Gå til innhold

Baby boka...

shy

Anbefalte innlegg

Hei, solen skinner, og fuglende synger.. nå føler jeg at våren snart er i anmars... deilig! Ikke det at jeg får så mye ut av det... vi sitter jo bare her hjemme uansett, men i dag er i allefall Pernille piggere. Nå ser jeg at de røde, flammede utslettene som kommer på slutten av en virusinfeksjon (hør på mesteren.. he he ;) ) er i anmars, så da er vi nok snart tilbake på normalen håper jeg!!!

Har vært og veid Pernille i dag, og nå veier hun 7 kg igjen..... Veide 7500g den 2 mars, så hun har gått ned en del denne runden ja! En liten pipestilk hun...... men de sier at sånne små henter seg raskt inn igjen, så jeg skal veie henne om ikke så lenge, så får vi se da...

I dag har hun spist grøt 2 ganger (littegran) og maaange pupper, diarèen er over for denne gang, og humøret er på vei tilbake... så nå får vi håpe at vi får en laaang periode med friskt barn.

I går kveld var jeg og mammaen min ute og spiste på Süd Øst og spiste. Det var veldig kos med en jentetur... vi skulle ha vært hos mine foreldre og spist, men siden både Pernille, broren min og pappan min var dårlige, avlyste vi og tok en jente-kvel istede. Bra sted, med god mat!

Ønsker alle en fin fin ettermiddag.

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel.... da gikk det noen dager i en fei ja.... Pernille er helt frisk igjen og spiser som en heltinne for å hente seg inn. Jeg gikk selv "ned for telling" på torsdag, og lå med høy feber hele fredag. Hadde faktisk 40,3 på det høyeste... Mannen tok seg av snuppa selvsagt, og jeg bare lå i sengen uten lyd eller lys, og prøvde å sove.. var ikke så lett når feberen herjet, men tiden gikk og jeg ble sakte men sikkert bedre igjen, og i går var jeg litt piggere, feberen forsvant og i dag er jeg helt fin igjen.

Det rare er at jeg har mistet all melken min.... som å skru av en bryter... vips så var all melken borte. Må være at kroppen har mobilisert alle krefter på feberen, og ikke hatt nok energi til å produsere melk samtidig.

Men det gjør ikke så mye. Mannen har gitt henne flaske hele tiden mens jeg var syk, og nå tar hun flaske av meg også, og er kjempefornøyd allikevel, så da får det heller være med det. Hun er jo nå 7,5 mnd, så jeg har jo ammet lenge uansett. :)

Nå skal snuppa og jeg gå en tur med mormor og onkel i byen, og gå på cafe og kose oss. Mannen måtte jobbe litt, for å ta igjen det tapte... tror han synes det var deilig å komme seg litt ut av huset alene faktisk.. har vært litt mye for han siden torsdag.. både ta seg av snuppa dag og natt, og pleie meg samtidig. Han har vært enestående, og nå har han fått litt innsikt i hvordan jeg har det hele døgnet også... har han litt godt av.. he he ;)

Ønsker alle en deilig søndag.

Kos shy

Endret av shy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennene har helt klart nytte av å se hvordan vi har det. Jeg synes det har gått overraskende bra hjemme med mannen og Victoria. De storkoser seg begge to :) Men jeg må le av svigerfar, som i en alder av 54 år synes Fjordland pakkene så avansert ut å lage :ler: Sånn går det når svigermor ender på sykehuset og mannen må stelle hjemme etter 30år!! Tror ikke vår generasjon blir sånn..

Håper du er frisk og rask nå og at dere har det bra!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå har det vært nok sykdom i shy-hjemmet for en stund, altså!! :frustrert:

Så fint at du har kommet deg på beina igjen, og jeg tror nok at Pernille hadde det helt utmerket med pappa'n sin.

Ha en fin uke! Og hold dere unna bassiluskene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har ikke giddet å skrive i det siste, da jeg igjen har vært syk, og jeg er sååååååååååååå utrolig lei av å skrive om sykdom. Endelig nå ser det ut som at jeg begynner å bli bedre, og gudskjelov er Pernille helt frisk som en fisk nå, så NÅ må vi vel være ferdige for en laaaaang stund. Jeg har ikke vært syk på så lenge jeg kan huske, skjønner ikke hvorfor jeg skulle fortjene å få så mye akkruat nå. Vel, nå regner jeg med at vi er fredige med det i allefall.

I dag reiser vi til fjells, blir borte til søndag, skal være hjemme man-ons, så reiser vi på fjellet igjen på torsdag. Blir deilig å være mye sammen med hele familien.

Pernille har blitt så flink til å ta flaske nå, og jeg ammer mye mindre. Kanskje 2 ganger om dagen tilsammen. Dette som et resultat av at jeg var syk, og mistet mesteparten av melken min, så nå har jeg bare nok til en liten tår en sjelden gang. Like greit at det ble sånn egentlig, da er vi mye mer uavhengig, og jeg trenger ikke å bekymre meg for barnevakt osv lenger.

Jeg ønsker alle en glimrende påske!!! :danse:

Kos fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det straks duket for en fjell-påske. Reiser torsdag morgen når Pernille våkner. Orker ikke å stå i kø på onsdag kveld.

Det var fint på fjellet i helgen, og kos å se hele sviger-familien. Nå bilr det hyttekos med min familie, og de gleder seg sinnsykt til første påsken sammen med lille-snupp.... det dreier seg mest om henne for tiden... he he.

Nå skal jeg en kjapp tur til byen.... må løpe.

Kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, da er vi tilbake fra hyttetur og påskeferie. Det har vært deilig å være borte noen dager, og være sammen hele tiden alle 3. Mine foreldre har også vært på hytta, og Pernille har blitt ekstremt bortskjemt med oppmerksomhet hele tiden.. og hun eeeeeeeeeelsker det. Vinking er nå i skuddet, og hun viker til alt og alle hele tiden. Foreldrene mine har hund, og Pernille ser ut til å ta det med knusende ro. Hunden har innimellom vært litt vilter og kommet løpende mot henne, og det har bare vært moro... hun bare vinker tilbake, og prater i vei.. moro. Pus var også med, så det har vært både folksomt og dyrsomt....(?) hvis man kan si det sånn.. he he :ler:

På fredag fikk mannen og jeg gått en skitur på ettermiddagen, mens Pernille var sammen med mormor og morfar, og på lørdag var det duket for påskeskirenn på nabohytta.... og gjett hva: JEG VANNT!!!! Det var moro! Pernille og mannen måtte være heiagjeng, og Pernille tok seg også en lur midt oppi alt styret i vognen sin.. passet egentlig veldig fint!

I dag dro vi hjemover i ett tiden, og vi brukte 5 timer hjem!!!!! Pleier vanligvis å bruke kappe 3 timer... så det var litt nedtur. Den som led mest for dette var faktisk pus... ikke moro å kjøre bil så lenge for lille pusefrøken... men nå er vi vel hjemme, og alle er fornøyd!

I morgen skal vi ut og bevege oss litt sammen med et vennepar, og ut og spise middag på kvelden med familien, da pappa har bursdag.. blir nok en bra dag det også!

Ønsker alle en fin kveld, og siste påskefridag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har hatt en fin påske! Det er deilig med noen dager på fjellet og veldig greit å ha noen som gir oppmerksomhet til småbarna.

Oliver liker også å være midtpunkt, noe han helt naturlig blir.

Kos dere i morgen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, som dagene flyr.. har ikke så mye KG tid for tiden. Været inspirerer til å være mye ute, og ellers pusler vi rundt i huset med forskjellig når kvelden kommer. Blir så inspirert til å løfte r.... opp av sofaen og gjøre masse nå som våren er i anmarsj.. og det bør vi jo utnytte!! :)

På torsdag var jeg og veide snuppa, og var jo veldig spent på om hun hadde gått opp mye siden sist (3 uker siden) da hun veide kun 7 kg. Jeg hadde det på følelsen, for vi ser jo bollekinnene og valkene som driver å kommer, men jeg klarer ikke å vite så nøyaktig. Hun adde gått opp til 8250g!!!! Det er jo fantastisk på 3 uker! Helsesøster var veldig fornøyd, og sa at nå kunne vi kjøre harde linjer når det gjaldt natt - spising.. det har jo nesten gått meg på nervene å måtte opp 3 ganger i løpet av natten og gi henne mat.. hun har spist 200ml HVER GANG!! Har nok noe med vektresultatet å gjøre ja!!!! Så planen var nå å gi henne 2230 måltidet som vanlig, hoppe over 0200 måltidet og ikke gi noe mat før 0600. Natt til fredag fikk hun da velling kl 2330.. forskjøv seg litt men det ble bare sånn... så våknet hun 0210 og var klar for mat, men da fikk hun bare vann... hun holdt det gående helt til 0430, og jeg og mannen byttet på å gå inn til henne... hun hyyylskrek ikke hele tiden asså, men var våken og suttrete. Hun sovnet tilslutt og sov til 0700, fikk pupp, og sov til 0830, men var også da ganske sliten og trøtt.. ikke rart når hun hadde vært så mye våken.

I går skulle vi da ha barnevakt, for mannen og jeg skulle på "date", ut og spise og på kino, og da sa jeg at de kunne gi henne mat hvis hun våknet før 2330, og vi skulle jo ikke komme så mye senere enn det hjem, så kunne vi ta natten selv.

De hadde lagt henne rundt halv åtte, og da vi kom hjem litt før tolv, hadde hun ikke vært våken. Vi la oss rundt 01, og fortsatt ikke noen våken baby... ble litt i tvil om jeg skulle gi henne noe hvis hun våknet da, i og med at helsesøster sa at hun kunne få et måltid før vi la oss, men etter det skulle hun ikke få noe før neste morgen... men vi la oss, og tenkte at vi får se når hun våkner... Neste jeg husker er at hun suter litt 0330, fikk en smokk og sovnet igjen, samme igjen 0430, og så ikke noe lyd før 0600, en pupp, og sove igjen til 0800!! FANTASTISK... ikke noe mat mellom 1930 og 0600, og ikke noe hyl og skrik... NYTT LIV!!!!!!! Håper det skjer igjen i natt!!!!!!!!

Vel, nok om det...(er bare så glad for at vi er på rett spor)

I dag har Pernille vært en del sammen med onkelen sin, og mannen og jeg har ordnefixet masse ting!! Deilig å få unna!

Morgendagen får vi se hva bringer.. ingen konkrete planer.

Ønsker alle en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at Pernille reagerte fint etter bare en natt med vann! Får virkelig håpe at det ikke bare var en "one-timer".

Vi har tenkt å prøve det samme i natt. Er veldig spent på hvordan det skal gå...

Kos dere i sola! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Pernille har gitt opp nattmaten ;) Gikk fort over her også. Ble plutselig en helt ny verden! Deilig..

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takker for hilsener mine trofaste KG venner!! :klem:

Pernille har sovet godt etter avvenningen. Får mat mellom halv elleve og elleve, og deretter ikke noe mat før 0600. Hender hun våkner og vil ha en smokk, men det er vel bare av gammel vane.....

går sikkert over etterhvert. Uansett er det helt sinnsykt deilig å sove nesten hele natten!! :klappe:

I dag har Pernille og jeg vært på brunsj med noen venninner og masse barn, og mannen har vært hjemme og malt litt her i huset.. flinke mannen!! :) Blir kjempefint! Nå har vi fått hvit utgangsdør, og det ble sååå mye finere enn før når den var brun.

Vi skal male hus i sommer, og da tror jeg huset kommer til å virke enda finere. Nå er det brunt, men det skal bli grått og hvitt, og det gleder jeg meg veldig til!

I morgen skal jeg ikke så mye.. mulig det blir en trilletur med en høygravid venninne, men ellers bare gjøre fornuftige ting her hjemme... vaskedamen er på ferie, så jeg får vel se om jeg finner støvsugeren.. kan trengs nå!! :ler:

Ønsker alle en fin søndagskveld!

kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også har grått og hvitt hus! Nå er det gult og grønt, og det liker jeg IKKE. Men vi har planer om å bygge på, så det blir nok ikke noe husmaling før vi har gjort det.

Ha en riktig så fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, blir lenge mellom hver gang nå... blir liksom ikke så mye pc-tid for tiden... vi koser oss så mye ute og her hjemme med div ting, så da blir det nedprioritert...

Uken har vært fin, har vært på babysvømming, barseltreff, lunsj med kollega, sammen med gravid venninne, og ellers gått masse turer. Fin fin uke.

Pernille sover knallbra for tiden. Hun våkner nøyaktig 2230 fortsatt og får mat, og da sover hun til mellom 06 og 07. Da er det mat igjen. Perfekt... det er så utrolig deilig å ha fått igjen nettene for en stund.... så får vi se hvor lenge det holder... :ler:

På fredag var jeg ute med venninner og spiste og drakk, det var kjempekoselig. Ble ikke så vanvittig mye alkohol på meg, og mannen var oppe når jeg kom hjem.. men han tok morgenen som avtalt allikevel, og jeg fikk sove helt til halv tolv!!!! :overrasket: Det var DEILIG det. Etterpå var vi ute og handlet en del, og på kvelden hadde vi et vennepar som vi traff på bryllupsreisen vår på middag. Det ble myyye champagne og vin, og i dag var jeg sliiiten... følte ikke at jeg kunne amme kl. 07 da snuppa våknet engang, så det ble flaske på henne da, for sikkerhetsskyld. Det var jeg som hadde morgenen, og det var HARDT.... men da snupp la seg i halv elleve tiden, sov jeg også halvannen time.. det hjalp!

I dag har vi gått en laaang tur i regnet sammen med noen venner som også har baby som bare er èn dag yngre enn Pernille. Vi endte opp hjemme hos oss, og mennene dro og kjøpte burgere da alle var veldig "fysene" på noe "junk-food", og jentene fikk lekt masse med hverandre, de er bare sååå søte nå!

Pernille har lært seg på rekkord tid å komme fra krabbestilling til sittende stilling, og ellers åler hun seg også rundt i høy hastighet og undersøker hele huset, så nå er ny trappegrind montert! :klappe:

I morgen skal vi male litt igjen, også skal vi på kaffe og kaker i bursdag på ettermiddagen. Blir sikkert en deilig dag!

Ønsker alle en super fridag i morgen!

:klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke Pernille som åler seg frem og får satt seg opp selv.

Oliver er ikke på vei dit enda, men det kommer nok tidsnok.

Kos dere på fridagen i morgen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Pernille er som sover hele natta! Det er ganske godt å ha nettene tilbake ja..

Ser ut til at dagene går hos dere også. Får gjort mye! Vi er litt sløve og koser oss mest hjemme, men det er godt det også når man begynner å jobbe. Må prioritere litt anderledes da.. Men vi finner jo på litt innimellom alikevel!

Ønsker dere en fin 1. mai!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp.. sommeren har kommet til Oslo.... vel, kanskje å ta i litt, men det er et utrolig vår-vær vi har her for tiden i allefall... ikke rart jeg ikke kan sitte ved pc`n så mye for tiden, må være ute og kose meg sammen med Pernille i det fine været.

Vi har kjøpt en suuper lekegrind som er lett å slå sammen og bære ut på gresset så snuppa kan sitte og leke i skyggen. Hun storkoser seg veldig ute for tiden, men blir veldig mye trøttere, så jeg tror all den friske luften påvirker henne... men det er jo bare sunt! :)

Ellers har snuppa begynnt å reise seg opp så fort hun får tak i noe hun kan holde seg i, og der er lekegrinden suuper... hun blir nesten sur når hun må sitte litt... hihi.

I helgen var Pernille på overnatting hos svigers, mens vi var ute og spiste med gode venner, og var på fest etterpå. Det var kjempedeilig å være ute, og komme hjem og kunne sove til vi våknet på søndag. Hverken mannen eller jeg var stresset over at snuppa var hos svigers. De tar så godt vare på henne, og hun virket veldig fornøyd når vi dro derifra, og da vi kom tilbake dagen etterpå, var hun helt happy og fornøyd. Natten hadde også gått fint, og det er godt å vite, at hun liker reisesengen sin, og takler nye rom å sove i. Godt at vi har brukt reisesengen en del siden hun ble født. ;)

Vi har ellers fått klippet hekken i hagen her, og vi har også fått malt litt mer. Nå er neste prosjekt å male huset, og få nytt gjerde på verandaen vår i 2 etg. og det har naboen vår sagt at han skal hjelpe oss med, for han gjorde det samme hos seg i fjor, så han vet hvordan det skal gjøres best mulig. Snill nabo altså!! :klappe:

Gleder meg veldig til å få ny farge på huset, for det tror jeg vil gi et mye bedre helhetsinntrykk... liker ikke særlig godt den fargen vi har nå! :overrasket:

Nå er det bare en sommer igjen før jeg begynner å jobbe igjen, og snuppa skal i barnehage. Deilig at vi har plass, men må si det blir litt tøfft i starten. Blir rart å overlate kontrollen til andre store deler av dagen. Men nå er det lurt at jeg jobber litt, i og med at vi ønsker et barn til om ikke så lenge. Regner med prøve-start i september... det er i allefall det mannen og jeg har blitt enige om nå, så får vi se om jeg føler meg klar når vi er der... he he. Mannen er klar NÅ, men det passer litt dårlig... trenger å få jobbet litt igjen før permisjon... og det er han jo enig i!!

Denne uken har vi ikke så store planer, men i morgen blir det i allefall babysvømming, og på fredag skal jeg lunsje med mamman min og tanten min... ellers får vi se hva som skjer.

I dag har vi gått en laaaang tur med en venninne og hennes datter, og ellers sittet ute i hagen og kost oss, også har jeg fått malt et speil jeg skulle male hvitt.

Ønsker alle en glimrende uke!!

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, glemte å nevne at vi nå har avvent snuppa med 2230 måltidet også, så nå er det ikke noe mat mellom 1830 (leggetid) og 0600-0630 tiden. Da får hun en flaske med melk, også sover hun til 0800-0830 tiden, så nå begynner det å bli orden i sovingen her! Hun våkner innimellom og får en smokk eller litt vann, men ikke noe mas om mat eller opp av sengen, så det er fint. Jeg tror hun har det mye bedre nå også, som hun får litt sammenhengende søvn. Blir mer kvalitet på det da!

Nok en dag med solskinn... :danse: må ut nå!

Ha en fin dag alle sammen.

kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over, og vi har hatt en suuper helg! På fredag var vi inne i Oslo og møtte noen skreddere som kommer til Oslo fra Thailand en gang i året, og mannen fikk bestillt seg masse skjorter og bukser. Blir ekstremt billig, og utrolig bra... skreddersydde fine klær... så der sparte vi litt penger, for mannen bruker så mye sånne klær på jobb, så han hadde sikkert handlet det samme uansett.

Da vi kom hjem, la vi snuppa, og så grillet vi til middag. Det har vi gjort nesten hele uken, er så kos å sitte ute i hagen og spise middag!

På kvelden kom broren til mannen med samboer, og vi satt oppe lenge og koste oss.

Lørdag sov jeg lenge mens mannen tok snuppa, og da jeg stod opp, la han seg nedpå litt. Senere på dagen dro vi og heiet på bror som løp holmenkollenstaffetten, og så dro vi hjem og koste oss med snuppa og bare var hjemme resten av kvelden - så en film.

Søndag stod jeg opp med snuppa, nå sover hun hele natten, og har også sluttet å spise i kl. 06 - tiden, så nå er vi "oppe og hopper" rundt 0800. Mannen kom snikende i 10 - tiden, og etter frokost begynnte han å male, karmer og dører i gangen, ble så utrolig lyst og fint!! Snupp og jeg gikk en tur, og møtte noen venninner med barn - de leker så fint sammen nå!

I dag skal snuppa til fotografen... håper det blir fine bilder!! 17. mai skal vi på frokost til mine foreldre, og en tur ned på min gamle barneskole for å se litt på livet... på formiddagen må vi en tur hjem så snuppa får hvilt og får litt ro, for på ettermiddagen blir det stor ståhei, da svigermor blir 60 den dagen, og det er duket for stor fest. For at snuppa skal holde litt utover kvelden har vi tenkt at litt ro og god formiddagshvil må være fint for henne her hjemme, så i år blir det en del på hennes premisser. Kjolen henger klar i skapet, eller dvs kjolene, da hun skal ha èn på dagen, og en annen på kvelden... hi hi, kos med pyntedukker!! ;)

Ønsker alle som måtte stikke innom en suuper uke!!

stor kos :klem: shy

Endret av shy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var denne dagen over, og det har vært en meget vellykket dag. Alt gikk som planlagt, nesten.... snuppa forskjøv dessverre sove tidene sine i dag, så det ble bare en nokså kort hvil på henne i dag. Det resulterte i at hun var nokså trøtt på festen i kveld, men hun smilte tappert, og holdt ut til halv ni, da dro vi... klarte å holde henne våken til vi var hjemme, noe som var fint så vi slapp å vekke henne når vi kom hjem... var ikke lange bilturen, så det gikk greit.

Svigermor var knallfornøyd da vi dro, og jeg tror hun fikk akkurat den 60 års feiringen hun ønsket seg! Vi spleiset med søsknene til mannen, på en knallfin klokke i stål med 44 diamanter på, hun ble overveldet! Mannen er i klokkebransjen, så vi fikk den litt billigere, så det var litt moro å overrekke den... bling, bling.... :sjarmor: (jeg digger diamanter...!! :sjarmor::sjarmor: )

I morgen skal snuppelure på 9mnd kontroll, og få sprøyte... er spent på hva hun veier nå, synes hun er rimelig tung å bære rundt på nå ja!

Pernille var sååå søt, (om jeg får si det selv :sjenert: ) i kjolene sine i dag, og alle ville ha en "bit" av henne, hun er tapper, men jeg ser at hun blir litt fortvilet når det blir FOR mange på en gang... og det er jo selvsagt ikke noe å si på.

Fotografbildene ble utrolig skjønne, og det blir vanskelig å velge. Ser ut som vi går for en "stripe" med 4 litt mindre bilder i svart hvitt, og ett stort i farger. Har planer om å ta det i farger til fotoknudsen etterpå og kopiere... (blir mye billigere enn å kjøpe av fotografen) så besteforeldre og andre som måtte ønske, skal få.

Til helgen er det duket for stor fest her hos oss, og Pernille skal til mormor og morfar på overnatting... vet ikke hvem som gleder seg mest... tror alle gleder seg til det de skal! ;) Vi blir 22 stk her, som skal feste og kose oss. Dette litt for å ta igjen at vi måtte avlyse 30-års festen min, men det er IKKE en forsinket feiring altså.. bare en fest.. det trenger vi nå!! Er lenge siden sist vi hadde en sånn fest!

Nå skal jeg køye... er litt trøtt selv etter dagens strabaser kjenner jeg!

Sov godt!

:klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...