Siam Skrevet 17. mai 2006 #821 Del Skrevet 17. mai 2006 Så fint at dere har kost dere i dag. Dagen får en litt annen betydning nå som vi har barn, synes jeg, selv om han er så liten at han ikke skjønner noe av det enda. Skjønner godt at svigermoren din ble fornøyd med den gaven!! Så snille dere er. Nå skal jeg legge meg også, det svir i øynene her jeg sitter. Jammen er det ganske slitsomt med 17. mai... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 27. mai 2006 Forfatter #822 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Jepp.. tiden flyr.. det er helt sikkert! Her hjemme går det i 100 for tiden, med en snuppe som har begynnt å reise seg og går rundt alle bord og andre steder med laaaaaaaange armer og raser ned alt hun får tak i, og i tillegg pusses huset opp utvendig for fullt. Vi har fått satt opp nytt rekkverk på terrassen vår, slik at Pernille ikke kan klatre på det og falle over, og i tillegg blir huset sakte men sikkert forandret fra brunt til grått og hvitt. Vi er snart ferdige med to av tre vegger (2 manns bolig...derfor kun 3 vegger..) og det blir KJEMPEFINT!! Ellers har en venninne fått baby i dag, og hun ville ha besøk umiddelbart, så vi har allerede vært og sett på nydlingen...en liten gutt... akkurat like stor (liten) som Pernille var da hun ble født-- både i lengde og vekt..( 3770g og 53cm) Ble helt verpesyk igjen jeg... er det mulig???? Nei, vi "kniper" litt til... men har vel foreløpig en avtale om å starte prøving igjen til høsten..... I morgen blir det litt maling, og ellers skal vi på middag til mine foreldre... alltid deilig med søndagsmiddag borte! Pernille har vært en del hos familien i det siste, og begynner å bli godt kjent med de nærmeste nå. Hun takler fint å være borte fra oss, også er det kjempekos å hente henne når hun skal hjem til oss igjen... STOOORT smil når hun ser oss! Koselig å vite at hun trives borte, og at hun er glad for å komme hjem igjen. Ser ut som hun driver og blir en meget sosial liten frøken. Hun har sovet litt dårlig i det siste, og våknet innimellom og hyyyylt. På torsdag var det så ille at mannen ringte etter meg, som var ute med venninner, og ba meg komme hjem. Virker som at det er tenner på gang nede.. og jeg har hørt at jo senere de får tenner, jo værre er det... så de kan hende at hun sliter litt med det. Jeg klarte i allefall å roe henne den kvelden, og siden har det gått greit. Synes litt synd på henne når hun sover så dårlig, for det går jo utover energien hennes på dagtid... men det er vel bare en fase det og! Ønsker alle en fin lørdagskveld! kos shy Endret 27. mai 2006 av shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 27. mai 2006 #823 Del Skrevet 27. mai 2006 *fnis* synes ikke 8 3770 var så lite jeg.... Så morsomt at Pernille har begynt å gå rundt bordet, da! Skjønner at det blir mer å passe på. Oliver sitter bom fast i gulvet enda, og det har jo sine fordeler. Men han kommer seg rundt, bare ikke så veldig fort, og ikke så veldig langt. Og kanskje ikke dit han hadde tenkt heller... Håper dere får en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 27. mai 2006 Forfatter #824 Del Skrevet 27. mai 2006 He he... har rettet det opp nå..... *fnis* shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #825 Del Skrevet 29. mai 2006 OIDA! Jeg søkte på en jobb i forrige uke, som jeg synes så spennende ut.... Ikke det at jeg hadde tenkt å bytte jobb akkurat nå, men når det dukker opp interessante stillinger, er jeg av den typen som søker i tilfelle jeg kommer til å angre på at jeg IKKE gjorde det etterpå. (jeg har ikke søkt noe særlig, men akkurat denne måtte jeg sende en søknad på). Og nå ringte de, og vil ha meg til intervju på onsdag. Plutselig ble jeg veldig usikker... VIL jeg bytte jobb nå? Da må vi nok forandre "lagebabyplanene" våre, for jeg vil ikke begynne i ny jobb, og bli gravid med èn gang... Jeg trives jo så godt der jeg er nå, og har det veldig "behagelig" når det gjelder arbeidstider, lønn og goder.... Men alt dette gjør at det ikke spiller så stor rolle hvordan dette går... gudskjelov. Jeg føler at jeg forsåvidt er i en posisjon hvor (hvis jeg skulle få tilbud om stillingen) jeg kan velge når tilbudet ligger på "bordet".... og det er jo litt fin situasjon å være i.... Blir spennende i allefall. I dag skal jeg gå en tur med en venninne, og i ettermiddag kommer svigermor for å passe tulla litt, så vi kan male 2.strøk på det nye gelenderet på huset vårt... Blir så fiiiint!! I morgen skal vi på babysvømming, og på onsdag skal jeg til legen med snuppa, for å sjekke en kløe hun har hatt lenge... hun er så tørr i huden i kinnene sine, og også klør hun veldig på brystet ser jeg ... så det er greit å sjekke. Fikk en rekvisisjon fra legen for en tid tilbake, så nå skal vi benytte den og gå til allergi-lege for å sjekke dette litt nøyere. Etter det skal jeg på intervju, og en venninne skal passe Pernille i mellomtiden... Så denne uken går nok unna... torsdag er det barselgruppe tror jeg.... og vips.. så er det Pinse... HURRA!! Ønsker alle en glimrende uke!! Kos Shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 29. mai 2006 #826 Del Skrevet 29. mai 2006 Så spennende med jobbintervju! Det er jo ekstra kjekt når du har en jobb du trives i allerede, så kan du velge og vrake. Håper det går din vei. Greit å få sjekket opp det som plager lille-jenta. Kos dere med malingen! Det blir nok veldig fint når det blir ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #827 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Intervjuet tror jeg gikk bra. Damen fortalte at det hadde kommet litt over 100 søknader, og at de hadde innkallt 10 stk. til intervju.. smigrende. Jeg er fortsatt usikker på om jeg ønsker å bytte jobb, men nå får jeg bare se om jeg blir kallt inn igjen. De skulle sile ut 3 stk som skulle inn til 2.gangs intervju. Dette får jeg beskjed om på tirsdag... dersom jeg blir kallt inn igjen, får jeg høre enda litt mer om jobben, og se selve arbeidsplassen, så får jeg vurdere det videre. Men det kan jo hende jeg ikke trenger å vurdere det noe mer.. vi får se. Pernille og jeg dro til legen på onsdag, og tok allergi-test. Hun ble testet mot absolutt alt vil jeg si.. div matsorter, div gress, trær, pollen, osv, og noen dyr. og det ENESTE hun reagerte på.. og det ganske kraftig... er .... KATT. Så beskjeden var nokså klar... at vi måtte kvitte oss med pus... Noe så trist.... vi som har hatt pus i 8 år, hun har jo vært den eneste babyen vår i alle år, frem til Pernille kom til verden. så utrolig kiipt. Å avlive er ikke noe alternativ, og jeg ringte mammaen min og fortalte det med èn gang... et par timer senere ringte hun meg opp igjen, og sa at sjefen hennes godt kunne prøve å ha pus i pinsen, og dersom det gikk fint, kunne hun godt "overta" henne. Så i dag har jeg levert fra meg Pus, og jeg har nå en stor klump i magen... sikkert noen som synes det høres dumt ut, men vi er så utrolig glad i pusen vår... hun har vært så utrolig god i alle år, og funnet seg i flytting, på flytting, på flytting, og vært helt suuper etter at Pernille kom inn i familien. Hun finner seg i alt, og har bare vært snill og god... Visste ikke at det gikk an å bli sååå glad i en katt, men det har vi i allefall blitt. Det positive oppi det hele, er at hun helt sikkert får det fint der hun er nå, dersom dette går bra. Denne damen er alene, og har masse kjærlighet å gi, og kjempefint hus med hage og fine grønntarealer rundt huset. I tillegg er vi jo glad for at vi fannt ut av hva som plaget lille snuppa vår, og at det ikke var matallergi eller noe annet som man aldri kan bli kvitt. Vi fikk en salve, og noen dråper som hun har fått siden onsdag, for at hun skal ha det litt bedre til vi blir kvitt pus og alle kattehår fra huset, og hun er allerede MYE BEDRE. Det er godt å se, for hun har ikke vært så bra i det siste. Vel, nå er det helg, og vi skal male hele helgen.. må få ferdig huset.. i allefall få gjort så mye som mulig. Ønsker alle en suuper pinse. fredagskos fra shy Endret 2. juni 2006 av shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 2. juni 2006 #828 Del Skrevet 2. juni 2006 Nei huff, det var da en trist beskjed. Skjønner godt at dere synes det er trist, man blir veldig glad i husdyrene sine. Håper hun får det bra hos sin nye eier, dere kan sikkert dra og besøke henne innimellom. God pinse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #829 Del Skrevet 6. juni 2006 Da var en meget effektiv langhelg over. Vi har rukket utrolig mye, og nå er huset mer eller mindre ferdig!! HURRA! Ikke har vi hatt noe hjelp heller, og det føles faktisk godt å ha gjort det selv. Mannen og jeg har bare kost oss, og fått gjort masse når Pernille har sovet, og i tillegg har vi stått på veldig når Pernille har lagt seg for kvelden... det er nesten da vi får gjort mest. Pernille ble med mormor og morfar på tur på søndag, så da fikk vi jo mange timer til å jobbe... og det var deilig. Tror snuppa hadde det fint også. Ellers har vi rukket å spise middag hos venner på lørdag, og noen andre venner av oss kom med lunsj til oss på søndag, i tillegg til at vi fikk middag hos mine foreldre når vi kom for å hente P. I går avsluttet vi dagen med grilling, og naboen kom over til oss, med barna sine, og det ble en liten uoffisiell "grillfest".. noe som var veldig koselig. Pus har nå fått permanent nytt hjem. Hun som har hatt henne "på prøve" i helgen, koser seg veldig, og har bestemt seg for å beholde henne. Vi var der en tur i går, og da så det ut som at hun storkoste seg. Hun har alerede vært litt ute, og ellers bare rusler hun rundt og henger i bena på den nye eieren sin, som har vært raus med tunfisken i helgen... Det er fortsatt veldig trist, men vi er også veldig glad for at hun nå har fått et godt nytt hjem. Nå håper jeg hun kan få bo der livet ut, og ha det stabilt og godt rundt seg. Vi har også sagt at vi vil være fast barnevakt for henne, og det har hun lovet. Pernille er jo bare blitt så bra i kinnene sine, og har sluttet helt å klø på brystet. Alle de røde prikkene er borte, og hun virker veldig fornøyd. Hun har nå fått en liten tann, og vi ser at nr.2 er på vei også. I dag er det babysvømming igjen, og ellers skal vi gå en tur i det deilige været. Har ikke altfor mye planer denne uken, noe som forøvrig er ganske deilig. Ønsker alle en fin uke. shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #830 Del Skrevet 7. juni 2006 God kveld! I går fikk jeg telefon om at jeg har kommet videre til 2.gangs intervju på jobben jeg søkte. Det vil si at jeg er èn av tre igjen... av totalt 100 stk... smigrende. Vet fortsatt ikke om jobben er helt det jeg ser etter, eller om jeg i det heletatt ønsker å bytte jobb, men jeg gleder meg til å møte sjefen for firmaet, (sist var det en representant for et rekkruteringsfirma, som ikke visste så altfor mye detaljer om jobben) så jeg kan få vite litt mer konkret hva de ønsker.. dette vil sikkert hjelpe meg til å enten få interessen opp, eller ned for jobben... så får vi se om jeg er typen de ser etter også... spennende i allefall. I går på babysvømmingen hadde jeg med reddningsvesten til snuppa, som hun har arvet av naboen her... og vi tok en test om den fortsatt virket som den skulle... DET GJORDE DEN IKKE... Dette er en av typen Helly Hansen, som er 3 år gammel, og ser helt fin ut. Er ikke mulig å se at den ikke virker som den skal.... er veldig glad vi sjekket det... ellers kunne vi ha risikert å bruke den i hele sommer, uten at den virker som den skal. Det som var "feil" med den, var at når vi la snuppa på magen, (hun hadde også bleie på, og blir jo da ekstra tung) skulle hun umiddelbart snu rundt til ryggleie.. dette skjedde ikke. Det skal skje med èn gang.... de skal ikke være nødt til å plaske og bakse for å komme rundt.... det måtte hun. Huff.. tenk om vi hadde brukt den, og en ulykke hadde skjedd... guffent å tenke på. Siste nytt fra pus, er at hun har det suupert, og koser seg i sitt nye hjem. Vi savner henne, men nå som vaskedamen har vært her og renset hjemmet vårt for kattehår, vet jeg at selve røytingen kommer jeg ikke til å savne så utrolig mye... men ellers er det fortsatt trist at hun ikke er her og tusler rundt og "prater" med oss og koser på fanget om kvelden.... I morgen er det tid for barselgruppe-tur... blir kos.. er spådd fint vær. Snuppa skal overnatte hos mormor og morfar i morgen, da vi skal ut med noen folk i morgen kveld, og de hadde lyst til å ha henne til fredag.. deilig... så kan jeg sove litt lenger på fredag morgen... På lørdag skal snuppa nok en gang på overnatting, da mannen og jeg skal i Spektrum og se garden brilljere... også går vi sikkert ut etterpå. Denne gangen er det farmor og farfar som har "tinget" på snuppa. Hun koser seg så veldig med alle besteforeldrene, og vi er ikke det minste redde for å overlevere henne til noen av de... Ønsker alle en fin slutt på uken! shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 19. juni 2006 #831 Del Skrevet 19. juni 2006 Har du fått jobben? Lenge siden du har vært her nå, håper alt er bra Ville bare innom å gratulere dere med toårs bryllupsdag Håper dere får en koselig dag! Så deilig å bare kunne overlevere snuppa til besteforeldrene. Mamma har hatt Victoria på overnatting, men ikke svigers. Må vel prøve det en gang også, selv om det er veldig lett å bare gi henne til mamma! Ha en fin dag og en deilig uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #832 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei April.. så koselig... joda, jeg er her enda... bare ikke særlig ofte.. har nok noe med været å gjøre Takker for gratulasjon... kos at du husket det!! Vi har vært på Hafjell i helgen sammen med et vennepar som har en liten snuppe på 7 mnd... var kjempekos. Vi har kost masse med jentene, gått tur, lunsjet, laget masse god mat på hytta, og drukket masse vin... var sååå deilig å reise bort litt. I dag skal jeg på 3.gangs intervju. Har fått beskjed om at de er VELDIG interessert, og at jeg er den eneste som skal på 3. gangs intervju i første omgang..... det er jo utrolig smigrende. Var over 100 søkende på denne stillingen. Jeg har i tillegg til å gå på intervju, også vært på min nåværende arbeidsplass, og fått den nye stillingsinstruksen på plass (greit å vite hva jeg har å forholde meg til på den "gamle" jobben også.) i tillegg har jeg fått økt lønnen, og fått et par ekstra goder med i avtalen. Så da har jeg noe å sammenlikne med mot den nye jobben, dersom jeg får tilbud derifra. Pernille har hatt den 5. barnesykdommen, som er utslett på kroppen. Det kom fort, og forsvant like raskt.. ikke noe dårligere allmenntilstand. Greit å være ferdige med den. Dersom jeg bytter jobb, blir det forresten forandring i baby-planene. Da venter vi 1 år til, med nr 2... (så sant det går an å velge da... ). Vil ikke begynne i ny jobb, og bli gravid med en gang. Dersom jeg blir i den gamle jobben... tar jeg ut spiralen i august.. og ser hva som skjer.... I dag blir det intervju på meg halv fem, og etter det skal mannen, Pernille og jeg spise ute et sted.... blir kos. Må jo feire littegranne. Ønsker alle en fin fin uke! Kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 19. juni 2006 #833 Del Skrevet 19. juni 2006 Så spennende med jobbintervju! Håper det gikk bra. Skjønner at det kan bli vanskelig å velge nå. Håper dere får en fin uke, etter en så fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #834 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei Siam.. så kos å få besøk! Intervjuet gikk fint i går.. har en god magefølelse, men kan jo ikke være sikker. Hun skulle kalle inn en til til 3.gangs intervju fortalte hun, så da står det mellom den andre og meg.... skal få beskjed i løpet av uken ser det ut som. Har fått mer og mer lyst på jobben, og hååååper jeg får et tilbud. Kjenner at jeg uansett er klar for å bytte jobb, så hvis ikke denne "går i boks" får jeg se meg litt rundt etter noe annet.... Pernille går og går og går for tiden, men selvsagt ikke uten å holde i noe enda.. men det er det morsomste hun vet.... kan gååååå hele dagen virker det som. Ellers har hun blitt mer og mer kose-jente, og lager masse morsomme grimaser og tøyser og tuller... er så god atte! Ønsker alle en fin uke. shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #835 Del Skrevet 23. juni 2006 HURRA!!!!!! JEG FIKK JOBBEN!!!!!!! Nå er jeg nokså fornøyd med meg selv.... har "danket ut! 99 stk... god følelse! Det er en 80% stilling så jeg får litt bedre tid med snuppa, og det er "flexitid" så jeg styrer det litt selv... blir bra, da kan jeg levere litt sent og hente litt tidlig i barnehagen... godt for snuppa vår også. Det kan bli 100% etter hvert.. men er ikke noe "must" for meg akkurat nå. Fikk kjempebra betingelser, som jeg suuper fornøyd med! Bl.a full lønn i neste svangerskapspermisjon.. noe som jeg føler er en "gull-deal". Er jo noe helt annet enn hva trygdekontoret kan tilby. Dette blir en bra helg kjenner jeg.... litt sosialt, og litt jobbing på huset. Snart er det sommerferie, og det blir kjempekos!! kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 23. juni 2006 #836 Del Skrevet 23. juni 2006 Gratulerer med ny jobb! Ønsker deg en riktig god helg! iingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 23. juni 2006 #837 Del Skrevet 23. juni 2006 Gratulerer!!!! Så kult, du er jammen flink! God helg, hils Pernille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #838 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei, og takk for besøk!! I dag skal jeg innom den nye jobben og skrive kontrakt. Gleder meg til det. Ser ut som jeg får lønn i oppsigelsestiden min på den "gamle" jobben min også.. så det er jo en fin deal.. slipper selvsagt å jobbe... Helgen har vært fin, sosial, og avslappende. Snuppa var hos mormor og morfar fra lørdag til søndag, og vi fikk henne tilbake til middag i går. Var kos å få henne hjem igjen da... hadde savnet henne litt ja! Vi trengte ikke barnevakt, men de ville bare så gjerne låne henne, siden det snart er ferie, og det blir en stund til de ser henne. Har ikke store planer for uken.... er helt ok. Shy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 26. juni 2006 #839 Del Skrevet 26. juni 2006 Ferie med lønn kunne jeg godt tenke meg også, gitt. Selv om jeg akkurat har hatt 1 år... Jeg skjønner godt du savnet P. når hun var utlånt et helt døgn. Jeg hadde gjort det også. Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #840 Del Skrevet 26. juni 2006 Yes! Gamlejobben gir meg full lønn i oppsiglsestiden, siden jeg sier opp nå, og hadde masse ferie igjen. Det virker som at det ikke var full krise at jeg sa opp, så det indikerer jo at jeg har valgt det rette. Har skrevet kontrakt i dag, og nå er alt i orden... digg får MASSE penger om 1 mnd.. da jeg skulle få alt utbetalt i juli!! HURRA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå