Gå til innhold

Baby boka...

shy

Anbefalte innlegg

Hei, onsdag kveld allerede.. .dagene flyr. Bryllupet gikk greit, ble litt styr med snuppa, som plutselig ikke vil ta flaske, og heller ikke sove mer enn 2-3 timer av gangen. Ser ut som alt har forandret seg etter at hun var syk... er veldig slitsomt. Vi måtte reise hjem etter desserten, og amme og legge snuppa, da barnevakten ikke hadde fått i henne flaske, og hun våknet etter kun 2 timer og var vrang og vrien. Vi dro tilbake til festen etterpå, og fikk med oss resten, men det ble litt pes.

Denne uken har vi ikke hatt så mye planer, men det er litt bra, for Pernille sover fortsatt veldig dårlig, og jeg er oppe maaange ganger om natten, og dette til tross for 3 grøtmåltider og 1 middagsglass i løpet av dagen, i tillegg til pupp mange ganger. Skjønner ikke hvordan vi skal komme i rytme igjen. Og nå nærmer det seg flere anledninger hvor vi skal ha barnevakt, og vi skal ut på moro... men det går jo ikke når hun er sånn :sur: Ingen som har det bra når hun er sånn... ikke gøy for barnevaktene, og ikke for oss.. klarer ikke å slappe av når vi vet at hun mest sannsynlig legger seg sulten, og våkner flere ganger og hyyyyyler.

I morgen skal vi på forsinket 6mnd kontroll, og jeg er spent på om hun har lagt på seg siden hun hadde omgangsyke. Hun veide 7020g da vi var i syden (gikk ned ca. 400g på noen få dager) og nå MÅ hun da veie en del mer.. for hun spiser jo masse! Hun er i allefall i form igjen på alle mulige måter, bortsett fra sovingen..

Til helgen skal vi til Hafjell og innvie den nybyggde hytta til svigerforeldrene mine. Det blir skikkelig gøy å se den "live", siden vi bare har sett tegninger frem til nå. Den ligger visst midt i bakken, og er visst kjempefin!

Jeg har invitert masse venner til 30 års dagen min i slutten av mars, og nesten alle kommer.... da bare MÅ snuppa ta flaske og være hos mamma!!! Jeg VIL feire bursdagen min, og jeg VIL at vi skal kunne slappe av og kose oss! Jobber med flaske saken hver eneste dag.

Ønsker alle en glimmrende slutt-uke, og fin fin helg!

kos kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper Pernille har lagt på seg fint og at hun tar flaske etter hvert.Klart du vil feire 30 årsdagen din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Kontrollen i går gikk fin fint. Pernille hadde lagt på seg en halv kg siden sydendturen så nå veier hun 7500g. Legen sa at så små henter seg veldig raskt inn igjen etter sykdom.. det var jo godt å høre. Ellers var alt bra, bortsett fra at hun fortsatt klør en del på brystkassen, og har små nupper, så nå skal vi til allergilege på tirsdag. Hun har dessuten blitt skikkelig forkjølet, og det kommer bobler ut av nesen hennes, hun sover mye og er litt dårligere i formen, men har ikke feber gudskjelov... det var jammen meg svært så mye lille snuppa mi skulle utsettes for på en gang.. håper hun snart får noen uker i strekk helt frisk. Det går fint for oss, men jeg synes så synd på henne.

Nå har vi alt pakket og klart, og jeg skal hente mannen kl. 16 på jobben. Vi skal bare kjøre hjemmom og hente all baggasjen, før vi setter snuten mot Hafjell og ny hytte!! :sjarmor: Det blir knallbra tror jeg!!

Pus er plassert hos foreldrene mine, og da jeg kom med henne fikk jeg servert en deilig varm brunsj... det er ikke så fancy frokoster og lunsjer på meg for tiden, så det var en deilig overraskelse!! :)

Ønsker alle en glimrende helg.

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, var litt tidlig ute med den meldingen ja... feberen kom lørdag morgen, og vi reiste hjem fra Hafjell på ettermiddagen. Det er jeg veldig glad for nå, for i natt steg bare feberen mer og mer, og vi ringte til legevakten rundt 0300 i natt. De ba oss komme, og det viser seg at hun har virus med infeksjo i luftveiene sine, og at vi bare må holde henne innendørs, og gi henne paracett når feberen stiger. I dag tidlig var den over 40 grader, det var ikke noe kuult. Vi fikk gitt henne masse vann, og kledd av henne. Etter det har hun spist en pupp, litt banan og litt grøt. Nå sitter hun på fanget til pappaen sin og ser litt i en bok. Er ganske tufs ja.

Vi lå i sengen til kl 1300, og hun lå helt inntil meg og lagde bittesmå lyder innimellom, hadde så vondt av henne..... Nå skal vi bare holde oss hjemme innendørs helt til hun er 100% frisk.

Hytta var forresten helt knall fin, utrolig luxus med 4 store soverom (vi har fått vårt eget rom... som vi kan innrede!! Hurra!!) 2 bad, stor hall, deilig stor stue med åpen kjøkkenløsning, spisestue, og en helt fantastisk utsikt uten innsyn fra andre!

Svigers har virkelig lagt sjelen sin (og ikke minst pengene sine, he he) i denne fantastiske hytta. Gleder meg til mange fjellturer dit i årene som kommer!

Ønsker alle andre en fin søndagsettermiddag og kveld.

Kos shy :klem:

Endret av shy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for koselig melding Siam!

I går var det selvfølgelig vanskelig å legge Pernille. Hun gråt masse, og var ikke lett å roe ned. Hun fikk en paracett ca halv åtte, og sov litt til og fra frem til 0100. Da målte jeg feberen hennes igjen og nok en gang var den over 40. Hun fikk enda en paracett (legen sa vi skulle gi henne hver 3 time så lenge feberen var så høy) og vi bar sengen hennes inn til oss slik at jeg kunne passe på henne hele tiden. Hun lå lenge og klynket (hadde nok ikke ork til noe mer enn det) og tilslutt tok jeg henne opp i sengen vår, og da roet hun seg helt ned. Hun sov frem til halv åtte. Da kastet hun opp masse slim, og var skikkelig tufs. Hun drakk massssse vann, og sovnet igjen av og på frem til ti. Da fikk hun en pupp, og alt kom opp igjen med en gang... hoste anfall som endte i brekninger og oppkast. Vi stod opp, og feberen var da mye lavere, rundt 37,8 tror jeg. Feberen har holdt seg nede nå og jeg har ikke gitt henne noe mer paracett, (liker ikke å stappe i henne så mye av det, hun har alerede fått diare, og jeg regner med at det er paracetten sin skyld).

Nå håper jeg at vi er på vei tilbake til frisk, nå synes jeg vi har hatt dosen vår for en stund, men jeg tør ikke å tro det helt enda. En ting som er positivt er i allefall at vi har lært oss å tolke masse av signalene hennes, og det blir sikkert ikke så skremmende neste gang, for da har vi litt erfaring.

Fint å ha skrevet ned alt i detalj, for da kan jeg gå tilbake å lese dersom jeg ikke husker alt helt.

Ellers er "tanta" tilbake igjen, denne gangen med mye mindre smerter, men like store blødninger. Nå plages jeg ikke av blødningene da, så så lenge smertene ikke kommer er jeg veldig fornøyd med denne spiralen.

Vet ikke hva uken bringer, da jeg ikke vet når snuppa blir bedre, det får bare tiden vise.

God uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, her er det fortsatt sykdom, men litt bedre. Vi troppet opp hos legen kl. 0800 i går morges, uten time, men med veldig redusert baby. De sørget for at jeg fikk komme inn til legen innimellom alle andre. Han tok masse prøver av både blod og slim, og sjekket henne i alle bauer og kanter, og han er ganske sikker på at det ikke er RS viruset i allefall, så han sier at enten er det et kraftig virusanfall av et eller annet slag eller influensa, han heller mot influensa, og det gjør egentlig vi også. I går kveld virket hun litt piggere, og feberen er nå mellom 38 og 39, natten har gått fint, og hun har endelig spist et par ganger og sovet masse. Hun hoster som en gammel mann, så jeg synes skikkelig synd på henne, og hun sliter seg helt ut med den hostingen. Synes ikke hostesaften funker så utrolig bra men...... Nå kjenner jeg da selvfølgelig at jeg begynner å bli tett og få vondt i halsen og ørene...... typisk. Legen fortalte meg i går at man er gjennom tre sykdoms-topper: når man er lite barn, når man blir småbarns-foreldre, og når man blir besteforeldre...... kan stemme det ja! :overrasket:

Ironisk nok måtte jeg avlyse å dra på foredrag om feber og sykdom på små barn i dag... ha ha, jeg er jo rene eksperten selv, så det er kanskje ikke så farlig.

Nå mens snuppa har vært syk, har hun sovet inne hos oss igjen. Vi flyttet sengen hennes inn til oss, men når det har stått på som værst, har hun sovet i sengen vår. Dette er selvfølgelig noe hun digger, og nå må vi skyndte oss å legge av henne den vanen igjen. Det er er dillemma, for mens hun var skikkelig syk og nesten borte vekk, så var det veldig trygt og godt å ha henne helt nære så vi kunne følge med at hun hadde det greit, men nå må vi få henne inn på sitt eget rom igjen, for hun er jammen meg utspekkulert, og i natt når jeg ammet, lagde hun et stort hysterisk anfall fordi hun ikke ville tilbake i sengen sin, og da fikk hun selvsagt et hosteanfall ut av en annen verden. Nei, nå blir det strenge rutiner igjen så fort hun er pigg.

TIl helgen var planen å skulle ut og spise på fredag med noen venninner, og feire bursdagen til en annen venninne på lørdag. Mamma og Pappa skulle ha snuppa fra fredag til lørdag, og lørdag skulle onkelen og tanten til Pernille komme og passe på. Nå vet jeg sannelig ikke hvordan det blir... må se om alle er friske først, men jeg tror ikke jeg sender snuppa på overnatting til mamma og pappa, hun trenger litt ro rundt seg nå, og ikke nye rom, ny seng, osv nå. Mannen blir hjemme på fredag og passer på, også ser vi an lørdagen hva vi gjør.

På søndag skal vi i dåp, det blir kjempekos, dåpsbarnet var i dåpen til Pernille også, da var hun bare 1 uke gammel, sikkert kos for disse små tuppene å vite at de var i hverandres dåp når de blir større. Vi satser selvsagt på at de kommer overens, og liker hverandre, da vi (foreldrene) er masse sammen på fritiden og i ferier. Men man vet jo aldri da. jeg husker selv at jeg var masse sammen med barna til mamma og pappas venner når vi var små, men nå ser jeg aldri noe til de mer.. man begynner på skole, og får sine egene venner, som man velger selv... men sånn er det vel for de fleste.

Nei, nå må jeg rydde litt, vaskedamen kommer snart, og jeg må benytte sjansen mens snuppa sover litt.

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff at snuppa skulle bli så plaget da. Hoster hun mye, på natten spesielt? Produserer hun mye slim og brekker seg for å få det opp?

Kan jo være noe astmarelatert.

Pondus har vært mye tett, med høy feber, masse slim og hoste. Vi fikk babyhaler med Bricanyl, og opplevde umiddelbart virkning. Nå er vi på "trinn 1" mot en astmadiagnose. "Trinn 3" var i følge legen dersom han ble avhengig av medisin, nå har vi bare babyhaleren liggende til bruk ved behov.

Ha en fin dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for tilbakemelding Pondusa! Tanken har faktisk slått meg, men jeg tror egentlig at dette er en god gammeldags influensa, men jeg skal følge med de neste dagene nå, for hvis hosten ikke gir seg så må vi jo sjekke det.

I dag er Pernille en helt NY baby! Det er så deilig å se... hun har faktisk smilt!! :) Har ikke sett det smilet på nesten en uke nå.... og hun ligger på gulvet og ruller og sier bøøøø... gud så godt det er å "få tilbake" lille snuppa mi! Har savnet henne skikkelig. Hun hoster som sagt fortsatt, men mye mindre, og det ser ikke ut som at hun plages altfor mye av det, utenom når hun hisser seg opp og gråter, da hoster hun non-stop, og det høres ikke kuult ut. Nå har hun lagt seg litt igjen, hun holder ikke så lenge av gangen, må hvile mye, og i tillegg er hun ikke spesiellt flink til å spise. Hun tar puppen med glede, men alt annet er uaktuellt. Er så utrolig vanskelig å få i henne tran f. eksempel. Og grøt er helt uaktuellt..... Middag skal vi heller ikke ha.... :overrasket: hm, lover ikke så godt for alle disse barnevaktene vi hadde planlagt fremover. Det ER veldig kos å amme, men gud så avhengig hun er av meg.... ikke så lett å være med på noe når hun må ha pupp hver 3 time for tiden... men men, er jo verd det da! ;)

Ønsker alle en glimmrende dag....i snøværet... det snør i allefall voldsomt her i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da var helgen over, og det ble mye bedre enn forventet. Pernille er nå helt frisk igjen, og mannen hadde henne på fredag kveld mens jeg var ute. Det gikk ok, hun hadde visst skreket i 1,5 time sånn av og på en runde, men da hun tilsutt forstod at mamma ikke kom med puppen, ga hun seg, og etter det tok hun flaske flere ganger om kvelden og natten. Det var deilig å vite; at hun spiser når hun ER sulten!!

Lørdagen hadde vi onkelen og tanten til P her, og det gikk også ok, vi koste oss ute, og det var FANTASTISK å gå ut med mannen alene!!!

P hadde vært våken i 2 runder, og hisset seg opp litt av sin egen hosting, men hun hadde spist godt og sovnet etter hvert... så nå er jeg ikke bekymret for bursdagen min, det skal nok gå fin fint!!

I går var vi i dåp, og det var koselig... vi fikk en litt kiip start på dagen, for mens vi var på badet, og jeg stod og stellte P, skulle jeg bare snu meg etter en klut, og DUNK så lå snuppa på baderoms-gulvet.... skjedde på 0,5 sek... HERREGUD SÅ REDD JEG BLE!! Vi har fliser på gulvet, men gudskjelov har vi en baderoms matte oppå flisene... hun mistet pusten i et lite sek. og så begynnte hun å sippe litt.. ikke skrike, men bare lett sipping... tror hun fikk veldig sjokk... Vi trøstet MASSE og sjekket selvsagt hele henne, etter kun kort tid, sluttet hun å gråte, og det så ut som hun var helt seg selv igjen.

Vi måtte bare dra avgårde i kirken, men jeg holdt nøye øye med henne etter det, men hun ser helt fin ut.....Og i dag er også alt bra, så da gikk det nok helt fint.. men gud så vondt jeg har inni meg!! Nå skal jeg ALDRI slippe henne mer... og jeg VISSTE jo at man skulle ha en hånd på barnet alltid, men jeg trodde virkelig at jeg passet godt på... men dengang ei! Lær av min erfaring, og ha ALLTID en hånd på babyen, uansett om den kan rulle eller ikke!!!

Vel, dagen i går var super fin ellers i allefall!!

I dag har vi hatt besøk, og gått en fin liten tur. Været var jo helt fantastisk i allefall. Snuppa har spist som aldri før i dag, så nå håper jeg hun er mett og god for en god natts søvn!!

I morgen får vi også besøk, og på ettermiddagen skal snuppa til sine besteforeldre, mens vi er på IKEA en tur.

Onsdag er det babysvømming, og torsdag barsel hos meg, så da går denne uken i en fei tenker jeg.

Ha en fin fin uke så lenge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så skummelt!! Det er mitt største mareritt at Oliver skal falle ned fra stellebordet. Så bra at det gikk bra med Pernille.

Håper dere får en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så mye sykdom dere har hatt da. Det er slitsomt! Victoria har bare vært vanlig forkjøla noen ganger heldigvis og så det magegreiene nå før vi dro. Det er skummelt også med syke barn synes jeg, man vet jo liksom ikke helt hva det er og så er man redd for at det kan være noe alvolig.

Men en nydelig datter har du i allefall!! :hjerter:

Håper dagene bare blir bedre nå og at dere får kost dere masse!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndags kveld... deilig med ro og fred i heimen.

På fredag var Pernille og jeg sammen med mamma hele dagen etter at vi hadde vært på babysvømmingen, som forøvrig går veldig bra! Sånn i 17 tiden forlot jeg en lykkelig mormor og min kjære lille gullklump alene, for å dra til en venninne. Der var jeg hele kvelden til 23 - tiden. Jeg dro tilbake til mamma og pappa og overnattet der, da mannen hadde poker-lag hjemme hos oss, og jeg tenkte at gutta har det best med litt macho-tid for seg selv. Vi hadde "eksperimet mormor tar Pernille hele natten", da hun skal til de neste lørdag og overnatte, (jeg fyller 30 og skal ha fest hjemme) og tenkte at det var lurt å "trene" en gang med meg rett i nærheten dersom det ikke gikk bra. Jeg sov på gjesterommet alene, og mamma sov på mitt gamle pike-rom med Pernille. Det gikk strålende, og snuppa tok flaske som bare det flere ganger den natten, og mormor var stolt som en hane (?) da jeg stod opp og fikk høre at alt hadde gått fint. Deilig å vite at det fungerer så bra. Jeg var nødt til å pumpe meg før jeg la meg, og den melken fikk hun til å gi Pernille om natten... alt var borte neste dag!

Så nå gleder alle seg til neste lørdag... inkludert snuppa vil jeg tro, for hun får jo så utrolig mye positiv oppmerksomhet, og det ser ut som hun er veldig fortrolig med mormor og morfar i allefall!

Da jeg kom hjem til mannen i går sånn i 12 tiden- pakket vi om og reiste rett på hytta. Der skulle svigerfar feires med brask og bram da han hadde bursdag. Og vi har vært 13 stk på hytta fra i går til i dag.... MANGE BARNEVAKTER!!! Vi har alle kost oss veldig, og snuppa har jo blitt fullstendig bortskjemt med MASSE oppmerksomhet. Må bil nedtur for henne å våkne i morgen med bare mamman sin hjemme.... :ler:

Det var i allefall en fin tur. Litt langt og mye mas for bare en natt, men vel verd det når vi så hvor glad svigerfar var for å ha alle samlet på sin nye edelsten - hytta! Rommet vårt har blitt så koselig, og jeg regner med at vi får mange fine hytteturer dit opp igjennom!

Bilturen har gått suupert, og Pernille digger å sitte i det nye Akta Graco setet vi har kjøpt til henne. Hun sover også godt i det!

Denne uken starter vi på et nytt babysvømme-kurs, da blir det tirsdager. Vi skal gjøre masse spennende, og denne gangen skal barna lære å svømme alene! :overrasket: Litt skummelt, men går sikkert fint!!

Nå nærmer det seg bursdagen min seg med stormskritt, og jeg skal ut og shoppe etter nytt antrekk denne uken. Mamma og pappa spanderer! jippi!!

Det blir full fest her hjemme på lørdag, med 25 venner. Vi skal ha fingermat og kake og kaffe, og alle har med seg drikke... god gammeldags fest! Gleder meg skikkelig!!

I morgen starter jeg opp med treningen igjen, skal bli veldig deilig. Har ikke blitt mye av det nå som Pernille har vært så syk så lenge. Har jo blitt mange turer, men ikke noe skikkelig trening. Nå er hun helt pigg, og da tør jeg å ha henne i barne-passen igjen også.

Ønsker alle en fin fin uke! Måtte våren komme i høy hastighet.

Kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deillig at du kan overlate Pernille til mormor med god samvittighet. Det er nok deilig å vite.

Hørtes ut som om dere har hatt en kjempefin helg. Det har i alle fall skjedd masse.

Vi har hatt en rolig hjemmehelg, det har blitt mange av dem etter at Oliver kom inn og overtok familien, :ler: , men det er bare fint det.

Gleder meg til å treffe dere på onsdag, denne gangen får jeg vel hilse litt mer på Pernille? Håper det, i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, a var det mandag igjen.

Forrige uke var delvis fin. Vi var litt rundt omkring, og på tirsdag var det babysvømming. Kjempemoro... Pernille digger det fortsatt, og nå er det nytt kurs, med masse spennende nye ting. Dette kurset skal babyene visst dykke alene... gulp.. blir skummelt.

På onsdag var jeg i byen og møtte Siam. Vi gikk en koselig tur, og spiste litt lunsj. Oliver er helt skjønn, og han har en veldig koselig mamma. Humor var at Pernille skvatt hver gang Oliver testet stemmen sin, og da begynnte hun å hylgråte.... lille "persille"... det må hun nok bare venne seg til.

Torsdag var det trilletur med barselgruppen. Været var fantastisk, og vi hadde det veldig koselig. Vi spiste lunsj halvveis, og trillet tilbake igjen. Hele dagen gikk med.

Da vi kom hjem, og snuppa skulle få middag, begynnte hun å kaste opp. FØR hun hadde fått noe middag. Etter det gikk det bare en vei... nedover. Hun har siden da vært veldig syk IGJEN, og det har gått i oppkast og diare hele dagen og natten. Mannen ble hjemme på fredag, og det var kjempedeilig. Vi ringte legen da snuppa hadde nokså høy feber også, og de ville at vi skulle komme med en gang for å sjekke om det var bakteriell-infeskjon eller virus. Det viser seg at det igjen er virus, og legen er usikker om det er det samme som har herjet kroppen hennes hele tiden, eller et nytt et. Uansett har det ikke vært noe annet å gjøre enn å pleie henne og gi henne nærhet.

Det som var litt kiipt, var at jeg ble 30 på lørdag, og hadde invitert alle venner på fest hjem til oss. mamma og pappa skulle ha prinsessen på overnatting, og vi skulle feste og kose oss, og sove lenge på søndag.... Slik ble det altså ikke. Vi måtte avlyse hele festen, og gjorde om til en brunsj på søndag. På lørdag kveld kom bare søsknene til mannen med følge og min kjære bror på middag, og vi hadde en hyggelig og rolig kveld.

Søndag hadde vi som sagt brunsj her, og mamma og pappa kom og passet på Pernille her hjemme. De holdt seg nede i første etg med henne, slik at hun slapp å bli stresset av alle menneskene, mens vi var oppe og hadde brunsj. Det fungerte fint, og jeg klarte å slappe av. Var jo bare å ta en tur ned når jeg ville se hvordan hun hadde det.

Jeg fikk fantastisk mye fint til bursdagen min. Det aller fineste var helt nyyyydelige diamant øredobber av mannen min... smelt.. han er så god! De matcher forlovelses ringen, og det er Top Wesselton diamanter av ypperste kvalitet. Hurra!

Ellers fikk jeg masse fine klær, smyker, smykkeskrin, iPod, album, gavekort på barnevakt inkludert kinobilletter.. he he, bra påfunn. Så jeg er helt overveldet... alle har vært så rause.....

Alt i alt, var det en koselig feiring, som bare ble litt annerledes enn vi hadde planlagt. Vi har lovt alle at det blir fest i mai, (ikke bursdagsfest, men bare en fest) da alle er så klare for en stor fest.

Nå skal jeg mure meg inne noen dager, og prøve å få snuppa frisk igjen. Jeg synes muligens at hun var litt bedre på morgenen i dag, men er litt usikker. Får se om hun holder på maten hun fikk i dag tidlig først.

Ønsker alle en fin uke......

kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei! Stakkars Pernille, syk igjen! Kanskje legen bør sjekke enda nøyere for å finne ut hva det er. Det er ille å være så mye syk, stakkars liten.

Hun har i alle fall ikke smittet Oliver med noe alvorlig, han er nå frisk som en fisk etter bittelitt feber på torsdag og fredag.

Så kjedelig at du måtte avlyse festen, håper dere får tatt ordentlig igjen i mai.

Gratulerer med overstått forresten! :bursdag: Og det var litt av noen gaver du fikk!

Det var veldig hyggelig å treffe dere, og det var litt komisk å se på Pernille og Oliver, når den ene satt og ropte og den andre satt og gråt... Oliver har i alle fall bare fortsatt med stemme-testingen sin, og han har nå kommet opp i et ganske høyt volum.

Håper Pernille blir frisk snart og at dere slipper unna mer sykdom nå! :frustrert: *skremmer bort alle skumle bassilusker og virrelusker* :frustrert:

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Siam... takk for gratulasjon!

Når det gjelder Pernille, gjør ikke legene så mye dersom det ikke er snakk om dehydrering eller ekstremt dårlig allmenntilstand... og det er det ikke snakk om her. Føler at jeg har kontroll på situasjonen, men begynner å bli litt deppa over all sykdomen.

Vi hadde en oppkastfri dag i går, men i dag tidlig kom det en ny runde. Trodde egentlig at vi var på bedringens vei nå, så nå ble jeg litt usikker. Hun ligger nå på gulvet og pludrer og virker ganske pigg, så jeg vet ikke om det bare var et lite tilbakefall, eller hva...

Vi holer oss hjemme for tiden, og har ikke noen planer fremover.

Egentlig skulle jeg på jentetur til helgen, og mannen skulle på Hafjell med snuppa, men det utgår. Vi har bestemt oss for å bli hjemme, og ha det helt rolig rundt oss. Vil ikke utsette snuppa for mer stress og rutinebrudd enn nødvendig akkurat nå.

I tillegg er det litt vanskelig for meg å reise bort, da vi nå er tilbake til nesten bare amming.... og det er jo litt vanskelig for mannen.... :ler:

Ellers skjer det ikke så mye her for tiden..... har likssom ikke energi til noe annet enn å passe på og kose med snuppa mi.

Ønsker alle en topp tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke så mye legene kan gjøre, men det er jo så slitsomt for henne å være så mye syk. Stakkars liten.

Kjedelig å måtte avbryte hytteplanen, det gledet du deg jo til, men sånn er det bare. Babyen kommer alltid først.

God bedring til Pernille, og en klem til deg så du ikke går på veggen hjemme. :klem: Jeg blir i alle fall veldig utålmodig av å være bare inne flere dager på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kastet P opp tre ganger tilsammen. Hun har i allefall blitt kvitt diarèen enn så lenge, så det kommer ikke begge veier i allefall. Nettene går fint, men hun sover inne hos oss, og irrasjonelle meg er ikke flink nok til å lempe henne over i sin egen seng etter amming, så noenganger våkner jeg med henne ved siden av meg.... men da lemper jeg henne over i hennes egen seng igjen... ser at hun digger å ligge inntil meg, så jeg må prøve å passe på at hun ikke blir for glad i det ;)

I dag synes jeg hun er litt bedre. Vi har badet på morgenen, og det tror jeg hun synes var deilig. Hun smiler og pludrer litt mer i dag, og det varmer et morshjerte VELDIG!!!

Det er så rart.. når hun er syk, føler jeg at jeg har en helt annen baby, enn når hun er frisk... nesten så jeg synes hun forandrer personlighet. Jeg var veldig bekymret for det når vi var i syden og hun var syk, for da følte jeg det samme, og jeg var veldig usikker på om hun ble preget av dette. Men når hun ble frisk, var hun helt tilbake til seg selv.. gudskjelov!!! :)

I dag er det bursdagsmiddag for min kjære gode mamma, og litt meg, hjemme hos foreldrene mine. Vi får se om mannen og Pernille blir hjemme, eller om vi tar sjansen på at hun kan være med.... må se an formen hennes utover dagen.

Pusen her hjemme går med skjerm eller krave som det heter for tiden. Hun har fått et sår på kinnet sitt, og hvis hun ikke har på kraven, klør hun bare opp skorpen så det silblør... Pernille tar helt av når hun ser pusen... hyler og skriker, og blir helt utrolig glad. Pus er faktisk den eneste som fikk Pernille til å smile når hun var på det dårligste. :klem:

I dag tidlig var det rådyr i hagen vår... litt koselig, men litt trist også. Synd at de må trekke så langt ut av skogen, p.g.a sneen. Tror de sliter for tiden. Vi har noen små bare flekker i hagen, så de koste seg der en liten stund.... koselig.

Ønsker all en fin fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars Pernille.Håper hun blir fort frisk igjen.

Ååå husker en gang jeg var på kontroll med Nicolai.Og jeg skulle finne en body i stellebagen og DUNK er det jeg hørte.Og han datt fra bordet til en stol.Heldigvis gikk det bra.De er kjappe disse småene gitt.

Ha en fin torsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...