Gå til innhold

Baby boka...

shy

Anbefalte innlegg

Gurimalla!! Håper alt ser bra ut hos legen. Det er bra du går og sjekker.

Jeg synes vel at babyen kunne vente litt til før han kommer.

Fortell hvordan det gikk da!

:trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter... vel, da er jeg offisiellt sykemeldt ut tiden.. må ta det veldig med ro, og skal på sykehuset i morgen for å ta masse tester... legen var usikker på det som skjer med meg, og ville ha meg på sykehuset til kontroll. Det viser seg at jeg er godt over max på symfyse-målene mine (tilsvarende 3 uker lenger enn det jeg er) og det synes han var litt rart..... vi får se hva morgendagen bringer.... er ikke veldig bekymret... det virket mest som at han ville forsikre seg med litt grundige undersøkelser....og jeg fikk ikke følelsen av at det er alvorlig.. men jeg er glad de tar alt på alvor i tilfelle.

Holder dere oppdatert.

shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra legen passer på deg. Det er som du sier sikkert ikke noe farlig, men bra å sjekke!

Det er viktig å passe på babyen nå. Og deg selv, selvsagt.

Gå og legg deg på sofaen!! :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det skumle nyheter :sjokk:

Godt at de tar det alvorlig og sjekker det som sjekkes kan! Ta god vare på deg selv :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tilbake fra sykehuset, og alt er ok. Fikk full sjekk av fosterbevegelser, ultralyd, og sjekk av mormunn.

Alt så bra ut. Babyen er litt stor, så i følge ul nå er jeg rundt 33 uker på vei, men det er den datoen fra første ul som står, så det spiller ingen rolle.... vi får bare se når :babyjente: kommer... I dag så vi helt tydelig at det er en pike.... moro!!

Jeg har fått beskjed om å ta det heeeeelt med ro, så ikke fødselen starter unødvendig tidlig..... jeg har veldig mye premature rier, og det eneste som hjelper er å ta det helt rolig... så da får jeg gjøre det!!

Er veldig glad det ikke er noe galt.... babyen har lagt seg med hodet ned alt... og de regnet med at det forble sånn nå! Godt å vite. Veldig hyggelig lege altså!!

Da ønsker jeg alle en suuper helg, får håpe været kommer seg litt!!!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre at alt sto bra til!! Jeg har vært litt bekymret.

Men du kan vel ikke plutselig være lenger på vei en meg nå??! Snakk om å snike i køen, a gitt! :tunge1:

Best å ta det med ro, ja! Vil ikke ha noen fødsel enda.

Ha en fin helg, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har ikke jeg fått med meg :oops:

Godt å se at alt står bra til og at det ikke var noe galt!! Da er det bare å lytte til legens råd og ta det med ro. Vi vil jo ikke ha noe tidligfødte barn her nei..Håper alt går bra med deg og at prinsessen holder seg inne en del uker til!

Nyt dagene som kommer og slapp av så godt du kan :-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for koselig ord Siam, nat26 og April.. det er alltid såååå kos når dere er innom meg!!

Nå er jeg altså 100% sykemeldt ut svangerskapet, og synes det er helt merkelig at jeg ikke skal jobbe mer... har likssom ikke forstått det helt enda.

Jeg sliter fortsatt med masse kynnere, og jeg blir utrolig sår/støl i magen av det... noe som er litt ubehagelig, men nå vet jeg jo at det ikke er farlig....

Jeg tror selv ikke at jeg er noe særlig lenger på vei enn jeg har trodd hele tiden, men jeg så jo at det stod 33+4 eller noe sånnt når hun målte babyen, så ikke vet jeg... Jeg forholder meg til det jeg har trodd hele tiden, og da er jeg 31+0 i dag!!!

Har begynnt å skrive ned det jeg har planer om å gjøre fremover, ellers bli jeg gaaal, for da bare popper det opp i hodet mitt hele tiden at jeg må huske ditt og datt.. men nå får jeg det litt mer struktuert, og det tror jeg gjør at jeg stresser mindre.

Ønsker alle en fin fin dag her på KG!!!!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shy,

Nå må du være flink jente og hvile deg.Jeg hadde også sterke kynnere hele tiden opp til 50 om dagen om ikke flere.Jeg dro til legen som kunne forsikre meg om at det var helt normalt.Så jeg fortsatt å gjøre ting hjemme,var ikke særlig flink til å hvile nei.2 uker senere var Nicolai ute.Kynnere hadde påvirket livmorhalsen som hadde krympet litt etter litt.

Så hvil deg godt,ikke stress mye med alt som skal gjøres.La mannen ordne ting så du får hvilt deg.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shy :)

Nå går tiden jammen fort :o Plutselig er prinsessa på plass, og alt er bare velstand :)

Slapp av og kos deg nå den siste tiden. Sikkert lurt at du ikke skal jobbe mer...men skjønner godt at det er rart! Hvis formen min fortsetter som den har vært hittil blir jeg vel i full jobb til fødselen...kan ikke klage da :wink:

Ha en super dag :wink:

tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nat26 og tine... takk for gode råd nat.. jeg skal ta det med meg videre det du sier..... vil jo helst at lille prinsessen skal holde seg inne litt til.....

I går var jeg innom jobben en tur og fikk ryddet pulten, overlevert en del ting, og hatt et møte med sjefen min.... det var koselig, og jeg fikk sagt hadet til alle... jeg ser de jo sikkert innimellom, men var likevel greit å ta den offisielle avskjeden nå... litt rart... nå skal jeg ikke jobbe på et år... skikkelig rart egentlig.... Men det blir deilig nå.... nå skal jeg prøve å få litt struktur på dagene mine, og passe på å spre oppgavene mine litt, så jeg ikke har mye en dag, og ikke noe neste dag...... blir så fint atte!!

I dag har jeg handlet litt til prinsessen..... var 50% på masse søte ting på HM, og jeg fikk både bodyer, joggedress, vognpose/bilpose (den er til høsten, så den kjøpte jeg litt stor i str) og noe annet stæsj... i tillegg til at jeg kjøpte litt til meg selv også... veldig fornøyd. Hadde med en venninne som har en 5mnd gammel baby, og hun kunne fortelle meg litt om hva hun hadde savnet da hun fødte... ting hun hadde glemt å kjøpe osv.... var gode tips å få!!

Nå gleder jeg meg bare mer og mer til å få ut nurket... og få treffe henne i virkeligheten..... blir gøy å se hva vi har laget!! :ler:

Ønsker alle KG damer en fin onsdags kveld!

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder jeg meg bare mer og mer til å få ut nurket... og få treffe henne i virkeligheten..... blir gøy å se hva vi har laget!! :ler:  

kos shy

Ja, det var det mest spennende sist. Hvordan ville babyen se ut, ville h*n være lik noen av oss, ville den være rolig eller turbo etc.

Masse å glede seg til!

Sist fikk vi en nydelig prinsesse med kullsvart hår som var prikk lik pappan sin. :hjerter:

Spent på hva som venter oss denne gangen jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, i dag har jeg vært hos jordmor.... vi har lagt opp løpet de neste ukene, og nå blir det hyppigere kontroller.

Symfyse målet mitt er mye større en det skal være, dette bemerket også jordmor..... og ikke nok med det, men hodet har festet seg alt.... er ikke det litt tidlig kanskje? Vel, hun sa at jeg må ta det med ro... (har hørt det før... :wink: ) og forberede meg på at alt kan skje, men allikevel ikke tro det... sånn at jeg går og venter.....

Jeg har ikke begynnt å tro at jeg skal føde riktig enda, men det er klart jeg ble litt betuttet når jeg fikk høre at hodet har festet seg..... men men.. hun kommer når hun kommer.. og jeg skal være nokså klar da ja!!!

Ha en fin solskinns dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan ta lang tid før babyen kommer, selv om hodet er festet. Vi satser på at hun blir litt lenger.

Kos deg ute i sola, du. Det skal jeg gjøre om kun 3 arbeidsdager og 2 timer!

Ha en fin-fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sol du da.... Litt misunnelig.. :roll:

Her er det nemlig 8 grader og regn :(

Håper du klarer å kose deg og ta det med ro, og hører på jordmor og ikke venter på fødsel helt enda selv om hodet har festet seg. Kan jo hende det bare er en liten baby som liker å være tidlig ute ;) I såfall kan hun gjerne få lære bort litt til mannen min :ler:

Nyt solen!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei... huff, blir litt lite dagbok for tiden... har fri vettu... og da har man ikke tid til slikt.. he he... vel..det er kanskje bare snakk om prioritering.

Det har ikke skjedd noe nytt her i gården.... har fortsatt mye liv... men merker at lille prinsessen har litt mindre plass... blir mere "snu" bevegelser enn spark..... I dag er det nøyaktig 8 uker til termin..... phu.... håper tiden går fort.... er klar for å få tilbake kroppen min.......

Har fortsatt mye kynnere, men nå kan jeg bare legge meg litt hvis det blir mye, og det hjelper veldig...

Ønsker alle en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen,håper de kynnerne du har gir seg fort da.Vet hvor ubehagelig det er.

Ha en fortsatt fin mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å høre at du har det bra. Det er ikke kjedelig å være hjemme da? Jeg har plutselig blitt litt redd for det, jeg da...

Men jeg skal lage en liste over ting jeg kan gjøre hvis jeg kjeder meg. Jeg har blant annet tenkt å komme meg i svømmehallen et par ganger i uka.

Og så er det et par venninner som er hjemme jeg plutselig kan se litt mer til. Det blir nok så bra så.

Har kynnerene gitt seg litt nå når du tar det litt mer med ro? Håper det for din del.

Ha en fableaktig uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...