Gå til innhold

Baby boka...

shy

Anbefalte innlegg

Å, så deilig med bare en mating i løpet av natten. Jeg har et håp om at Oliver vil komme dit snart. Må sikkert vente til han får i seg mer mat av gangen. Så langt spiser han bare to te-skjeer grøtpulver. Men vi kan nok øke ganske snart.

Det høres ut som om dere har hatt en fin helg, så nå håper jeg dere får en fin uke.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres fint ut med å gi mat en gang om natta.. Prøver å få til det her også, men når hun er syk får hun så ofte hun vil.

Flink du er som har kommet i gang med treningen. Jeg trente jo ikke førut og har heller ikke kommet i gang nå. Men det får så være.. Får se om jeg kan bli flinkere til å trille!

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAkker for hilsener Siam og April... dere er gode å ha!!!

I dag har Pernille og jeg vært på 5 mnd kontroll. Hun veier nå 7300g og er 67,5cm lang. Hun fikk vaksine, og satt stille og rolig på pappas fang, og gjorde ikke noe ut av stikket i låret.

Pernille og jeg gikk ut til helsestasjonen sammen med en annen i barselgruppen min, som hadde time etter oss, det skal vi også neste gang. Er veldig koselig å ha følge, da det tar ca 40min en vei... da blir det likssom mye koseligere å lage en tur ut av det!!

I ettermiddag har Pernille vært litt grinete, men ingen feber, og hun la seg som vanlig, så da regner jeg med at det gikk fint denne gangen.

Ellers går dagene unna her i heimen, noe på tapetet hver dag føler jeg.. har fått trent litt, og dersom jeg ikke får det til, går jeg i allefall en tur. I morgen kan det hende det blir litt shopping, og på fredag er det babysvømming.

Ha en fin onsdagskveld!

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Oi, glemte å skrive at vi har fått sånn bag til snuppa når vi skal fly til Grand Canaria... johhoo.. det gjør reisen mye lettere føler jeg.. både for henne og oss. Det kan bestilles hos flyselskapet på forhånd, og gjelder for babyer opp til 10 kg. Det koster 300,- tur\retur, og det tror jeg vil være en kjempefordel for alles comfort!!! :klappe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei... søndag IGJEN!! Ukene og helgen bare flyyyyyr unna føler jeg.

Denne helgen har det blitt litt av hvert. Fredag ble det hjemmekveld... men det ble litt sent, og snuppelure våknet litt tidlig.. så jeg var litt sliten lørdag. På kvelden lørdag hadde mannen besøk av noen kompiser her hjemme, så jeg stakk til en venninne og drakk rødvin.. kjempekos. Mannen taklet snuppa fin fint, og ga henne flaske når hun var sulten... (kun en gang da). Jeg sluttet og drikke litt tildig, og kunne dermed amme når jeg kom hjem.... fin fin løsning for alle! I dag har vi gått tur med søsteren til mannen og nevøen vår, og de ble til middag som i dag ble salat og Peppe`s Pizza. (hadde ikke ventet middagsgjester i dag... :sjenert: )

Nå er det tolv dager til syden tur... og vi har startet nedtellingen... blir så koselig asså!!!

Denne uken blir det to ganger med babysvømming... skal ta igjen en av de gangene vi mister når vi er i syden.. blir morro. På fredag skal vi ta det første "dykket".. gledegruer meg litt til det... :overrasket:

Ønsker alle en suuper uke!!

:klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, torsdag allerede... dagene går unna ja! På mandag ble det hjemme-dag, men med litt besøk her, og en laang tur på ettermiddagen. På tirsdag trente jeg, vekter og det var deilig asså... kjennte at jeg virkelig begynner å bli sterkere nå, og det er jo ikke så lenge jeg har trent.. litt gøy å kjenne forskjell så fort, for da blir jeg motivert til å fortsette!! Etterpå var jeg og en venninne på "den kule mage" inne i byen og spiste lunsj. Var jo fint der, men jeg synes nesten det var litt vel masse bråk... visste jo det selvsagt at det ville bli sånn med en baby-cafe.. men vi måtte bare prøve! Er jo en fint tilbud, for der er man i allefall veldig velkommene med babyer, bleier, vogner, pupper og hyl og skrik.. trenger ikke å tenke på de andre gjestene, og det er jo litt deilig.

På onsdag var vi på babysvømming, og vi tok det første dykket... Pernille taklet det suupert, og vi gjorde det to ganger... hun lagde ikke noe bråk, og det virket bare som at hun synes det var gøy! Gleder oss til i morgen allerede. Etter svømmingen dro vi på barseltreff, og der lekte snuppa med de andre. hun var nokså sliten når vi dro derifra, og siden det var så fint vær, bestemte jeg meg for å levere bilen på jobben til mannen, og gå hjem derifra, (tar ca.1 time). Da fikk snupa sove veldig godt, og det var jo fint.

I dag har jeg gjort motsatt, gåt TIL jobben til mannen, og var innom en venninne som bor rett ved siden av jobben hans, i en time før han sluttet på jobben. Det er en veldig fin tur, som går både opp og ned, og jeg blir veldig sliten hvis jeg går i litt tempo, så da regner jeg det som trening.

I morgen bilr det babysvømming, cafe-besøk med veninner, og på nyfødt-baby-besøk på kvelden.

På lørdag blir det ordnings på dagen, snuppa skal være litt hos sin farmor og farfar, og vi skal svinge oss litt her hjemme. På kvelden blir det middag med et vennepar her, og på søndag skal vi gå tur med noen andre venner, og så skal vi på middag til mine foreldre på ettermiddagen, så helgen er full booket allerede.

Pernille sover godt for tiden, våkner fortsatt bare en gang om natten, og nå har hun begynnt å bevege seg veldig mye mer... er skikkelig aktiv.. kan ikke bare legge henne på matten hennes lenger nå, for da er hun plutselig borte ved stereoanlegget og trykker på masse knapper, eller drar i en ledning eller noe, så nå må vi begynne å passe godt på. Hun har ofte skikkelige latterkramper når pappaen hennes tuller med henne, spesiellt rett før leggetid, de girer hverandre skikkelig opp, også må mor og puppen til for å roe henne ned igjen.

Hun sover nå fast på eget rom, og det virker som at det er en fin løsning for alle, jeg tror egentlig vi sover bedre alle sammen.

Vel, nå er det leggetid for snuppis ønsker alle en suuper helg!

stor kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phu! Du har mye på tapeten du også. Men det er fint å ha noe å gjøre, det synes i alle fall jeg. Du er jammen flink til å trene. Det er skikkelig gøy når man kjenner forskjell.

Høres ut som om dere har planlagt en fin helg, kos dere masse.

Klem fra Oliver og Siam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nok en helg er neste over, og det har vært en veldig innholdsrik og hyggelig helg. Har vært sammen med masse gode venner, rukket å besøke både mannens og mine foreldre, har fått ryddet masse her hjemme, og vasket masse klær. Nå gjelder det å begynne pakkingen til turen vår, og fokusere på alt jeg må huske på før vi drar. er ikke så lett siden jeg har skikkelig dårlig hukommelse for tiden.. tror man blir skikkelig hjernedød av å gå sånn hjemme... hjernen min hadde nok trengt litt trening innimellom, utenom bleieskift, mating og soving.... men men, det kommer seg nok senere :ler:

Gleder meg sinnsykt til å reise til varmere strøk nå... det at det snør her nå gjør det bare enda bedre å reise avgårde på fredag!! :)

Det blir nok tidlig kvelden i dag, da vi begge er slitene, etter en sen kveld i går, og masse innhold i dag... i tillegg har jeg fått tilbake mensen :frustrert: , og det gjør meg litt slapp og rar.. har mere smerter nå enn jeg har hatt ved mensen før, og det blør litt mer også, men dette visste jeg jo egentlig i og med at legen fortalte meg det på forhånd når jeg bestemte meg for å få spiral.... er bare uvant å ha fått det tilbake.. har likssom blitt så vant til å ikke ha det..... får sørge for å bli gravid om ikke lenge igjen, så slipper jeg i allefall det på en stund... he he :sjarmor: neida... det er ikke noe på gang altså.. som sagt er spiralen god plassert, og den blir nok der i ca 1 år til. Vil jobbe litt før jeg blir gravid igjen!!! Det er i allefall sånn jeg føler det akkurat nå!!

Ønsker alle en trivelig sen-søndagskveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig deilig å slippe å ha mensen ja! Jeg fikk den tilbake etter 3mnd og det var kjempe kjedelig. Blødde mye til og begynne med. Og da var det sånn at jeg tenkte at jeg fikk bli gravid igjen med en gang :sjarmor: Men man blir jo vant til det da. Selv om det er veldig deilig når den ikke er der..

Tenker det blir deilig å komme seg bort i dette snøværet. Jeg gleder meg til vi reiser, litt over 3 uker nå! Hvor lenge skal dere være borte?

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin helg, ja! :)

Jeg fikk igjen mensen for en måneds tid siden, venter den igjen i disse dager, men den lar vente på seg.

En sydentur nå hadde ikke vært å forakte, det er helt sikkert! Men det er da fint med snø også! (prøver-å-overbevise-meg-selv-smily)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK!!!

Nå drar vi straks..... hurra! Gleder meg til å komme bort fra snø og blåst for en liten stund... alt er pakket og klart, bare noen småting igjen!!

Ønsker alle en fin uke...

Kommer hjem sent neste fredag, så da blir det nok en oppdatering på lørdagen!!

Kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har hatt en koselig tur!!

Spent på hvordan det gikk med Pernille på flyturen. Gruer meg litt til å fly med Victoria..

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi oi oi... dette blir en ferie jeg sent vil glemme... Ble absolutt ikke som forventet. Flyturen ned gikk kjempefint, både Pernille og venninnen hennes oppførte seg eksemplarisk! Det var deilig, og hus og sted var fint når vi kom ned. Gikk ut for å spise første kvelden, men da fikk jeg signaler fra Pernille, som jeg ikke likte... ville bare tilbake til huset vårt... MORSINSTINKT!! Hun kastet opp et par timer etter hun hadde lagt seg, og det bare utartet seg videre... har hatt en hel uke, med oppkast, oppkast, oppkast, VELDIG redusert helse på lille jenta, tre turer til legevakt, masse bekymringer, og i tillegg ble mannen, og begge de to andre voksene vi reiste med også syke.... jeg har vært sykepleier hele ferien, og Pernille er fortsatt dårlig... turen hjem i går gikk ok, masse suttring og slit, men gudskjelov så kastet hun ikke opp på flyet. I dag har snuppa fått utslett over hele kroppen, og vi har vært på legevakten her hjemme... de sier hun har fått den 3. barnesykdommen.... hun har kastet opp i dag også, og gråter mye. Det går hardt inn på et mors-hjerte, og jeg er rimelig sliten! Hadde jeg visst dette på forhånd hadde vi aldri dratt! Det positive midt oppi dette, er at legestanden på Grand Canaria er suuper, og vi fikk jo praktisk talt klippekort på et skandinavisk legekontor, hvor de var kjempehyggelige. Ser ut som vi får tilbake en del på forsikringen, da vi har måttet holde oss i huset hele ferien.

Ble ikke mye avslapping kan man si!

Været har vært suupert, så når snuppa har sovet, har vi i allefall fått solt oss litt, og slappet av, og gudskjelov var det vaskemaskin og tørketrommel i huset.. hvis ikke det hadde vært det vet jeg ikke hva vi hadde gjort! Tror vi kjørte 15 maskiner i allefall... ALT ble jo kastet opp på... våre klær, sengetøy, håndkler, klærne til Pernille osv...

Nei, huff... blir en stund til vi skal ut og reise igjen... vet at dette sikkert er helt tilfeldig, men det sitter i uansett!

Lille snupp har mistet det gode humøret sitt, og det er så trist.. det går leeenge mellom hvert smil.. dessverre! Håper hun blir bedre etter hvert....

Vi er tilbake på KUN amming, og melkeproduksjonen min har økt betraktlig. Må starte helt på nytt når det gjelder mat... men det får vi ta... er ikke den største bekymringen min, det jeg er mest bekymret er at hun har blitt preget av dette.... håper virkelig hun kommer tilbake til seg selv, savner blide, morsomme Pernille!

Huff, masse syting her, men dette var faktisk akkurat sånn vi har hatt det. Ett tips til alle som skal reise.... og jeg mener det veldig seriøst: sjekk på forhånd at det er bra lege-muligheter dit dere reiser med så små, det hadde vært helt krise for oss dersom vi ikke hadde fått snakke med proffesjonelle mennesker når vi ble bekymret. Visste jo ikke hvor alvorlig dette var.

Kommer tilbake med mer senere, er sliten og har ikke så mye overskudd til annet enn å ta meg av snuppa nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men, stakkars Pernille! Og stakkars dere! Det ble nok ikke akkurat den opplevelsen dere hadde håpet på.

:klem:

Håper Pernille kommer seg snart, og blir sitt gode, gamle jeg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Pernille er fortsatt kraftig redusert. Jeg tror egentlig at hun er frisk nå, men veldig redusert på grunn av vekttapet, og påkjenningen det er for en så liten kropp å kaste opp i dagevis.

Vi tar det rolig de neste dagene, også ser vi om vi kan komme i rytme igjen. På torsdag er det 6mnd kontroll, og da vet jeg at hun faktisk veier mindre enn på 5 mnd kontrollen (vi veide henne i syden). Det er litt kiipt. i tllegg er vi nå kun på amming igjen, så vi må nok starte opp helt på nytt med mat, så hun ikke blir dårlig.

Vel vel...... skal nok gå seg til. Blir ikke akkurat som vi hadde håpet til helgen, da skal vi i Bryllup, og skulle ha hatt barnevakt. Nå blir det til at vi går i kirken, også dropper jeg middagen, og kommer til festen når Pernille har lagt seg. Litt nedtur, men det koster meg ingenting å velge snuppa foran dette.... hun må ha det best!!

Om ca. 1 mnd blir jeg 30 år... og da skal det feires. Satser på en god gammledags fest, hvor vi bare har litt fingermat, og alle har med seg sitt eget å drikke på. Vil ha så mange som mulig av mine venner her, og da har vi ikke plass til å ha alle til bords til en middag... men jeg er skikkelig klar for en fest nå!!!

Ellers er den nye hytta til svigers ferdig neste helg, og da skal alle oppover og se på resultatet. Blir en skikkelig luksus hytte, med alle fasiliteter. Er fint å ha det disponibelt, i tillegg til at mine foreldre har hytte allerede, som vi bruker masse.. så nå blir det mye hytteturer fremover håper jeg.

Ønsker alle en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Pernille kommer seg snart. :klem:

Så gøy med 30 års-fest! Det begynner å bli en stund siden min... Fest blir nok gøy. Jeg er overrasket over meg selv, men jeg har ikke savnet å feste i det hele tatt. Nå er jeg bedt i en fest til neste helg, og jeg kommer til å dra, men jeg kommer ikke til å drikke mer enn et glass vin (eller kanskje to).

Ha en fin uke, shy og Pernille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og lenge siden sist! :sjenert:

Uken ikk fint.. Pernille kom seg sakte, men mye er forandre... det går smått med spisingen, spesiellt flaske.. grøt og middag driver å kommer seg, så jeg ammer masse, og hun trives med det, men jeg prøver å få henne til å ta flaske igjen, så vi kan ha barnevakt.

I helgen var vi i bryllup i Trondheim. Vi bodde hos noen venner som ikke skulle i bryllupet, og de passet snuppa i mellomtiden... gikk helt greit.. måtte hjemom etter desserten og amme en gang, men dro tilbake, og fikk med oss mesteparten av festen. Bra bryllup!!

Ellers ble det ikke noe 6 mnd kontroll på torsdag, men den er flyttet til denne torsdagen istede... så da får vi se om hun har gått opp litt igjen siden sydenturen vår.

Babysvømming på onsdag og fedag denne uken, og i morgen; babykino! Så vihar da nok på tapetet denne uken også!

Ellers har vi fått barnehageplass til høsten.. fikk beskjed forrige uke! Det er helt gull.. føles nesten som at vi har vunnet i lotto! Den ligger rett ved der vi bor, og var ny i 2004. Jeg var på besøk der på torsdag, og den er kjempefin! Gleder meg bare nå til å gå tilbake i jobb, for jeg VET at Pernille får det suupert der!

Vel, nå skal vi legge oss.. ønsker alle en glimrende uke!

Kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shy.

Så bra at Pernille er i bedre form. Håper matlysten kommer tilbake fortere enn fortest.

Koselig med bryllup. Vi skal i et i juni og jeg gleder meg masse.

Grattis med barnehageplass! Jeg tror ikke vi får for det er ganske dårlig dekning akkurat i mitt område for de minste. Men det er ikke så veldig farlig, for jeg har tenkt å være hjemme et år til uansett.

Babykino er knall! Vi har vært på det et par ganger, og Oliver sitter som et tent lys og ser på filmen

Ønsker dere en fin-fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...