jr turne rundt på oul også uten at jeg kjente noe, men hadde kjent de første dultene noen dager før. Kjente ikke så mye denne gangen heller selv om hun prøvde å ommøblere inni der Kommer jo helt an på hvordan de ligger akkurat da. Hm. Her hadde jeg tenkt å prøve å komme med noen forslag til hva det kunne være, men jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor.. for jeg har virkelig ikke peiling Og ja, kan jo ha noe med det å gjøre Jeg hadde morkaka foran forrige gang, så jeg kjente bare bevegelser helt nederst på venstre side den første tiden. Så da KAN det hende at det var i uke 17 likevel
Carouselle Skrevet 10. august 2016 #1219 Skrevet 10. august 2016 Haha, balltre i høna. Kjenner til det Jeg fikk vondt når jeg gikk ned trapper, men ikke opp?! Og til hikking! Det er så søtt! Den følelsen av ommøblering derimot, den er litt crazy. Man lurer liksom på om anatomien er endret der inne etter slike runder.
A4-livet Skrevet 12. august 2016 Forfatter #1220 Skrevet 12. august 2016 @Carouselle Bra det ikke bare er jeg som har sånn rar bekkenløsning da. Alle steder jeg leste stod det at det helst var trapper som ga de største smertene liksom... @sitronkake Da er det vel relativt tidlig å kjenne så tidlig som uke 17/19. Syns jeg leser at alle som har morkaka foran ikke kjenner noe før godt over 20 uker. 27+0 i dag, og i dag kom babynestet. Skal på posten og hente det nå, håper jeg blir fornøyd Jr er så lett å ha med å gjøre om dagen, det er veldig deilig. Har bærtur han i bæresele til barnehagen to ganger denne uka, det er ganske kos siden jeg ikke trenger å mase på han at vi får dårlig tid når han skal se på gravemaskin for femhundrede gang. Bærer en unge foran og en bak liksom Ender alltid med at jeg bære han deler av veien uansett så da kan jeg like gjerne gjøre det litt ergonomisk riktig i stedet for å sette han oppå magen (som jeg må få tatt bilde av igjen....). Ellers syns jeg at bekkenet kanskje er litt bedre i dag, håper det fortsetter sånn. I morgen får jeg besøk av to venninner så mannen og jr skal til svigerfar. Gleder meg til å kunne sove lenge på søndag På mandag er det planleggingsdag i barnehagen så da skal jr og jeg til mamma sammen med nevøen min. Skal til den bekken jr syns er så morsom. Må huske å ta med et par-tre klesskift i tilfelle han driver og faller uti igjen da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå